/spanien/barcelona/forum/22601.aspx/spanien/barcelona/forum/22601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid El Fenomeno
2007-08-10 00:40
Grabbar kolla länktips. Skön videon med Henry från hans bästa dagar!
Barcelona Meley
2007-08-10 00:38
Deco? Har Laporta sagt att han inte igår i planerna? Det enda jag har läst är att han INTE är till salu men okej!
Barcelona Kim
Ämne: När ska ni hinna säl....
Och sen när ingår inte Deco i planerna för nästa säsong?
Barcelona el Flaco
El Fenomeno//

Ursäkta men Deco är inte en av spelarna som inte ingår i klubbens framtida planer. Detta har bekräftats av Laporta och Txiki som har sagt att de vill att han ska stanna i klubben och även Deco har sagt att han stannar.
Barcelona el Flaco
2007-08-10 00:36
Rolig reportage om monsieur Henry. Detta är del 1 av 4. De andra delarna hittar ni i rutan till höger.
Real Madrid El Fenomeno
2007-08-10 00:36
När ska ni hinna sälja de spelarna som nu inte känns längre viktiga för truppen, nu när ni har värvat spelare som yaya toure, gabi milito m.m Med de spelarna som ska säljas så syftar jag på spelare som Laporta sa " De ingår inte i våra planer till nästa år". spelare som Motta, Deco osv. Annars kommer ni ju att ha för många spelare i laget.

Xaviiiiii

PpMate är engelska komentatorer ja. Men den programmen suger totalt. Den funkar bra bara när den sänder matcher från franska ligan. Annars för andra amtcher kan du glömma den programmen.
Barcelona el Flaco
2007-08-10 00:35
Rambla//

Det är möjligt, minns bara att jag läste att han hade varit tveksam till spel till en match under touren.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-10 00:33
Hej Rambla!
Det verkar som att man måste ha PPMate för att kunna se matchen imorn. Nån som vet om PPMate är bra bild och inte hackar? Är det engelska kommentatorer?:)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-10 00:30
el Flaco:

När det gäler Abidal så var han väl bara sjuk, typ magsjuka eller något?

Jag struntar fullständigt i om Deco är kass i bortamatcher så som Murcia, Levante och dylikt. Där kan vi tom spela med Marc Crosas. Det är i de stora matcherna han ska glänsa.
Barcelona Kim
2007-08-10 00:28
Ämne: Rambla//

Läste nå....
Vi får väl hoppas att det är storlirarna Gudjohnsen, Oleguer, Santi som får ta smällarna om några nu måste åka på skador. ;)
Barcelona Kim
2007-08-10 00:23
Du har PM, Rambla :)
Barcelona el Flaco
2007-08-10 00:20
Rambla//

Läste nåt om att Abidal drabbats av en liten skada, inget allvarligt dock. Annars har du rätt, inga allvarliga skador. Alltid skönt att slippa.

Men vi måste ändå komma ihåg att förra säsongen blev Eto'o och Messi långtidskadade, säsongen innan dess var det Xavi och säsongen INNAN dess var det Gabri, Edmilson, Henke och Motta. Vems tur är det denna säsongen?
2007-08-10 00:19
Heh, fair enough. :D

Just när det gäller Deco så är det en spelare jag verkligen inte vill bli av med. Han kommer att bli otroligt viktigt i de stora matcherna, speciellt i CL. Han är hjärnan och taktikern och vinnarskallen allt i ett på plan.
Barcelona Kim
2007-08-10 00:17
Jag tror inte att Deco är på väg bort, som du fruktade. Du har ofta en otrolig insikt i klubben och du brukar gissa rätt, men denna gång tror jag faktiskt att du är onödigt rädd. Ok om jag kallar dig Chicken Shit? ;)

Skönt som sagt med så lite skador. Det ser med andra ord väldigt ljust ut. Verkar som om fys-staben har fått ordning på såväl träning som rehab ordentligt.
2007-08-10 00:14
Kim, jag hoppas du har rätt. Tänkte just på det själv om han håller igång på egen hand.

En annan sak som jag är positivt överraskad över. Vi har knappt hört om några skador. Det är i stort sett bara Bellettis skada. Trots det så försökte han träna med resten av truppen idag. Innan dess var det lite småskavanker på Valiente och Olmo och Ronaldinhos smäll på ankeln.

Thierry Henry, som varit borta från fotboll i 5 månader pga ryggbesvär och annan muskelvärk, tränar för fullt och det rapporteras inte ens den minsta skada för honom under hela försäsongen. Otroligt om ni frågar mig. Han som skulle vara så skadebenägen? Detta trots att man tränar riktigt hårt nu. Han har även spelat 45 min i varje träningsmatch. Ser ljust ut.
Barcelona Evička
2007-08-10 00:11
Alltså, häng inte upp er på att jag skrev tio dagar. Det är vad som gäller i Sverige, jag har inte en aning om vad som gäller för fotbollsproffs i Spanien.
Barcelona Kim
2007-08-10 00:10
Äsch, Deco är garanterat som alla andra träningsnarkomaner. Han springer som alla andra även när han är "ledig". Jag tror ju inte att vi behöver oroa oss för vare sig teknik eller kondition för den mannen om han är borta ett par veckor.
2007-08-10 00:09
Pessimist som jag är så är jag lite orolig över Deco. Har han ledsnat och struntat i att infinna sig i tid? Samma sak var det förra säsongen med både Ronaldinho och Deco som skyllde på olika omständigheter när de kom tillbaka försenade till Barcelona. Kan Deco vara på väg bort? Något är skumt här.
Barcelona el Flaco
2007-08-10 00:09
Jag har också glömt bort Deco. Oavsett hur det blir med hans ledighet eller att han inte dykt upp i Barcelona än så kan jag inte se Deco spela någon annan stans än Camp Nou nästa säsong. För både klubbens och hans eget bästa.
Barcelona Meley
2007-08-10 00:05
Jag tänkte också på det. Har inte läst något om när han ska börja träna igen. Konstigt!
Lukas.RP
2007-08-10 00:04
Sköna bilder, men oj så dåliga förhållanden det verkar vara. Tveksam till att det blir match imorn ifall det ser ut sådär.
2007-08-10 00:04
Tio dagar är enligt min mening allt för mycket oavsett barnafödelse, speciellt i en storklubb som Barcelona under en viktig försäsong.

What ever happened with the new code?
Barcelona Evička
2007-08-10 00:02
Ämne: Vad händer med Deco?....
Han kanske har tio dagars pappaledigt i samband med barns födelse. :)
2007-08-09 23:59
Härliga bilder el Flaco. Jag tycker det är störtskönt att se Mister delta i träningarna. Han kan än den gamle. :)

Rijkaard insisterade att träningen skulle slutföras trots hällregnet. Inga räkmackor här inte, det är full fokus på att komma ikapp fysiskt. Bra inställning!
2007-08-09 23:57
Vad händer med Deco? Börjar faktiskt bli lite orolig. Han fick ledigt för att åka till sin fru i Brasilien i och med födelsen av hans fjärde barn. Det var 4 augusti. Sen skulle han åka tillbaka till Barcelona för att återuppta träningen med de andra på La Masia. Ännu ingen Deco. Hur mycket ledigt fick han egentligen?
Lukas.RP
2007-08-09 23:57
Alla som går in på Les Rambles borde få en pop-up ruta där det står: "Välkommen till Les Rambles, Ronaldinho är inte till salu. Klicka här för att gå vidare till forumet".
Barcelona el Flaco
2007-08-09 23:55
Fan, va det regnade under träningen. Omöjligt att träna i såna omstädigheter. Man borde inte ens spela på sådant underlag.
Lukas.RP
2007-08-09 23:51
Sinanaldo

Du är dagens joke. :-)
Barcelona el Flaco
2007-08-09 23:51
Hehe, skön bild på el Mister.
2007-08-09 23:47
Ämne: tjäna grabbar
vill ....
Dröm vidare!

Troligtvis värvar ni Källström eller någon. Eller just det, ni har redan värvat Ba. :D
Annons: