/spanien/barcelona/forum/22647.aspx/spanien/barcelona/forum/22647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Arendagan
2007-09-21 22:56
Ämne: nån som kan förklara....
Om jag inte har helt fel för mig så var han assisterande tränare till Bobby Robson under hans tid i Barcelona.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-21 22:55
Ämne: Vet inte om ni har s....
Möjligt.

När han är på spelhumör är han överlägset bäst, men när han inte är det är han knappt en i mängden längre.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-21 22:48
Vet inte om ni har sett det här men jag länkar ändå. :) Messi säger att Ronaldinho fortfarande är bäst i världen. Jag håller med.
Barcelona YayaYaya
2007-09-21 22:25
nån som kan förklara mourinho klippet? har han spelat i barca? uresäkta min efterblivenhet.
Barcelona FCB#19
2007-09-21 22:05
hoppas henry kmr till sitt gamla jag efter målet mot lyon
Barcelona el diablo
2007-09-21 22:03
Ronaldinhokungen/ tack för tipset ett mål som det där kan man se jämt. kanske repris i morrn
Barcelona Rambla
2007-09-21 22:02
Mourinho gillar Barça. Allt annat är ett spel för galleriet och show. Se själva.

Skulle han vara ledig, vilket jag visserligen har svårt att tro, efter säsongen så är allt möjligt.
Barcelona FCB#19
2007-09-21 22:01
Men om raijkard skulle få sparken. Vem skulle ta över barca då ?
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-09-21 21:57
tror inte att mourinho skulle komma till barca även nästa sesongen, han kallade ju messi en "cheat"!!
Barcelona FCB#19
2007-09-21 21:56
Kung carles puyol

men jag tror inte att raijkard kmr att få sparken sen att vi kmr få jose. Hellre Tom Prhal än Jose:P
Barcelona Kung Carles Puyol!
2007-09-21 21:39
ÄR det inte ganska intressant att Laporta sätter press på Raijkard och samtidgt så lämnar Jose Mourinho Chelsea ! Någon som kanske händer där? eller är allt en slump ? En konstig tanke jag fick bara
2007-09-21 21:36
Ämne: Härligt att de visar....Jepp, ett av tidernas snyggaste mål! Utkast från Valdes som Ronaldinho tar emot från halva halvplan och driver framåt emot mittlinjen där han drar två spelare för att sedan från 35 meter få på ett av de sjukaste skotten jag sett, ribba in och upp i nättaket. På en repris kan man se hur unik skruven och skottet är. Det som också var speciellt med målet var att det var hans första match i ligan på Camp Nou!! Riktigt stort och enligt mig det snyggaste målet Ronaldinho gjort.

Kolla länktips, där är målet! Kolla på Riijkard efter målet. Han tar händerna över huvudet och kan inte fatta vad Ronaldinho nyss gjort haha. Kolla också på reprisen vid 0:41. Där ser ni den sjuka skruven!
Barcelona el diablo
2007-09-21 21:30
Härligt att de visar Barca-Sevilla live på tv. Förresten tror jag att Ronaldinho gjorde ett jäkligt snyggt mål mot just Sevilla i en nattmatch som började kl 00.00 2003 eller nåt sånt. Ett skott från halva plan kändes det nästan som. Någon som kommer ihåg det målet?
Barcelona Boswin
2007-09-21 21:25
Barca mot Sevilla!! Höjdare!!
Såna matcher vinner barca i år..
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2007-09-21 20:56
gazzha era forward är de bästa i världen kanske eller allafall top 1-4 typ asså alla.
och ni har två kanske största talangerna giovanni dosantos och bojan.
Erat mittfält är väldigt bra det är därför det ryckades om att vi ville köpa iniesta ja menar du måste veta att xaavi deco och iniesta är absolut av störstavärldsklass och såna spelare vill alla lag ha tex kolla med Ronaldinho milan chelsea flera lag krigar om men han vill vara kvar i barca.
ja menar man måste kunna spela som ett lag individulet så är ni kanske bättre eller man vet aldrig.
jag menar kolla galactico eran vi hade världspelare på varje position det var som man var tränare för brasiliens landslag man hade de bästa spelarna på varje position. men de vann aldrig så mycke för att de va för många spelar som var divor där.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-21 20:50
Andres_Palop_1

Du är för rolig. Låt oss se matchen först sen kan vi snacka:D
2007-09-21 20:49
Valdes
Zambrotta Puyol/Marques Milito Abidal

Toure
Xavi Deco

Messi Henry Ronaldinho

Slaget!
Sevilla Andres_Palop_1
2007-09-21 20:47
PALOP
D.ALVES BOULARUOZ FAZIO DRAGO

NAVAS RENATO KEITA DUDA

KANOUTE KERZHAKOV

FÖRSÖK SLÅ DET !!!
SEVILLAGRANDE
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-21 20:27
Japp allt är klart det är samma Start elva som mot Lyon. Klart Start elvan är inte klar det är bara fredag. Vänta tills Lördag:D

Man ser att du är taggad:D Härligt!
Barcelona FCB#19
2007-09-21 20:14
vet ngn start elvan mot matchen mot sevilla
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-21 20:08
Pio pio/

Zambrotta och Abidal har startat säsongen magiskt (Eller kanske bra, svårt att bedömma då man inte sett speciellt mycket mer än Bilbao och Lyon matcherna). Så det är defenitivt som du säger att de fyller på mycket bättre längs kanterna och att det inte är ett problem. Men jag tycker (som jag tidigare sagt) att om Messi skulle bredda bättre skulle försvararna dras isär mer och lätta Barcas anfallsspel, detta kan inte Zambrotta eller Abidal häjlpa.

Aja, alla har sin syn på spelet. Bara att hoppas på att spelet offensivt förbättras lite mer mot Sevilla samtidigt som försvaret behåller sin form.

Nu drar jag, ska kolla på lite Heroes :D
Barcelona Sersari
2007-09-21 19:48
Jag hade för mig att matchen mot Sevilla skulle spelas på söndag! Eller är jag helt ute och cyklar? Det stod så tidigare på spelschemat här inne, för ca 2 veckor sen. Någon som vet om Levante matchen spelas på lördag eller söndag? Står olika datum på FCB:s hemsida och SF:s.

Någon som har en aning om det här?
Riktigt tacksam för svar!!
Las Palmas Pio pio
2007-09-21 19:32
Captain Fantastic!

Ok, nu blev det lite bättre. Men tycker ändå laget breddar bra, sen precis som du säger så händer det ibland att man inte utnyttjar kanterna maximalt. Men det blir svårt när man har spelare som Ronaldinho och Messi..Men samtidigt så får man kanske mer skottmöjligheten när Messi och Ronaldinho när det kommer inåt i banan så jag vet inte. Visst kan jag hålla med om att kanterna ska användas mer, men det kommer..Ytterbackarna verkar vara lite piggare i år på sina off. ruscher så det kan vara en liten lösning också..
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-21 19:17
Pio pio/

Hehe, sög är väll kanske lite magstarkt, speciellt när vi spelade ut Lyon. Men du förstod nog min egentliga mening :)

Nej tyvärr, jag tycker inte att Messi håller samma bredd som Guily höll. Guily kunde slicka sin kant (vilket han ofta gjorde i 90 minuter), han drog på så sätt isär backlinjen så att Eto'o (centerforwarden-idag Henry/Ronaldinho) hade allt mer ytor att springa på. Det jag ser/tycker Messi gör istället är att han möter. Han möter Zambrotta som kommer med bollen upp i banan, istället för att springa på djupet. Han möter Xavi som kommer från mitten med bollen, och tar med sig den vidare på mitten fast till anfallsposition. Då spelet skiftas till vänsterkanten så har alla fotobllspelare en generell psykologi att dra över till den kanten (antagligen pågrund av att bollen är där) och bildar på så sett ett "köttigare" spel. Alla från både motståndar lag och hemmalag sammlas på den kanten (nu menar jag inte extremt, så till den grad att 20 spelare spelar fotboll på en area av 50-100 kvadrat-meter, men trångt trots det). Messi gör just det tycker jag. Han drar sig från att slicka kanten, eller befinna sig väldigt nära den till att hamna endast ett fåtal meter från central-anfallare position.

Cruijjf menade att sprida spelet så mycket som möjligt, använda så mycket av planen till sin max-kapacitet. Det var totalfotbollen. Guily hade den kvaliteén att kunna följa dessa "spel-regler".

Sedan är det klart att Messi är mer effekiv och i princip 100.000 ggr bättre som spelare. Guily hade ju en träplankas bollkänsla, så det gör det givet att Messi är mer effektiv och på så sett bättre när han driver inåt från sin utgångsposition.

Jag menade aldrig att Guily var bättre på detta (en mot en/ driv med boll/ skapa farligheter), jag menade endast att Messi är dålig i jämförelse med Guily att hålla sin bredd (vilket var just det Guily var betydliugt bättre på). Han borde göra det bättre, inte för sitt eget spel (han kan ju dribbla av spelare stillastående och 7-8 stycken springande) men för att underlätta lagets anfallsspel.

Barcelona diiinhho
2007-09-21 19:15
vet ngn om dinho kommer starta imorn eftersom han har blivit utbytt 2 matcher irad!?
Henry*14*
2007-09-21 19:07
vi kommer att vinna imorgon!!
Las Palmas Pio pio
2007-09-21 18:57
Captain Fantastic!

Du har intressanta tankar men.. =) Jag håller inte med på en grej. Du menar på att bredden sög. Tycker det är lite väl hårt ordval, Ronaldinho var väl inte på tårna kan jag hålla med dig, men å andra sidan så tycker jag Messi höll sin bredd ganska bra när han INTE har bollen. Dock så blir det annorlunda när han har bollen då som du vet Messi är vänsterfotad så måste han driva inåt. Men jag tycker Messi är fruktansvärt mer effektiv än vad Giuly var. Dessutom så är Messi mer effektiv när han driver in från högerkanten och inåt då han kan utnyttja vänstern för att få iväg skott och passningar. Jag kan hålla med om att det blir inte den klassiska ytterspelet a lá Joaquin men..

Barcelona Koeman!!
2007-09-21 18:55
Ämne: kan någon skicka län....
PILZNER_POJKEN: Kolla min länk
Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-21 18:37
sök på youtube
Barcelona PILZNER_POJKEN
2007-09-21 18:35
kan någon skicka länk till målen mot lyon?
Annons: