/spanien/barcelona/forum/22599.aspx/spanien/barcelona/forum/22599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2007-08-10 12:48
Meley

Ja du, där borta vet dem knappt vad Europa är, så det förvånar mig inte ett dugg att de inte vet vem världens bästa fotbolls spelare heter.
Barcelona tarrak
2007-08-10 12:47
- I'm a big Ronaldinho-fan
- What's that?
- Ronaldinho
- He's a soccerplayer?
- Soccerplayer, plays for FC Barcelona
- Does he still play or is he retired?

Beckham har ett tungt jobb framför sig. :D
Barcelona Woofi
2007-08-10 12:45
Ämne: Nina

Det e för do....Byts ut? Det är sportexpressen som byter namn till TV4sport... så i mitt fall, comhem med medium paket så plockas eurosport helt enkelt bara bort vilket jag inte gillar + att de plockade bort viastasport1 1 juli vilket innebär att mitt sportutbud försämrats.
Barcelona Meley
2007-08-10 12:44
Haha, hur kan man inte veta vem Ronaldinho är? :D
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-10 12:44
tarrak:

Men villighet brittiska klubbar har att spendera överdrivet stora pengar på spelare, så är jag inte direkt orolig att Barça inte skulle få liknande pengar för Guddy även nästa sommar. Som sagt, jag hoppas verkligen att han stannar. Han är en kämpe, gnäller aldrig, och han lär behövas under en lång säsong. Vi kommer att få skador, så är det bara.
Lukas.RP
2007-08-10 12:41
Rambla

Haha, bra koll han som gör intervjun med Kobe har. Han frågar om Ronnie fortfarande spelar eller om han har slutat, lol. :-)
Barcelona tarrak
2007-08-10 12:35
Santi kommer säkert att gå gratis, vilket han själv har begärt. Jag tror Barça är väldigt nöjda om man skulle få betalt för honom. Att även Motta kräver att bli släppt som free transfer är däremot löjligt. Han är bara 24 år och har presterat på högsta nivå. Att han har stora skadeproblem och en riktigt dålig säsong bakom sig, sänker naturligtvis priset, men då ser jag hellre att man behåller honom.

Jag vill också att Guddy stannar, även om de 13 miljoner som West Ham påståtts ha erbjudit är frestande.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-10 12:31
Guddy har tackat nej till West Ham trots att Barça accepterat deras bud (€10m). Han lär nog stanna som det ser ut nu.

Kolla in det här, ca 6.40 i videon. Kobe Bryant, vilken culé. :D
Lukas.RP
2007-08-10 12:25
Milan ryktas väl vilja ha Motta, och denna Santi alltså, honom kan vi gott slänga iväg till vilket pris som helst. Killen har inte åstadkommit mycket i sin tid i klubben anser jag och jag lär inte vara ensam om att tycka det. Ser helst att Guddy stannar om skador inträffar med mera så kan vi inte stå med två unga samt oerfarna canteros i en viktig match.
Barcelona tarrak
2007-08-10 12:19
Lukas.RP

Jag skulle tippa på att Santi och Motta gör klart med nya klubbar ganska snart. Den förstnämnde ryktas ju till Everton nu och Motta skall ha ett antal italienska klubbar efter sig. Maxi var på väg att bli utlånad men nu är det ganska tyst om honom. Guddy och Bellett får gå om de vill och klubben får ett acceptabelt bud, men jag tror att båda stannar. Angel var som sagt tänkt som ersättare till Belletti, men det verkar inte bli aktuellt.
Lukas.RP
2007-08-10 12:10
tarrak

Jo, det är väl dem som ligger närmast till. Sen har det ju snackats om spelare som Guddy, Belleti med flera. Belleti var väl så gott som klar för något portugisiskt lag?

Hur blir det med Angél som det snackats om? Han skulle ersätta Belleti om han gick, rätta mig om jag har fel.
Barcelona tarrak
2007-08-10 12:03
Lukas.RP

Motta, Santi och Maxi är väl på väg bort. Vad man väntar på, är bud som både spelare och klubb är nöjda med.
Barcelona Savve
2007-08-10 12:00
Ämne: Det verkar som att t....Eventuellt spelas matchen imorgon förmiddag svensk tid, men som det verkar nu är det troligaste att den ställs in helt och truppen åker hem så snart vädret tillåter. Hemresan förskjuts minst en dag med tanke på tyfonen så planeringen blir redan väldigt förskjuten utan att matchen spelas. Sedan ska man också tänka på att en rejäl tyfon inte är som en liten regnskur utan det kommer troligtvis finnas diverse större vattenskador runtom i Hongkong samt att planen knappast kommer vara spelbar på ett bra tag trots försök att skydda den. Det känns nog inte så aktuellt att spela en fotbollsmatch dagen efter en stor tyfon dragit förbi, men det finns ju ekonomiska skäl som kanske gör så att matchen spelas trots allt. Vi lär dock inte kunna få något definitivt förrän om minst 24 hr om man inte bestämmer sig för att åka hem till Barcelona.

För mig känns det som det mest logiska vore att strunta helt i det och resa hem, men de ekonomiska skälen kanske gör att man försöker spela matchen till varje pris, dvs imorgon eller på söndag.
Lukas.RP
2007-08-10 11:55
Buenos días allesammans!

Stämmer det att dagens match är inställd pga dåliga väderförhållanden? Tråkigt i sånna fall.

För att ta upp ett nytt ämne.
När tror ni att vi börjar rensa lite i truppen? Så som jag ser det behövs den bantas ett par kilo. Alla som ryktats lämna, vad har hänt med dem. Blir det något, eller väntar man på något?
Barcelona Chileno
2007-08-10 11:32
Nina

Det e för dom som bor i Comhem-hus det byts ut i. Resten fortsätter som vanligt nog. Skönt att man bor i Comhem-lägenhet :)
Barcelona Evička
2007-08-10 11:31
Ämne: Ämne: För er ....
Det gäller nog bara för enstaka distributörer som bestämmer sig för att göra det bytet.
Zaragoza Nina (Red.)
2007-08-10 11:22
Ämne: För er som inte vet ....
Vet du om det är ganska allmängiltigt det där om att Eurosport byts ut mot TV4 Sport, eller gäller det bara här och där?
Barcelona Leo_Messi19
2007-08-10 11:06
För er som inte vet var matcherna visas, här kommer ett litet schema.

Lördagstablån - med avsparkstider:
18.00 Serie A TV4 Sport
20.00 La liga TV4 Sport
20.30 Serie A TV4 Plus
22.00 La liga TV4 Sport

Söndagstablån - med avsparkstider:
14:30 Serie A TV4 plus samt TV4 sport (när det spelas två matcher parallellt).
17:00 La Liga TV4 Sport
19:00 La Liga TV4 Plus
20:30 Serie A TV4 Sport
21:00 La Liga TV4 Plus

Tv4 Sport kommer att no cirka 50 % i sverige, och byts alltså ut mot eurosport.
Barcelona Evička
2007-08-10 10:48
diiinhho

Om det är BarçaTV dumenar så beställer du den på FCB:s hemsida. Där klickar du helt enkelt på just "BarçaTV" sedan på "online" och sedan är det bara att registrera sig och betala. Enkelt och det funkar inom några sekunde efter att du har betalat.
Barcelona Koeman_4
2007-08-10 10:20
Ämne: Hittade ett gammalt ....
Pavon har numera gått till Zaragoza och är tänkt att bilda mittlås med Ayala.

kolla länktips för komplett data över Pavon.
Real Madrid Paco Buyo
2007-08-10 10:15
Uppskjuten till imorgon.
Länktips: www.sport.es/
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-10 10:10
Det verkar som att tyfonen stigit i storlek och uppgraderats till en klass 8:a på tyfon skalan. Matchen sätts alltså på allvar i farozonen. Av det jag förstått så kan den uppskjutas några timmar, men det troligaste är nog att den inte kommer att spelas alls.

Vindarna kan nå 68 km/h vilket gör spel med boll till en omöjlighet och de katalanska journalisterna har beordrats tillbaka till sitt hotell pågrund av säkerhets-anledningar.

Som sagt ca 10% chans eller nått att matchen spelas idag, det sista jag hört nu är att matchen flyttas fram till den 11:e Augusti (alltså imorgon).

EDIT: Matchen är nu helt och hållet officiellt suspenderad och kanske spelas imorgon (men det är ingen säkerhet heller då tyfonen kanske inte försvnunnit).
Barcelona -Frasse-
2007-08-10 10:09
Hittade ett gammalt nummer av GOAL i går kväll och läste en artikel om Real Madrids gammla policy Zidane y Pavon. Alltså inköpta storstjärnor blandat med egna produkter.

Kom att tänka på han Pavon. Vad hände med han egentligen. Vad sysslar han med idag? Blev grymt nyfiken. Nån som vet?
Barcelona PILMÁ
2007-08-10 09:19
Sant eller falskt? kolla bra på snabbheten hoppas att han är lika snabb nu när han e i barca!! Thierry Henry = Ferrari !!
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-10 07:27
Det står på Barcelonas hemsida att matchen är på lördag. Kolla till höger i länktipset.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-10 02:38
För tusende gången alla som bor i com hem hus för er byts Eurosport ut mot Tv4sport.För mig också iförsig.
Barcelona FCBarcelona_
2007-08-10 02:22
Fyfan vad jag längtar tills säsongen drar igång.
Det ska bli mycket intressant att se Milito, Abidal, Toure och framför allt Henry.

Föresten vet någon ifall den nya "TV4 Sport" är gratis eller är det någon "box-kanal" ?
Är det bara att "Sportexpressen" byter namn eller?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-10 02:17
Ämne: kan någon säga hur m....
Du måste bli medlem först att fixa Barca kanalen!
Barcelona diiinhho
2007-08-10 02:04
kan någon säga hur man får tag på barca kanalen ?
Barcelona Rambo~
2007-08-10 01:57
Vet ingen om matchen imorgon kommer att sändas på någon av aljazeera sport kanalerna eller art sport kanalerna?
Annons: