/spanien/barcelona/forum/22595.aspx/spanien/barcelona/forum/22595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-02-23 14:25
Edwin

Då får vi väl se R.E.M. på topp. Härligt!
Barcelona Edwin
2008-02-23 14:15
Bra taktik av Rijkaard att vila Henry och Deco med tanke på kommande täta matcher framöver. Se länken.
Bra att Bojan och Giovani är uttagna. De ska få spela och utvecklas i klubben.

Det lär bli en vinst i Camp Nou. Hoppas på att reducera gapet till 2 poäng. Vågar man sätta några spänn på vinst till Getafe i Madrid på söndag?
Barcelona Hoshiar
2008-02-23 14:13
Riijkard låter Henry och Deco vila imon . Införr Valencia matchen
Barcelona Rambla
2008-02-23 13:19
Delarocha (ta inte illa upp nu) & flera andra:

Varför blir ni upprörda/förbannade när några madridistas anser att deras trupp spelare för spelare är bättre än Barças? Det är bara naturligt att de tycker så även om det inte stämmer. De kommer alltid att tycka så, för att supporta ett lag innebär allt som oftast naivt tunnelseende och ett väldigt subjektivt tankesätt.

Sen så spelar det ingen roll att ha stjärnspelare på nästan varje position som vi har när de nästan alltid är skadade i parti och minut eller inte fungerar på planen som en gemensam enhet och arbetar för varandra. Fotboll är ett lagspel där kollektivet måste fungera för att man ska lyckas. Visst, det är stjärnspelare som stiger fram när det verkligen gäller och ska avgöras, men under resans gång (hela ligan, hela CL) så räcker det inte att avgöra enstaka matcher.

Problemet med Barça är att det kanske finns för många sk stjärnspelare, kreativa spelare istället för lite mer grovarbetare som springer tills de har blodsmak i munnen. Vi får väl se när CL och liga kommer att avgöras om det räcker.
Barcelona Giovanni17
2008-02-23 12:53
Nä Henry har gjort 13 mål 7 liga mål, 3 CL mål och 3 CDR mål. Medans Messi har gjort 8 liga mål, 6 CL mål och inga CDR mål.
Barcelona Edwin
2008-02-23 12:21
Skön artikel av en stor man.
Är inte säkert på det, men har fått för mig att han har nättat 15 mål hittills sammanlagt i Barcelona tröjan. CL, Ligan och i CdR.

Han säger att Barcelona har nu börjat fungera bättre som ett lag. Kan det vara det som saknades? Om Rijkaard har nu fått laget att fungera som ett kollektiv, så räknar jag med att ligaledarna kommer att börja svettas i fortsättningen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-23 10:45
Tack El_Duderino ,, Ska njuta av matchen :)
Barcelona El_Duderino
2008-02-23 10:10
OkkaPokka1, här kan du hitta torrent till matchen. Du måste dock registrera dig, och sidan är på spanska. Lycka till!
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-23 09:56
Vet någån vart jag kan ladda ner matchen Celtic-Barcelona, skulle gärna vela se den.

Vet ni nånstans man kan ladda ner den som torrent?

Väldigt tacksam för svar.:)
Delarocha RIP Puerta
2008-02-23 09:49
Mr-Baloo, kommer inte ihåg vad personen ifråga kallade sig som skrev det men leta efter ett långt inlägg från igår nångång så lär du se vad många här inne syftar på. Där var det en mindre doktorsanalys om hur bra alla Real spelarna var och totalt sett tror jag Barca hade en eller två spelare bättre än Real:) Sen jämfördes Iniesta och Ronaldinho självklart inte med några Real-spelare då de saknas någon som är lik dem... Nåväl. Er trupp är antagligen dubbelt så bra som våran, ni har ju ändå Drenthe, Gago och Marcelo t.ex.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-02-23 03:40
Beautiful_Barca

Vem säger att Real har bättre spelare vid varje pos, det har jag aldrig läst, men det verkar du ha gjort, nyfiken på var du har läst den nånstans.
Om det finns en grej jag gärna tro, så är det att ligan tro väl hamna där den är. alltså i Madrid!

Men du kan inte påstå att -Alla människor påstår att Real har bättre spelare.
För i slut enda så är det väl ingenjören bakom truppen som är GENI.

Men du kan inte hitta på påstående som inte finns!
Ni har en bredd trupp, REal har en bredd trupp, båda har redan mött varnadra, Real vann, inte sant, dock var hela truppen från barca ej samlad, så vi får väl se!
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-23 03:29
No shit att truppen inte gör allt.

Vårt lag spelade klasser bättre med spelare som Belletti och Giuly. Spelare som vi har sålt nu.
Det handlar inte om det.

Det handlar väl om att människor påstår att Real har bättre spelare på varje position.

Det är en grej som ni får så gärna tro på.

Vårt nybygge har nyligen kommit igång.
Watch your back!
2008-02-23 03:24
Beautiful_Barca

Det är ju precis det som sas!
Det handlar inte VEM som har Truppen! eller vem är bäst din eller min, försökt se hela bilden!
Må Real leda ligan, må Real vinna hela ligan, må Real vinna allt som går att vinna, ni har en trupp som klubbar bara kan drömma om att ha, frågan återstår.
Nånstans så spelar andra bitar in en bara en -trupp- tänk på det som kommer det..

Truppen gör inte allt, inte sant, barca mas que un club, det säger väl allt.

Truppen i ett lag är bara en stor del i en klubb, en spelare kan göra skillnad men(han) är inte ett lag.
Så vem är bäst din eller min?
god natt.
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-23 03:12
Alltså jag har försökt hålla mig ur denna barnsliga diskussion.
Men säg en spelare i Madrid. Inte bara Real utan du kan även ta med Atletico. Oh what the hell, ta hela ligan. Säg då en spelare som är bättre än den i vår trupp. Och uteslut då Casillas och Daniel Alves.
Säg!

Kanske bättre att låta bli då.

Ni känner av hotet och hotet kommer troligen krossa er innan säsongen är slut.
I slutet av säsongen så ligger ni förhoppningsvis 5-10 p efter oss.
2008-02-23 02:58
-=FCBarcelona=-

Vill förstå dig rätt, 'Realfansen tror att dem har en bättre trupp?
Kan du specificera dig lite.

Sedan att visa spelare byter klubb som
Figo, Saviola, Ronaldo ,Luis Énrique M.fl.

Varför använder du ordet som 'slänger'! nyfiken.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2008-02-23 02:51
Jag förstår inte varför real fansen tror att de har en bättre trupp, kolla de senaste åren, det väl real som plockade upp det vi slängde?! förädaren Figo, Saviola o kanske nån mer..

Alla för Barca o Barca för alla.
2008-02-23 02:44
Ronaldinho har visat att han trivs med att spela internationale..kul.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-23 01:59
Ämne: Foadinho_2pac

Nu ....
Haha aa jag tyckte synd om honom.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-23 00:54
BARÇAAAAAAA! /
enligt barcas sida så spelar barca kl 22:00 :S nästa lördag
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-23 00:53
skönt att Henry gillar barca formen :D
Barcelona Braxingen
2008-02-23 00:43
Foadinho_2pac

Nu är du för snäll mot honom. Förmodligen var han fullt nykter och i sitt godaste skick när han skrev det.

I vilket fall, inte värt att citera fram och tillbaka. Tycker det ofta är väldigt givande och positiva diskussioner här. Den vägen fortsätter vi på. Kul vore om andra klubbar också höjde sin kvalite på SF forumen, men det känns inte så jättetroligt i dagsläget.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-23 00:16
daaniiP

Låt han vara han hade säkert rökt marjuna blandat med kokain o heroin.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-23 00:03
kommer barca - valencia matchen att sändas på tv
Barcelona daaniiP
2008-02-22 23:53
en madridista!
"Blir varje gång förvånad när jag går över och kollar på Barca-forumet!! Hur ofattbart löjliga man kan vara!
Att de ennu kan prata om sin vackra fotboll? Kolla på deras senaste la liga matcher, tråkig fotboll i sin renaste form.. Nåja, bäst att hålla sig borta därifrån på en tid, man blir bara upprörd. Förståss är inte alla Barca fans löjliga, man kan kanske skylla på det låga ålderssnittet i deras forum."

HAHAHAHA, om man ska kolla på ålderssnittet så borde ju dem defenitivt kolla igenom deras egna medlemmar då blir dem nog tysta

visca barca!
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-22 23:29
Barcelona Sürer
2008-02-22 23:28
lovorden fortsätter att hagla över vår messi, senast nu förre real madrid spelaren cassano.

On fellow rebellious striker Zlatan Ibrahimovic, who he will come up against on Sunday, he said: "I think that, after [Barcelona star Lionel] Messi, he's the best in the world. Me and him together? I hope so. If the club listens to me and brings him to Sampdoria, we could aim for the Scudetto."

Barcelona Barcelona #7
2008-02-22 23:03
A.Gaudi //

Dom kanske sänder båda matcherna asså 1 på Tv4Sport och den andra på tv4+
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-22 22:50
A.Gaudi

Tror Real möter Recreativo den omgång vi möter Atletíco.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-22 22:33
de bör ju sända våran. Atletico är en "nästan toppklubb" i spanien så det är ju en relativt stor match. vilka är det Real möter i nästa omgång då?
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-02-22 22:19
Nästa lördag spelar BARÇA kl 20:00 det gör madrid också,vi få se vilken match TV4 Sport väljer att sända,jag tror att det blir atletico-FC BARCELONA.
Annons: