/spanien/barcelona/forum/22645.aspx/spanien/barcelona/forum/22645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 18:14
Ämne: vrf inte värva lampa....
För att vi har redan Deco på den positionen och han sopar banan med Lampard alla dagar i veckan.
Barcelona The Number 19
2007-08-01 18:14
abidal_22

För att han är dålig.
Barcelona abidal_22
2007-08-01 18:08
vrf inte värva lampard till oss?
Barcelona Kamelen
2007-08-01 18:05
Gutish

Du säger att folk bör läsa på medans det du säger är fel.

Barça har inte världen största stadio.

Du har aldrig tänkt på att medelinkomsten i Madrid är relativt mycket högre sett till invånarna i Barcelona?

När blev Robinho en nyckelspelare i landslaget? Copa America? Det var väl inte så att det var brist på spelare? Inte en chans i världen att han petar Kaká, Ronaldinho & co när de alla är i form.

Cannavaro fick utmärkelsen som världens bästa spelare. Detta är ett stort hån mot just den utmärkelsen, att han gjorde ett ypperliggt VM är det inget snack om men han är långt ifrån världens bästa spelare. Är väl knappt rankad som Top-20 bland mittbackar i dagsläget. Beter sig som en junior på planen nu för tiden, så simpla misstag av en sådan rutinerad herre.

Så läxa inte upp andra medans det du säger saknar grund.
Real Madrid Gutish
2007-08-01 17:54
Varit offline sisådär 4-5 timmar, och ser att mitt nick fortfarande är på tapeten..

Barcelonito

Jag missunnar er inte två spelare som Messi och Ronaldinho, och en mäktig arena som Camp nou, som jag själv fått nöjet att besöka.

Men när du försöker få det till att Barca är den perfekta klubben gentemot Real Madrid, kan jag inte låta bli att argumentera emot på vissa punkter:

* Barcelona har världens största stadion och..
Real har världens nästhögsta publiksnitt (Dortmund har högst)

* Barcelona har Ronaldinho och..
Real Madrid har Robinho som blivit en nyckelspelare i Brasilianska landslaget, samtidigt som Ronaldinho går in och ut ur startelvan hela tiden.. mest ut.

* Ni ar Puyol, världens bästa mittback säger du?
Medans Cannavaro är utnämnd till världens bästa fotbollsspelare, en utmärkelse Puyol aldrig kommer ta hem.

* Ni sysslar med välgörenhet..
och vilka fan gör inte det idag? Bara för man inte springer runt med Unicef skrivet på tröjan betyder inte det att andra klubbar är mindre aktiva inom välgörenhetsprojekt.

* Guti har aldrig tillhört Barcas ungdomsakademie och...
är född och uppvuxen i stadsdelen Torrejón de Ardoz som ligger i Madrid.

Läs på och tänk dig för innan nästa uttalande.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-08-01 17:46
Hoppas inte Makelele kommer till oss...han är näst in till slut...Vi har ju redan Yaya och Edmilson när han blir frisk...
Barcelona seea
2007-08-01 17:33
Är det någon som har koll på vad det kostar att bli medlem i Barca? Hittade inget på hemsida förutom en liten ruta, men där stod det bara på katalanska. (har även sökt här i forumet men kunde inte hitta något)
Barcelona ibbos
2007-08-01 17:28
Hur mycket sanning ligger det i Makelele ryktet, och sen, han lär bli väldigt billig men å andra sidan så kommer han väll att lägga fotbollen åt sidan? kanske ett max två år kvar för hans del.

Vad tror ni?

MES QUE UN CLUB
Barcelona Barcafan
2007-08-01 16:56
Tack, köpte paket. 3600kr kostade det på steve perryman inkl två nätter på hotell. flyg fixar jag på annat håll.
Barcelona danneee172
2007-08-01 16:54
Ämne: Är världens lyckliga....
så nice för daj:P
va kosta biljetten?
Barcelona Barcafan
2007-08-01 16:50
Är världens lyckligaste man idag, har beställt och fått bekräftat att jag fått biljett till El clasico i december på camp nou. Ska bli så underbart.
Barcelona Criff
2007-08-01 16:30
Gutish, Det ar nog mer att lag har borjat spela defensivt mot oss. Inget lag kan sla oss utan att spela defensivt.
Men det ar lugnt, du ska fa se detta aret med milito och abidal.
Barcelona barba
2007-08-01 16:25
Länktips - :( Förvisso goal.com men säkert snott från någon spanskspråkig sida.
Barcelona Thapper
2007-08-01 16:17
på tal om gutish utalande om back kriser...

Ska man inte se till sitt egna hem innan man går och kastar sten i glas hus?

"Tränare Bernd Schuster var tillbaka på tysk mark, denna gång som tränare för Real Madrid. Inför fullsatta hus, 47600 på AWD-Arena, så kunde hemmalaget vinna efter allt annat än bra arbete i försvaret. Hannover - Real Madrid 3-0"

Muahahhahahaha
Real Madrid Paco Buyo
2007-08-01 15:56
Bojan är inte den enda av spelarna i landslaget som kommer att ha spelat mycket innan tureringen. Såg uppgifter igår om att det var över tio spelare som haft mer speltid än han hittills i klubb- och landslag.
Håller med om att han själv borde ha mer att säga till om. Vad har han själv sagt? Jag har bara sett uttallanden från klubben.
Däremot tror jag att en turné i Asien sliter ganska mycket det också på en spelare.
Barcelona Barcelonito
2007-08-01 15:52
Ser att många har stört sig på Gutish.

Haha backkris och en överskattad Puyol och köpa Makelele och sälja Belletti. Allt han sa om det där förlåter jag.

MEN han sa att Barcelona inte är perfekt. Det kan jag inte förlåta. Är det inte perfekt att man har världens bästa mittback som kapten? Är det inte perfekt att ha världens överlägsna bästa talang i Messi? Är det inte perfekt att vi har en viss Ronaldinho som är en klass för sig själv i sina bästa stunder? Är det inte Perfekt att vi har världens 2 bästa anfallare framför dessa herrar?
Det perfekta är ju också att vi har världens bästa ungdomsakademi. En annan perfekt sak är våra vackra tröjor som har UNICEF tryck på sig. Vi har en av världens största arenor. Vi har världens mest växande klubb om man ser till antal medlemmar. Vi håller på med mängder av välgörenhet. Älskade Barcelona grattar mig på min födelsedag genom SMS :D

Visst fan är vi den perfekta klubben. Belletti, Thuram, backkris och allt annat och alla andra spelare kommer och går, men Barcelona lever för evigt.

Real borde väl lyckas få någon bra spelare att välja dem innan Herr Gutish ens nämner Barcelonas namn. Värvningen av Barcelonas 7:e anfallare Saviola är väl något Gutish borde tänka på innan han snackar om ett rykte i tidningarna angående Makelele.

Att Guti är trotjänare i Madrid är det ingen tvekan om. Men dock så platsade han inte ens i Barcelonas ungdomslag med all rätt. Vi borde vara evigt tacksamma för att Barca har så bra ungdomstränare att de petar Guti redan som unge.

Att hans gamla flickvän hade gjort könsoperation och blivit kvinna gör ju inte saken bättre :D

Ne, Det va allt om detta :D

VISCA BARCELONA
VISCA PUYOL
Barcelona ibbos
2007-08-01 15:50
Makelele till Barca? Vad föresegår egentligen? (Se länk ovan)
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 15:42
Ämne: Jag håller med barba....
Drar han en yttersida där eller styrs den?
Är det en yttersida är det ett sjukt avslut.
Barcelona MESSIIII
2007-08-01 15:36
borde in Bojan bestämma själv om han vill spela i U-17 landslaget eller inte?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-01 15:16
Jag håller med barba, det är riktigt tragiskt att se hur de mjölkar Bojan på all sin kraft. Killen har redan spelat för tre olika spanska landslag iår och ändå ska de fortsätta ha honom i denna småbarns turnering. Låt honom utvecklas!

Den här turneringen kan Bojan knappast att ta på allvar och med all rätt. Han och alla andra människor i världen vet att han är bättre än U-17.

Förstår de inte att försäsong med Barcas A-lag är det största han nått i fotbollskretsar under hans liv? De verkar inte respektera hans karriär och egna villja, vilket enligt mig är tragiskt.

Det förvånar verkligen inte mig om han kommer hålla på såhär under turneringen med de flesta försvaren (länktips).

Aja, jag hoppas på det bästa för honom där och att det på något sätt (fysiskt om inget annat) gör honom bättre.
Barcelona Barcelonito
2007-08-01 15:15
Brankt

Är Deco slö med boll alltså och har problem med skottet? Hehe det var nog den sämsta beskrivningen av Deco som någon kunde komma på. Deco är snabb och kvick med bollen och hans skott är troligen bäst i laget. Ja kanske tom. bättre än Ronaldinhos. Att hans skott är för svåra för motståndarna och målvakten att försvara sig mot betyder inte att han har problem med skottet, snarare tvärtom.

Kan fortfarande inte förstå hur Deco är slö med bollen. Är det något han är unik på är det just att han är snabb med bollen och passningarna och läser och förstår spelet väldigt snabbt.
Barcelona Barcelonito
2007-08-01 15:07
barcafillan

Barcelona kommer att köpa ersättare för Belletti om han lämnar och det blir med stor sannolikhet Angel från Celta Vigo. Hristo är tillräckligt snäll mot Barcelona att han släpper honom ganska billigt och även lånar några av våra yngre spelare.
Villarreal barcafillan
2007-08-01 15:01
Fan va synd om Belletti går tycker jag. Gillar hohom skarpt. Men jag förstår hohom att han vill ha mer speltid, för de är han värd.

För om Zambrotta blir skadad, hur gör vi då? Kan Abidal spela högerback? För jag pallar inte att vi spelar med Oleguer. Han håller bara inte.

Visca el Barca
Barcelona barba
2007-08-01 14:46
Spanska fotbollsförbundet verkar ju vara fullt av klåpare, kanske inte så konstigt att de inte går så bra för landslaget när de försöker mjölka ur världens bästa 16åring och har en tränare som kallar Henry för "svart skit".
Barcelona r.Hyder
2007-08-01 14:14
Brankt

Deco lik Riquelme? Kanske lite, det kan jag hålla med om, i spelstilen. Deco är dock snabbare med boll, hästlängder bättre defensivt och en smartare spelare än Roman. Dessutom klarar Deco av press och är en spelare som oftast inte faller ur matcher lika ofta som Riquelme gör.

Deco är en grymt bra spelare, förstår inte hur du inte kan se det. Det är ingen tillfällighet att vi vunnit 2 ligatitlar och en CL-titel med Deco i startelvan, eller vad säger du? Visst, du kanske inte gillar Deco som spelare, men att erkänna fakta som att han har varit en motor på mitten som varit en stor bidragande orsak till våra titlar borde vara lätt att göra. Tydligen inte för alla som ser blint på saker och ting för att man inte gillar det.
Barcelona Brankt
2007-08-01 14:07
Jag tycker att Deco och Riquelme påminner mycket om varandra. Båda är lika slöa med boll, båda filmar lika mycket. Den största skillnaden är att Riquelme kan skjuta vilket Deco verkar ha stora problem med. Det är inte många mål Deco har gjort som inte tar på en motståndare och ändrar riktning.

Däremot så är Riquelme mycket sämre när man punktmarkerar honom i matcherna (kolla bara på Brasilien-Argentina i Copa America, då var han riktigt dålig). Deco är lite mer påhittig är Riquelme.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-08-01 13:52
Barca spelar finast fotboll.

Bästa spelarna, flest mål, minst insläppta och störst arena.

Inget kan slå det ! :D
Barcelona Fabbelinho
2007-08-01 13:36
För mig är en backkris "att vara utan alternativ på backplats"

Nu har vi haft backar och dessutom uppbackning till dessa, klarat oss någorlunda ifrån skador utom skadan på våran helige ledare i slutskedet av säsongen.
Vissa av backarna kan i någras ögon tyckas ha haft lite dalande form, vissa är inte nöjda över mängden speltid och vissa har valt att lämna efter lång och trogen tjänst i den rödblå tröjan.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-01 13:33
Gutish:

"..och försöker lura sig själva att allt är perfekt i Barcelona, och att det inte finns några lagdelar som behövts se över samtidigt som det är förbjudet att kritisera egna spelare när dom inte lever upp till förväntningar.."

Du är ju helt ute och cyklar. Var har du varit den senaste månaden? Vi här och synnerligen Rijkaard och Txiki har väl insett att det behövs förstärkas i flera lagdelar. Vad är annars värvningarna av Abidal, Yaya och Milito bevis på? Förstärkningar i tre olika lagdelar, just där det behövdes. Dessutom en förstärkning till anfallet med Henry. Kan väl ses som en lyxvärvning då tidigare REM var mer än dugligt. Dessvärre så håller det inte att enbart ha dessa tre under en hel säsong, så Henry är mer än välkommen.

Inga förstärkningar var det va....
Barcelona Fabbelinho
2007-08-01 13:26
Gutish:
En enkel fråga bara: Kan du definera backkris för oss så att vi inte pratar om två helt olika saker. För lite så känns det för mig. Om vi vet hur du definerar det och vad backkris innebär i dina ögon, rent objektivt, så är det lättare för oss att ta dina inlägg på allvar som du ju verkar önska.
Annons: