/spanien/barcelona/forum/22586.aspx/spanien/barcelona/forum/22586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-08-11 20:29
Lukas.RP

Barca spelade lika (1-1) mot Qatar. Ligger nu i delad ledning med Juventus. Har för mig att Juventus - Barca visas på Eurosport på måndag, ska kolla upp detta nu. Yes, eurosport visar matchen LIVE på måndag kl. 12.45
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-11 20:27
1-1 mot Qatar efter att haft ledningen med 1-0. Ett slarv i försvaret och det var kvitterat.

Många här tycks redan tro att Giovani och Bojan redan är etablerade seniorspelare bara för de haft en lyckad försäsong i Barcelona. Fattar ni inte att de båda fortfarande växer? De ska spelas in försiktigt i CdR och lite lättare matcher för att få erfarenhet. Okej, Giovani känns lite mer "färdig" och kan fungera även i ligan.

Jag hoppas verkligen att Guddy får stanna, för även jag fruktar att man i slutändan låter maskoten Ezquerro vara kvar i stället. Han som ändå är så glad och ler trots att han sitter på läktaren. Hellre då en Guddy som ger allt på träningarna och är beredd att hoppa in på nästan vilken position som helst när det gäller mittfält eller anfall. Säljs han, ok bra så länge vi får samma pengar tillbaks som vi gav. Då ska en ersättare köpas in enligt mig. Inte en renodlad toppforward utan en spelare som är lika allround som Guddy.
Lukas.RP
2007-08-11 20:09
Verkar som att vi är eniga om att vår Guddy ska stanna i klubben minst en säsong till.

Någon som vet hur det gick för Barcelona i Youth Cup idag?
Dragis
2007-08-11 19:59
Evièka:

Tackar för hjälpen.
Barcelona Evička
2007-08-11 19:56
Dragis
Det är nästan enklast om du kollar själv (länktips). Skrolla ner lite så ser du vilken priskategori varje match har och du kan också se vad de olika matcherna kostar beroende på var du vill sitta.
Dragis
2007-08-11 19:51
Tack har du koll på vad biljetterna kostar på ett ungefär?
Barcelona Vampíro
2007-08-11 19:50
Ämne: Tycker inte vi skall....Tänk så här istället: Henry och Ronaldinho blir skadade, då finns Eto'o, Messi och två tonåringar med ingen rutin från varken La Liga eller CL. Det är därför Gudjohnsen ska vara kvar. Han gör alltid sitt bästa och han ger alldrig upp. Han har även spelat sin första säsong och nu vet han hur laget fungerar. Visst Giovani och Bojan har imponerat mot dåliga lag i skottland och lag från Asien som inte ens håller Segundaklass men hur bra tror du dem spelar i El Clasico eller i Åttondelsfinal i CL. Vi ska inte ha för stora förväntningar på Dos Santos och Bojan dem är fortfarande väldigt unga.
Barcelona Evička
2007-08-11 19:49
Ämne: Hej!!!

jag o ett ....
Som regel inte. Det brukar gå att få tag på biljetter till nästan samtliga matcher i biljettluckan så sent som samma dag. Vill man sitta iop kanske man ska försöka någon dag tidigare. Att få biljett ska inte vara några problem.
Barcelona Criff
2007-08-11 19:49
Jag tycker vi ska salja Gudjohnsen. For jag tror verkligen inte han kommer fa nagon speltid alls. Och da kommer han verkligen borja gnalla. Och da maste man dras med honom tills vintern och han kanske forstor harmonin i gruppen. Da tycker jag det ar battre att forsoka kora med vara canteros nu i borjan, och funkar dem da inte som inhoppare far man forsoka knyta till sig en anfallare till vintern.
Dragis
2007-08-11 19:47
Hej!!!

jag o ett par kompisar har blivit sugna på att åka ner o kolla på Barca mot ett av de bättre lagen på nou camp är det svårt att få tag i biljetter till en sån match?
Barcelona Ken
2007-08-11 19:40
Tycker inte vi skall ha kvar guddy i laget när vi redan nu är överbefolkade på den positionen gillar itne alls tanken på att se guddy komma in från bänken istället för våra canteros. Ser gärna att han säljs, dessutom får vi se han glänsa i ett lag som west ham istället för att harva i barca.....
Barcelona Ghazza
2007-08-11 19:28
Säger som Vampiro och Kamelen, behåll Gudy.
Med honom i truppen är anfallet komplett. Och vem vet, kanske Rijkaard väljer att spela R-E-M+Henry? Man kan inte lita på att Dos Santos och Bojan skall röra om i grytan de matcher det inte funkar. Nu tror jag dock inte alls att Gudy kommer att få mycket speltid iår. Men en värdefull spelare i truppen är han absolut.
Barcelona Kamelen
2007-08-11 19:13
Nej för fan! Behåll Eídur. En underbar spelare att ha i sitt lag. Han har aldrig öppnat munnen angåenge utebliven speltid och är oerhört allround. Har en tyngd som skulle saknas vid en eventuell försäljning. Går inte att förlita sig på Giovani/Bojan med tanke på deras brist på rutin.

Känns även att det skulle bli en lite väl stor omsättning i anfallet om man nu väljer att sälja honom.
Barcelona Criff
2007-08-11 19:09
Har nan lank till highlights fran matchen idag?
Lukas.RP
2007-08-11 18:59
Dehn86

Nej det andra, det första kom i Skottland.
Real Madrid Dehn86
2007-08-11 18:47
Ursäkta mig men, var Henrys 3-0 mål sist hans första i barcatröjan?
Lukas.RP
2007-08-11 18:33
Nästan lite komiskt att vi diskuterar nya anfallare med det överflöd på den punkten vi har, men säljer vi Guddy och någon till där uppe så kan vi få stora problem i vissa matcher.Om skador inträffar osv, det är ett faktum.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-08-11 18:33
Ämne: Om Gudjphnsen går nu....
Jag tror inte Zaragoza skulle släppa ännu en av deras bästa spelare.
Barcelona Myrran
2007-08-11 18:30
Om Gudjphnsen går nu i sommar och vi ska köpa in ett nyförvärv så borde vi rikta blickarna mot Diego Milito, som är van med det spanska spelet, levererar när han spelar oftast och han skulle troligen inte klaga på bänknötandet. Sen är ju hans bror redan i Barca också.
Barcelona Vampíro
2007-08-11 18:16
Lite onödigt om man säljer Gudjohnesn och sen köper en anfallare för att ersätta honom. Guddy har en säsong bakom sig och han har redan anpassat sig till Barças spel. Medans en ny anfallare hade behövt ett år för att komma in i laget och då är det lika bra att behålla Gudjohnsen. Det hade också varit svårt att hitta någon som skulle accepterat bänken. Gudjohnsen har ju redan sagt att han vill slåss om en plats i startelvan.

Men mardrömmen hade endå varit om man säljer Guddy och bestämmer sig för att behålla Santi eller Maxi.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-11 18:03
Vår gamle Geovanni gjorde mål i sin debut för Svennis när Man City mötte West Ham borta. Riktigt kul för en gammal blaugranaspelare. Efter att ha sett West Ham kan jag nästan garantera att det nu kommer ett bud på Guddy efter helgen. Tror dessvärre att han kommer dra till London igen. Vi lär få igen de €12m vi betalade för honom. Det känns nästan som om vi behöver en ersättare, en spelare för framtiden och som accepterar bänken. Som flera varit inne på, Henry är ett osäkert kort så här i början av säsongen. Han behöver tid på sig för att uppnå full fysisk status. Ja, och vad händer om Messi eller Samu blir skadade igen? Det känns lite väl tunnt med två canteranos som fortfarande är tonåringar och verkligen saknar erfarenhet.
Barcelona Karlssoooon
2007-08-11 18:00
"Till och med den 31 augusti kan allting hända. Situationen med Arjen är under spekulation och det ligger en del sanning i det som sägs. Vi får helt enkelt vänta och se vad som händer" säger José Mourinho till den brittiska tidningen The Independent.

Real Madrid vet alltså att Robben vill lämna Chelsea och att Mourinho mer eller mindre inte räknar med dennes tjänster längre i London, därav vill Real Madrid inte möta Chelseas krav på 40 miljoner Euro.

haha jag tycker herr Kviborg analyserar saker och ting väldigt objektivt och korrekt ;)
Barcelona Karlssoooon
2007-08-11 17:49
Ämne: Har aldrig haft myck....
Jag tror inte Rijkaard och herrarna enbart ser Guddy som en anfallare. Fördelen med honom är att han kan spela på flera positioner. Jag kan inte komma på någon mer i truppen som kan spela forward/mittfältare. Sedan ger Gudjohnsen alltid allt han har och det är en inställning som är obetalbar. Jag anser att har han sagt att han vill stanna och slåss för en plats i 11an så ska man låta honom stanna. För det innebär ju att han är medveten om den begränsade speltiden som kan komma, men trots det vill han stanna. Jag har kommit att gilla Eidur riktigt mycke nu under försäsongen faktiskt. Klart han ska stanna
Lukas.RP
2007-08-11 17:29
Haha, kollar på Kalmar-Göteborg på TV4. De visade nyss bilder på Glenn Hysen som stod i GBG klacken omringad av massa fans som stod och hoppa runt honom och sjöng: "Alla heter Glenn i göteborg". :D

Till Guddy.
Han är väldigt viktig mot lag med tunga och stora backar, något som våra ynglingar inte klarar av. Han är också en riktig målgörare.
Barcelona Rambo~
2007-08-11 17:23
Ämne: Guddy kämpar och sli....
Mm det är sant. G2S och Bojan tror jag inte kommer komma någon vart mot de stora cl lagen. Speciellt om vi ligger under. Vi alla minns ju Guddy mot liverpool ;)
Lukas.RP
2007-08-11 17:14
Guddy kämpar och sliter alltid hårt. Om skador inträffar krävs mer än två hungriga och kvicka canteros. Det krävs en hel del rutin i vissa matcher, något ynglingarna inte besitter.

Säg att Messi skulle skadas, samtidigt som Eto'o är på Afrikanska mästerskapen, och vi har sålt Guddy. Då har vi rejäla problem.
Barcelona lagkapten
2007-08-11 17:07
Har aldrig haft mycket till övers för denne Guddy. Kanske är det för att han kom från Chelsea eller för att han missade gyllene lägen i sitt första el clasico, vad vet jag. Jag ser honom mer som en offensiv mittfältare men tydligen ser Txiki och resten honom som en anfallare. Och på den positionen har han inget att hämta. Jag har inget emot att islänningen stannar men kan Barca få tillbaka det man betalade för honom eller mer, kanske man ska ta chansen.
Barcelona Vampíro
2007-08-11 17:07
Det skulle vara tråkigt om Gudjohnsen lämnar efter bara en säsong. Han är bra att ha i matcher där man behöver täppa till och han klagar aldrig när han sitter på bänken. Ett bra exempel är i El Clasico hemma förra säsongen, han kom in och matchbilden ändrades. Han spelade nästan på två positioner mittfält/forward och då kunde Messi och Ronaldinho gå ut på sina kanter.

Men om han nu lämnar betyder det att våra enda reserver blir Bojan, Giovani och en av "Fantastic 4". Tänk om Ronaldinho och Eto'o blir skadade (knock on wood) då står vi där med Messi, Henry och två tonåringar. Det är ju en möjlighet för Bojan och G2S att visa upp sig rejält men det kan också sätta för mycket press på dem. Men Txiki och Rijkaard har säkert en plan och jag litar på att dem gör det rätta för laget.
Barcelona ShiDen
2007-08-11 17:05
Det är både bra och sorgligt att Guddy lämnar. Tycker att det är bra för honom som spelare för han kommer troligen inte att få mycket speltid (det vet han) ju med dos santos lysande försäsong. Men det jag tycker är sorgligt är att man känner att guddy vill stanna i barcelona och prestera...kanske killen har hjärta för klubben?
Lukas.RP
2007-08-11 16:40
Tror ni Guddy kommer röra på sig inom kort?

Fan, jag som ville att han ska stanna!
Annons: