/spanien/barcelona/forum/22619.aspx/spanien/barcelona/forum/22619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ramos y Hierro
1/9/2008 17:57
vilka är marc Crosas starka och svaga sidor???? svara snälla
Barcelona Myrran
1/9/2008 17:55
Kul att Crosas lånas ut men till Lyon? Kommer han få så mycket speltid där? Sen är det även lite kul att läsa rapporterna från Barcelona sidan och Lyon sidan. Från Barcelona är han mer eller mindre bara en spelare från b-laget som har en framtid men från Lyons sidan är Crosas en spansk supertalang :)
Barcelona RonaldinhoKungen
1/9/2008 17:55
Ämne: Någon som såg listan....
"1 Ronaldinho, Barcelona

Första gången jag såg Ronaldinho var i franska PSG. Hans otroliga kontroll överbollen kombinerat med fart var otroligt att se. Hans kroppsfinter är nog det bästa jag sett genom tiderna och med den känslan han har i fötterna är han nästintill omöjlig att ta när han får tag i bollen. När han kom te PSG visste nog inte många vem han var men snabbt gjorde han sig ett namn i Paris och match efter match lekte han med sina motståndare. De gick undan, de är bara kolla på videos på youtube så märker man. Denna kille har allt men det som utmärker han mest är helt enkelt hans teknik, ingen besitter sån teknik. Synd att Ronaldinhos form dalat, men så fort han kommer igång igen och tro mig det kommer han att göra så är han helt klart världens bäste i fotboll. Ingen försvarare i världen klarar av att plocka bort Ronaldinho i form. INGEN!"
Barcelona Rey Etoo9#
1/9/2008 17:54
Vad är det med er ni argumenterar bara om anderson skulle platsa i barca vi har en svår match bort borta sevilla vi diskuterar det istället:S Vem gör mål? Hur kommer barca ställa upp vad somhelst kom igen:D DET E MATCH!!
Barcelona Fantastic 4
1/9/2008 17:42
Någon som såg listan på sportals sammanfatning av dem bästa dribblers Nr 1 Ronaldinho så klart :D Messi kom på sjunde plats
Barcelona L.Messi19
1/9/2008 17:37
Flow

Att påpeka andras skrivfel är ganska patetiskt tycker jag. Sen ja, de där spelarna är faktiskt förutom Anderson bland de bästa i världen.
Fan va idiotiskt tänkt att köpa in världspelare fär flera miljoner så vinner man? Se på Real Madrid för några år sedan och lär!!
Även om du skulle vinna titlar med det laget skulle fansen hata dig om du bänkade Xavi för! Anderson, eller Puyol för Oleguer om de spelade bättre faktiskt. Dessutom måste man ha en ordinarie startelva inte bara de som spelar bäst?
Las Palmas Pio pio
1/9/2008 17:35
Rambla

Jag håller med. Verkar som att han lider av lillebrors komplex och måste alltid uttala sig om Barcelona. ;-)

As och Marca är ju allt mer patetiska. Och det som irriterar mig är att det inte kan stå för att det är pro-Madrid. Sport och El Mundo Deportivo har trots allt ett uttalat mål att deras mål är att bli den största tidningen som handlar om Barcelona..
Barcelona Smogen
1/9/2008 17:23
sen tycker jag barca ska köpa in Gerard, fabregas, kaka och anderson till barcas mittfält. sen ska den som spelar bäst spela matchen...

pssst....ironi altså...
Barcelona Rambla
1/9/2008 17:22
Pio:

Jag läste det. Schuster är en idiot. Trots att allt går som på räls för hans lag så måste han hela tiden uttala sig om Barcelona och klanka ner på precis allting.

Läste du inte hur han i en intervju med AS kritiserar hur illa Barcelona behandlar Ronaldinho? Idioten tycks ha glömt bort hur Laporta, Txiki och Rijkaard (lägg här också till alla lagkamrater) konstant i intervjuer och uttalanden, tagit Ronaldinho i försvar och där de nästan dumförklarat den spanska pressen.

Lägg där till att det nästan hela tiden är AS och Marca som kritiserar och skriver dåliga saker om Ronaldinho. Vi vet ju alla vilken klubb de sympatiserar med. En klubb som aldrig någonsin gör några misstag så som att sparka tränare på löpande band eller låter spelare som är legender få lämna genom bakdörren.

Schwester din klåpare, varför kritiserar du inte hemma hos dig istället? Varför håller du helt enkelt inte bara käften, din dumma arroganta tysk?
Las Palmas Pio pio
1/9/2008 17:09
Alltså fattar inte poängen med att diskutera Man U mittfält och Anderson att skulle peta Xavi och bla bla. Va lite verklighetstrogna för fasen.

För övrig är det någon mer än jag som tycker det är så förbannat roligt att både Manolo Jimenez och Schuster är bittra över att Eto´o får spela idag och till helgen? Schuster borde tamefan ta fram näsduken för att torka tårarna. Denna eviga lipande om domare hit och dit och Barcelona hit och dit.
Barcelona Ronaldiinho
1/9/2008 17:02
kan ni sluta diskutera manchesters mittfält och så?

diskutera istället matchen som spelas om 5timmar, hur tror ni det blir på anfallet.. vem blire på start brevid Henry och Eto'o..
Bojan eller Giovanni ?
Barcelona r.Hyder
1/9/2008 16:59
Flow

Hehe, okej bänka Xavi. Skitbra drag, han är inte en egen produkt, hundrafemtio gånger bättre än Anderson och tredjekapten. Men visst... om du vill ha det så.

Du märker själv att Anderson ALDRIG skulle bänka Xavi, Iniesta eller Yaya. Finns inte på kartan.
Flow
1/9/2008 16:53
Jag förstår mig inte på dig r.Hyder, den som FÖR TILLFÄLLET ÄR SÄMST skall bänkas. Låt oss säga Xavi, då tar jag in Anderson.
Barcelona r.Hyder
1/9/2008 16:51
Flow

Okej. Säg att du skulle vara tränare för Barça, köpa in Anderson och sedan enligt dina tankar sätta honom i startelvan. Låt säga att mittfälltet består av Iniesta-Yaya-Xavi med Deco som back-up. Vem hade du bänkat? Och säg inte nu "den som spelar sämst". Om du tycker så, berätta för mig vem du faktiskt tycker spelar sämst för tillfället och vem du då skulle bänka. Kan du inte svara på den frågan så har du ju änu en gång fällt dig själv.
Barcelona barca_7
1/9/2008 16:43
du kan fortsätta tjata om ditt manchester, gör det i Manchester Uniteds forum.
Vi får väll se hur det går när/om vi möts.
Flow
1/9/2008 16:35
Jag har redan sagt ett antal gånger att Anderson petar den som för tillfället spelar sämst..

Det har varit så i många år nu: "Scholes och Giggs är slut och kommer aldrig bli lika bra igen".

Men det motbevisade dom förra säsongen, då dom gjorde en av sina bästa säsonger hittills.
Det är väl självklart att alla dom jag rabblade upp inte kan spela samtidigt.

Vad menar du med "inga mittfältsmotorer"?
Anderson, och framför allt Scholes är väl typexempel på sådana.
Såhär skulle Uniteds mittfält kunna se ut när Scholes kommer tillbaks:
Giggs Scholes Anderson Ronaldo

Dessa spelare är inte alls lika varandra.
Vidare förstår jag inte varför jag ska skriva Uniteds mittfält igen, men okej.
Nu tar jag alla vettiga..
Ronaldo, Nani, Giggs, Scholes, Anderson, Hargreaves, Carrick, Fletcher, O'Shea, Park
Barcelona andreasbarca
1/9/2008 16:25
Flow

Du sa att Anderson skulle ta plats på Barcas mittfält. Säg då till mig vem av våra mittfältare han skall peta?

Och helt ärligt, visst erat mittfält är riktigt bra, men jag tycker fortfarande att Barcas är bättre. Av dom du nämner i United ser jag inte många mittfältsmotorer/spelfördelare till skillnad från Barca. I United finns det många speltyper som liknar varandra, alla kan inte spela samtidigt va? I Barca är det bättre balanserat, vilket gör att speltyperna kombinerar varandra bättre. Dessutom är Giggs och Scholes på slutet av sina karriärer och absolut inte på topp, och kommer aldrig att nå en grym formtopp igen. Tar vi bort dom ser jag bara superoffensiva mittältare och anfallare av dom du nämner. Du kanske märkte att jag inte nämnde Henry och Etoó just för att dom anfallare. Nu kan du få visa erat mittfält igen.
Barcelona Exclusive
1/9/2008 16:07
Matchen sänds på TV4Sport kl 22.
Flow
1/9/2008 16:01
L.Messi19/

Så du menar att dessa spelare är bäst i FM?
Jag tycker även det är sjukligt kul med folk som stavar namnet "Anderson" med två "s"..

andreasbarca/

Om man ska jämföra Uniteds offensiva kraft med Barcas, varför ska jag då lägga ner?

Ronaldo, Rooney, Tevez, Saha, Anderson, Scholes, Giggs, Nani

Ronaldinho, Messi, Henry, Eto'o, Dos Santos, Bojan, Iniesta......

Jag förstår inte, förklara.
Barcelona tribente_magico
1/9/2008 15:59
vilken tid börjar barcas match idag mot sevilla, och vilken kanal sänds den på?
Barcelona Karlssoooon
1/9/2008 14:51
Ämne: Marc Crosas blir utl....
Roligt hoppas bara att köpoptionen uteblir eller att den sätts sinnessjukt högt :)
Barcelona PILMÀ
1/9/2008 14:46
Ämne: Marc Crosas blir utl....Jag är faktiskt riktgit glad för hans skulle att lånas ut för att få lite mer spel tid fast jag skulle tycka mer om om han hade gått till en mindre klubb som han skulle kanske kunna få tillräckligt med spel-tid med tanke på att Lyon har några riktiga bra mitfältare som Källstrom,Junninho,Govou,Ben Arfa och Toulalan.
Men Lyon skulle inte vilja låna honom om de inte hade ett alternativ till honom.

Crosas Hoppas att du får Spel-tid som du är nöjd med och hoppas inte att du blir såld.
vill inte att man ska slösa Talangerna.
Barcelona Rambla
1/9/2008 14:42
Ämne: Kul för Crosas, tror....
De är så överlägsna i ligan så de vill säkert vila sina bästa spelare så de är fräscha till CL. Han kommer säkert att få sina chanser i ligan och den inhemska cupen.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
1/9/2008 14:26
Kul för Crosas, tror du han kommer att få speltid då?
Barcelona Rambla
1/9/2008 14:20
Marc Crosas blir utlånad till Lyon resten av säsongen. Barcelona har givit sitt medgivande. Enligt uppgifter från Lyon så återstår bara små detaljer innan allt är klart. Antagligen så vill Barcelona ha in några detaljer i kontraktet om Lyon vill ha en köpoption efter säsongen eller inte. Det är sagt att Crosas då ansluter till Lyon redan i morgon.

Först var det tänkt att han skulle bli utlånad till Real Sociedad, något som deras nya president haft som löfte men Crosas egna vilja att hellre spela i League 1 än i Segunda agjorde. Han kan inte medverka i CL för Lyon då han spelade 20 min i sista gruppspelsmatchen mot Suttgart.

Riktigt kul för Marc Crosas som får den här chansen att spela för en så stor klubb som Lyon och skaffa sig mer erfarenhet.
Barcelona L.Messi19
1/9/2008 14:20
älskabarcelona

Vore dumt då liganb är 10 gånger större!
Barcelona älskabarcelona
1/9/2008 12:39
Jag tror på att raijkaard vill vinna Copa del rey ,. Sen så om vi vinner cupen å Madrid lyckas vinna ligan så kommer dom köra om spanska supercupen . Det blir 2 El clasico till nästa år isåfall :D. Och då lär Barca hitta formen .
Barcelona Kallé
1/9/2008 10:19
Bryr mig inte ett skit om Copa del rey typ men dom får ändå gärna visa att dom är ett bättre lag än Sevilla.
Barcelona R_10_ME
1/9/2008 09:32
Match ikväll hoppas att barca vinner så blir det enklare när man spelar hemma

visca el barca
Barcelona L.Messi19
1/9/2008 06:08
Flow

Jag tänker som en marräng? Haha.. Det är inte jag som i princip påstår att Barca har världens bästa spelare på varje position nästan.. Det är så det brukar låta här inne...

Det är kanske för att vi gillar våra spelaren mest och inte vill ha några FM-transfers bara för att få bästa laget?
Klart som fan ett fans höjer sina spelaren!
Du verkar inte förstå Barcelonismon, typ -Sälj Oleguer, Valdes och Dos Santos och in med Kaká, C.Ronaldo och Andersson!
Annons: