/spanien/barcelona/forum/22637.aspx/spanien/barcelona/forum/22637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lagkapten
2007-08-03 02:30
Lite överraskande har den gode Giuly uttalat sig negativt om Barca på en presskonferans. Ytterst märkligt då han satt tyst på bänken utan att klaga under tiden han var i Barca. Han kritiserar Barca för att vara dåligt tränade fysiskt och att konkurransen var för hård och onyttig. Trist med såna kommentarer från en gammal trotjänare men samtidigt förstår man honom. Kan inte vara lätt att ha en 11 år yngre magiker att konkurerra med ;)
Barcelona Vampíro
2007-08-03 02:26
Xaviiii:

Inget är klart än. Skulle Barça ha värvat Alves så hade man chansen förra sommaren, men man valde istället att gå efter Zambrotta. Inte så konstigt med tanke på att Zambrotta hade gjort ett mycket bra VM och att Dani Alves var ganska oprövad. Men nu har Alves en kanon säsong bakom sig och Sevilla vill ha 30M för honom och Barça har redan köpt Abidal.
Barcelona SeRDaRo
2007-08-03 02:26
Ämne: Tyvärr så kommer Dan....
Xaviiiiii/

jag tycker vi ska täncka mera på stabilla spelare nu. vi har redan fullt med offensiva tänkande till och med yaya som täncks användas som pivote har offensiv spel. det är bra om vi köper till oss nån som kan markera och klippa till när ena laget kontrar. jag kommer bara stitta hemma hela dagen då vi tappar en spelare som Tiago Motta:( flera sånna i Barca
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-03 02:20
Tyvärr så kommer Dani Alves dra till Chelsea eller madrid. Synd att han inte kom till barca. Zambrotta på vänster kanten och alves på höger kanten. Mums!
Barcelona Vampíro
2007-08-03 02:11
Barcelonito:

Var är Sevilla då? Dem borde väl komma före madrid :D.

Men det verkar ju som om lagets bästa spelare Dani Alves vill lämna. Tråkigt att om en sån bra spelare lämnar ligan men bra om vi slipper möta honom och hans löpningar längs högerkanten i 90 minuter.
Barcelona SeRDaRo
2007-08-03 02:10
Jag tycker Ladislao Kubala är Barcelonas genom tidernas bästa spelare och inte Johan Cruyff.

Mm man ser på historian om Camp Nou så är det tack vare Ladislao Kubala Camp Nou byggdes för att när han kom så blev biljetterna allt färre och var tvungen att lämna Les Corts som fick 60 000 åskodare för att bygga en ny stadio som heter Camp Nou som tar 90 Tusen.
Det bevisar hur stor han är för publiken.

Alla hans 11 år i Barcelona tröjan vann han
4 ligatitlar
5 cuptitlar
2 tilar i spanska supercupen
2 mässcuptitlar (föregångare till uefacupen)
1 tilel i copa de latina

Och inte bara det han har även blivit framröstad till den näst bäste spanske spelaren någonsin efter Alfredo Di Stefanó.

och ni ska veta att innan han kom till Barcelona jagade Real madrid han otroligt mycket.

Är det nån som inte tycker som jag kan rätta mig, kanske har fel.

Förlåt för de långa inlägg hadde tråkigt.

Visca El Barca
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 01:50
Rambla (Anims Puyi)

Med dagens trupp så ser jag inte att någon i Spanien kan hota oss. Känns för tillfället såhär:

1. Barcelona
2. Valencia
3. Atl. Madrid
4. Real Madrid

Tycker att Valencia har gjort det bra. De börjar inte ligan den här säsongen med 11 spelare skadade och har även köpt Alexis som jag tycker mycket om. Albiol och Alexis blir väl mittbackar. Två 21åringar som kan bli Spaniens nästa mittbackspar.

Atletico: Simao - Maxi - Luccen - Raul Garcia - Forlan - Aguero. Såhär kan deras mittfält och anfall se ut nästa säsong. Maniche och Costinha är andra alternativ. Riktigt bra tycker jag. Att Torres lämnade tycker jag bara förstärker dem. Forlan är en bättre spelare än Torres enligt mig.

Madrid: Deras trupp är inte klar och med den truppen just nu så ska de köra 4-4-2 med Higuain, Robinho och De la Red som yttermittfältare hela året. Får se vem som äntligen väljer Madrid.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-03 01:40
Barcelonito:

Robinho kan i första hand satsa på at göra mer än 10 mål på en säsong. Han kom väl upp i 5-6 den senaste?
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 01:38
Robinho säger till Marca att de ska vinna allt i år. CL, Ligan och Cdr. Kul för honom men tyvärr så känns det som om CL-titeln är lika nära Elfsborg nu som det är för Real. Med Carlos, Beckham och Reyes borta så har de det väldigt svårt just nu. Skönt att vi har Laporta, Soriano och Txiki.
Las Palmas Pio pio
2007-08-03 01:37
Rambla

Haha ja förstår vad du menar. Ska man ha två spelare per position så ska det vara olika spelartyper. Och som du säger Angel är en spelare, ursäkta ordet, med cojones! Tuff i närkamperna och bra markeringsspelare samtidigt som han har en god teknik (typiskt från öarna!). Innan han blev högerback så var han faktiskt en kreativ innermittfältare. Sen kom Fernando Vasquez och skolade om han.. Till det positiva!
2007-08-03 01:34
Pio Pio:

Honom hoppas jag också på. Zambro och Belletti känns allt för lika även om Zambro är stabilare och bättre. Angel känns mer spanskt i sitt spelsätt. Kanske inte så konstigt då han är spanjor. :D

Men du fattar vad jag menar. Han har en lite annorlunda spelstil vilket bara är bra enligt mig.
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 01:32
Patrick Kluivert

De uppfostrar bra talanger men ger de aldrig chansen och låter de flytta vidare. Annars så har de duktiga talanger i laget.
2007-08-03 01:32
Pato är ingenting jämfört med Bojan. ;)
Las Palmas Pio pio
2007-08-03 01:31
Rambla

Ja, jag tror också att det blir en till. Tror/Hoppas att det blir Angel från Celta...Tror Belletti drar till Benfica. Hade varit roligt med Angel, då han är från Gran Canaria och en Las Palmas produkt. Jädrigt komplett ytterback skulle komplettera Gianluca ganska bra...
Barcelona Patrick Kluivert
2007-08-03 01:31
Grabbar.... jag har märkt en sak Real är urusla på att uppfostra talanger, så jag hadde inte brytt mej om pato hade stuckit dit, elr va tkr ni?
Las Palmas Pio pio
2007-08-03 01:29
Barcelonito

Jag bryr mig inte särskilt mkt. Pato har egentligen endast 6 månaders proffsfotboll bakom sig..Så 25 milj euro känns mkt, framförallt med tanke på vad vi gav för en viss Henry..

Och förresten glöm inte MaxKompetens heller! :D
2007-08-03 01:27
Pio Pio:

Jag tror det handlar om prestige när det gäller Robben. Det handlade nog om helt andra summor först när det gäller honom. Vips så var man uppe i nästan det dubbla. Det samma gäller Drenthe. Först läste man om summor som 7-8 miljoner euro. Nu skrivs det om 18 miljoner. Helt sjukt, de har det inte lätt.

Själv tror jag faktiskt att vi gör en värvning til, fast då får vi ju självklart först göra oss av med Ezquerro och Maxi så klart.
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 01:23
Milan balanserar väl åldern av deras 2 senaste köp. Först Ibrahim Ba och sen Pato :D

Ne, men att Pato inte går till Madrid bryr jag mig inte det minsta om. Hade inte blivit ledsen om de hade värvat just Pato och Drenthe. Orutinerade spelare som nog inte skulle palla med den pressen att vinna CL eller Liga. Går inte Robben till Real så blir jag jätteglad. Med Robben skulle de bli mycket mycket starkare.

Men fortsätter Calderon och Mihjatovic såhär med värvningarna så får de nog börja söka spelare på bemanningsföretagen Proffice och Manpower snart :D
Las Palmas Pio pio
2007-08-03 01:19
Rambla

Jepp...Vet inte var Ramón Von Anka och Pedja Kalle Anka sysslar med! =) Men det är väl upp till dem..Roligt iallafall att det inte vill ge 31 miljoner euro för Robben då det anser att det är överpris...Men 30 miljoner för Pepe - visserligen den perfekte mittbacken enligt Marca - är inte överpris...Men jag är nöjd, Barcelona gjorde klart med sina värvningar tidigt och jag anser att det har värvat de dom behövde..
2007-08-03 01:15
Pio Pio:

Du antyder på Madrid när det gäller Pato antar jag? Jag tänkte mer på Milan och deras jakt på våra spelare. Det går inte att värva Ronaldinho och Eto'o nu, åtminstone inte så länge de ej har fått spanskt medborgarskap.

ChrilleJ:

Jo, fast han är inte uppsatt på officiella websidan. Inte så konstigt då klubben nyligen gjort om hela strukturen på websidan. Det har sagts att han ska säljas så det är kanske därför man inte satt upp honom, eller så kan det bero på att han var utlånad senaste säsongen.

Han är dock med under försäsongen och just nu sitter han på ett plan på väg till Peking med resten av truppen.
ChrilleJ
2007-08-03 01:11
Ingår inte Maxi Lopez i eran trupp längre?
Barcelona Puyol5
2007-08-03 01:08
1.69 - 1.70 - 1.74
Vad är då detta? Jo detta kan vara vårt framtida anfall, sett till längden på spelarna då. Messi - Bojan - Dos Santos. Ingen blir väl direkt skrämd av inlägg och hörnor mot våra anfallar med dessa centimetrar. Bara lite rolig info, eftersom fotbollsspelare brukar vara längre sätt till medellängden! Kan jämföras med det nuvarande; Messi, 1.69. Ronaldinho, 1.81. Eto'o, 1.80. Henry, 1.88.
Las Palmas Pio pio
2007-08-03 01:04
Rambla (Anims Puyi)

Ja, Rambla nu e Pato borta från dem oxå..Och ingen Cesc, Kaká lr Robben - för tillfället-. Nu har det gått från Cesc till Lucho..Inget ont om Lucho - han är en Ballack typ som Schuster söker- men han är inte ens ordinarie i landslaget och till o me Valencia ratade han för att satsa på Källström.. =) Och ingen Drenthe! En kille, som visserligen är duktig men vi hade aldrig hört från innan VM u-20 i Juni och en kille som har varit vänsterytter som dom skulle göra om till vänsterback.. Hehe..

Pio pio f.d. Culé hasta la muerte
Barcelona Evička
2007-08-03 00:59
jo, om det nu fanns någon (utom möjligen Berlusconi) som fortfarande trodde att de skulle ge sig av dit.
Barcelona Evička
2007-08-03 00:58
Ja, det får vi hoppas. Det var nästan som om de inte hade någon större lust, utan trodde att det skulle greja sig om de bara ställde ut skorna på plan. Men kanske var det så att de inte var tillräckligt starka, vad vet jag...
2007-08-03 00:57
Pato till Milan. Goda nyheter för Barcelona.

Där gick tåget för Ronaldinho och Eto'o för Milan. Ja så länge dessa inte får sina spanska medborgarskap, vilket knappast lär ske före 31 augusti. I Italien får man bara köpa en non-eu spelare per år.
2007-08-03 00:52
Nej, och förra året så var Barça svagare än någonsin under Rijkaard. Fysiskt underlägsna flera andra storlag och allmännt loja och ointresserade att jobba stenhårt i 90 minuter. Tror det blir ett helt annan inställning denna säsong. Det har sett bra ut under försäsongen. Tuffa stenhårad fyspass från början.
Barcelona Evička
2007-08-03 00:51
Ett slag tänkte jag att Slavia Praha skulle vara bättre, men efter att ha besökt Prag i december så, nej, det är inte mycket bättre än Kiev.
Barcelona Evička
2007-08-03 00:49
Tack.

Haha, den där verkar rent av trolig. Werder för tredje året i rad. Men å andra sidan lyckades de inte göra mål på Barça så det ska nog gå bra i så fall.
2007-08-03 00:47
Byt ut Lyon mot Roma, Werder mot Schalke 04 och Besiktas mot Dinamo Kiev. Det gör ju inte gruppen lättare. Spela i minusgrader borta mot Kiev låter ju så där inspirerande kan jag tänka mig.
Annons: