/spanien/barcelona/forum/22593.aspx/spanien/barcelona/forum/22593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-26 21:12
Abidal är väl den bästa vänsterbacken i världen. Han kom med i årets uefalag
Barcelona Ansgar Ylman
2008-02-26 21:09
Jag har inte sagt något dåligt om Abidal, ännu! :D

Jag säger bara att Sylvinho imponerar på mig, och att jag gärna ser mer av honom istället för Abidal. Abidal är såklart en bra fotbollsspelare (han spelar i Barcelona), men jag tycker han har sett, ja, nästan lite nonchalant ut och har gjort många enkla misstag senaste tiden. Defensivt är jag beredd på att hålla med om att han är snäppet bättre än Sylvinho...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-26 21:08
adiiL

Sylvinho är väl hyffsad bra offensiv men deffensiven är som på de flesta brasse ytterbackar, när han var given gjorde han inte många glada gick bort sig alldeles för enkelt när han och Gio konkurrera.

Lite för klena när vi mötte på starkare motstånd, sen så vet jag inte om han är snabbare möjligtvis snabbare accelation men när bägge väl får upp farten vette fan om sylv verkligen är snabbare.

Men som sagt en bra back up men inte bra nog att slå ut abidal!
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-26 21:05
adiiL

aa men om man tänker på att det är abidals första säsong så har han gjort mycket bra ifrån sig, tänk ifall han utvecklas ännu mer i barcas spelstil då kommer han lätt bli en av världens bästa ytterbackar, (!) om han nu inte är det.
Arsenal_
2008-02-26 21:04
Kul att många här föredrar Arsenal efter Barcelona! Jag tror ni tar ligan nu, storform och spelar ÄCKLIGT bra.

Men jag fick ingen respons ang. Ronaldinho?

Hur ser ni på era underbarn Giovani Dos Santos och Bojan Krkic?
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-26 21:04
Film på vår nyköpta tallang Mauro Icardi. Iskall och teknisk. Sek 57 han dribblar 3 - 4 pers
adiiL
2008-02-26 21:01
Ronaldinho

Sylvinho kan samarbeta bättre på motståndarnas planhalva och har nog lite bättre inlägg skulle jag tro. Abidal har underbar teknik men Sylvinho har hjärnan och erfarenheten efter många år i Barca och vet precis vad han ska göra på sin kant.
Barcelona barcadinho
2008-02-26 21:00
En intressant fråga ni har tagit upp nu.
Vem är det som ska spela mest, Sylvinho eller Abidal?
Att de ska rotera är klart – för många matcher för en enda spelare.
Sylvinho är snabbare och har bättre teknik, medan Abidal är starkare och längre.
Den första är bättre på offensiven och den andra är bättre på defensiv (om vi ska försöka förenkla bilden lite).
Sylvinho är van att rotera med en annan, eftersom han roterade förut med Van Bronchorst.
Van Bronchorst och Sylvinho var mer lika varandra än Abidal och Sylvinho.
Frågan är om Rijkaard behöver eller vill ha en offensivare inställning och startelva. Han spelar nästan alltid med tre anfallare och två offensiv mittfältare. Det finns inte så många klubbar som spelar så.
Så jag tycker mer som Nemo-Gudjohnsen – att Sylvinho spelar mer på de lättare matcher och att han är förstås också en backup i fall något inte stämmer med Abidal.
Men jag förstår och ni andra tänker.

Ps, jag tror att Barca kommer att förlänga hans kontrakt med 2/3 år till.
Han är ju en kanon bänkspelare.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-26 20:59
sen när blev Toure skadad ??? :O
2008-02-26 20:58
Ansgar Ylman

Detta är Abidals 1a säsong det tar lite tid att anpassa sig till ett så pass offensivt lag, Sylvinho är bra men oftast mot sämre lag.

Rijkaard roterar ju på dessa beroende på motstånd ifall du missat det.

Du får inte glömma hur pass grym abidal är på att radera ut spelare han möter, navas/alves var som en munsbit om man får ta upp ett ex.

Säsongen är inte slut än, det har väl varit si så där när det gäller att vara jämn i det offensiva men som sagt mycket kvar.
Men visst en ytterback i Barca ska vara med i anfallet nästintill hela tiden.

:)
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-26 20:54
Ansgar Ylman

jag förstår inte vad du tycker som är så dåligt med abidal? han hänger med upp i anfallen, och är tillbaks till sin position såfort barca har tappat bollen ?

så vad är felet med abidal?
adiiL
2008-02-26 20:53
marcus

Håller inte med. Bara för att han har mycket muskelmassa betyder det inte att han har tappat sitt ryck. Det kan tvärtom vara att han kan få ännu explosivare ryck med sådanna benmuskler. bara för att han har mer muskler är han inte för tung för sig själv, han är ju mycket starkare också. Dessutom väger han bara 80 kg.
Barcelona Ansgar Ylman
2008-02-26 20:48
Jag tycker att Sylvinho är bättre än Abidal i anfallsspelet 7 dagar i veckan. Just nu ser jag honom som våran bästa offensiva ytterback, är jag ute och cyklar? Han är en riktigt härlig lirare och verkar också vara en perfekt person som inte klagar över speltid.

Jag ser gärna mer av Sylvinho på Abidals bekostnad.
Delarocha RIP Puerta
2008-02-26 20:18
Sylvinho var ju förövrigt den stora stjärnan i katalanska cupen 2007. Han gjorde la nåt mål på nåt superlångskott har jag för mig=)
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-26 20:01
Sylvinho starta alla hemmamatcher? Han verkar vara lite för gammal för det. Och jag anser att Abidal är en bättre ytterback.

Sylvinho får mer än gärna spela de lite lättare matcherna. Som den mot Levante. Resten av matcherna ser jag hellre Abidal.

Om bara Rijkaard kunde få honom att gå upp mer och våga.

Som många i Barcelona-lägret säger. Thuram och Sylvinho fungerar väldigt bra som pappor i laget. Rutinerade lirare som ger ett lugn i truppen. De behöver inte spela varje match och de vet de.
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-26 19:45
Håller med om Synlvinho. Tycker att han borde få starta alla hemmamatcher och enklare bortamatcher.

Han förkroppsligar vårt spel med offensiva ytterbackar och att använda sig av kanterna i offensiven. Något Abidal inte riktigt gör även om han är väldigt duktig bakåt. Vi måste ha ett offensivt alternativ.

Lahm har jag propagerat mycket för förut. Speciellt innan VM. Nu är det dock så att han har haft en period i Bayern då han inte har lyckats prestera. Så att satsa på honom nu vore en stor gamble som även lär kosta en hel del. Frågan är om det är värt det.

PS.
Ville tipsa er om Toni Calvos fantastiska mål, med reservation för att länken redan har varit uppe.
Tvekar inte på att han kommer att blomma ut i Grekland. Då lär han få mer tid att tänka på fotbollen när man kommer till ett nytt ställe som ung och inte har många kompisar.

Kanske han återvänder en dag till oss som en storspelare?
Barcelona marcus
2008-02-26 19:40
Ronaldinho påväg tillbaka?

Ronaldinho har en teknik i världsklass men det känns som om han fortfarande är för tung för att göra det i den fart han för några år sedan gjorde. Det jag sett av honom iår får mig att känna att han inte riktigt kan bli sitt rätta jag på ett bra tag.

Det krävs träning, träning och åter träning men han ser så stor och tung ut. Hans muskelmassa är enorm vilket också tynger honom.

Ronaldinho hade och har bländande teknik men det krävs mer än så för att få tillbaka honom. Dragningar kan många spelare göra. Men utan det rycket hjälper det inte långt.

Titta på Messi. Ingen kan hålla bollen med den tekniken och farten idag. Han är vad Ronaldinho var då.

Ronaldinho behöver mer än denna säsongen på sig att komma tillbaka och det hoppas jag vi ger honom. Han kan!

Men det är fel att prata om hans "återkomst". Finta har han alltid kunnat.
Barcelona calle-barca
2008-02-26 17:53
FCB-LAPORTA
det är bara att hålla med.en spelare som jag gärna hade sett fått nytt kontrakt.
Barcelona FCB-LAPORTA
2008-02-26 17:36
Jag tycker väldigt synd om Sylvinho som är en väldigt Modern- och bra fotbollspelare som konkurerar med en sådan spelare som Abidal. Hoppas verkligen han får fortsatt kontrakt i Barça, en spelare som han vill man inte gå minste om.
Barcelona Sürer
2008-02-26 17:24
tycker real ska göra som juventus,skicka ett öppet brev till spanska fotbollsförbundet och klaga på domarna, trots att de leder ligan:D
2008-02-26 17:12
Ronaldo (meka)

Lilla du kan detta inlägg vara för att avståndet minskat en aning?

Det alla reagerar är att 2008 har vi varit de bästa laget och fått spelet att stämma, det är de alla är glada över. Att vi sedan vinner stort är ett bonus, om du kollar hur barcelona spel sett ut och madrids spel så inser du själv kalla faktan.

Återigen det är spelet och glädjen hos spelarna som fått oss att hylla laget och inte enbart resultate, en vinst är en vinst vare sig vi vinner stort eller litet. OM vi vinner och imponerar har vi väl rätt att bli glada över det eller?

Va inte så kortsiktig vi skiter i levante matchen vi har sett en stor förändring under 2008 och det har vi all rätt att va glada över.

Avslutar med att citera Iniesta " 2008 är Barcelonas år"
Barcelona Sürer
2008-02-26 16:51
Ronaldo (meka

vart har du läst att vi skrytit om att vi slog levante med 5-1? som vi tidigare nämnt är vi inne i en bra period just nu, sen matchen mot levante var ju bra eftersom vi vann inte sant?,efter eran 7-1 seger mot valladolid var ni helt plötsligt bäst i världen

sen att ni förlorat 3 matcher på raken kan ju inte betyda att domaren varit dålig eller att ni har haft problem med skador ? ni har ju inte haft samma domare i varje match eller ?
Barcelona Visca_Barca
2008-02-26 16:48
Ronaldo (meka)

det va levante vi möte.
det laget du vann med 2-0 bara så du vet så var det ett mål på straff.
om de är ligans sämsta vf vann ni inte med 4-0?
då är madrid europas sämsta :)
Uche Uche :)
Barcelona El Culé
2008-02-26 16:48
Ronaldo (meka):

De dåliga lagen måste man ta sig an också, något ni verkar ha missat! ... Skämt och sido.

Om vi säger som såhär, Oturen har helt plötsligt vänt. Det jämnar ut sig, all tur reducerar oturen.
Real Madrid Ronaldo (meka)
2008-02-26 16:44
Herregud. Tycker ni verkligen att det var en så stor prestation att slå ligans absolut sämsta lag. Och ni vann med 5-1 (föresten på hemmaplan) men när vann ni med så stora siffror senast och mot ett liiite bättre lag.

Jag hatar verkligen svenska kommentatore men just nu måste jag hålla med dom när dom säger att Barca har haft mycket tur under de sista matcher.
Syftar inte på dom två senaste. Där va ni bra men som sagt mötte kassa lag.
Barcelona El Culé
2008-02-26 16:43
Som Gaucho säger, Barcelona har hemmaplan imorgon och avspark är 22:00, sänds på TV4 Sport (Dock börjar sändningen 22:15, men man får vara glad att dom visar den).

Ganska otroligt att Messi redan kan göra sitt hundrade framträdande i den blåröda tröjan imorgon!

Siempre Lionel!
Barcelona Gaucho
2008-02-26 16:30
Yes, det är hemma match imorgon, spännande att se hur han formerar anfallet, jag gissar på RONNIE Henry och Messi eftersom Eto`o fick spela hela matchen sist och behövs utvilad mot Atlètico.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-26 16:25
jag trodde att matchen imorn skulle spelas på bortaplan? men jag e väl ute och cyklar..

är det vår hemmaplan imorn ?
Barcelona Sürer
2008-02-26 16:17
fattar varför alla vill ha bort riijkard, vi är har stor chans att avancera till kvartsfina i CL, vi är i allra högsta grad med och fajtas om ligatiteln, och vi är i semifinal i spanska cupen, vad mer begära av riijkard?

jag var också en av dem som var besvikna på honom efter madrid matchen och allt såg nästan hopplöst ut, det enda realistiska var då Cl, men man kan inte bedöma en tränare efter bara ett halvår,de sista månaderna är de viktigaste på säsongen och det ser väldigt ljust ut för oss för tillfället

vill även beröma riijkard för hans rotationssystem, ta exempel real madrid som får flera skador men de som ersätter de skadade spelarna hanterar inte uppgiften lika bra som de andra. inte konstigt schuster spelade ett tag med samma startelva match efter match medans riijkard som också har haft en skadefylld trupp har satsat mer på bojan,dos santos och låtit de flesta få spela ett X antal matcher.

behåll riijkard
Barcelona Rambla
2008-02-26 15:07
Ämne: Ämne: Ämne....
Kan det ha berott på att Messi hade varit i Sydamerika under veckan och spelat med det argentinska landslaget och då självklart var rejält trött?
Annons: