/spanien/barcelona/forum/22628.aspx/spanien/barcelona/forum/22628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidonaa
2007-11-15 22:44
Etoo ha börjat komma igång.

nu är han i tyskland med sitt landslag.
länktips!
Barcelona Messidonaa
2007-11-15 22:43
vi behöver ingen tiago.. va ska vi med tiago när vi har deco, xavi, iniesta och toure
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-15 22:37
Ämne: Tiago är verkligen i....
ok.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-15 22:36
Klapp Klapp. och en jädrans mycket mer klapp klapp. vi saknar etoó mer än någonsin! säger inte att han kan lyfta spelet helt men knappast att han gör den sämre, ska bli skönt o se han snart igen.
Barcelona Rambla
2007-11-15 22:08
Txiki har i en intervju till radiokanalen Catalunya Ràdio sagt att det inte blir några värvningar i januari. Så ryktet om Tiago är något tidningarna satt igång.
dello
2007-11-15 22:07
Tiago är verkligen ingen Davids!!!
forza juve,
xavi88
2007-11-15 22:07
Rambla*

Vad tror du om Tiago ryktet? Jag tror ifall barca ska köpa upp honóm så blir det för det Priset juventus köpte honom för. Så därför tror jag inte det blir en affär, dem är inte beredd och får inte förlora pengar på en sån Investering! Har inte den ekonomin i år för detta.
xavi88
2007-11-15 22:00
Boswin*

Det värkar var nästan bara du som förstår vad Tiago är för spelare, att folk jämför han med Davdis är väl lite konstigt. När Davdis var mer än krigare i mitten med bra teknik, medans tiago är mer en spelfördelare!!
Barcelona Rambla
2007-11-15 21:40
Ämne: Är det inte presiden....
Nej, först 2010.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-15 21:09
Gai Assulin gjorde två mål idag mot Villarreal :D

Kolla länktips
Barcelona Boswin
2007-11-15 21:08
Tiago= Davids-typ? Jo de finns väl likheter men Tiago har bättre uppspel och briljans än vad Davids har eller rättare sagt hade. Tiago är också långt ifrån så hetlevererad som davids var.
Barcelona Vampíro
2007-11-15 20:22
Som många andra är jag för ett köp av Tiago. En Davidstyp men lite sämre skulle jag säga. Han löper mycket och jag tror han hade passat in bra i Barçasspel. Det ryktades redan i somras att Rijkaard ville ha ett nytt Cocu-Davids par på mitten, Yaya och Tiago skulle funka bra speciellt på bortaplan.

Skulle nu Tiago komma så skulle det innebära stora förändringar i laget. Vad händer med Iniesta? flyttas han upp på anfallet? Isåfall betyder det att Ronaldinho blir bänkad. Jag börjar mer och mer tro på att han lämnar oss inför nästa säsong. Man hade förhoppningar om att han skulle komma tillbaka efter två bra matcher men nu ser det inte alls bra ut. Men vad som än händer hoppas jag att alla i laget börjar ta ansvar och att vi vänder trenden efter landslagsuppehållet.

Visca el Barça!
Barcelona r.Hyder
2007-11-15 19:46
Sancho (AC Milan)

Om man inte ska se till hur bra lagen är och bara till "hur det är under matchen" så är väll Djurgården-Aik mer intensiv än El Clasico just på läktarna. Det betyder inte att det är en bättre match som helhet. El Clasico kommer alltid vara den största möjliga matchen för oss barça-fans men tydligen inte för dig. Inget konstigt med det.
Barcelona Barca Barca
2007-11-15 19:39
Tiago vore ett riktigt kap efter årsskiftet. En spelar typ som vi behöver. Alla våra mittfältare förutom Yaya är alldeles för valpiga. Har klagat på dom sedan förra säsongen då vi inte vinner bollen, speciellt på borta plan. Hemma plan är en annan femma, våra motståndare vågar inte gå till anfall lika ofta. Sen kan han behövas i CL samanhang där vi kanske behöver försvara oss och vinna mittfältet då räcker det inte med att byta ut Deco och sätta in en samma spelartyp som Xavi eller Iniesta(vem det än nu är som sitter på bänken). Som sagt, vinner vi bollen vinner vi matcher. Det är nånting vi inte gör på borta mark. Dags och spändera lite pengar nu.

Ja till ett köp av Tiago! Vilka hänger på?
Barcelona andreasbarca
2007-11-15 19:38
Ämne: Angående Ronaldinhos....
Dagens visdomsord
Sancho (AC Milan)
2007-11-15 19:26
Bercelonito

"Lazio och Roma har ju knappt haft lysande fotbollshistoria bakom sig. Jag menar hur bra har de varit egentligen i Europa och även Itelien"

Vi snackade inte om hur bra klubbarna var, utan hur det är under en match!

Barcelona Rambla
2007-11-15 19:15
Barcelonito:

Nej, jag tror inte att Berlusconi släpper Kaka. Jag tror heller inte att de köper Ronaldinho. Han är i allt för dålig form nu för att de skulle våga riskera sådana pengar det trots allt handlar om.

Tragiskt nog blir det nog Abramovichs plånbok som avgör. Jag fattar bara inte vad Ronaldinho ser i att spela för en klubb som Chelsea.

För de pengarna kan Barça i alla fall gå för en yngre och hungrigare kreativ spelare, så som Diego, Nasri eller något liknande.
Barcelona Barcelonito
2007-11-15 19:05
Rambla

Precis, jag tror också på samma scenario. Frågan är om Berlusconi säljer Kaka till oss efter att ha dissat honom så många gånger för Dinho.

Sancho

Ojojoj... Antingen har du inte sett El Clasico eller så vet du ingenting. Längesen jag såg ett klappande litet barn med popcorn i handen kasta ett grishuvve på en spelare. :D
Historien Real och Barca har bakom sig går inte att jämföra med nåt annat. så är det. Lazio och Roma har ju knappt haft lysande fotbollshistoria bakom sig. Jag menar hur bra har de varit egentligen i Europa och även Itelien.
Lukas.RP
2007-11-15 18:59
Ämne: Lukas, dumma dig. Nä....Jo tack, du är som sagt inte ensam om att sakna Samu...Speciellt nu när det går lite halvknackigt för Barça, då hade lejonet inte varit fel!

Nu ska jag dra och lira lite Fifa med grabbarna, ciao cúles!
Barcelona Rambla
2007-11-15 18:52
Lukas, dumma dig. När jag läste din blogg så blev jag påmind om saknade av Samu. Jisses vad jag saknar en Samu i storform. Jag vill se honom göra "gear-box"-målgesten igen. :D
Barcelona Rambla
2007-11-15 18:51
Barcelonito:

Säljer Barça Ronaldinho till sommaren, vilket allt mer verkar troligt, kan du vara säker på att de kommer att gå efter en "crack". Någon av de allra största. Med de pengarna de lär ha i plånboken så är det också möjligt.
Lukas.RP
2007-11-15 18:44
Hej alla cúles!

Ville bara tipsa er om min fotbollsblogg! Den är uppdaterad nu. :-)

Se länktips
Sancho (AC Milan)
2007-11-15 18:22
Ghazza

Kanske det var fel av mgi att jämföra ligorna men aja! Men seriöst nu! Vem som helst här vet att det spelas lite mera offensivt i La Liga än i Serie A MEN när man ser på en match tex. Parma - Cagliari så sjunger fansen för sitt lag nästan hela tiden! Det är inte ofta man ser det i La Liga..

Barcelonito

Ja, det har Kaka sagt MEN ifall det fortsätter så här. Inte att han lämnar Milan bara för detta utan om det fortsätter så.

"Passionen El Classico kan inte ens jämföras med någon annan klubbmatch."

Derby della Capitale (Lazio - Roma) är jäkligt nära "El Clasico". Med tanke på fansen under en Rom-derby och El Clasiso, vart tycker du dem hörst mest? I ett Rom-derby är fansen aldrig tysta. I El Clasico kan jag tänka mig att det är för det flesta småbarn som är där med sina föräldrar och käkar popcorn och klappar när ngt händer!
Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-15 18:21
Fabregas tror ja ändå inte kommer till barca. Diego kommer med all sannolikhet hamna i real madrid (tyvär). Nasri,visst han e en ung lovande spelare men barca behöver en stark defensiv mittfältare just nu (enligt mig iaf) och då tycker ja att tiago skulle va ett betydligt bättre alternativ än någon av de andra 3. Förutom möjligtvis Diego så kommer de andra två dessutom nog spela klart i sina nuvarande lag tills nästa sommar.
Barcelona Barcelonito
2007-11-15 18:02
Ett köp av Tiago skulle betyda ingen Fabregas, Nasri, Diego eller någon annan på sommaren till mittfältet. Är hans kvalité så hög att man ska offra dessa namn för hans skull? nja... Kanske är det vad som behövs ändå, mindre kvalité och mer kämpaglöd.

Intressant är om Chelsea köper Dinho och Kaka äntligen bestämmer sig för att lämna Milan efter vad han har sagt den här veckan... säger inget mer om det ämnet och vill inte få massa skit :) so behave...
Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-15 17:48
Ja tack ill tiago..absolut.skulle va skitkul o se honom i barca tröjan=) perfekt att "skydda" bla Iniesta som just nu tar mest stryk av alla på plan me reser sig än så länge upp igen.Frågan e hur mkt han klarar.En skadad iniesta som just nu e påväg upp och dessutom snart kanske har en ordinarie plats i landslaget vill vi inte ha skadad. Samma me ronaldinho, han behöver yta att hitta tillbaka till formen på. Tiago skulle få ta grovjobbet tsm me Touré o bygga upp ett riktigt starkt mittförsvar.Precis va barca behöver.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-15 17:23
Ronaldinho hade hela världen under hans fötter vad gick fel?

kolla länktips.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-15 17:20
Angående Ronaldinhos form, så tycker jag media har en del i det kolla bara på allt skit dom skriver om honom. Man känner sig inte bra förre matcherna och träningarna när man läser dåliga saker om sig själv, av resperkt så tycker jag vi borde stödja Ronaldinho tills juni.
Barcelona r.Hyder
2007-11-15 17:07
Jag ställer mig direkt för ett köp av Tiago. En spelare med goda förutsättningar att lyckas i en klubb som våran. Han är en bra passningsspelare, har ett bra skott men framförallt så sliter han enormt ute på planen och jobbar som ett djur. Precis vad som behövs när Touré åker till AM eller är skadad. Skulle i alla fall vara intressant att se Tiago i klubben efter årsskiftet enligt mig!
Barcelona Barcelona#7
2007-11-15 16:57
Om Rijkaard tror att Barcelona kommer spela bättre så tycker jag att han ska värva Tiago.
Annons: