/spanien/barcelona/forum/22591.aspx/spanien/barcelona/forum/22591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-11-02 10:02
Beautiful_Barca

Jag kritiserar inte Messi för att han inte gjort MessiMaradonaMål utan för att han blev lite stationär på kanten och inte gjort så mycket med bollen när han fick den, igår. Annars har han ju varit lysande denna säsongen. Tycker bara han borde visa lite mer karaktär och ta tag i spelet mera. Lite mera ansvar och få med lagkamraterna i spelet genom att han utmanar, tar löpningar och tar för sig mera. Det borde han göra med tanke på att han kamraterna runt honom inte löper och då visar det sig att han behöver löpningar omkring sig. Då får han ytor för dribblingar och fina pass.

Min teori om den höga pressen stämmer, garanterat om man får vara lite självgod. Pressen finns inte där just för att El Mister har sagt så till spelarna, det är enkelt att läsa. Det beror verkligen inte på att Valladollid var bra eller fysiskt starka. Vi har ju använt oss av pressen i flera år och vunnit ligan och CL. Mot lag som Madrid, Milan, Chelsea osv. Dom lagen är betydligt bättre, både tekniskt och fysiskt än Valladollid. Jag tror iaf. att El Mister har ändrat taktiken lite för att just få lite mer ytor när man erövrar bollen. Men då måste det ju gå undan i omställningarna.
Dessutom saknas ju Deco och Etoó och de är ju tongivande pjäser i vår höga press.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-11-02 09:49
Ämne: För första gången så....
Som en supporter så skäms jag för dig. Att du dessutom för första gången skäms för vårt lag visar på hur länge du varit anhängare.
Vi har haft sämre resultat än så.

Tycker inte insatsen igår är något att skämmas för. Dock är det verkligen inget att vara stolt över.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-11-02 09:42
Henk Ten Cate - El Mister

Bara för att kommentera ditt inlägg.

Håller med dig om att Dinho verkar på god väg. Han kom igång bättre och bättre ju längre matchen fortskred igår.

Angåendde Messi så förstår jag inte hur du kan kritisera honom. Jag såg Messi löpa många gånger på sin kant utan att få bollen. Inte så lätt att göra något när man inte får bollen. Sedan kan du inte kritisera honom för att han inte gjorde ett sådant mål som mot Getafe precis.

Problemet i anfallet igår var Bojan i mina ögon. För ung, omogen och lätt/kort för att starta matchen som centrall anfallare i Barcelona. Han ska spelas in sakta i stället. Hade helre sett Godjohnsen från start igår.

Sedan att vi inte spelar med hög press håller jag inte heller med om. Valadoid gjorde en riktigt bra match igår. Inte lätt för Barcelona att pressa när man pressas tillbaka av ett fysiskt spelande lag som vågar hålla i bollen och attackera.

Man kan också säga att det inte var det smartaste att röra om i backlinjen och ta bort Toré från planen mitt under en match. Hade jag haft alternativet på bänken hade jag snarare slängt in en Toré till, för det var det vi behövde.

Den här enorma rotationen i backlinjen verkar inte göra oss något gott. Det är viktigt att vi spelar ihop en backlinje och inte roterar där varje match. Mittbackarna kom ur position hela tiden och Puyol visade inte den klass jag trodde han skulle visa på högerbacken. Längtade så länge för att se han hausera på högerkanten igen, men det är bara att konstantera att han växt in i den rollen där han styr försvaret från mittbacksplatsen. Jag säger in med Puye i mitten igen och låt han spelas ihop med Gabi. Låt sedan Marquez rotera med Toré i mittfältet. Thuram får vara reserv helt enkelt.

Kul att se Sylvinho igen igår. Tyckte att han var riktigt bra. Framföralt offensivt.

EDIT:
Messidinho
Vet inte om du minns vad Messi gjorde med Juventus försvarlinje, (som just då kanske klassades som världens bästa), när han var 17-18 år. Bojan är inte riktigt i närheten. Så att han ska bli bästa genom tiderna har jag svårt att se framför mig. Jud därför att det är Messi som främst aspirerar på den titeln. :D
Barcelona Kalle.
2007-11-02 09:31
Inte alls bra igår. Hade väl ganska mycket boll som vanligt men skapade inte mycket alls.
Men kan inte säga att jag är så speciellt orolig.
Real Madrid kommer snart att komma i en svacka. Vi är bara 4 poäng efter och två el classico ska spelas. Jag tror att Sevilla slår Real imorgon och Betis hemma bör vi vinna ganska lätt.

Visca el Barca!
2007-11-02 09:21
Visst vi spelar dåligt för tillfället men Valladollid borta är inte lätt. Misstro mig inte dock, vi ska ju ha 3p även där om vi skall kunna vinna ligan.

Däremot så måste vi ge en liten eloge och stötta Ronnie. Han löpte en del, bytte position och hade en helt annan känsla i bollbehandlingen.
Dessutom är hans mål PURE CLASS! Han visar prov på allt det han har. Styrka, Balans, Bollteknik, kvickhet och kyla. Hoppas nu för guds skull att de är vändningen.

Kanske lite svårt med tanke på hans inledning av säsongen men Messi däremot borde få kritik. Han blev alldedes för stationär på sin kant och borde gjort bättre ifrån sig. När han väl fick bollen så gjorde han inte så mycket med den, förutom en gång då. Messi precis som Ronnie är beroende av löpningar och rörelse omkring sig för att kunna slå fina passningar, få ytor och kunna utmana. Att Messi skall göra "maradonamål" varje match är inget vi kan räkna med.

Dessutom ser jag något som jag även såg förra matchen. Barca går inte på den där höga pressen som vi är så bra på. Jag tror Rijkaard har sagt till spelarna att backa lite för att sedan få lite mer ytor när vi skall ställa om. Men funkar det ? Näh, tycker vi borde använda pressen men att vi sedan har bättre rörelse osv. Sen så saknar vi ju Deco och Etoó som är kanske 2 av världens bästa "stresspelare" om man kan säga så.

Jaja, back to work.

Vad tycker ni ?
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-02 08:24
De tre bästa spelarna igår: 1.Valdes 2.Messi 3.Yaya Toure
Kul att Yaya är tillbaka igen. Vi behöver lite längd och styrka i laget.
Barcelona AureKinnunen
2007-11-02 08:24
Ämne: Jag vill fortfarande....
Aldrig mourinho tycker jag. rijkaard är fortfanrade vår hjärna i spelet men om mourinho kommer så kommer han att byta uppstälning och det tycker jag inte är bra.

Vica El Barca!!!!!
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-02 08:23
För första gången så skäms jag för Barca. Ett lag som Barca ska äta upp Valladolid men istället så är det de som äter upp oss. Jag anser att vi hade turen på vår sida igår när vi klarade av 1-1. Valladolid var bättre och skapade flera farliga chanser. Spelar vi så här som vi gör nu så förtjänar vi INTE vinna nåt.
Barcelona AureKinnunen
2007-11-02 08:20
Bojan gjorde en bra insats igår tycker jag men å andra sidan messi gjorde ingen stor prestation fast vi behövde hans magi för att gå igenom doms försvar så var han inte riktigt ut vilad tror jag
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 08:15
Valdes var enligt mig och alla andra källor matchens lirare allt annat än det var ok.
Jag är nöjd med en poäng mot Valladolid med tanke på hur de spelade med störe lag t-ax mot Valencia förlorade de i den sista minuten mot Real en poäng mot oss en poäng så jag riktigt nöjd med resultatet med inte Spelate .

Valladolid=
Valencia 2-1 Valladolid
Valladolid 1-1 R.MAdrid
Valladolid 1-1 Barça

Matchen piggaste spelarna from Barças sida=
VAldes matchens lirare och enligt många källor står han i mål i Team of the Week.

Ronaldinho på gång såg piggaste av alla andra
löpade mycket gorjde ett snyggt mål.

Det som jag tyckte var inte så där bra var att Marquez sparkade bort hela tiden han passar inte till sina lagkamrater slog bort för många bollar.

Milito var bra enligt mig.
Real Madrid Messidinho
2007-11-02 06:24
De positiva idag enligt mig var Bojans insats. tänk er o va 17 år o starta i en av världens bästa klubblag inte många som klarar av de(om någon) inte ens messi fick chansen så här tidigt. har stora förhoppningar för bojan och tror att han kommer bli en av dom största spelarna genom tiderna en legend helt enkelt,var ju nära att avgöra idag också med sin stolpträff:) Messi förvånansvärt blek idag:S
Barcelona Holländaren
2007-11-02 06:08
Det behövs en förändring på tränarbänken. Frank Rijkaard ska givetvis inte gå någonstans, han är världens bästa psykolog och en hejdundrande ekvilibrist. Men någon mästerlig taktiker är han inte, har han aldrig varit och kommer aldrig att bli. Genom åren har det blivit väldigt tydligt att Johan Neeskens är vad vi i Holland kallar för ganska kass.

Jag skulle plocka in någon mästerlig taktiker som tillsammans med Rijkaard skulle kunna få regera. Någon med en liknande fotbollsfilosofi, med andra ord inte Mourinho som är catenaccio-tränare. Lämpligen en holländare eller en forna Barcelona-spelare. Aad de Mos och Co Adriaanse är mina personliga favoriter. Någon av dem skulle sitta dödsfint i kistan.
Barcelona Koeman_4
2007-11-02 02:38
Gråta eller...gråta?
Inte ofta jag skriver här, men nu är det dags att yttra lite tankar och åsikter.

1-1- mot Valladolid...ja vad säger man? Ett vist lag från Madrid lyckades ju inte något bättre dom, det är väl det enda som är possitivt just nu, men väger man in Valencia matchen igår så släcks det ljuset gänsla snabbt...

Vart ska man börja egenligen?
Valdes, säsongens säkraste kanske?, inte många ingripande man kan klaga på hittils, inga jag kommer på just nu åtminstånde...

Puyol, är fenomenal, helt utmärkt match efter match, inställning till 130% i varje närkamp, hela tiden!

Messi, ja den killen kan man inte göra något annat älska. Dagens match var ingen höjdare dock, men anledningen kommer vi till sen.

Toure, DÄR har vi verkligen säsongen ljusprick hittils (ja men Puyol går alltid att lita på) den killen var exakt vad barca behövde. Likaså Abidal.
Xavi, Iniesta, Deco stabila dom åxå.
Marquez verkar vara tillbaka till gammal god form.
Zambrotta rätt stabil han med.
Milito, helt ok, slår bort lite väl enkla pass lite för ofta.
Henry, ny liga, nytt spel system, anpassar sig mer för varje match.
Bojan och G2S gör helt godkända första säsonger.
Sylvinho, gjorde sin bästa match för säsongen.
Guddy, gjorde rätt som stannade, godkänd backup så länge vi lider av frånvaron av Deco (kanske YaYa nu åxå).

Ja....ser man det på detta viset så borde ju allt vara frid och fröjd men lik förbannat så hackar spelet och dom viktiga målen uteblir.
vad är då felet?
Är det alla skador vi lidit av? Är det mister som matchar laget fel? Eller är det Ronaldinhos frånvarande leende som gör vårt spel riktigt uselt mer än ofta?

Detta satt jag och funderade på mer än jag levde mig in i matchen förut.

Det jag framförallt reagerade på är hur Mr tänker, eller inte tänker.
Typ som idag, vi hade inte mycket för vårat kortpassningsspel, vad gör vi då, vi byter ut Bojan mot D.Santos....som att byta da buzz mot Kobojsarna(?), samma sak fast inte anorlunda.
Vist att Guddy byttes in mot en skadad(?) Yaya, helt rätt..fast ändå inte..varför?
Vi behöver en spelare som kan vinna bollen i luften, Dinho,Bojan,Messi och Giovani är som t.o.m komentatorn konstaterade inte dom längsta spelarna i laget.
Ut med Yaya, in med Guddy som CF. Ner med Ronaldinho på offensiva mittfältet.
Spela target på Bojan lr G2S är ju inte det mest effektiva.

Förra matchen var usel tills Messi byttes in imot Ronaldinho, då fick vi fart i vårat annfals spel.
Men varför fungerade det inte idag? Messi+Ronaldinho samtidigtpå plan borde ju vara funktionellt, men tydligen inte.
Tänker inte börja på att anklaga R10 för någonting, det kommer jag aldrig att göra, men frågan är nog om det bästa för Barca ändå vore att göra sig av med honom :(
Messi tar mycker mer ansvar när han inte har sin förebild på planen. Hemska tanke att inte ha Ronaldinho i laget, men hans insatser iår har verkligen inte bidragit till något possitivt, undantaget var väl vissa stunder i dagens match.
Vad hans "svacka" beror på kan vi bara spekulera i, och det har vi(ni) gjort tillräckligt här, så det lämnar jag åt er.

En annan sak jag klurat på är Henry´s inträde i klubben (lägg även till Bojan och Dos Santos) kan det inte vara så att anfallarna känner alldeles för stor press på sig att prestera?
Reijkards rotations system har gällt på alla platser utom anfallet där REM,när dom var hela, var ohotade. Konkurens borde ju innebära att dom skärper till sig ännu mera, men det har snarare vart tvärt emot denna säsongen.

För avsaknaden av Etoó kan väl inte vare anlednigen till allt??

Detta belv ett rätt rörigt och långt inlägg, men hoppas ni kan förstå, elelr åtminstånde tolka nått av det jag skrivit :P

Ännu mera smolk att Koeman tagit över Valencia.
Men ett samtal räcker nog för att få Mannen, Legenden, ikonen att springa till Barcelona som huvudtränare när (om) Reijkard försvinner.

Visça El Barça
Barcelona Oha789
2007-11-02 02:05
fann att dom inte skämms att spela med barca tröjan och göra lika på ett sån här presetation så jävla skämmit...

sånt vill jag inte se mer :(
adiiL
2007-11-02 01:32
Nej fyfan nu är det plötsligt Real Madrid som är i form och Barca som tystnat. Går inte att vara såhär ojämna pallaa...SKITSPEL!

RonaldinhoGaucho10

Mourinho = NEJ TACK!
Barcelona andreasbarca
2007-11-02 01:25
Ni som klagade på Dinho denna match måste fan skaffa brillor. Visst det är inte som fornstora dar, men jag tycker han gör det bra större delen av matchen. O målet är högsta klass. Dock var inte messi lika grym som han vart senaste tiden. Likaså var nästan hela laget blekt, förutom Valdes som gjorde (som vanligt) en fin insats. Bojan visade att han har nått stort på g. 17 år och det spelet..mmmmm

Dock skall vi ge en eloge till Valladolid. Spelade precis som mot Real en mkt bra fotboll. Hög press och vågade gå framåt, hoppas dom hänger kvar!

Nu gäller det att blicka framåt! Bara köra på så lossnar det snart ska ni se!
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-11-02 01:03
Jag vill fortfarande ha Mourinho. även om Rijkaard fixar dubbeln(CL, Ligan) så vill jag ha Mourinho som tränare.. Rijkaard har gjort ett bra jobb, men dags att byta tränare. Jag lovar att det kommer komma mer pinsamma matcher för våran del. tycker vi inte ska få med oss 1p idag, men vi hade gud och Valdes vid vår sida. Jag tycker faktist att Puyol får ta på sig 1-0 målet. att han inte var på rätt plats.

En kaxig tränare med grymt självförtroende och kan förändra en match vid halv tid är vad vi behöver. By the way skriv inga onödiga kommentarer behåll dem för er själva om ni inte har något bra att säga = )

visca valdes
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-11-02 00:59
Jag tycker precis som alla andra att Valdes var överlägset bäst bland Barcaspelarna. Fast jag tycker också Ronaldinho var ovanligt pigg och rörde sig mycket och klantade inte till det när fick bollen som senast mot Almeria. Han borde dessutom fått straff i slutet av matchen efter att dragit förbi två spelare. Han kunde blivit matchhjälte men domaren ville tydlingen annat...
Barcelona tribente_magico
2007-11-02 00:51
tyckte bojan kom igång rejält sista kvarten han spelade, det syns att han kommer bli riktigt bra bara han får lite självförtroende, han o messi är framtiden, sen tror ja ronaldinho kommer i bra form, inte den formen han varit i men nära på.
Real Madrid MrWho
2007-11-02 00:42
Tar inte aragones ut Valdes efter denna match, så håller jag fulltständigt Kviborg att aragones är en pajas. Var det inte för Valdes kunde det ha slutat enriktgt pinsamt match för er.
Barcelona Rambla
2007-11-02 00:31
Siempre Futbol.:

Sluta med domedagstugget. Vi har spelat fantatstisk fotboll i några matcher på Camp Nou i början av säsongen. Dock så har det sett mycket sämre ut efter landslagsuppehållet och alla skador.
Barcelona Barça-fan
2007-11-02 00:27
Kapten11.
Hur kan jag glömma Valdes. Han var väldigt viktigt idag och gjorde många avgörande räddningar, annars hade vi faktiskt förlorat matchen. Lättare att lägga fokus på sådant som inte fungerade idag.
Barcelona Rambla
2007-11-02 00:26
Det är helt obegripligt hur man innan landskampsuppehållet kan gå från propagandafotboll till det här skitspelet. Vi ska tom vara glada att vi inte förlorar (tack Valdes) även om vi borde haft minst en straff på de två situationerna. Det är inte något vi kan skylla på dessvärre, vi har fått billiga straffar tidigare själva.

Spelar vi inte bättre än så här och tappar poäng i bortamatcherna kan vi glömma ligan och får kämpa om en CL-plats istället. Bedrövligt!

Nåja, vi får hoppas på bättring redan till helgen.
Barcelona Barca-nist
2007-11-02 00:19
Ämne: attans 1-1! jag som ....
kan du gå o gömma dig på din forum. när ni förlorar är inte vi inne där o stör er.. lägg ägg
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-02 00:16
Målen.
2007-11-02 00:12
Länk till målet någon ?
Siempre Futbol.
2007-11-02 00:05
Barcelona spelade med långbollar upp mot anfallet. Target spelare - Bojan Krkic. Hur tänker man?

Hur tränas mittbackarna? Man slänger in en boll och jagar den så gott man kan?

Jag blir ledsen av att se detta. Messi, hade bollen en gång då han spelade fram Bojan som sköt i stolpen? Sedan fördes spelet enbart på Ronaldinhos kant, där det ständigt låste sig. Sista 20 minuterna slog inte Barca 5 pass inom laget, utan blev av med den innan.

Var är viljan? Var är fokus?
Barcelona Kapten11
2007-11-02 00:03
Barça-fan

Bäste spelare idag var Victor Valdes, överlägset.
Barcelona Barça-fan
2007-11-01 23:59
Ronaldinho - Godkänd - Visade mer vilja än på mycket länge. Plus ett mål.
Yaya - Godkänd - Bidrog som vanligt med kämparglöd och är resolut och stark i närkamperna.

Resten tycker jag faktiskt gör en blek insats med många felpass och okoncentration i många lägen. Såg faktiskt ut som att hela laget var på en rejäl baksmälla. Nu har vi inte vunnit på tre matcher och det är dags att hitta tillbaks i helgen.
Barcelona the culé
2007-11-01 23:57
vart är Rijkaards plan B ? påminer mycket om en viss lagerbäck.
Annons: