/spanien/barcelona/forum/22594.aspx/spanien/barcelona/forum/22594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
2007-08-14 11:23
Där skapade man debatt ja. Jag kommer fortfarande att stå kvar vid min åsikt angående katalanskornas skönhet. De gånger man gick på shopping i de fina affärerna gav väl intrycket att där fanns fina flickor (OK, Suñol?) men om man ser till den stora massan så var det majoritet som såg mindre fördelaktiga ut, tro mig, jag var inte nere och turistade utan bodde där i ett år.

Sedan beror det också mycket på vart man går ut på kvällarna. Man kan gå ut på de dyra och exklusiva klubbarna och tycka att där är många fina men nästan hälften av dem är svenskor och brasilianskor ändå.

Med tiden lärde fann jag att det var roligare att hänga på barer och gå lite mer rock- och indieinspirerade klubbar och där såg katalanskorna (enligt katalanska mått) normala ut.

Så länge man inte skrapar på ytan så får man nog intrycket av att de katanska kvinnliga varelserna.

@ Suñol
(Hona är något jag använder mig i vardagen och det var lite mest småkul och lite beklagligt samtidigt, att en feminist via ett internetforum om fotboll sätter detta i halsen.)
Barcelona El Culé
2007-08-14 11:21
Ämne: Värdemätare vet jag ....
Det jag menar på är att det är första kvalitativa laget vi möter i år med vårat nya lag.

Inte att det kommer vara på blodigt allvar, men nu kommer man spela mot bra spelare, det jag ville påpeka :) kanske använde fel ord!
blend
2007-08-14 11:19
Tjena Grabbar har någon här inne en länk till matchen då Barca möte MISSOIIN HILLS vill se den matchen va borta i Italien så har någon Torrent länk så jag får ladda ner den

Jätte Tacksam för svar
Barcelona Ghazza
2007-08-14 11:11
... Dessutom lär Mûnchen kräva revansch från Gamper förra året som slutade 4-0 till oss.
Barcelona ronaldinho+messi+ettoo+henry=bäst
2007-08-14 10:55
det var nära jag skulle åka till tyskland med mina kusiner och kolla på barca och bajen

jalla barcelona
Barcelona Rambla
2007-08-14 10:55
Värdemätare vet jag inte om jag kan hålla med om. Det är ju knappast på lika villkor lagen möts och det känns mer som en plojmatch och är ju också en avtackning för Mehmet Scholl. Barcelona har just kommit tillbaka från en 11 dagar lång turné i Asien och bara varit i Barcelona i 3 dagar. De lär vara ganska så slitna med tanke på tidsomställning, all hård träning de lagt ner den senaste tiden. Bayern är nu fullt tränade och har också startat sin liga. De är bra mycket längre komna när det gäller träning och framför allt fysisk status.

Jag anser att Bayern bör vinna ganska så lätt. Troligtvis lär Rijkaard låta så gott som hela truppen få speltid. Vi ska inte räkna med att vi har något att hämta i den här matchen om Bayern går för fullt.
Barcelona El Culé
2007-08-14 10:48
Ämne:

Du hade koll på vem Drenthe var?

Äh massa jävla skitsnack, kom tillbaka när du har något att disskutera om.

En oerhört interessant match på onsdag mot Bayern, en riktig värdemätare och det kommer bli kul att se hur Frank lägger upp laget.

Milan skall också ha erbjudit 4 M Euro för Motta enligt Sport.es.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-14 09:42
Ämne: Ja den där Monchi ha....
Pio Pio/

Jo visst har Monchi etablerat Sevilla på kartan de senaste åren, hans värvningar är utan tvekan de bästa i Europa (eller ja...för det mesta då), och det är enligt mig, han som ger psykopaten Del Nido möjlighet att sälja toppspelare som Ramos, Baptista och nu kanske Alves för att sedan fortsätta hålla Sevilla på topp.

Men det som jag har varit mest imponerad/intersserad av då de kommit till Sevilla är deras använding av personliga psykologer för spelare. De har väll ca 25 psykologer som tar hand om varenda spelare i truppen enskillt. Detta hjälper spelarna mentalt på ett stort sätt, inte minst i den aspekten att få de "taggade" innan match. Som vi alla vet så finns det nästan inget lag i La liga (om inte hela världen) som spelar lika energifullt som Sevilla och bakom det ligger just psyklogerna. De hjälper te x Jesus Navas stort med hans svåra ångest sjukdom.

Om det är någon jag hoppas Laporta anlitar innan säsongen börjar, är det just sådana 2 dussin sportpsykologer för att pumpa energi i spelarna innan varje match.
Barcelona PILMÁ
2007-08-14 07:27
@SergioRamos4...!

provocerar du?
Ja du vad fan är det där för fråga (vf tror ni att ni vinner era cules svara gärna om ni ens kan det) ?

(1) upplysningen är första av allt att vi är Culés och anser/Hoppas att vårt lag ska utmana alla ndra lag och det är vi säker på det .

(2)och det här starka truppen säger allt.

Vi har massa andra Svar men hoppa att det räcker det här.
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-14 04:30
SergioRamos4...!!

Bara att han spelar i Frankrikes startelva i VM bevisar vilken spelare han är.
Barcelona älskabarcelona
2007-08-14 03:53
Ämne: Japp det är sant vil....
Abidal har konkurens nog?Han har Evra , Silvestre och Gallas men som nu får ist spela mitt så va snackar du om? Och de inte bara vi barca fans som har sagt att abidal är en världklass spelare och är en av dom bästa vänsterbackerna . Jag har läst om det , hört om det och sett han sj spela, sen så har folk från madrids forum sj och sagt detsamma. Jag har sett båda 2 spela och ser inte drenthe i samma klass som abidal. Men du är en persson som aldrig skulle kunna erkäna det, enligt dig så är Salgado mkt bättre än Zambrotta också tror ja nog.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-08-14 03:47
Sergioramos4

tysssssssssssssssssssssssst
Real Madrid SergioRamos4...!!
2007-08-14 03:35
Japp det är sant vilket bevisar att han är en bra spelare mkt bättre än Abidal, Vad har Abidal för priser om han heter så ? Har inte koll på okända spelare, Och kom inte och säg att han spelade i start 11.an i Vm vem hade han o konkurera med ? Sen att vf tror ni att ni vinner era cules svara gärna om ni ens kan det ?
Barcelona älskabarcelona
2007-08-14 02:13
Är det sant att drenthe blev vald till bästa spelaren i U21-EM? Nån som vet nåt om det ?
Barcelona ShiDen
2007-08-14 01:38
kommer vara Spännande att se vad spanien redaktionen kommer ranka barca och de andra topklubbarna !!!

Barca
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:51
Ja den där Monchi har nog en av de bästa ögonen i fotbollsvärlden för tillfället. Framförallt scoutnätet Sevilla har skaffat sen Monchi (se länk!) har hand om det sportsliga där...Har läst att de har nästan 50 scouter runt om i världen! Så skulle inte förvåna mig mycket om Angel hamnar där när väl Alves drar. När det gäller Alves så sa TVE på sina nyheter (TVE = spansk SVT) att han snart kan bli nästa Real värvning. Kan bli en dyr värvning då Del Nido sa häromdan att man hade nobbat ett bud på 35 milj..
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:47
Suñol_:

Han vill ju som sagt vara kvar. Det är lite taskigt rent ut sagt av Txiki att gå ut offentligt och säga det är lika bra att han drar. Lite opolerat.

Det skrivs att Guddy försöker få till en £100,000 veckolön innan han bestämmer sig för att dra. Som sagt, jag vill verkligen att han ska vara kvar. Spelartypen behövs i truppen. Han har rutin, brittisk inställning och är ett föredöme då han inte beklagar sig utan biter ihop. Jag förstår honom om han försöker hitta en klubb som betalar en fet lön, jag hade gjort det samma, när han egentligen vill stanna just för att han trivs förträfligt med livet i Barcelona.
Barcelona lagkapten
2007-08-14 00:47
Suñol

Håller med om att ordvalet i inlägget kanske inte var det bästa. Nu släpper vi det ämnet och går vidare med viktigare grejer (läs: Barça) ;)
Barcelona lagkapten
2007-08-14 00:44
Rambla

Lämnar Alves är det upplagt för Sevilla för Angels del. Smärtar lite att säga det, men hade jag varit i Angels kläder hade jag föredragit en ordinarie plats i Sevilla. Istället för en rotationsroll i Barca. Men som du sa, vi är nog långt borta ifrån diskussionen i dagsläget, med den nuvarande truppen.
Barcelona Suñol_
2007-08-14 00:41
Rambla: Absolut väldigt subjektivt ;)
Blir lite ledsen när jag läser att Guddy är på väg bort jag tror att kan vara skillnaden i år tänk bara mot liverpool, en riktig kämpe!
Barcelona Suñol_
2007-08-14 00:39
lagkapten: jag tycker det är manschauvinistiskt att
betyga sätta "Honorna". Bara det uttrycket är förkastbart...Har svårt att hålla käften när man ser något så dumt skrivet.
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:38
Ämne: Rambla

Ja, billig....
Ja du, varken Belletti eller Sylvinho ser ut att vilja röra på sig så jag antar att vi inte är med i diskussionen ändå.

Läste också att Sevilla var och rykte i honom. Skulle inte förvåna mig om Monchi lyckades sno åt sig honom nu när Alves är på väg bort.
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:35
Rambla

Ja, billig vet ja inte..Men Hristo skulle nog lätt fixa ett kompispris och Barcelona skulle kunna låna ut nån spelare med. =) Det har snackats en del om Villareal och Atletico och Barca ryktet då..Han har gått ut officiellt och sagt att han vill till ett lag i Primera för att inte gå miste om landslagsplatsen och EM nästa sommar...Så vi får väl se..
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:35
Suñol_:

Som sagt, subjektivt även om Elen Rives.
Nåja, strunt i katalanskorna nu. ;)
Barcelona lagkapten
2007-08-14 00:32
Suñol

Diskussionen kanske var lite off topic men annars var den väl inte så farlig. Eller vad var det du menade var pinsamt från AlexC:s sida?
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:32
Pio Pio:

Om han är så allround och tom kan spela pivote så fattar jag inte vad det är att tänka på, det är bara att värva. Om han nu är så billig som det sägs? Har han inte gjort klart med någon klubb ännu? För inte nöjer han sig med att spela i Segundan?

En sak vi ska vara glada över är att värvningarna blev klara så fort, ja innan fönstret ens officiellt hade öppnat. Ni kan ju ana vad spelarna hade kostat nu med tanke på hur vissa klubbar strör pengar omkring sig. Våra värvningar hade blivit så mycket dyrare om vi väntat.
Barcelona Suñol_
2007-08-14 00:31
Dessutom så tycker jag Elen Rives ser ut som en uppblåst häxa...Men småkillar med Baywatch komplex tycker väl säkert hon är "läcker"
Barcelona Suñol_
2007-08-14 00:29
Vad har det för betydelse hur folk ser ut i Barcelona. Och så är det subjektivt och därmed helt omöjligt att ha en åsikt om det med något värde för andra.

AlexC: Pinsamt...
Barcelona r.Hyder
2007-08-14 00:28
Det som känns så jkla bra är att vi gjorde klart med våra nyförvärv snabbt efter säsongsavslutningen. Milito spelade ju Copa och hade sedan fölängd semester men de andra 3 spelarna har fått skolas in i vårat 4-3-3 system och lär känna sina medspelare. Dem får den träning dem behöver av klubben och träningsmatcher för att anpassa sig till vårat spel. Milito kommer säkerligen klara sig galant han med eftersom han är van vid spansk fotboll. Detta kan man ju inte direkt säga om Real Madrid även om de gjorde klart med en del spelare tidigt så var det mest komplement-spelare. Drenthe och Snejder kom nu och en till kantspealre väntar, hur bra kommer dem vara i början av säsongen? Kanske bra, kanske inte.
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:25
Jajamen! Egen produkt. Träffade han på bio för nåt år sen, och farsan som inte kan hålla sig började självklart att snacka med han. Verkar vara en trevlig prick =) Ja, visserligen kan vi få 12 desto bättre haha.. Förresten Elen Rives hon är väl att leka med egentligen va? Haha..
Annons: