/spanien/barcelona/forum/22614.aspx/spanien/barcelona/forum/22614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-09-04 00:07
barca2007:

Se länktips. Där kan du ladda ner Joan Gamper-matchen. Fast du måste registrera dig först. Det är gratis.

Delarocha:

Valdes 25 år fyllda, i år. Palop har väl just gjort sin bästa säsong. Han är väl 34 år? Med det i åtanke, tänker åtminstone jag ge Valdes lite mer tid innan jag avfärdar honom. Sen så ska man komma ihåg en sak. Måste man ha världens absolut bästa målvakt för att laget ska lyckas? Jag själv tror inte det. Ett bra försvarspel, ett ännu bättre anfallspel, brukar räcka rätt långt det med.
Barcelona ze nemo
2007-09-04 00:04
Delarocha: Valdés är 25.
Barcelona Ken
2007-09-03 23:42
playa del sol /

Håller helt med dig var därnere i onsdas å såg matchen mot Inter, blev också besviken fan verkar inte ha nån supporter kultur?? bara typ familjer å småkids som springer runt å skriker Ronaldinho, Messi typ!!!!
Delarocha RIP Puerta
2007-09-03 23:39
Frågan är väl hur mycket bättre Valdés kan bli... Han är väl 26-27 år? Visst han kan hålla i kanske 5-8 år till, men å andra sidan känns d som att man varje år säger att han kan bli mycket bättre efter nån tavla... Inte för att jag tycker han är dålig på något sätt men tror inte vi ska förvänta oss att han utmanar om att vara världens bästa målvakt om 3-4 år. Det kommer dessvärre inte ske om inte nåt extraordinärt sker. Jag gillar Valdés och tycker inte att en ny målvakt ska prioriteras ska jag dock säga.
playa del sol
2007-09-03 23:32
Grymt besviken efter att ha sett hemmapremiären live. Har hört att där ska vara rätt tyst men ändå. Totalt stendött hela matchen. 2 ggr barca klapp klapp och en hög visselorkan men där är mer stämning på Grimsta IP mot Trelleborg. KATASTROF.
Barcelona Ghazza
2007-09-03 23:27
Typiskt att Puyol ska börja träna just då jag kom hem från Barcelona..

Nåja, oerhört skönt iallafall!

Visca el Capitan!
Barcelona barca2007
2007-09-03 22:55
Hej Rambla Kan du snälla tala om för mig hur och vrt jag kan hitta den matchen att ladda hem den för att titta på//Barcelona vs Inter Milan - Gamper Trophy Preview/ för jag missade den och jag vill såååååååååå gärna se den dvs.
Barcelona davdis87
2007-09-03 22:49
Robinson är väl en målvakt som blandar och ger bra mycket mer än Valdes. Marco Amelia från Livorno är nog många storklubbars första alternativ men eftersom han och Valdes är nästintill jämngamla tror jag inte ett målvaktsköp är intressant. Så länge vi har en reservmålvakt som håller en god kvalité i La liga(Albert Jorquera)så finns det ingen anledning för Barcelona att investera transferpengar i en ny målvakt.
Barcelona barca2007
2007-09-03 22:43
Hej Rambla Kan du snälla tala om för mig hur och vrt jag kan hitta den matchen att ladda hem den för att titta på//Barcelona vs Inter Milan - Gamper Trophy Preview/ för jag missade den och jag vill såååååååååå gärna se den dvs.
Barcelona Rambla
2007-09-03 22:37
Tycker inte att det var en så stor tavla av Valdes som några hävdar. Det är en bra frispark, även om den var helt felaktigt dömd, och Valdes kommer ut och slår bort bollen precis innan Athletic-spelaren ska nicka in bollen. Att han sen boxar ut den lite halvdant och att den hamnar mitt på foten hos Susaeta är oturligt.

Det hela hade aldrig inträffat om inte hela laget hade gått ner i tempo och lallat omkring på planen i en period.

Robinson? Snälla, skämta inte. :D
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2007-09-03 22:21
grabbar valdes har faktist blivit bättre nu än förut tex för 2 år sedan men visst casillas är lite bättre.
men om ni nu vill köpa en ny målvakt vem ska ni ha då ja menar alla bra målvakter är ju upptagna ska ni köpa en målvakt som inte är känd men har potensial. eller en rutinerad målvakt kanske som robinson från tottemham han är faktist ganska bra målvakt de e ju bara de att ingen har fått ögonen för han.
Barcelona COLLBLANC
2007-09-03 22:19
Hemma efter helgen Barca besök.Valdez blir bättre o bättre men i söndags hängde han tvätt ordentligt och får ta på sig målet.
Barcelona Ken
2007-09-03 22:18
Puyol tebax i början av oktober=)

Lägg ner debatten om valdes hans meritlista talar för sig själv, och dom som fortfarande tvivlar kan ju bara vänta in tills han blir äldre och än bättre framöver för barca!!!!
Barcelona Aubri
2007-09-03 21:39
Delarocha RIP Puerta //

Det handlar inte bara om att man släpper in minst mål för att klassas som bra målvakt, även om det är via snitt insläppta som ger utmärkelsen

Ett lag (målvakt) kan släppa in 3 mål utan att
det på någotsätt är målvaktens fel, och denne målvakt kan fortfarande anses som bra

Medan en annan målvakt kanske släpper in ett mål, men själv vara orsaken till målet.

Valdes kanske släpper in värre mål än Casillas t ex, men o andra sidan så är inte casillas direkta orsaken till lika många insläppa mål som valdes. Hur många mål det är o så vidare har jag inte koll på, innan folk börjar hoppa upp och ska försvara valdes, ingen påstår heller att valdes är dålig. Bara lite av vad som avgör om man är top målvakt eller strax bakom denna kategori (ENLIGT MIG)
Barcelona Iniesta Nr1
2007-09-03 21:18
Gå in på fc barcelonas hemsida. fcbarcelona.com sen står de ticketing där uppe o sen e de bara att klicka sig vidare. Om de e nån som e trött på atletic fans som klagar över vinsten igår så e de rätt tyst på deras forum just nu efter ett inlägg;)
Lukas.RP
2007-09-03 21:03
Tyvärr måste jag erkänna att jag inte tycker att Valdés tillhör den absoluta eliten (än). Han är allt för osäker, även om han på senare tid minimerat sina mistag markant. Han är dock en utomordentligt bra målvakt på linjen, men han skulle behöva förstärka sitt luftspel och säkerheten en del. Självklart är det en bra fördel att han är fostrad från egna leden, men ett köp av en bra målvakt skulle sätta lite välbehövlig press på Valdés som i nuläget är förstaval i alla lägen, vilket är en brist för Barcelona.
Barcelona Shaban
2007-09-03 21:03
Hoppas jag inte stör er diskussion.

Jag undrar om nån kan hemsidor där man kan köpa biljetter till Barcas hemma matcher?
Barcelona Suñol_
2007-09-03 20:58
Sahandinho Kamal: Ravelli? Han var bra en sommar då han var fullproppad med amfetamin och hybris han var aldrig i närheten av vad Valdes kan...
Barcelona Myrran
2007-09-03 20:55
Savve

Håller med precis om Valdes. Det ända jag önska var någon ung målvakt som kunde utvecklas i klubben och ligga och pressa Valdes för att vara på tårna hela tiden. Nu har ju Oier kommit in som tredje målvakt, han är dock bara 17 tror jag. Oier kommer förhoppningsvis få Valdes känna tryck underifrån om några år och ta det extra steget till top 5 i världen.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-09-03 20:26
Maxis första mål i Moskva :)
Barcelona Savve
Ämne: Debatten om Victor V....
Håller med dig, men han är ändå bland topp 5 i Spanien enligt mig vilket automatiskt kvalificerar honom som en toppmålvakt. Personligen vill jag inte ersätta honom medan många vill, problemet med detta är för att det ska bli en klar förbättring med en målvakt som knappt gör några misstag så finns det endast en max 5-10 st. etablerade världsmålvakter att välja på, som t ex Arruabarrena, Coupet, Palop. Ska man sedan tala om en långsiktig lösning i rätt ålder blir det ännu färre, då finns det i stort sett endast Buffon, Casillas, Cech och någon enstaka till. I slutändan är det inte realistiskt att värva en av dessa spelare om det ens var möjligt skulle det kosta oerhört mycket pengar. Som inte är värt att lägga ut på en målvakt som i slutändan endast skulle se till att vi fick max 5 st. färre insläppta mål per säsong.

De billiga, sämre alternativ som finns skulle inte leda till någon klar förbättring och därför är det en onödig utgift om det skulle leda till samma situation. Se bara på Rüstü, eftersom det inte går att hitta en bättre ersättare till ett realistiskt pris är Valdés det givna förstavalet under lång tid framöver. För att se positivt på det hela har vi nu en stadig förstamålvakt sedan flera säsonger, något som tidigare varit en problemposition. Alla målvakter gör en 3-5 st. tveksamma ingripanden över en säsong, sedan kan de bli olika matchavgörande. Detta gäller även s k världmålvakter som de jag listat ovan samt snäppet under som Dida, Reina, Kahn, Canizares, Van der saar, etc.

Ingen av dessa skulle dock förbättra vår målvaktssituation nämnvärt. Samtidigt blir även unga målvakter stadigt bättre med erfarenhet, något som talar för Valdés som trots alla klagomål blivit bättre och bättre med åren.
Barcelona Samuel_Etoó#9
Maxis första mål i Moskva :)
Barcelona L.Messi19
2007-09-03 20:14
Jag tycker att Valdes gör tabbar då och då, men så många fina och viktiga räddningar han har gjort för oss tycker jag inte att ni ska klaga. Ta inte bara fram de dåliga han har gjort de senaste åren, ta fram det bra också..
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-03 20:02
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....japp, som jag sa, Valdes kanske inte är så Duktig ÄN! OBS "än" för att hålla koll på allt det där samtidigt, alltid!, men han är ändå en bra målvakt, men jag säger det igen, en Ravelli bakom puyol o resten hade inte varit fel.

Och det där med att Dem tappar koncentrationen för att Backarna är för bra och inte låter Valdes göra nånting ? Det är väll det en målvakt ska vara bra på ? ett av sakerna han ska vara bra på i alla fall?, att hålla koncentrationen under minst 90 min, annars kan han väll lika gärna bara gå o sätta sig o ta en fika medans bollen är på motståndarens halva, och det är valdes svaghet, men när han väl är taggad och har koncentrationen på topp så kan jag inte klaga på han.
Barcelona ihefsu
2007-09-03 19:57
Ämne: Ämne: Sahandi....Och vad jag menar är att en toppmålvakt:
1. Inte försätter sig i en sådan situation i första taget, genom att boxa ut den på ett så mesigt sätt.
2. Kan hålla koll på allt det samtidigt.

Vidare skulle jag vilja citera någon som skrev följande - orkar inte kolla upp namnet:
"Men så säg inte att Valdes var Dåligt.
bara för att han inte hade något och göra?
Äh var inte så jävla tröga hel***e."

Menar du, på fullaste allvar, att det är BRA att en målvakt TAPPAR koncentrationen HELT för att han inte har något att göra? Det är INTE ALLS BRA. Det kan vara otroligt kostsamt, rent poängmässigt och därför även titelmässigt.
Barcelona Abbe_
2007-09-03 19:44
Det är ju ganska kompliserat att hitta "spelschema" i spalten till vänster. ;-)
Barcelona Evička
2007-09-03 19:27
k1n6
Se länktips.
Barcelona k1n6
2007-09-03 19:26
Nån som vet mot vem vi spelar nästa match mot =)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-03 19:14
Maxi lopez gjorde mål för sitt FC Moscow, skönt hoppas att han blir en stor spelare .

PS: Hoppas inte vår forum blir som mardids. Den är bättre och enklare att hitta så här .
Barcelona Tompa
2007-09-03 19:07
Ett större problem än Valdes miss igår tycker jag trots allt ändå är at vi hade så svårt att förvalta det enorma spelövertaget i mål. Även utan straff och felaktigt dömt mål borde vi gjort minst 4-5 spelmål. Det blev ett på frispark...

Det är helt enkelt för dåligt facit. Här krävs skärpning framöver!
Annons: