/spanien/barcelona/forum/22640.aspx/spanien/barcelona/forum/22640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-02-14 18:38
Mascherano hade varit en klockren värvning. Dessvärre så är han dyr så jag tror inte det blir av. Dessutom så verkar han vilja stanna i Liverpool.

Cesc hoppas jag då verkligen inte kommer till Barça vilket knappast är troligt. Han förhandlar åter igen om ett nytt kontrakt med Arsenal.

In med Modric eller Diego, mig kvittar det vem. Tror dock inte vi behöver Diego. Vi har redan en spelare som är ett större geni och som innehar mer talang, Messi. Vad kan Diego göra som inte Messi skulle klara av? Vi är i mer behov av tvåvägs- eller defensiva mittfältare. Diego jobbar bara framåt.
Barcelona Smogen
2008-02-14 18:33
Jay-z

eh...lugna dig grabben, skriv något konstruktivt istället för saker som: "Henry är sämst! Messi är bäst" etc.

Ride_The_Big_One

Hoppas Rijkaard lyssnar bara. :) Är övertygad om att Mascherano skulle vara en nyttig spelare för dagens Barca.
och ni andra, Fabregas tror jag inte kommer ännu, hur mycket vi än skriker och gapar.
Diego och Modric? Visst, varför inte, om Edmilson, Gudhjonsen och Deco lämnar behöver vi nog minst två förstärkningar på mittfältet...
Barcelona Rambla
2008-02-14 18:11
Barça har gjort klart med en 14-årig argentisk talang som heter Mauro Icardi. Han har tillbringat de fem senaste åren i Spanien och Kanarieöarna, där han har spelat för klubben Vecindario. Mauro har italienskt pass, har stänkt in över 400 mål i ungdomslag. Det är en lång anfallare med god teknik som påminner en hel del om Batistuta. Real Madrid jagade honom länge och hade tom bjudit in honom till Valdebebas för provspel men han avböjde och har nu tydligen skrivit på för Barça.

Pio pio som håller till på öarna kan säkert berätta mer om denna talang för oss.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-14 17:52
fast henry vädjar nu att få spela i centrum.
Barcelona Benito
2008-02-14 17:49
Det här nämnde jag för en vecka sedan ungefär. Nu verkar det som om jag visste vad jag pratade om trots mycket påhopp från ert forum.

LÄNKTIPS*
Barcelona Shidenn
2008-02-14 17:41
Henry har inte varit dåtidens henry. Men endå har han höjt sig en bit sedan han kom till oss. I början var han totalt värdelös men sedan blev han lite bättre. Men faktum är att han allmänt har varit ojämn. Men det man kan inte bara skylla på honom.

De gånger Ronnie inte spelat, då kunde rijkaard låtit henry spela på sin vänsterkant, det är ju endå hans absolut bästa plats. Sen kan man också klaga på att mister låter messi som bemästrar högerkanten spela på mitten. Mister borde nog ta sig en funderare.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-14 17:41
Idag lider vi alla med Ronaldo.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-14 17:39
A.Gaudi

Abidal,Yaya,Milito,Valdes,Messi har varit våra mest formstarka spelare, fortfarande måste kollektivet funka som en enhet om vi ska vinna flera matcher irad.

Men att säga att bara 2 varit vora mest jämna spelare stämmer inte.

Om jag får hoppa in angående Henry, var det verkligen nån som trott att han skulle komma upp i normal standard efter 6 månaders skadefrånvaro?

Jag har hela tiden hävdat att Henry kommer vara bra slutet av säsongen och kommer vara i Henry normal standard i början på nästa, verkar som det hela går in för han börja kasst men har börjat visa glimtar av sin storhet.

:)
Barcelona A.Gaudi
2008-02-14 17:35
jo *Henry har inte varit spec bra. men det är ju inte direkt bara henrys fel. det är inte så att han har stuckit ut i laget på ett negativt sätt. Hela laget viker ju ner sig konstant och han är ju ingen straffområdes forward utan han behöver ju ett bra spel för att fungera rätt. sedan har han ju uppenbarligen inte nått upp i vanlig klass heller såklart.

det är ju bara Valdes och Milito som håller en jämn klass så här långt i säsongen.
Barcelona Jay-z
2008-02-14 17:19
Alltså ni här inne som hela tiden snackar om att Henry är skadad blablabla. Vem faaan bryr sig, han har vart så jävla långt ifrån hans standard så man skämms, så jävla dåligt.

Tur för Arsenal att lämmna vid rätt tidpunkt för han har vart sämst flera matcher nu.
Barcelona Abbe_
2008-02-14 17:18
Lukas.RP

Tror dock att det bara är snack. Det har nämnt väldigt många namn de senaste veckorna.
Lukas.RP
2008-02-14 17:03
Rykterna om Mascherano har börjat flöda igen. Verkligen en intressant spelare, men prislappen lär vara relativt hög om man säger så.
Barcelona Ghazza
2008-02-14 16:53
Precis inhandlat boken "Henkes Barca" som någon tidigare rekomenderat. H-lvete vilken bra bok! Rekomenderas starkt för alla culés!
Barcelona the culé
2008-02-14 16:48
Henry pratar om sin roll i anfallet i länktips.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-14 16:32
Smogen

Klart att han skulle göra ett bra jobb som städgumma, otrolig nyttig spelare som är en riktig deffensiv mittfältare.Jag har länge velat ha han som vår städgumma, vi fick Yaya som inte riktigt är en städgumma men gör ett otroligt bra jobb.

Får se om ledningen agerar på denna spelare, lär ju inte vara den dyraste spelaren på marknaden med de komplicerade övergången ifrån river till westham.

Nog blir det att rusta upp lite den saken är glasklar, dock inte många förändringar behövs då truppen är bra som den är.

Trolig scenario om vi inte vinner ligan eller cl, vi får in en ny tränare säljer iväg 2 spelare köper in 2 spelare. Många som tycker att det är tråkigt med en spelare som enbart är på plan för att förstöra för motståndarna och spelar "tråkigt", men i dagens fotboll måste man ha en sån spelartyp.

So you got my vote, bring mascherano!
:D

MR.BoFF

Visst skulle alla fotboll älskare vilja se Ronaldo på planen igen, men efter alla skador han haft iår vare sig små eller stora så är han uppe i 6 iår bara.

Hans knä håller inte längre, alla operationer har tagit hårt på ronaldo. Ur en realistisk synvinkel så kan han få otroliga konsekvenser senare i livet om han inte lyssnar på kroppen.

Sorgligt men vem vill se Ronaldo i en rullstol?

-Inte jag iallfall, en legend trots att han spelat för rival laget så kvittar det. Han bör lägga av för att inte skadas så pass allvarligt att han inte kan gå,springa ordentligt.

Barcelona BarcaFan!
2008-02-14 14:59
Sorlig dag , Ronaldos karriär på väg till sin slut.
Barcelona Smogen
2008-02-14 14:47
Säger det igen...tror Mascherano varit grym i Barca. Ung spelare som kan utvecklas och ta hand om pivote rollen i 8 år framåt. Yaya Toure då? Anser att han skulle kunna växla som pivote ibland och mer offensiv ibland, tllsammans med Xavi och Iniesta...

bara att köpa :)
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-14 14:02
En_Gång_Barca_Alltid_Barca

Kameni står i Espanyol, Valdés står i Barca - enough said.
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-14 14:01
Valdes deklart! :P Även om han gör tabbar ibland så har han riktigt grymmma reflexer
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-14 13:18
Jag bara undrar vilka ni tycker är bäst mellan Kameni och Valdes
Barcelona MR.BoFF
2008-02-14 12:17
Ronaldinho-Ronaldo-Rivaldo

Att vi inte fick se dessa spelare i Barcelona dressen tillsammans.

Ronaldo kommer tillbaka. Tänkt positivt. Inget som säger att han inte kommer tillbaka. Allt hänger på honom. Vill han spela fotboll kommer han tillbaka. 9 månaders rehab sen ere över.
Han gör oss inte besvikna.

Ronaldo Luis Nazário de Lima var min första favoritspelare. Tror det gäller de flesta som var födda runt 1990.
Nej men håller med er alla. Det är rikitgt tungt om han slutar men jag tänker positivt och hoppas att han komemr tillbaka.
Barcelona Criff
2008-02-14 10:24
Tycker det är sorgligt för alla, även de klubbarna han inte spelat i.
Han gav många ett leende på läpparna med sin underbara fotboll.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-02-14 08:57
En sorlig dag för fotbollen idag, även för oss cules om vi håller oss mer opartiska för en stund.

Ronaldo's karriär verkar vara över (med största sannolikhet). En Gud bland fotbollsspelare när han var som bäst, tyvärr för fotbollen även en man utan någon form av klubbhjärta. Anledningen till att jag tar upp det i detta forum är att det trots allt var i Barca som han spelade som mest "Gud-aktigt". Han frälste oss med kanske en av de 10 snyggaste målen i Barcas historia och kanske det snyggaste under 90-talet, jag snackar självklart om målet mot Santiago de Compostela.

Trots utebliven klubbkärlek, så får man ändå se detta som en sorlig dag för fotbollen (förutsatt att han inte kommer tillbaka från sin skada som kan ta upp till 1 år att läka). Vi tackar honom för hans tid hos oss, tiden då han var som bäst i sin karriär (enligt mig och många andra).
Barcelona Legenden11
2008-02-14 07:34
Om bara Rijkard rensar de onödiga spelare i truppen och jobbar bra med laget så behöver vi ingen ny tränare alls, vi ska inte glömma bort att våra spelare gav inte allt hittils.

Eller va säger ni andra barcafans?
Atlético Vargas79
2008-02-14 00:39
Tränarbyte eller inte? Mourinho eller van Basten? Kanske Svennis? Kolla intervjun i länken, jäkligt intressant.
Barcelona Jycken
2008-02-14 00:25
Ämne: hatar honom han bord....
Han är ju en förbaskat bra tränare och skulle nog ställa allt till rätta i barca men fan va sur man blir när man ser sådant mot våra spelare.
Tror nog inte han har nånting emot oss igentligen.
men bollen är rund allting kan hända. och vad som händer det får vi se i sommar!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-14 00:08
Shi

Cl jag tror faktiskt vi kommer få det tufft mot ett defensivt starkt Celtic speciellt om spelet fortsätter som det har varit. Men om vi börjar rulla boll som för 2 år sen då har de ingen chans och då kommer vi gå långt i cl. Om jag ska vara ärlig så känns det som ni är underdogsen och kommer bli riktigt farliga i cl.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-14 00:02
Varför ska jag köpa en real tröja när jag är barcafan? :O.

Vet det var barnsligt men det var bara för att driva med en kompis som är madrid fan. Men sorry om ni blev arga tog bort den! :d
Barcelona Shi
2008-02-13 23:44
Tror faktiskt ni har riktigt stor chans o ta han CL, typ som Milan förra säsongen. Ni har Celtic som ni slår ut utan några problem, sedan kan allt hända, tror faktiskt ni når minst en semi.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-13 23:41
hoppas ronaldinho får starta mot zaragoza, han behöver speltid för att komma igång.
Annons: