/spanien/barcelona/forum/22597.aspx/spanien/barcelona/forum/22597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-12 22:40
myrran//

det stog väl inget på ajax officiella sida?
jag såg inget iallafall
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-12 22:40
Myrran

Ord väger lätt länk väger fett, vem bryr sig vilka nyförvärv madrid gör?
Barcelona lagkapten
2007-08-12 22:39
Evièka

Skönt att höra att du inte ligger på latsidan i alla fall :P
Barcelona Barça-fan
2007-08-12 22:38
Nej, såklart. Det var iofs lite skryt av det ironiska slaget. En tävling vore trevligt, så att även medlemmarna känner sig lite delaktiga i vad som händer häromkring. Det heter ju ändå svenskafans.com. :)

För att återgå till fotbollen så väntar en högintressant match mot Bayern om några dagar. Hoppas Rijkaard stället upp med starkast möjliga elva i den matchen så att man kanske kan få en hum av hur han tänker forma laget.
Barcelona Myrran
2007-08-12 22:37
Där smällde den omtalande bomben från Madrid. Sneijder är klar för 27 miljoner €. Officiellt på både Real Madrid och Ajax sidor.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-12 22:36
PLanerar ledningen att göra bort med både Motta och Edm eller 1 av dem?, det logiska vore ju om 1 av dessa herrar lämnade. Visst vi har Marquez på pivote rollen som kan axla av Toure och vice versa.

Det jag är mest oroad för är skadorna som inträffar så ofta nuförtiden.

Men jag har förtoende för Laporta och co de vet bäst.

:D
Barcelona Evička
2007-08-12 22:33
Ja, man behöver nog iofs inte vara utbildad webbdesigner för att tycka att det kan behövas en uppfräschning. Vi får ta ett litet snack omdet. Jag tycker att det är en god idé, men som sagt tröjorna är på g, så dem behöver ni inte reta er på.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-12 22:27
Valencia-redaktionen har tidigare haft en sådan tävling. Resultatet blev riktigt bra. Det går säkert att få tips av dem hur man går tillväga. Jag ser att Inters redaktion just utlyst en sådan tävling.
Barcelona Barça-fan
2007-08-12 22:25
Som utbildad webbdesigner är jag beredd att hålla med Rambla och lagkaptenen. ;)
Barcelona Evička
2007-08-12 22:12
Jag har beställt uppdatering av tröjorna och blev mer eller mindre lovad att det skulle ha varit fixat innan förra helgen. Förmodligen har något kommit emellan. Det är centralred som gör det där, vi har inte befogenhet att göra det själva. Layouten kan vi ju fundera på.

Edit: Ett litet "inte" kan göra stor skillnad ibland ;)
2007-08-12 22:12
Kan bara instämma med lagkapten. Layouten här ser en aningen förlegad ut nu. Det finns säkert en hel del skribenter här som är duktiga på photoshop och layout. En tävling hade varit trevligt.
Barcelona lagkapten
2007-08-12 22:04
Inget illa menat Red. (vet att ni har annat för er förutom att fixa på SF) men det kanske är dags att ändra Barca-sidans look snart. Det känns som om layouten varit samma hur länge som helst. Ni kanske kunde ordna en layout-tävling som många andra lagsidor gjort?
En annan sak jag tänkte på var lagtröjorna. Real-sidan har redan uppdaterat med de nya. Gör ni samma sak inom kort?
Lite tips från min sida bara :P
2007-08-12 22:02
Sälj Thuram om man kan få några miljoner för honom. Marquez, Milito, Puyol och Oleguer är mer än tillräckligt som mittbackar. Rafa får även konkurrera med Yaya om pivote. Med Thuram kvar känns det som om det kan bli lite väl tuff konkurrens om mittbacksplatserna. Jag har dock inga problem med om han stannar. Han har sett stabil ut under försäsongen men vi vet alla att försäsong och tuffa ligamatcher är en helt annan sak.

Gudjohnsen måste stanna. Bort med Ezquerro och Maxi. Motta ser ut att vara på väg bort, ingen större förlust spelmässigt utan snarare känslomässigt.
Barcelona Myrran
2007-08-12 22:00
Då snacket om den bästa ligan verkar ha dagit igång igen så får jag tipsa om en krönika av Steven Gore på Goal.com. Väldigt bra utförd jämföring av de olika ligorna i Europa. Gore lägger dock tygden på PL och hur Sky försöker visa att den PL är "stället att vara på".
Barcelona Cristocea
2007-08-12 21:32
Ämne: Du kan ju bara kolla....Ja och enligt UEFA rankingen så är Spanska ligan Europas bästa med ganska stor marginal också.

PS: Haha bli inte rädda för plats nr 5. Vampyrerna är ganska långt borta ifrån Spanien. Fast det verkar som vi gillar fransk blod :)
Barcelona lagkapten
2007-08-12 21:29
Angående Thuram, om ryktet stämmer, kan jag tänka mig att han är sugen på att flytta till Lyon. Han klagade på bristen på speltid förra säsongen och det lär ju bli ännu mindre speltid för honom nu när Milito köpts in. Lyon är ju också ett av Europas absoluta topplag i mitt tycke. Jag ser dock hellre att Thuram stanar som back-up, om han accepterar det. Om inte, hade några sköna miljoner inte suttit helt fel :P

Förresten, vet någon varför Gamper-turneringen spelas efter ligastarten :/ Brukar ju alltid vara innan premiären, laget presenteras för fansen m.m. Väldigt konstigt, då det efter Bayern-matchen är elva dagar kvar till ligastarten. Nog kunde de ha petat in Gamper-matchen. Känns onödigt att spela matchen efter att ligan har startat.
Någon som vet mer om detta?
Barcelona II Barça II
2007-08-12 21:27
Du kan ju bara kolla på Europacuperna, där är dem spanska lagen överlägsna dem engelska. Och det är enligt mig en bra värdemätare.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-12 21:19
Håller med, Premier League är bäst i helhet, men bästa laget spelar i Spanien och heter Barça!
Barcelona Ken
2007-08-12 21:11
Har en lite offtopic fråga här angående den bästa ligan i Europa. Barca är laget i mitt hjärta, men den intressantaste ligan att kolla på är Premier league där jag hellre ser 2st skitlag möta varandra än likasinnade i både spanska och italienska....

Undrar bara lite över hur andra käner här??
Barcelona DaaniP
2007-08-12 21:03
asså man börjar ju sakna la liga extremt mycket nu när premier league har startat!!
Barcelona the culé
2007-08-12 20:58
om priset e rätt för turam så, nee men jag ser nog hällre att han stannar och blir bänkis ifall det blir många skador.

Men därimot tror jag att Turam kan tänska sig att flytta, om han klagade på den lilla speltiden han fick förra året så.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-12 20:18
Oj då! Enligt sport.es så är Lyon intresserade av att köpa Thuram vad tycker ni om det. Lyon vill ha Thuram för mittbacken Cris har en svår skada och kan bli borta länge. Själv tycker jag Thuram ska stanna och sitta på bänken. Milito och puyol (Dreglar)
Barcelona Evička
2007-08-12 19:42
Kim.

Man ska ringa och fråga. Tiderna kan variera från dag till dag.
Real Madrid Jangis
2007-08-12 19:42
Ämne: Ämne: Enligt ....
Rambla (Anims Puyi), Pio pio//

Vi är nog många som undrar. Är väl inget ovanligt med cirkus Madrid? Cicinho är väl för gammal och salgado framtiden vad vet jag :).

Tror ni kommer vila en av dom fyra och sen bara rotera nu när ligan startar eller vad har ni för startelva?
Ni har ju verkligen många roliga altrenativ. Gäller nog bara att hitta det som alla kan acceptera och sen lär det bli åka av.
Vi har ju ett annat problem då da...bristen på alternativ :(
Spanien Kim.
2007-08-12 19:40
tjena!
Vilken tid tror ni att man skall vfara vid tränings anläggningen om man vill se barca träna?
Barcelona Steve-O
2007-08-12 19:23
Senaste artikeln här på Barçasidan var rätt rolig att läsa. Några urval från texten:

"jetlagad" (!)
"Munchen"
"Alianze Arena"
"Beckenbaur Cup"

Zaragoza Nina (Red.)
2007-08-12 18:56
Där har du sista Fueran.

Från och med nästa vecka kommer vi att köra på som vanligt, förhoppningsvis med lite bättre grafik, också.
Barcelona Ghazza
2007-08-12 18:33
PILZNER_POJKEN, gå in på El Vestuario, alltså spaniensidan här på Svenskafans och leta upp Fuera de Juego. Bör finnas på förstasidan.
Barcelona Vampíro
2007-08-12 18:27
Ämne: Ämne: PILZNER....
Gå in på Spaniens landslagssida (El Vestuario). Men det drar väl inte igång förän ligan har börjat? Kul att någon representerar Barcelona nu också.
Barcelona Myrran
2007-08-12 18:18
Ämne: Se och lär till denn....
Haha så fake så det inte finns, men lite tuff va den allt.
Annons: