/spanien/barcelona/forum/22608.aspx/spanien/barcelona/forum/22608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2007-11-02 17:45
Bojan Krkic#27

Det är ju löjligt att man vill ha bort Xavi från startelvan på grund av en enda dålig insats. Xavi är en spelfördelare av yppersta världsklass. Men en spelfördelare är väldigt beroende av hur resten av laget löper och springer. Igår var Xavi inte alls bra, men när Ronaldinho väl tog en smart löpning såg Xavi det och la en fin pass till honom. Måste fråga bara: ville du ha bort Xavi efter matcherna mot Lyon, Sevilla och Zaragoza? Vill du att vi ska betala en jättesumma för Fabregas för att bänka en av våra mest spelskicklige mittfältare?

Komigen, Xavi är en av världens bästa mittfältare och har ett stort hjärta för klubben. Igår var han dålig, men vem var inte det i vårat lag? Ja, förutom en viss Valdés och i vissa fall ett par andra spelare.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:42
Ni måste se denna Fabregas videon!

kolla länktips
Barcelona tribente_magico
2007-11-02 17:34
xavi är bland dom bästa och viktigaste spelarna i barca, xavi är den mest bollskickligaste på små ytor i hela barca, men skulle va skönt o få hit fabregas också.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:25
Ämne: Bojan Krkic#27

Ä....
Ja, men Fabregas är på väg att bli mycket bättre än Xavi och Xavi verkar bli sämre. Jag har alltid tyckt om Xavi men om du fick välja mellan Xavi och Cesc just nu vem skulle du vald?
Las Palmas Pio pio
2007-11-02 17:19
Bojan Krkic#27

Ändå spelade han fram till målet igår med en kanonpassning! Nä, det var bara inte Xavi utan hela laget som underpresterade igår. Saknades lite agressivitet i laget överhuvudtaget!
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:16
Igår var det första gången jag såg Xavi göra en dålig match, jag tycker det är dags att fräscha upp mittfältet med Fabregas istället för Xavi så dom två kan konkurrera om den platsen men då ska Fabregas vara första valet:D
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-02 17:06
Ämne: PILMÀ;
Får man undr....
Henry skulle jag tippa :P
Barcelona ze nemo
2007-11-02 16:47
PILMÀ;
Får man undra vem du talar om?
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 16:44
Killen så är bra med ball kanske en av de bäste anfallerna genom tiderna.
Kolla kolla snabbheten dribblingarna ja allt som krävs av en Spelare att lyckas hade vi haft han nu i tiden f*n ((Leganden))

((* http://youtube.com/watch?v=BMZmJ464Nss *))
Visca el Barça y Bojan.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-02 16:26
Att Iker brukar ligga i topp vad galler antal raddningar ar val en annan historia.

Man kan val se Valdés som en slags individuell motsvarighet till Sevilla. Bast i statistiken.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-02 16:24
Ar det sa ser jag det som ett gott betyg at Casillas.

Det har fick mig dock lust att kolla statistik for malvakterna i Barça och Real och det visar sig att Valdés under de fyra sasonger han varit ordinarie (spelat mer an 20 matcher) aldrig slappt in mer an ett mal per match. Nagot som Iker bara maktat med tva ganger av de atta sasonger han varit ordinarie.
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 16:19
Så de två snyggaste var mot Madrid?
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-02 16:09
Ämne: Snyggaste målet i år....
PILMÀ:
Det ar inte daligt.
Iker sager sjalv att det ar det nast snyggaste malet han slappt in i sin karriar.

Det forstas, han har ju inte sa manga att jamfora med.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-02 16:09
Hittils i La Liga så tycker jag att snyggaste målet är den som du visa eller så är det KOLLA LÄNK!
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 15:59
Snyggaste målet i år hittills i La Ligaeller har jag fel?
Barcelona Jycken
2007-11-02 15:48
mer fys på träningarna kankse ? vad vet jag !
Barcelona Beautiful_Barca
2007-11-02 15:12
Red.

Var inte det här trollet Hoshiar parmanent spärrat?
Barcelona Kalle.
2007-11-02 14:29
Messi var inte alls bra igår. Kanske var det för att han fick för lite att jobba med. Ingen i Barcelona var särskilt bra förutom Valdes.
Real Madrid SergiiiioR
2007-11-02 14:04
Ronaldinho gjorde så att ni fick poäng, varför kritisera honom under denna match?
Barcelona seea
2007-11-02 13:34
Gud vilken trist match igår, höga långbollar och spelarnas förlorade egenskap att springa framåt.

Visst Messi var en av de bättre, han gjorde några av de sällsynta löpningarna igår, några dragningar, men sådär superbra var han väl ändå inte? Ronaldinho var helt okej (med senaste mått mätt). Bojan spelar med sådant självförtroende, han ska bara göra mål. Valdes är fenomenal och räddade Barca många gånger, men om inte jag minns fel var han väl påväg att ställa till det två gånger? Var det inte ett inlägg han läste helfel och sedan räddade upp?

Sedan tycker jag Yaya inte kom upp i riktigt samma nivå som tidigare, men han har ju varit borta + att alla andra spelade dåligt där till. Deco saknar jag jättemycket han är ju taktpinnen. Islänningen var väl helt okej, även om jag fortfarande tycker han är ojämn i sitt passningspel, ibland lysande, ibland katastrof. Där emot springar han och drar isär försvaret. Sedan för klagandets skull måste jag ifrågastätta Marquez, är det Rijkaard som tipsar honom eller har han fått för sig att bollen inte får nudda marken?

Personligen tyckte jag våran brasilianska back imponerade mest. Han har så mycket handrörelser för sig och har nästan mord i blicken, men han och Ronaldinho verkar ju spela ganska så bra tillsammans och sedan har han fina inlägg.
Barcelona Hoshiar
2007-11-02 13:32
Längtar till Arsenal-man Kuk. Med det spel arsenal har skulle de a kört över både barca och Vallodolid.
Barcelona Hoshiar
2007-11-02 13:31
Ja jag såg msatchen. Han var värdelös du vet säkert inget om fotboll när du säger att mesi var en av de bättre. rörde han bollen totalt 10ggr eller?
Barcelona PatrickKluivert
2007-11-02 13:30
Allt sitter inte i Ronaldínho, Messi eller variation i passningsspelet. Alla lag som möter Barcelona går ut på planen och visar hjärta och krigar till sista sekund. Jag tror att Barcelona spelar med för lite hjärta, ambition och krigar för lite!

Barcelona Barca_Fan_87
2007-11-02 13:13
Ämne: Jag är riktig besvik....
Va snackar du om messi spelade dåligt i går, sällan såg du ens matchen?? Messi var en av dom bätre i går.
adiiL
2007-11-02 13:07
Aså jag förstår att man måste passa bollen mycket till Ronaldinho för att han ska nå sin form igen. Det finns ju egentligen ingen annan utväg att få han i form än att låta honom spela. Det är ju bättre att han får spela matcher nu i början av säsongen när det inte är så stor press på att ta 3 poäng helatiden. Jag menar han måste ju endå få spela nångång för att komma i form. Det är inte bra för laget när han är på plan och så mycket ska kretsa kring honom helatiden och att han tyvärr inte kan ta vara på det just nu lika bra som förr men va ska man göra..
Barcelona andreasbarca
2007-11-02 12:48
Ämne: men då hade messi gi....
jepp men messi mötte likväl bojan de bästa spelarna i motståndarlagen, och jag tycker man såg redan då att messi skulle bli en världsstjänra väldigt snart. Jag tror mkt på bojan men messi är i en egen division
Barcelona Tompa
2007-11-02 12:48
Ingen bra insats i går, igen desvärre. OK att man inte tar full pott men att prestera så lamt spel är riktigt svagt.

Ska inte kritisera Ronaldinho specifikt för gårdagens insats, det var många som inte visade sin verkliga kapacitet. Men det faktum att han (vad det än beror på) inte är i form börjar bli ett rejält problem för lagets spel. Barcas i särklass bästa spel hitills i höst har presterats utan Dinho på planen. Trots att Ronaldinho är långt från den formen som gjorde honom till fotbollsvärldens kung 2004-2006 kretsar väldigt mycket kring honom ändå. Men nu bromsar han faktiskt upp spelet mer än han bjuder på magi.

Frågan är då hur man ska göra - låta honom spela sig i form eller bänka honom. Jag lutar faktiskt åt bänken. Det som oroar mig framförallt är inte att han är dålig just nu utan att den nedåtgående formkurvan från fjolårssäsongen har accrelerat i höst. Förra säsongen var han fortfarande en spelare i yppersta världsklass men så är inte fallet alls f.t.

Visserligen förnekar Ronaldinho ständigt att han inte trivs men det känns faktiskt mer och mer som han innerst inne vill bort
Barcelona Hoshiar
2007-11-02 12:46
Jag är riktig besviken på barca och Messi pga det spl de bjöd på. Jag hade tippat på de och jag hade endast de kvar men sedan blir de utspelade totalt och jag blev så förrbanad att jag ville Vallodolid skulle göra mål. Messi var värdelös
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-02 12:28
Där har vi räddningen, 4e videon uppifrån(Sista som händer i videon)
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-02 12:18
Har bytt Nick :D eller rättare sagt en ändring,

Tycker Valdes borde få chansen i Spanien snart, för så långt efter är han inte Pepe och Iker.
Han gjorde en snuskig räddning igår, när det var en barca spelare som tåa bollen och det hade blivit öppet mål för en valladolid spelare om han inte slängt sig och idiot räddat.

Valdes är Stabil nu!
Annons: