/spanien/barcelona/forum/2265.aspx/spanien/barcelona/forum/2265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-06-26 18:09
Angående Arda Turan - saxat från Athléticos redaktion;

Nu står det klart: Arda Turan har meddelat Atlético att han vill lämna för spel på annat håll under sommarens övergångsfönster. I samband med att Atléticos delegation landade i den spanska huvudstaden under torsdagen ringde man upp Arda som för närvarande semestrar i hemlandet Turkiet för att se om Ahmet Buluts uttalanden i AS under veckan stämmer överens med hans egna framtidsplaner. Arda var mycket klar på vad det är som gäller och bekräftade Buluts uttalanden. De båda parterna hade en bra dialog där Arda berättade att han vill påbörja ett nytt äventyr utanför Spaniens gränser. Han drog upp den krävande spelstilen i Atlético som en av orsakerna till att han vill testa något nytt, men framförallt vill han uppleva en barndomsdröm om spel på ett speciellt ställe.

Utanför Spanien. Nya rykten och namn i morgon från MD och Sport eller...???
2015-06-26 17:52
Laporta under en intervju med ara.cat´s Bassas;

"Pogba är den bästa värvningen klubben kan göra i nuläget och det finns en klar väg för att nå dit. Abidal som sportdirektör kommer att ha en mycket viktig roll eftersom Pogba är väldigt förtjust i honom."

Hela intervjun kommer sändas i morgon.
Barcelona S.Eto'o
2015-06-26 17:26
Skulle verkligen välkomna Arda med öppna armar. De flesta här gråter och vill satsa på La Masia talangerna som Samper och Halilovic samtidigt som de vill värva unga världsklass spelare som veratti kovacic och Pogba. Hur ska våra talanger få nån speltid undrar jag då? Hellre vi köper en världsklass spelare vid namn Arda som är redan 28 år och i sitt peak. Om 2-3 år så kommer han förmodligen att dala ner och då är det perfekt läge för våra tonåringar att slå sig in i startelvan. Fast spelar vi med Busi-Kovacic- Pogba, kommer våra talanger aldri att få en plats.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-06-26 17:25
Jag har tidigare i veckan skrivit ett inlägg med korta meningar från Bartomeus intervju när han förklarade ramarna för sin kampanj.

Länkat finns hela "intervjun" sammanfattad på engelska för de som vill läsa.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-26 17:18
Jag skulle välkomna Arda mer än Pogba ..

Älskar Arda, Älskar den krigaren...

Alltså vad är det här????????????????????+

Låna ut ännu en spelare till. Jag stänger av skiten fan..

Varför inte låna ut Messi, Suarez, Neymar och Rakitic och sen efter det ge de gratis. Jag var lite för att Barto skulle stanna kvar. Men nu får det fan räcka.

Hela den här låna och ge bort spelare måste ändras. Hela ruttna systemet måste monteras bort mm för mm. Nu får det räcka.

Ge bort hela laget eller låna de till någon clown klubb stället..

Nej, nu lägger jag fan ner...........
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-26 17:11
@enkos:

Varför kan du inte säga som det är stället att använda raskortet?

Varför försöker du göra dig rolig av en sån sak i forumet?

Stället att säga som det här och äga det. Song värvades av ZUBI för att Tito ville ha en mittback. Trots att Song blev bästa offensiva mittfältaren säsongen innan Barca köpte honom så värvades han som mittback (Fuuuuuuuuuuuuuck Logic)))) Det uppfanns i Barca. Det kvittade för Zubi och Tito om att Song var som bästa i offensiva spelet.

Nej, nej, nej han ska spela som mittback. Trots att alla visste om att han var långsammare än Cesc. Ni såg alla den enda gång Song användes som mittback var när han blev bortsprungen av Alvaro Negrado.

Säg som det är stället stället att försöka göra dig rolig över (Ha en svart i laget)..
Fidizzle
2015-06-26 16:59
En värvning av Arda Turan hade varit bra, nästintill perfekt.
Arda Turan påminner lite om Deco, vilket gör att han skulle fungera in rätt väl i spelsättet vi kör.
I och med att Xavi bytt klubb så behövs bredden och erfarenheten, vilket Arda Turan besitter.

Samper och Rafinha är fina talanger, men det räcker inte om vi ska upprepa den gångna säsongen. Dem skulle vara ojämna in the long run, om nu vi skulle fått en skada på tex. Rakitic lr iniesta

Ett bra exempel på det var champions league finalen mot Arsenal, där både Xavi och Messi var skadade. Som tur var hade vi bredden i form av Deco, Van Bommel och Giuly.

Välkommen Arda, hoppas du skriver på för oss!!!
Barcelona Yellow cake
2015-06-26 16:48
Måste vi köpa någon öht. Jag tycker det knappt finns någon som är bättre en de spelare vi har. Isf en riktigt bra mittback. Men jag tycker vi har en del spännande spelare som kan komma att blomma ut till riktigt grymma spelare om de får speltid. Visst, Veratti är bra, men iniesta, Busquets och Rakitic är också bra, samt Samper och Rafinha som känns rikitigt lovande för framtiden. En spelare jag tänker mig skulle vara bra är Di Maria som kan utnyttjas både på en kant eller på mitten.
2015-06-26 16:47
Garcia Pimienta var ungdomscoach i la Masia redan under Laporta, så jag ser ingen anledning att Joan ska ändra på det beslutet om han vinner valet.

Det är vida känt att Pimienta är den vassaste tränaren la Masia haft sedan Oscar Garcia och det var många som trodde att han skulle få ta över B-laget efter Eusebio. Han har gjort det bra med Juvenil B under säsongen, och vann alla matcher med Juvenil A efter att han tog över från Vinyals när denne tog steget upp till B-laget i början av februari.
Barcelona DM1982
2015-06-26 16:46
[QUOTE=SOMISEREM1899]Ja, den nya presidenten har nog en del att säga till om i det valet. Óscar García lovades ju till exempel tränarrollen i Barça B, men helt plötsligt valde Rosell att ge platsen till Eusebio istället. [/QUOTE] Känns som det största misstaget de gjorde med b-laget. Jag tror att Garcia hade gjort ett grymt jobb.
Barcelona Vampíro
2015-06-26 16:44
Barcelona's three midfield options: Vicente Iborra (27 Sevilla), Dani Parejo (26 Valencia), and Sergi Darder (21 Malaga). [sport] Ingen av dessa medelmåttor har något i Barça att göra. Har inte sett Darder men de andra platsar absolut inte.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-26 16:42
@Rambla~:

Ja, den nya presidenten har nog en del att säga till om i det valet. Óscar García lovades ju till exempel tränarrollen i Barça B, men helt plötsligt valde Rosell att ge platsen till Eusebio istället.
Barcelona el Flaco
2015-06-26 16:41
När det gäller Pogba så handlar det allt om hans lönekrav för min del. Visst har han agent som är lika behaglig som en finne i röven, men Laporta har trots allt en bra relation med Raiola. Det var med Pep som agenten hade beef med och det var med Rosell som president när vi sålde Zlatan. Får hålla tummarna att Raiola kan lyckas med bedriften att inte bete sig som en tölp den här gången, förutsatt att man värvar Pogba, även om det är kanske lite väl mycket att begära.

Det är bara lönekraven, som det rapporteras om, att Raiola kräver 12 miljoner netto för sin spelare, som irriterar mig. Prislappen må vara hög, men så länge spelarna presterar brukar folk sällan bry sig om det. Minns när vi värvade Suárez och det var mycket snack om att vi behövde betala så mycket för en spelare som kom hit avstängd de första månaderna och alla skandaler bakom sig. Och sen gjorde han mål mot City, PSG, Madrid och Champions League finalen och ingen tog upp det faktumet att han kostade så mycket. Det kommer bli likadant med Pogba och han lyckas anpassa sig till vårt system.
Barcelona Rambla~
2015-06-26 16:40
Hehe, United kräver 46m för de Gea av Madrid, som budade 13m pund eller liknande här om dagen. Den värvningen blir ingen walk in the park för the vita, inte priset åtminstone.
Barcelona Rambla~
2015-06-26 16:36
@SOMISEREM1899:

Jo jag vet, men det var ju under Bartomeus junta. Nu är han borta och skulle han inte vinna valet. Är klubben bunden att hålla något löfte till Pimienta? La Masia och tränarval där brukar ju vara lite politik trots allt.
Barcelona Rambla~
2015-06-26 16:35
@Liunil Masse:

Det talas mest om nästa sommar. Kan förstå det, har svårt att se Juve gå med på att inte få använda honom i CL under hösten för att han skulle kunna lämna i januari. Fast Barca kanske struntar i att han ej får spela CL nästa säsong, vad vet jag.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-26 16:34
@Rambla~:

Det snackas om Garcia Pimienta, nuvarande tränaren i Juvenil A.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-26 16:32
Om vi nu värvar Pogba, kommer han att komma hit i Januari eller nästa sommar? Vad tror ni?
Barcelona DM1982
2015-06-26 16:30
[QUOTE=Flavía]Ber om ursäkt om min okunskap men vem är Jordi Vinyals? :) [/QUOTE] Som sagt, tränaren för b-laget. Här är hans imponerande stats: Record Vinyals with Barcelona B in Liga Adelante: 2W - 4D - 12L #fcbblive Goals: 23-40 [transfermarkt]
Barcelona Rambla~
2015-06-26 16:28
@SOMISEREM1899:

Vem tar över Somiserem, vet man det? Nuvarande tränaren för Juvenil A eller tas det beslut först efter valet? Tränaren, vem det än blir, måste få en ärlig chans att förebereda nästa säsong i Segunda B.
2015-06-26 16:27
[QUOTE=Flavía]Ber om ursäkt om min okunskap men vem är Jordi Vinyals? :) [/QUOTE] Tränaren för B-laget.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-26 16:26
@Flavía:

Barça B:s tränare (sparkad nu alltså), tidigare i Juvenil A.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-26 16:25
Flavía

Jordi Mestre har bekräftat att det var £65M, som vid tidpunkten var runt €80M.
Flavía
2015-06-26 16:25
@DM1982:

Ber om ursäkt om min okunskap men vem är Jordi Vinyals? :)
Barcelona DM1982
2015-06-26 16:23
After RAC1's report, the club officially announces the departure of coach Jordi Vinyals #fcbblive
Flavía
2015-06-26 16:11
SOMISEREM1899

Enligt Sky Sports, BBC och andra nyhetskällor så betalade vi Suárez för £75M (€94M).
Barcelona Neymessi
2015-06-26 16:11
Kan inte bestämma mig om jag vill att Ramos lämnar Real eller inte. Å ena sidan är han en av deras få kvarvarande legender i laget så försvinner han blir klubben ännu mer plastig. Å andra sidan är han väldigt överskattad som stjälper lika mycket som han hjälper. Bra offensivt ( även om han inte är lika bra som han tror), men defensivt springer han runt som en hjärndöd tjur på planen och prenumerera på gula kort. Jag skulle faktiskt tippa på att Ramos lämnar. I Real kommer det alltid in ett stort namn och på senaste tiden är det också alltid ett stort namn som lämnar. I år blir det Ramos och nästa Ronaldo.
Barcelona Rambla~
2015-06-26 16:09
@Barclasico:

MD skriver faktiskt samma sak. Samtidigt som blaskorna i England är mycket säkra på att Pogba är väldigt nära City. Det här blir intressant att följa.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-26 15:55
Flavía Suárez övergångssumma var runt €80M, inte €94M.
Barcelona B-Guden
2015-06-26 15:52
Vem ska Arda peta ? Busquet ? Rakitc ? Iniesta ?
Nej han kommer bara ta onödig speltid från Rafinha, Nu ger vi Samper chansen, sen om det verkligen skulle krisa, så värvar vi nån i Januari, vi får ändå inte registrera nån förrns då
Annons: