/spanien/barcelona/forum/2259.aspx/spanien/barcelona/forum/2259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 21:17
[QUOTE=1.70-ligan ]Arda och pogba wtf? Tror inte det.. Och är inte alls sugen på Arda [/QUOTE] Nja allt tyder ju på det, klubben har haft ett första officiellt mötte med Juve där vi slängt upp €80M på bordet, tyder väl på att vi vill ha spelaren? Och Arda tycks ju klubben jobbat på sedan innan på begäran av LE.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 21:00
[QUOTE=1.70-ligan ]@barcastuff: Barcelona and Atletico sources say deal on Arda Turan has not yet been closed. Agent says he hasn't been in touch with Barcelona. [ser efe] [/QUOTE] Haha Barca och Atletico förhandlar och agenten vet ingenting?? Låter konstigt det hela.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 20:56
Gabriel Folk tar ju bara ut hans kvaliteer under matcher med atletico. Och är det någon som hindras av simones taktik är just arda Han är en fantastisk lirare som kan agera komplement till anfallet samt mittfältet och tillräckligt bra för att konkurrera om en startplats Åldern och vad lucho har tänkt sig gör mig tveksam, men så är väl pedro påväg ut i januari om jag inte har fel
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-01 20:56
@barcastuff: Barcelona and Atletico sources say deal on Arda Turan has not yet been closed. Agent says he hasn't been in touch with Barcelona. [ser efe]
Barcelona WalterWhite
2015-07-01 20:52
Ser inte vem Arda ska peta... Kommer han i Januari då?
Barcelona Gabriel
2015-07-01 20:37
Det ryktas alltså starkt om att Arda Turan ska vara klar för Barcelona och efter att ha läst folks åsikter här inne kring detta samt av att ha lyssnat på min brors tankar så känner jag bara att det står sig klart att väldigt många underskattar Arda som fotbollsspelare. Personligen tror jag att han hade passat in strålande hos oss m, det är en spelare jag gillar som erbjuder mycket till mittfältsspelet vad gäller teknik, bollbehandling och passningsspel samtidigt som han även är en kämpe defensivt. Om det stämmer att det är Lucho som bett om den här värvningen så kan jag faktiskt förstå honom då jag tror det är en spelare som hade kunnat bli väldigt nyttig för oss. Sen är jag väl ganska så förvånad förvisso att Arda isånnafall ska vara redo att sitta halva säsongen på läktaren i väntan på att transferbanen ska upphöra, framför allt när han är 28 år gammal och borde vilja spela så mycket fotboll han bara kan nu innan det är för sent. Men mig gör det inget. Skulle det nu visa sig att Arda blir vårat nästa nyförvärv skulle jag välkomna honom med öppna armar. Sen tåls det väl att sägas att det trots allt är helt sjukt att Barto och hans armé tillåts köpa spelare på det här sättet innan valet är klart. Det är dock en helt annan diskussion och jag är helt emot det, kortfattat. Men Arda som fotbollsspelare välkomnar jag hur som helst.
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-01 20:29
Arda och pogba wtf? Tror inte det.. Och är inte alls sugen på Arda
Barcelona DM1982
2015-07-01 19:59
L'Equipe: PSG no longer limited to a €60m budget, selling to buy not absolutely necessary
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-01 19:56
Kröjf

Jag hoppas du noterade min lilla blink-smiley på slutet av meningen som du citerade och förstod vad jag menade med den. Däremot har jag absolut noll förståelse för hur man kan vilja att Bartomeu ska sitta kvar efter allt han och Rosell har ställt till med.

Men det är väl som Liunil Masse säger: Realfans.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 19:49
Summan för Turan sägs ligga på €35M för övrigt.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 19:45
Både MD och Sport går ut med att Arda Turan är klar, blir enligt dem officiellt inom några timmar. Turan denna sommar och Pogba nästa då?
Barcelona Liunil Masse
2015-07-01 19:20
Mascherano14# Förmodligen Real fans som röstar på Bartomeu :P
Barcelona Vampíro
2015-07-01 19:20
Former (2001-2008) Barcelona youth player Iago Falque (25) has joined Italian club Roma, on a one-year loan from Genoa Wow, nån som kommer ihåg honom? Märkligt hur många som väljer att lämna La Masia men ändå är det väl bara Fàbregas som har lyckats. Har dock för mig att det var LE som skickade iväg Falque en gång i tiden.
Barcelona Lion24
2015-07-01 18:34
Vilket fantastiskt mästerskap U21-killarna har gjort. Det här laget är fascinerande. Det finns egentligen ingenting som sticker, varken tekniskt eller taktiskt. Man är knappast bättre än motståndarna när det gäller teknik, passninsgsspel, spelet med boll helt enkelt, och man har inte taktiskt manövrat motståndarna. Men det som är speciellt är lagets karäktar. Det här visade varenda fotbollsintresserad att ingenting är omöjligt när omklädningsrummet är i harmoni samtidigt som man krigar för varandra. Det här laget är inte ett lag, utan ett LAG. Då kan man uppnå sina drömmar. Jag är extremt stolt över laget och hoppas Sverige går till en ljus framtid framöver.

Chile-Argentina i final... Ganska väntat. Jag tycker att Chile började riktigt svagt och pirrigt de första 20 minuterna, alltså innan utvisningen på Zambrano och man spelade ett spel som man inte har spelat tidigare, förutom premiärmatchen möjligtvis. Jag var förvånad över att se antalet felpassningar, fel löpningar och fel teknik i att erövra bollen. Men man kom igång efter utvisningen men då blir det ''lättare'' att komma igång, fysiskt men framförallt psykiskt. Sampaoli måste se till att de första 20 minuterna bara var en föreseelse och att det inte upprepas för när man möter spelare som Messi och Aguero så kan man bli rejält straffade. Samtidigt förstår jag nervositeten när man spelar framför sin hemmapublik och sitt folk, det blir ännu mer känslor involverad.

Argentina gjorde en klart mycket bättre match än tidigare och för varje match som har gått så har man blivit bättre. Det är mer rörelser och det är en bättre presspel men långt ifrån på samma nivå som Chile. Argentina är ett ganska odisciplinerad lag som börjar pressa hårt i början men som blir nonchalanta ju längre matchtiden tickar och det har inte och göra med trötthet utan ren nonchalans. I semfinalenerna så tyckte jag att Argentina gick framåt ett steg medans Chile gick ett steg bakåt. I mina ögon så finns det inget lag som är favoriter. Ett stort cred till Paraguay och framförallt Peru som gjort ett fantastiskt mästerskap.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 18:32
[QUOTE=the cameroonians]Blaugrana91 Att Juve inte vill säljakan ju bero på andra faktorer än priset. Till exempel att de inte vill förhandla med icke förtroendevalda personer, eller att agenten sagt att spelaren inte vill flytta i nuläget. Eller för att de redan har en deal med någon annan klubb. [/QUOTE] Ja, eller att dem inte vill sälja denna sommar helt enkelt.
Barcelona the cameroonians
2015-07-01 18:15
Blaugrana91

Att Juve inte vill säljakan ju bero på andra faktorer än priset.
Till exempel att de inte vill förhandla med icke förtroendevalda personer, eller att agenten sagt att spelaren inte vill flytta i nuläget.

Eller för att de redan har en deal med någon annan klubb.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 17:50
[QUOTE=the cameroonians]Marotta: "Yes, we received a 80mi euros offer for Pogba, but we will not sell him". [/QUOTE] Nya uppgifter hela tiden, vi ska absolut inte höja något bud.... €80M är redan för mycket.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 17:48
Sport har som sagt gått ut med att Pogba är klar till 2016. Får ju tas med en nypa salt då det är Sport, men med tanke på att direktörerna är med på bild tillsammans så bör ju mötet ägt rum allafall. Hade ju helst föredragit att han anslöt redan i januari, men bättre än inget så klart. Är det någon som läst något ang. summan? €80M har ju det spekulerats kring, inte ska väl vi betala Juve redan nu? Sen verkar det ju trots allt som att vi försöker få in Turan också, lär ju kosta €35M-€40M. Blir en dyr sommar trots att inga spelare faktiskt ansluter....
2015-07-01 17:46
Marotta: "Yes, we received a 80mi euros offer for Pogba, but we will not sell him".
2015-07-01 17:23
@Rambla~:

Det menar du inte... ;

Eusebio Sacristán: "La Masia is not in a crisis. Players keep getting promoted. The club has a model and they stick to it

Det var därför jag undrade om inte Laporta druckit cava till frukost. Ridå ned.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-01 17:11
fattar inte vrf benedito fått så lite röster här faktiskt. mannen verkar veta exakt vad han vill göra, o alla hans ideer känns skulle ta oss ett steg fram.

vinner laporta så kommer pajkastningen fortsätta i 7 år till, vem pallar asså, seriöst. jag älskar laporta men samtidigt erkänner jag att han inte är nån ängel. han pratar väldigt mkt i media! o fuckar relationer till andra klubbar.
2015-07-01 17:03
Juventus have told Barcelona during today's meeting that French midfielder Paul Pogba (22) will not be sold this summer. [md]

Nej, inte till Braida och Bartomeu i alla fall...
Barcelona Neymar N11
2015-07-01 16:58
Officiellt Pogba är klar
Barcelona Messidinho_10
2015-07-01 16:45
Pogba är klar
Barcelona Rambla~
2015-07-01 16:45
Seriöst Eusebio, lite självkritik och verklighetsuppfattning skulle inte skada. :P
2015-07-01 16:34
@koeman92:

Nej, dessa tidningar är mer inne på transferrykten än politik.

Laporta höll en presskonferens tidigare idag där han bland annat nämnde Eusebio. Dessutom fick Alexanco svara på frågor kring la Masia och hur det är tänkt att akademin ska fungera.

Eusebio gav även en intervju på egen hand idag där han sa att han aldrig fick någon förklaring till varför han fick sparken. Han sa också att han trodde att hans coachande av B-laget skulle leda till en chans med A-laget...
Barcelona Rambla~
2015-07-01 15:42
Skulle inte Braidas kontrakt löpa ut 30 juni? Hur kan den sportsliga ledningen fortfarande tillåtas jobba, åka runt och förhandla med spelare? Detta borde strida mot klubbens författning kan jag tycka. Varför tar inte socis nere i Barcelona och anmäler detta? De var ju snabba med att anmäla ledningen när de ville se Neymars transferpapper.
Barcelona Kröjf
2015-07-01 15:41
Mascherano#14 el Jefecito skrev: "8% här inne har alltså röstat på Bartomeu i vår lilla omröstning. 8% förtjänar sedermera en livstidsspärr ;) ". Håller med helt och hållet.Demokratiska val är klart överskattade. Dom som inte röstar som vi, borde skickas som slavarbetare till Qatar och fråntas sina pass för tid och evighet.Nån jävla ordning får det ju ändå vara, även i en s k medlemsstyrd klubb som vår. En enda kandidat borde väl kunna räcka? Vad ska vi med dom andra till?
Barcelona petersays
2015-07-01 15:30
@Mascherano#14 el Jefecito:

Samma personer som tycker att Qatar har frälst klubben med sina smutsiga pengar och gärna säljer ut namnrättigheterna till Camp Nou. Inga namn nämnda..
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-01 15:12
8% här inne har alltså röstat på Bartomeu i vår lilla omröstning. 8% förtjänar sedermera en livstidsspärr ;)

Själv har jag hela tiden varit för Laporta men känner mer och mer att konflikten mellan honom och senaste ledningen fortfarande är tärande och aktuell. Därför känns Benedito bättre. Men jag ska villigt erkänna att jag inte är särskilt insatt i de olika kandidaterna och vad de vill. Men det lilla jag hört om Benedito tycker jag låter bra.
Annons: