/spanien/barcelona/forum/22590.aspx/spanien/barcelona/forum/22590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lagkapten
2007-08-14 00:32
Suñol

Diskussionen kanske var lite off topic men annars var den väl inte så farlig. Eller vad var det du menade var pinsamt från AlexC:s sida?
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:32
Pio Pio:

Om han är så allround och tom kan spela pivote så fattar jag inte vad det är att tänka på, det är bara att värva. Om han nu är så billig som det sägs? Har han inte gjort klart med någon klubb ännu? För inte nöjer han sig med att spela i Segundan?

En sak vi ska vara glada över är att värvningarna blev klara så fort, ja innan fönstret ens officiellt hade öppnat. Ni kan ju ana vad spelarna hade kostat nu med tanke på hur vissa klubbar strör pengar omkring sig. Våra värvningar hade blivit så mycket dyrare om vi väntat.
Barcelona Suñol_
2007-08-14 00:31
Dessutom så tycker jag Elen Rives ser ut som en uppblåst häxa...Men småkillar med Baywatch komplex tycker väl säkert hon är "läcker"
Barcelona Suñol_
2007-08-14 00:29
Vad har det för betydelse hur folk ser ut i Barcelona. Och så är det subjektivt och därmed helt omöjligt att ha en åsikt om det med något värde för andra.

AlexC: Pinsamt...
Barcelona r.Hyder
2007-08-14 00:28
Det som känns så jkla bra är att vi gjorde klart med våra nyförvärv snabbt efter säsongsavslutningen. Milito spelade ju Copa och hade sedan fölängd semester men de andra 3 spelarna har fått skolas in i vårat 4-3-3 system och lär känna sina medspelare. Dem får den träning dem behöver av klubben och träningsmatcher för att anpassa sig till vårat spel. Milito kommer säkerligen klara sig galant han med eftersom han är van vid spansk fotboll. Detta kan man ju inte direkt säga om Real Madrid även om de gjorde klart med en del spelare tidigt så var det mest komplement-spelare. Drenthe och Snejder kom nu och en till kantspealre väntar, hur bra kommer dem vara i början av säsongen? Kanske bra, kanske inte.
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:25
Jajamen! Egen produkt. Träffade han på bio för nåt år sen, och farsan som inte kan hålla sig började självklart att snacka med han. Verkar vara en trevlig prick =) Ja, visserligen kan vi få 12 desto bättre haha.. Förresten Elen Rives hon är väl att leka med egentligen va? Haha..
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:22
Pio Pio:

Jaså, Angel är från ön?

Nja, jag är girig. Då vill jag att vi får tillbaka de 12 miljoner vi la ut innan vi säljer. :D
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:20
Oja, Angel är en komplett spelare han skulle kunna även spela som pivote om det skulle behövas. Det var i den positionen han debuterade för Las Palmas, sedan när Vasquez kom till LP så skolade han om Angel till ytterback.

Hehe jo visserligen har han muskelkraft. Tänkte mer på att kan vi få tillbaka 10 milj euro av 12 vi la för han förra sommarn plus att han idag är ett år äldre så är det good business enligt mig! :)
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:15
Pio Pio:

Här i Sverige har det gått några repriser på Barça-matcher från den gångna säsongen. Jag såg på säsongens första match mellan Celta-Barça. Då spelade Angel vänsterback hela matchen och var hur bra som helst. Det var förresten han som blev sparkad av Guddy när denne gjorde det avgörande 3-2 målet. Angel istället för Sylvinho eller Belletti var min tanke. Spelar mindre roll vilken då båda är rätt skadebenägna under en säsong.

Guddy vill åtminstone jag behålla, så länge han inte gnäller och glatt sitter på bänken. Känns tryggare att sätta in honom när det behövs lite muskelkraft och agressivitet, än de två junisarna. :)
Barcelona Sersari
2007-08-14 00:14
Rambla

Angående Drenthe så skulle jag ha velat ha honom i Barcelona för det rätta priset, 7 miljoner euro. Inte för mer än det dubbla som Madrid fick punga ut. Har sett Angel spela ett fåtal gånger, i premiären av förra årets La Liga t.ex. Men tycker inte inte vi behöver varken Drenthe eller Angel för tillfället. Truppen är bra som du säger, och vi är redo att slåss om alla turneringar vi spelar i. Bara vi får bort alla "onödiga" spelare så är nog de flesta av oss rätt nöjda.
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:10
Rambla

Givetvis har du rätt, Angel skulle vara en ypperlig värvning. En teknisk kille men med temperament. Så för mig får gärna Belletti gå till Benfica..Och om Guddy skulle gå till West Ham för 10 milj euro skulle jag inte heller klaga. Inget ont om Guddy men han kan få det tufft i år och jag ger hellre Guddys inhopp och minuter till en viss Bojan lr Gio Dos Santos...
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:10
För tusan AlexC. Man börjar ju undra i vilka kretsar du rör dig. :P

När jag var nere i Barcelona förra sommaren såg jag hur många fina katalanskor att jag fick nackspärr. :D

Elen Rives är inte att leka med Pio Pio. Culé är hon också.
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 00:07
AlexC

Hmm, vet inte men när jag var i Barcelona senast så fick man se en hel del fina varelser. Frillan såg man, men då åkte man ändå förbi rasta och hippieområden. Vi ska ju oxå komma ihåg att Barcelona är ju en ganska mångkulturell stad. Där många klär sig utifrån deras ideologi, hippies, rasta människor m.m. Så det finns lite av varje...Men visst tycker jag katalanskor är fina! Har du t.ex. missat var herr Lampard har för fruga? ;-)
Barcelona Rambla
2007-08-14 00:07
Sersari:

Drenthe har jag aldrig ens velat ha till Barça. Alldeles för oprövad och absolut inte till det priset.

Är det en värvning jag skulle vilja se så är det Celtas Angel Lopez. Han kan spela både vänster eller högerback. Ännu en Zambrotta-liknande spelare hade ju inte varit fel. Detta lär nog inte ske såvida inte någon av Belletti eller Sylvinho lämnar. Dock är det inte ett måste att värva någon mer spelare.

Annars är jag mycket nöjd med värvningarna. Nu är det bara vissa överflödiga spelare som ska lämna också för att allt ska kännas klappat och klart.
Barcelona AlexC
2007-08-14 00:02
Ämne: Jag har också hört a....
Då har du nog hört fruktansvärt fel. Ev. katalanskor härinne får ursäkta men de katalanska honorna är verkligen inte vackra överlag. Klädstil som var inne bland emo-tjejer här i Sverige för typ 3 år sedan och sedan verkade den katalanska hockeyfrillan, s.k. "Xocopanda", nästan vara den mest förekommande frisyren på flickorna där nere.

Det fanns ett ytterst litet fåtal som var guldklimpar men av mig så får katalanskorna (utséendemässigt, då de är väldigt sympatiska och öppna i övrigt) tummen ner av mig.

Otvivelaktigt.
Barcelona Sersari
2007-08-14 00:01
Rambla

Nej, tror faktiskt vi säljer Ezquerro i sista stund. Den enda värvingen jag skulle kunna tänka mig nu i slutet skulle vara Drenthe. Men det blir ju inte av, han gick till de vita. Hoppas du på en till värvningen eller? Tycker vår trupp är spikad, känns säkert nu. Smart handlat i år av Laporta, Txiki o Co.
Barcelona Rambla
2007-08-13 23:51
Fortfarande inga nyheter om försäljningar av de spelare som är tänkta att lämna. Det börjar bli lite bråttom nu. Txiki har ju sagt tidigare att han ville ha det löst senast den 15 augusti. Får vi dras med Ezquerro ännu ett år?

Förresten, tror ni det blir någon ytterligare värvning så här i slutet av fönstret? Lutar knappast åt det va?
Barcelona MESSIIII
2007-08-13 23:44
nån som har bilder från dagens träning? skulle verkligen vilja se messi med resten av ligan
Barcelona lagkapten
2007-08-13 23:43
Belletti #2

Videon har länkats förr :P
En sann Barçamissionär denne Titi ;)
Barcelona Belletti #2
2007-08-13 23:40
Kolla länktipset 50 Cent träffar Thierry Henry i Paris
Barcelona lagkapten
2007-08-13 23:37
Jag tror inte ens Reals "tre vise män" (Calderon, Mijatovic & Schuster) vet var Drenthe ska användas. Killen föredrar helt klart en mittfältsroll och ändå vill Real ha Robben. På vänsterbacken finns kopian Marcelo och "talangen" Torres. Var hittar de plats åt Drenthe?
Barcelona Rambla
2007-08-13 23:14
Argentinho:

Sneijder är en bra spelare, inget snack om saken, dock är det nog bara Madrid i hela fotbollseuropa som är beredda att betala ca €10m för mycket för honom. I Holland är han väl en av de bästa spelare i hela ligan. I stora matcher har han hitintills vikit ner sig. Men han är ung och kommer säkert att utvecklas i en storklubb som Madrid.

Drenthe förstår jag inte alls varför Madrid ens värvar. Där finns redan Marcelo ju. En likvärdig spelare. Lite vågat att ha två så unga och oerfarna spelare som vänsterbackar. Ni hade behövt en mer rutinerad vänsterback och en av de två unga som backup.
Barcelona Deco_thecow
2007-08-13 23:12
håller med dig AllramEest. Jätte lik hahaha
Barcelona Deco_thecow
Barcelona Deco_thecow
Barcelona Deco_thecow
Barcelona ze nemo
2007-08-13 23:07
AllramEest: Jag hade samma tanke när jag såg honom i "Joey".
Barcelona AllramEest
2007-08-13 23:00
Nån mer än jag som såg My Name Is Earl och tyckte att Adam Goldberg som spela Philo är lik Oleguer? :)
Real Madrid Argentinho
2007-08-13 22:58
Buenas noches todos culés (som f.ö betyder rumpa på catalanska va?).

Tänkte bara höra vad ni tyckte och värvningen Sneijder till Real Madrid. Egentligen bryr ni er nog inte men var lite ärliga och tyck lite vad ni tror han kommer tillföra Real. Som sagt så tycker jag att ni har gjort gryma värvningar i Abidal och Toure som sticker lite hos mej. Tänkte bara höra vad ni tycker om Sneijder och Drenthe (förutom att dom är Madridistas :D).

Chau!
Barcelona Rambla
2007-08-13 22:38
Hur kan du missa den? Första sidan, du ser ju Drenthe och Sneijder. Starta videon bara.

lagkapten:

Bara lugn. Snart går han ut och säger att Kaka kommer i morgon. :D
Annons: