/spanien/barcelona/forum/22642.aspx/spanien/barcelona/forum/22642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 19:37
Ämne: Många här verkar int....Vaddå där han aldrig har varit önskvärd?
Oleguer var ordinarie året då vi vann ligan och CL. Jag kan inte tänka mig något bättre alternativ som fjärde mittback eller tredje högerback, det finns inte.
Barcelona lagkapten
2007-08-01 19:35
Till Red!
Ser att Realredaktionen uppdaterat med de nya tröjorna bredvid nicket. När får vi se samma sak?
Real Madrid Gutish
2007-08-01 19:32
Många här verkar inte ha sett några landskamper med Brasilien direkt, några går så långt att de påstår att Robinho inte fått starta en ända landskamp som Ronaldinho fått starta, en annan jämför Cannavaros stjärnglans och regelbunda speltid med Oleguer och hans roll i Barcelona, där han aldrig varit önskvärd och inte heller fått den regelbundna speltid dom Cannavaro fått.

Iallafall, så känns det lagom att sätta punkt då det är människor som försöker lura fakta och statistik.. Vilket en del gjort här nu.

Uppskattar iallafall då en del försökt vara ärliga emellanåt, medan andra går så långt att dom kallar Robinho dålig..

Hala Madrid!
Barcelona Barcelonito
2007-08-01 19:23
Gutish

Jag har sett Brasilien live 4 gånger det här året och har sett alla andra matcher de har spelat på TV och förutom att han har testat olika spelare har jag inte sett något annat. Jag säger inte att Robinho är dålig men han ska ABSOLUT inte jämföras med Dinho. Att Dunga petar Ronaldo och inte tar med Alex som mittback till landslaget kan också kritiseras. Det är vad han tycker. Det betyder inte att han är bättre spelare för det ;) Eric Cantona var inte med landslaget. Torres petades för 2 omgångar sen då Spanien spelade Em-kval....

Jag sa inte att Cannavaro har fuskat men hade han fått FIFAs utmärkelse om han inte hade vunnit VM? ALDRIG och det vet du. För att han är mittback i ett lag som fuskade och inte kapten för ett lag som vann VM.

I mitten av säsongen då det gick åt helvette för Real var det dock bara busvisslingar o låga publiksiffror i Madrid. Först då de började vinna så kom alla medgångsfans o började heja. Då Real låg under mot Mallorca och Sevilla i slutet av säsongen då började fansen håna laget igen, för att senare när kvitteringen och vinstmålet hade kommit, vända sig igen o heja på laget. För att inte tala om Ultras i Madrid som har en ledare som är en av Spaniens största nazister. Medan Barcas president kör ut alla extrema huliganer från arenan för att skapa bättre atmosfär för familjerna och vanliga folket. Perfekt klubb hette det ja.

Domarna på Barcas sida var det nya du kom på nu då? ;)

ge dig lillen. Bolibompa har slutat nu tyvärr så jag vet inte vad för roligt du kan hitta på. Men det här e inte ditt område verkar det som lillen.
Barcelona Suñol_
2007-08-01 19:17
Gutish: Hur många titlar tror du Real har införskaffat på grund av gynnande omständigheter?
Så släpp det skitsnacket barnrumpa och gå och lägg dig.
Barcelona lagkapten
2007-08-01 19:15
Gutish

En fråga. I hur många viktiga matcher i landslaget har Robinho fått starta och inte Ronaldinho?
Psst... Ska ge dig en ledtråd, en rund siffra. Påmnner inte lite om bokstaven O.
Stor komedi att du försöker lura dig själv med att Robinho skulle vara viktigare för landslaget än Ronaldinho. Sen Dunga tog över har det endast spelats oviktiga träningsmatcher och Copa America som Dinho inte ville vara med i. Och som du kanske förstår är träningsmatcher till för att testa nya spelare. Därför har givna spelare som Dinho inte spelat så mycket. Logik?

När vi väl er inne på komedi kan man ju bara skratta åt Makelele-ryktet. Ska knappast uppmärksammas mer än så.
En annan rolig grej är att Bilbao nu vill att Barca ska släppa Ezquerro på fri transfer. Julafton någon? Först Motta och Giuly och nu Ezquerro. Varför inte bara slå in Motta, Belletti, Maxi, Ezquerro och Guddy i presentpapper, lägga till Bojan som körsbäret på kakan, och skicka de till Gif Sundsvall helt gratis. Som en tidig julklapp. Bara för att vara snäll.

Tyvärr kommer Bojan inte att följa med till Asien. Han mår tydligen bättre av att spela pojk-VM än att försäsongsträna och lära av Eto'o och Henry. Och det är inget han kan göra åt saken. Man kan tyvärr inte tacka nej till landslaget utan att ha en skada. Se länk.
EDIT: Står om Bojans tvungna U17-vm deltagande på Barcas officiella hemsida nu också.
Barcelona Beguiristain
2007-08-01 19:14
Gutish

Robinho är en överskattad spelare, han köptes till real för att göra mål, hans resultat:

05/06 37 matcher 8 mål
06/07 32 matcher 6 mål

alltså 14 mål för 200 mile, ungefär i klass med Sonny Anderson som orkade med 16 baljor på två år.
Barcelona Messih!
2007-08-01 19:12
Gutish:
Gemför du robinho med ronaldinho? hehe
Robinho har inte gjort ett smack i madrid,
likt cannavaro, så dvs spelarna är bra i andra lag, men värdelösa i madrid. ok då har vi det avklarat. Barca hade Etoo och Messi borta halva säsongen, det är ENDA anledningen ni fick guldet, det vet både du och jag och resten av världen.
Vilken placering hade madrid hamnat på utan nistelroy? uefa cup plats kanske?
2 av våra ordinare anfallare är borta halva säsongen, och vi hamnar på samma plats. jaja.

Vi kan säga såhär i cannavaro puyol frågan.
Cannavaro är bättre i sitt landslag än vad puyol är i sitt.
Därimot i sina klubbar har så är puyol ungefär 114 gånger bättre.

Cannavaro världens bästa spelare?
Hehe rent skämt, va inte många som tog den pris utdelningen seriöst efter det.
Borde döpa om det till VM´s (politiskt korrekta) bästa spelare.

"Du kan säga vad du vill men Real Madrid är regerande ligamästare, detta med en Cannavaro som enligt dig beter sig som en junior som begår simpla misstag.. Det säger ju en del om hur perfekta Barcelona är.."

Om ja inte misstar mig så har halva svenskafans spytt galla över Oleguer samma år barca vann laliga och champions leage, förklarar ju hur kassa resten av europa är eller?

"* Barcelona har Ronaldinho och..
Real Madrid har Robinho som blivit en nyckelspelare i Brasilianska landslaget, samtidigt som Ronaldinho går in och ut ur startelvan hela tiden.. mest ut."

Är du verkligen seriös när du försöker säga att robinho är bättre än ronaldinho? för du gör inte mycket annat än dumförklarar dig själv
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 18:48
Ni pratar ofta med varandra du och Dunga?
Barcelona bobbylon
2007-08-01 18:44
Tycker dos santos e en riktigt bra och ung kille som ska få ta klivet upp från b-laget nu även fast han kasnske inte får så mycket speltid så får han synas bland dom stora namnen och få en chans att utveklas.
Real Madrid Gutish
2007-08-01 18:42
Karlssooon, Dunga anser..
Han spelar hellre med Robinho.
Real Madrid Gutish
2007-08-01 18:41
Kamelen,

du ifrågasatte mitt första inlägg där jag svarade till en annan som antydde att Puyol var världens bästa mittback.

Robinho, ej nyckelspelare i Brasilien?
Ordinarie i Dungas landslag samt skyttekung och utnämnd till Copa Americas bästa spelare.. men tyck vidare ;)
Real Madrid Gutish
2007-08-01 18:39
Reality, vi vann ligan ändå.. Det som räknas :)
Real Madrid Gutish
2007-08-01 18:38
Barcelonito

Haha, du antyder med andra ord att du inte sett Brasilien spela.. Robinho har fått starta varje match sedan Dunga tog över medans Ronaldinho bara fått starta ett fåtal.

Real Madrid har fullsatt match ut och match in på Santiago Bernabeu som tar dryga 80.000, alltså både mer än på Allianz och Old Trafford.

Cannavaro blev utnämnd, och det finns inga dåliga ursäkter som säger att han fuskat eller på något sätt inte gjort något väldigt bra VM.

Juventus påverkade valet utav domare, och jag som är hängiven Juventus supporter såg aldrig att det blev så uppenbart att man fattade att det kunde röra sig om någon form av korruption för ens i nästsista omgången då vi ledde 3-0 mot Siena, i övrigt så har det inte kunnats bevisa att dom mutade några domare, bara att Moggi påverkade domarvalet, MOGGI! Inte Cannavaro..

Så mogna och anklaga inte Cannavaro för fusk.

De flesta NEUTRALA anser också att det är uppenbart att domarna dömmer till Barcelonas fördel och tilldelar dom billiga straffar och låter Messi göra mål med handen, samtidigt som Real har domarna emot sig.. Så i din situation är det lite väl kaxigt att uttala sig om vilka som fuskar och inte, nöj dig nu.
Reality
2007-08-01 18:31
Gutish:

Du pratar som om Cannavaro varit nyckelspelaren för Real Madrid denna säsongen. Faktum är att han har varit en av de spelarna som verkligen inte ens varit i närheten att uppnå sin "världsklass nivå".

Visst, Real Madrid vann ligan, men det var knappast pågrund av Cannavaro.

Robinho är en spelare i världsklass - oftast. Han har en förmåga att totalt försvinna i matcher. Att tro att Dunga prioriterar Robinho före Ronaldinho är önsketänkande.
Barcelona Barcelonito
2007-08-01 18:25
Gutish

Guti spelade aldrig i Barcelona. Det är sant. Men han spelade för en Barcelona Penya i Spanien men fick aldrig chansen att spela för Barcas ungdomslag.

Cannavaro fick världens bästa spelare för att Italien vann VM och han var kapten. Själv tycker jag att Materazzi var den viktigaste spelaren i deras försvar. Men ska en spelare som Materazzi som Zidane skallade och alla tränare tycker illa om få utmärkelsen? Nej. Sen så spelade han för Juve som snodde hem Serie A. Ska man ge utmärkelsen till en spelare som spelat i ett lag som har fuskat? Mycket fel.

Om nu man ska ge utmärkelsen "Världens bästa spelare" till en spelare som har gjort 5-6 bra matcher under VM så skiter jag i fullständigt om han är Realspelare eller Barcaspelare. Det är fel. Lika fel vore det om t.ex. Beckham fick det nu. Dvs. 6-7 matcher under en hel säsong. (jämför bara)
Hade Spanien vunnit VM så kanske hade just Puyol fått utmärkelsen.

Att Robinho spelar ordinarie först nu när Ronaldinho och Kaka inte var med förklarar inte ett skit för mig. Dock var han jätteduktig under hela turneringen. Men ska absolut inte jämföras med de största just nu.

Dina publiksiffror stämmer inte riktigt då United och Bayern har alltid fullsatt varje match år in år ut.

Gubben, Nu har du fått för mycket uppmärksamhet här som du inte förtjänar. Gå och diskutera i Madrids Forum om du inte har något vettigt att komma med som har någorlunda sanning i sig.

Drenthe är nästa spelare som inte går till Real verkar det som. Robben blir likaså om de inkompetenta clownerna i Reals styrelse inte betalar 50 mille för Robben snart.

Där fick Calderon en läxa av laporta som sa att Calderon inte borde betala överpriser till klubbar. Då förväntar sig andra klubbar också mer. Nu har Calderon nog lärt sig och måste nog tacka Laporta för läxan.

Ha det bra!
Barcelona Kamelen
2007-08-01 18:25
Gutish

Eftersom du själv verkar märka ord så nej, det är inte saksamma uppenbarligen. Hur ska du ha det?!

Att säga att Robinho är en nyckelspelare i landslaget är ju ren idioti. Maken till ojämn spelare får man leta efter.

Har jag någonsin sagt att Puyol är världens bästa mittback? Citera gärna. Som du själv sade, skitsnack.
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 18:23
Ämne: Kamelen, du är rolig....
Så du anser att Ronaldinho inte platsar i det Brasilianska landslaget?
Real Madrid Gutish
2007-08-01 18:22
Kamelen, du är rolig du, hahaha!

En av världens största och världens största, saksamma..

Visst det finns någon i Iran som är större sen Maracanastadion, nog om det..

Robinho har fått spela alla matcher under Dunga från start, även då Ronaldinho varit uttagen, och han har inte fått spela många från start, kanske för att Brasilien klarar sig bättre utan honom..

Om Cannavaro begår enorma misstag och Real Madrid ändå lyckas ta hem titeln, vad gör då Puyol för att förtjäna den eller åtminstonde få lov att titulera sig som världens bästa mittback? Skitsnack.

Du kan säga vad du vill men Real Madrid är regerande ligamästare, detta med en Cannavaro som enligt dig beter sig som en junior som begår simpla misstag.. Det säger ju en del om hur perfekta Barcelona är..

Puss :)
Barcelona Karlssoooon
2007-08-01 18:14
Ämne: vrf inte värva lampa....
För att vi har redan Deco på den positionen och han sopar banan med Lampard alla dagar i veckan.
Barcelona The Number 19
2007-08-01 18:14
abidal_22

För att han är dålig.
Barcelona abidal_22
2007-08-01 18:08
vrf inte värva lampard till oss?
Barcelona Kamelen
2007-08-01 18:05
Gutish

Du säger att folk bör läsa på medans det du säger är fel.

Barça har inte världen största stadio.

Du har aldrig tänkt på att medelinkomsten i Madrid är relativt mycket högre sett till invånarna i Barcelona?

När blev Robinho en nyckelspelare i landslaget? Copa America? Det var väl inte så att det var brist på spelare? Inte en chans i världen att han petar Kaká, Ronaldinho & co när de alla är i form.

Cannavaro fick utmärkelsen som världens bästa spelare. Detta är ett stort hån mot just den utmärkelsen, att han gjorde ett ypperliggt VM är det inget snack om men han är långt ifrån världens bästa spelare. Är väl knappt rankad som Top-20 bland mittbackar i dagsläget. Beter sig som en junior på planen nu för tiden, så simpla misstag av en sådan rutinerad herre.

Så läxa inte upp andra medans det du säger saknar grund.
Real Madrid Gutish
2007-08-01 17:54
Varit offline sisådär 4-5 timmar, och ser att mitt nick fortfarande är på tapeten..

Barcelonito

Jag missunnar er inte två spelare som Messi och Ronaldinho, och en mäktig arena som Camp nou, som jag själv fått nöjet att besöka.

Men när du försöker få det till att Barca är den perfekta klubben gentemot Real Madrid, kan jag inte låta bli att argumentera emot på vissa punkter:

* Barcelona har världens största stadion och..
Real har världens nästhögsta publiksnitt (Dortmund har högst)

* Barcelona har Ronaldinho och..
Real Madrid har Robinho som blivit en nyckelspelare i Brasilianska landslaget, samtidigt som Ronaldinho går in och ut ur startelvan hela tiden.. mest ut.

* Ni ar Puyol, världens bästa mittback säger du?
Medans Cannavaro är utnämnd till världens bästa fotbollsspelare, en utmärkelse Puyol aldrig kommer ta hem.

* Ni sysslar med välgörenhet..
och vilka fan gör inte det idag? Bara för man inte springer runt med Unicef skrivet på tröjan betyder inte det att andra klubbar är mindre aktiva inom välgörenhetsprojekt.

* Guti har aldrig tillhört Barcas ungdomsakademie och...
är född och uppvuxen i stadsdelen Torrejón de Ardoz som ligger i Madrid.

Läs på och tänk dig för innan nästa uttalande.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-08-01 17:46
Hoppas inte Makelele kommer till oss...han är näst in till slut...Vi har ju redan Yaya och Edmilson när han blir frisk...
Barcelona seea
2007-08-01 17:33
Är det någon som har koll på vad det kostar att bli medlem i Barca? Hittade inget på hemsida förutom en liten ruta, men där stod det bara på katalanska. (har även sökt här i forumet men kunde inte hitta något)
Barcelona ibbos
2007-08-01 17:28
Hur mycket sanning ligger det i Makelele ryktet, och sen, han lär bli väldigt billig men å andra sidan så kommer han väll att lägga fotbollen åt sidan? kanske ett max två år kvar för hans del.

Vad tror ni?

MES QUE UN CLUB
Barcelona Barcafan
2007-08-01 16:56
Tack, köpte paket. 3600kr kostade det på steve perryman inkl två nätter på hotell. flyg fixar jag på annat håll.
Barcelona danneee172
2007-08-01 16:54
Ämne: Är världens lyckliga....
så nice för daj:P
va kosta biljetten?
Barcelona Barcafan
2007-08-01 16:50
Är världens lyckligaste man idag, har beställt och fått bekräftat att jag fått biljett till El clasico i december på camp nou. Ska bli så underbart.
Annons: