/spanien/barcelona/forum/22624.aspx/spanien/barcelona/forum/22624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 20:50
Rambla

Detsamma gäller mig, som du kanske har sett på mina tidigare inlägg. Han har rätt och säger en hel del sanningar därav att det kanske svider för många. Men som sagt tror detta kan vara något positivt, laget kan kanske enas när det väl har vädrat ut allt i omklädningsrummen.
Barcelona Rambla
2007-11-22 20:22
Delar av intervjun med Edmilson översatt från EMD. Ju mer jag läser om hur han resonerar så kan jag inte låta bli att tycka att han har så rätt i det mesta han säger. Han verkar på något sätt sorgsen och längtar tillbaka till hur det var när laget var som bäst. Hur alla kämpade för varandra tills de fick kramp.

Se bara på hur han beskriver matchen mot Milan i CL på San Siro där Giuly gjorde målet. Man kan inte låta bli att dra på smilbanden.

Jag minns matchen mot Milan, när vi vann med 1-0 efter ett mål av Giuly, som var markerad av Serginho.

Under hela matchen, gjorde Giuly 50 eller 60 ruscher på 60m och var nästan död i slutet av matchen, men han gjorde det för laget.

Det är vad vi saknar i dagsläget, ett enat lag och familjekänsla.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 19:56
Glöm inte El Clasico ikväll i Basket. De möts i Euroleague.

JAG

Messi är inte sig själv på bortaplan mot sämre motstånd. Xavi hittar inte rätt då heller så mycket. Ingen av spelarna tar de nödvändiga löpningarna och bollen går runt för långsamt. Förutom när Iniesta har bollen. Då blir det lite bättre direkt. Men i Ronaldinhos fall så är det ett snäpp sämre än de övriga.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-22 19:50
ooggyy /

Sedan dagen han kom. Deco jobbar mest av alla spelare i laget som spelar på den offensiva planhalvan, hans deffensiva jobb är kanske det värdefullaste som vi har.
Barcelona JAG
2007-11-22 19:22
Till någon längre ner: Vilka är det som har underpresterat så här långt? Förutom Ronaldinho då, och Henry som håller på att aklatimisera sig. Xaví? Iniesta? Nyförvärven? Snarare har det vart taktiska fel som vi inte klarat av på bortaplan. Det har inte spelats som ETT LAG utan mer som skickliga individer.
Barcelona ooggyy
2007-11-22 19:21
Sedan när är Deco synonymt med "kämpa som ett djur"?

Det enda tråkiga med Edmilsons uttalande är att han inte nämner några riktiga namn också.
Barcelona Boswin
2007-11-22 19:19
L.Messi19// tycker som du att edmilsons uttal inte var något negativt, det är förmodligen till stor del sant och lösningen på detta kan ju inte hittas om ingen vågar ta iniativ.
Barcelona L.Messi19
2007-11-22 19:17
Varför reagerar många så negativt om Edmilsons tal?

Jag tror personligen detta är ett steg framåt mot lösningen!
Barcelona Boswin
2007-11-22 19:02
ja det kan vara sant att Messi är hetast just för tillfället men han måste höja lägstanivån som sagt, lojheten är inte bra så den får han radera ut för en sån aktiv spelare kan inte vara loj.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-22 18:48
Captain Fantastic/

Och med dom orden bekräftar vi att grabben är bäst i världen ;)
2007-11-22 18:02
Barcelonito/

Ja där håller jag med dig fullständigt. Den som ger sitt allt ska gå före de som icke gör det, och om Guddy nu visar den villja han sägs visa, ja då ska han naturligtvis även spela. Men den möjligheten kommer ju försvinna då Deco återvänder. En annan man som kämpar som ett djur och tillskillnad från Gudjohnsen för med sig mer klass/skicklighet.

Messi är en annan som kämpar då han är på humör. I dåliga stunder kan han dock vara lika loj som Ronaldinho, inte många anfallare i världen som bjuder på det hemjobb Messi brukar göra :)
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 17:54
En som har växt i omklädningsrummet och visat sig vara en ledare på senare tid är Iniesta. Han tar för sig som aldrig förr och har även sagt att hans dröm är att om några år vara Barcelonas kapten. Han har även uttryckt sig i frågan om Edmilson och jag tycker han resumerar det hela på ett jävligt bra sätt. Han menar på att tajmingen av Edmilsons ord kommer lite olägligt men ska dock respekteras! Se länk för mer.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 17:44
Framför allt verkar det som om han är en spelare som bryr sig om laget och vill verkligen ändra på det. Vilket vissa andra inte vill. Den sortens spelare är de vi behöver just nu. Som Rambla säger så kämpar Guddy hårdast av alla och har den bästa inställningen i truppen. Men han får inte spela. Jag ser hellre en Guddy som kämpar och sliter för laget än en Dinho som inte verkar vilja förbättra sin attityd och spel. Puyol, Eto'o, Gudjohnsen... Där har vi de tre största kämparna i Barca.
2007-11-22 17:33
Barcelonito/

Att han kämpar och ger allt vill jag se inte läsa om. Jag vill se hans attityd då vi ligger under på bortaplan med 2-0 eller liknande, där har han aldrig visat något överdrivet krigande. Mot Osasuna för två säsonger sedan på El Sadar (Reyno de Navarra) orskade han väll en straff (då vi låg under med 1-0) och fick även senare ett rött kort (då vi låg under med 2-0). Om vi nu ska jämföra ensklilda matcher så är väl detta ett utmärkt motargument jämfört med den matchen han hade på San Siro?

Vad i hans spelsätt och den spelartyp han är, är det som jag inte förstår? Han är ingen Guardiola som var en grym deff-mitt men som samtidigt skapade magi offensivt. Och han är ingen Makele som alltid varit en männsklig dammsugare i deffensvien.

Han är en vanlig deffensiv mittfältare, inget mer och inget mindre.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-22 17:31
Det verkar som att andra delen redan har sänts.
Länk ovan till artikel på katalanska.
Barcelona Rambla
2007-11-22 17:28
Rijkaard kanske belönar Guddys senaste tidens slit med en startplats på lördag. Guddy har den senaste tiden verkligen visat vilken proffessionell spelare han är. Han tackade nej till Islands landskamp mot Danmark igår. Han tackade även nej till jippomatchen i Malaga mellan Zizous friends vs Ronaldos friends. Allt för att träna, träna och återigen träna på La Masia. Det är nog inte han som är det svara fåret va?
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 17:24
Paco Buyo

Jag ser hellre att Rijkaard går. Tror att Mourinho skulle få ut det bästa av Ronaldinho och de övriga. Rijkaards har nog inte råd att förlora 2 matcher till innan jul.

En annan tränare jag skulle vilja se i Barca är Henk ten Cate. Han är välkommen i Barca när som helst. Avram Grant sitter och tar äran av Cates jobb.
Barcelona Rambla
2007-11-22 17:23
Ämne: Rambla:
Även om jag....
Smärtsamt att skriva det men tyvärr kanske båda. Det behövs en starkare hand som tränare som styr upp lite. Det är alltför slappt. Ten Cate var "bad cop" och kunde ryta till. När han försvann så kom en lugn och beskedlig typ som Neeskens. Han och Rijkaard ihop verkar inte funka på det här laget dessvärre.
Real Madrid Shi
2007-11-22 17:20
Ämne: Ämne: Vamos L....
Det bestäms inte nu, det beror på vad ledningen bestämmer sig för, det sportsliga eller det mediala.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 17:20
Captain Fantastic!

Man måste uppskatta det han säger. Han vill inget annat än att några spelare ska leva upp till förväntningarna och lönen. Det verkar som om vissa människor går halvhjärtat in på plan. Men nu vet man att Edmilson ger sitt bästa när han spelar. Att det inte räcker till ibland är det en annan sak. Han har gjort många stora matcher i Barcatröjan och du verkar knappt veta vilken spelartyp han är.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-22 17:18
Rambla:
Även om jag förmodligen ogillar att dra paralleller til Real Madrid lika mycket som ni ogillar att läsa om dem...
Jag har varit inne på det tidigare, det verkade som att allt var klart i FCB: problemen var identifierade och åtgärdade under sommaren. Jag trodde att laget skulle promenera genom serien.
När det gått riktigt långt i Real avgick Florentino Pérez plötsligt en dag med förklaringen att han skämt bort spelarna. Ett knappt år senare såldes Ronaldo och ett halvår efter det vanns ligan.

Eto'o och Deco tillbaka snart - fortfarande kan jag inte skaka av mig känslan av att när stabiliteten kommer till laget kommer de att börja promenera.
Men det är möljgt att något drastiskt måste till först.
Rijkaard eller Ronaldinho?
2007-11-22 17:11
Ämne: Haha är det nån han ....
Varför ska man lägga av att säga att Edmilson spelar som en kratta? Det är det han gjort den senaste säsongen...ja, förutom då att vara skadad.

Varför ska man stirra sig blind på en match han hade för snart tre år sedan? Hans prestationer de senaste året har varit under all kritik. Att han kämpar är verkligen inget konkret utan mer taget efter hans senaste uttalande. Edmilson var minst lika loj och dåliga som alla andra i truppen förra säsongen. Han har knappast en krigar mentaliteé a lá Puyol.

Det är enkelt för honom att snacka nu då han inte rört en boll på 5 månader och all skit landat på hans lagkamrater. Han hade knappast förändrat något om han spelat, utan istället fått hjälpas åt att dela på skiten som laget får stå ut med.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-22 17:11
Det är knappast Eto'o han syftar på. Som Pio Pio skriver så kommer en fortsättning av intervjun idag. Bl a pratar han om Ronaldinho (vet inte om det är i samband med tidigare uttalanden).
För er som kan spanska, se aptitretare i länk ovan.
Barcelona De Goda
2007-11-22 17:03
Ämne: Vamos Los Galacticos....
Är det fortfarande igen som vet om truppen ska på någon jippo turne under nästa sommar?
Barcelona Rambla
2007-11-22 17:03
Det här med den nya "interna koden" är ingenting värd om den inte följs utav alla. Så här i efterhand kan det ju tyckas lite korkat med en intern kod. En sådan ska inte ens behövas, utan det som behövs är sunt förnuft. Professionella fotbollsspelare vet, eller borde veta, vart gränserna går.

Rijkaard har sagt att han kommer att ta vissa beslut. Vadå för beslut, tills nu har han ju inte gjort ett skit utan förra säsongens slappa attityd hos vissa har ju bara fortsatt och det värsta av allt är att det verkar smitta av sig hos flera.
Barcelona Rambla
2007-11-22 16:58
Ämne: Är det någon som har....
Du måste skoja. Det finns inte en spelare i truppen, mer än Puyol då, som sliter och har ett så uppoffrande spel som Samuel Eto'o.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 16:57
Haha är det nån han inte syftar på är det Eto'o. Han är lojal och kämpar som djur för Barca.

Och lägg ner o säg att Edmilson spelar som kratta och bötfäll honom. Han är den enda som har fått Kaka o se ut som en dålig junior på plan. När han är i form är han bra. Och hans inställning verkar det inte vara fel på efter hans kommentarer igår. Hade Dinho och 2-3 andra haft hans inställning hade vi vunnit varenda match med den truppen.
Barcelona PILMÀ
2007-11-22 16:40
Ämne: Är det någon som har....
Det skulle jag inte ens vilja tänka på att det skulle vara han. Ähhhhh
Barcelona Giovanni17
2007-11-22 16:32

ganska fint mål av henry fick även en assist med på andra målet..
Osasuna laziale1
2007-11-22 16:32
Är det någon som har en aning om vem Edmilson kan ha syftat på? Eto'o kanske?
Annons: