/spanien/barcelona/forum/22632.aspx/spanien/barcelona/forum/22632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-08-03 21:42
Jamen vad fint. Då lyckas han ju.
Real Madrid Pedjao
2007-08-03 21:38
Man kan inte vara annat än stolt över Saviola!
Han har redan tagit till sig supportrarnas kärlek genom att kyssa märket, precis som Figo gjorde under sin debut i Real Madrid!

HALA MADRID, HALA EL CONEJO!
Barcelona Evička
2007-08-03 21:38
Jamen orka bli upprörd över att kaninen kysser marängmärket. De flesta spelare som visar denna typ av kärlek gör det endast för att 1) vinna fansens gunst och 2) möjligen kunna få ytterligare någon euro i lönekuvertet. De känner inte ett dugg för klubben innerst inne, endast som den som just då förser dem med en bra lön.

Kan förresten inte påminna mig att jag har sett Puyol kyssa klubbmärket - varför? Han behöver inte försöka övertyga fansen om att Barça är klubben i hans hjärta. Alla vet var han står.
Lukas.RP
2007-08-03 21:31
Det vore en skam för klubben om Santi fick inleda matchen på söndag ute på högerkanten. Starta med Gio eller någon annan, snälla. Killen har inte åstadkommit ett dugg under träningsmatcherna, utan att ta i det minsta. Ska bli kul att se våra nyförvärv igen och se om Yaya fortsätter imponera som tidigare.

Skandal att Saviola kysste klubbmärket efter en mycket lång era i Barcelona.
Real Madrid Pedjao
2007-08-03 21:31
Mkt riktigt, El conejo kysste Real Madrid märket!

Och våran underbara alltid lika oberäkneliga Gúti stog för en kanonmatch! Han visar återigen vilken fantastisk spelare han är!

Hala Madrid, Gúti y El conejo!
Barcelona Vampíro
2007-08-03 20:53
ramos robinho

Hur ska vi veta det?

Såg att madrid vände helt och hållet i sin match. Allas favorit guti gjorde två mål och Saviola gjorde sitt första mål, skulle inte förvåna mig om han kysste klubbmärket efter.

Men match på söndag väntar. Asiatiska lag är fysiskt sätt mycket sämre än skotska lag så det öppnar för en målrik match. Nu hoppas jag bara att Rijkaard håller Ezquerro borta från startelvan.

Visca Barça!
Real Madrid ramos robinho
2007-08-03 20:29
e pele muslim?
Barcelona Cristocea
2007-08-03 19:54
Så grymma ryska lag är. Blir inte förvånad om CSKA Moskva lyckas kamma hem CL bucklan nån gång i framtiden.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-03 19:43
Såg Lokomotiv - Real första halvlek . det kommer en inlägg från vänster kanten så missa Metzelder den. Kommentatorn sa Metzelder, du kan inte missa bollen sådär framför Ronaldinho,Henry,Etoo,Messi. F'n vad jag garva:D
Barcelona el Flaco
2007-08-03 19:34
Belletti är den första spelaren som har skadat sig under Asien-tournén. Han räknas att vara borta i 7-10 dagar och kommer genomgå behandling i Asien.
Barcelona Cristocea
2007-08-03 19:25
STEAUA BUKAREST OCH BARCELONA I SAMMA GRUPP.HOPPAS :)

EL CLASSICO!!!

Många lag i europa kan inte stoltsera sig med att lira en CL final med en superklubb som Barcelona och faktisk vinna över de..Det är stort!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-03 18:59
Vampíro

Jag tror snarare att kollektivet kommer visa vart skåpet ska ligga, dvs jag tror inte bara de längst fram kommer glänsa utan ja tror vi kommer att glänsa som ett hungtigt väloljat maskinerie.
Barcelona Vampíro
2007-08-03 18:51
I år tror jag inte att vi kommer ha bara en stor stjärna. Istället tror jag att flera spelare som kommer att glänsa, spelare som Ronaldinho, Henry, Messi, Deco etc.

Nu när vi har så många stjärnor i laget så tror jag att om vi vinner ligan eller CL så kommer det vara en super laginsats istället för att t ex Ronaldinho eller Messi är den som sticker ut.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-03 18:44
marcus

Hur kaosartat/panikartat det må vara i Madrid lägret kan vi aldrig räkna ut dem.

Det var ett tag sen ett off the topic ämne haft så mycket "air time" i forumet, ska vi kanske hålla oss till relevanta saker som hör till Barcelona?

Barcelona marcus
2007-08-03 18:37
Tarrak

Troligtvis hade inte Barcelona värvat Ronaldinho ifall att han var homosexuell. Detta på grund av att väldigt många personer (fans) troligtvis skulle se klubben på ett annorlunda sett. barcelonas Image är säkerligen av stor vikt för Laporta.

Samtidigt är det inte bara att "bota" homofobi. Jag tror inte heller att det är rädsla. Vissa människor känner helt enkelt bara att det är fel och vidrigt.

Själv tror jag faktiskt att det finns en hel del homosexuella inom toppfotbollen. Hade du velat att halva världens homofober är efter dig?

Ursäkta om jag kommer offtopic. :)

Calderon visar upp sin dåliga sida hela tiden. Är det bara jag som inte överhuvudtaget känner att real är något hot till nästa säsong med nuvarande trupp?

Doch tror jag att det kommer spelare. Kanske Makelele :)?

Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-03 18:32
Ämne: Vem tror ni komer va....
Själv tror jag detta blir Messis år. Detta år har jag en känsla av att - om han kan hålla sig skadefri - så kan han ta klivet från en världsspelare till levande legend. Hans högstanivå är så hysteriskt hög och han kan hålla den nivå i ett flertal matcher, vilket gör honom väldigt jämn så att säga. Iår kan som sagt Messi utvecklas till att bli en riktig topp-5-fotbollsspelare-genom-alla-tider.

Väntar ivrigt på den kommande säsongen!
Barcelona Vampíro
2007-08-03 18:03
Läste nyss intervjun med Calderon och den mannen verkar inte veta vad han gör.

"Robben vill komma till Madrid och allt tyder på att hans dröm kommer falla in."

Om jag inte har helt fel så har väl Robben sagt att han har varit cúle sedan han var liten och att hans dröm är att spela för Barcelona. Men Calderon vet säkert vad han pratar om :D.
Barcelona Vampíro
2007-08-03 17:53
Jag tror det var han marängen som kom hit och började snacka om att robinho fuckar messi (ursäkta språket). Sen så startades denna diskussionen.
Barcelona tarrak
2007-08-03 17:50
Barcelonito

Säg att Ronaldinho var homosexuell, skulle man då avstått från att värva honom från PSG? Det viktigaste måste väl vara att spelaren är bra och att han är en reko person. Vad han gör i sängen angår endast honom och den som valt att dela den. Om någon annan har problem med det, så är det just deras problem.

Jag håller med om att vi kanske är väl OT, men jag var tvungen att få sista ordet. :)

Jag vill även understryka att hela resonemanget var hypotetiskt, utifall att spelarna skulle vara homofober. Hur det ligger till vet vi helt enkelt inget om.
Barcelona La Pulga
2007-08-03 17:48
???fattar inget här, hur kom homofobi upp.
vad spelar det för roll hur guds skåpelse lever sina liv.
OM en spelare är homo och sköter sig i omkläningsrummet och på fotbollsplanen, jag tror inte att många skulle ha nåt emot det. sen kan en sånt som Glenn Hysen övervinna sin homofobi så har sydeuropeiska spelare lättar att acceptera olika grupper för att det är så normal med så många olika nationalitet i ligorna där.
Barcelona Evička
2007-08-03 17:44
Såja, lägg ner det här nu. Här haglar fördomar åt alla håll. Även om spelarna är religiösa så har vi väl inte den blekaste aning om hur de ser på olika spörsmål. Vi kan väl inte ta för givet att de skulle tycka på det ena eller andra sättet.
Barcelona Karlssoooon
2007-08-03 17:43
Vem tror ni komer vara den stora stjärnan efter kommande säsong har spelats klart då? ;P
Jag tror att detta kommer vara Iniestas stora år, oc h folk utanför barcelona kommer inse att han är en världsspelare. För övrigt tror jag att Yaya Touré kommer fungerautmärkt som pivote. spekulera fritt!
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 17:38
Jag menade inte att de skulle vara obekväma att vara i hans närhet men jag är övertygad om att det skulle bli sämre stämning i laget med så många religösa spelare som vi gar i laget. Sen så är de inga småbarn att man behöver lära dom om homosexuella. Grejen är att jag gärna vill att Barca kämpar mot alla fördomar, men att laget fortfarande kommer i första hand. Annars vill jag gärna se en representant från klubben delta i Pride-festivalen.

Nog om det tycker jag. Det har varit väldigt lugn Barcadag idag. Dock tror jag att spelarna kommer ha fullt upp de närmaste dagarna med PR, träningar och matcher.
Barcelona tarrak
2007-08-03 17:32
Barcelonito

Att de skulle känna sig obekväma av att ha homosexuella i sin närhet handlar väl i högsta grad om homofobi? Inte står det väl någonstans i Bibeln att det är syndigt att umgås eller spela fotbollar med bögar?

Karlsoooon

Kan inte annat än hålla med.
Barcelona Karlssoooon
2007-08-03 17:21
Ämne: tarrak

Har inte s....
Nu börjar vi hamna väääldigt of-topic men måste tillägga en sak bara.
Bara för att du är troende behöver du inte vara homofob.
Det finns nog säkert gott om hbt-personer som är troende, det tror jag iaf. Tillbaks till barca nu gott folk :)
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 17:06
tarrak

Har inte sagt att de är homofober. De är religiösa. Man kan vara homofob utan att vara troende. Och det gör saken värre att de är troende. En homofob kan botas men en troende brasse går nog inte att ta religionen ifrån.
Barcelona tarrak
2007-08-03 16:57
Barcelonito

Om nu spelarna skulle vara homofober, så är det väl jättebra med en bög eller två i laget. Det bästa sättet att bota fobier är att exponeras för det man är rädd för. Även om de skulle känna sig obekväma till en början, så inser de nog snart att det finns värre saker i världen.
Real Madrid Paco Buyo
2007-08-03 16:34
Suñol_:
det kommer nog dessvärre dröja innan någon kommer ut i sådana sammanhang.
Var det inte Vampeta i Brasiliens landslag som ställde upp lättklädd på bilder i en gaytidning?
EDIT: länk
Barcelona Barcelonito
2007-08-03 16:31
Suñol_

Visst är det hemskt med fördomar men däremot tror jag att alla våra religösa spelare skulle känna sig obekväma i laget. Och det är inte lite religösa i truppen just nu: Ronaldinho, Xavi, Puyol, Abidal, Deco, Toure, Eto'o, Belletti, Zambrotta, Sylvinho... Ja du, kan nämna några till. Fördomar ska bort på annat sätt. T.ex. Att någon ansvarig i klubben kan vara med den omtalade festivalen för homosexuella. Ställer några stora klubbar upp så är det ett bra första steg.
Barcelona Suñol_
2007-08-03 16:23
Kanske Guti kommer vara med i Pedro Almodovars nästa rulle?
Själv hoppas jag på ett par bögar i Barcelona det skulle bara vara bra för stämningen och skulle vi rensa ut en del omogna fördomsfulla fans...
Annons: