/spanien/barcelona/forum/22585.aspx/spanien/barcelona/forum/22585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Adrinho
2007-08-11 22:16
Enligt Expressen har Real köpt Robben.Tror ni det kan stämma?Man läste ju senast att dom skulle fokusera på att köpa Sneijder istället för Robben.
Lukas.RP
2007-08-11 22:09
Saviola ser ut att ta vänsterbänk rollen utmärkt.
Lukas.RP
2007-08-11 21:59
Nu börjar Sevilla-Real Madrid, TV4-Sportexpressen live. Enjoy! :D

Sevilla har runnit igenom Real 3 gånger nu!
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:50
Rambla//

Inte tala om Giulys miss? Hur kan man låta bli, det var ju århundradets bedrift. En död människa hade kunnat göra mål där...
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-11 21:44
el Flaco:

Visst, vi är ense där om Guddy.

Hehe, det är möjligt att det inte var Guddy trots allt. Sen att Giuly missade öppet mål ska vi bara inte tala om. :D
Lukas.RP
2007-08-11 21:32
PILMÁ

Han skrev: "Henrys första spelmål", det första kom ju på straff. ;)
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:32
Rambla//

Men vi är inte direkt kända för att grisspela och låta tiden gå. Vi är mer kända för jogo bonito och knocka ut motståndarna direkt, inte vänta på att de ska bli uttråkade.

Men vi kan väl avsluta samtalet med att enas om att Guddy är en OK spelare att ha på bänken och att det finns andra spelare som hellre borde lämna.

Och förresten, angående dribblingsräden mot Werder Bremen...så tror jag nog det var någon annan som hade tagit på sig Gudjohnsens tröja. Det finns ingen chans att det kan ha varit 'el tronco' :P
Barcelona PILMÁ
2007-08-11 21:30
Ämne: Grymt.

1. att Hen....
Det var inte Titis första mål!!!
Lukas.RP
2007-08-11 21:30
Juste! Snart är det dags för Supercopa, Sevilla-Real Madrid 21.50 på TV4-Sportexpressen.

Ska bli skönt att få se Sevilla springa ifrån Real Madrid 300 miljoners värvning Pepe. :D
2007-08-11 21:29
el Flaco:

Du har helt klart en poäng. Nu är det knappast så att Guddy är den enda spelare av den spelartypen som Barça behöver. Det finns säkert fler alternativ som duger gott och väl. Men nu är han ju ändå i klubben, verkar trivas och ser ut att ha kommit bra in truppen. Som Kamelen är inne på, han är ju på inga sätt aktuell för startelvan som Raul.
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:26
kamelen//

Jag försökte bara påpeka att ingen av dessa två spelare borde vara med i diskussionen för att starta eller hoppa in när det finns bättre alternativ. Och i Guddys fall, om han överhuvudtaget är tillräckligt bra helt enkelt.
2007-08-11 21:25
el Flaco:

Minns du dribblingarna mot Werder i CL? Nog besitter han tekniska färdigheter islänningen. Han behöver bara bli varm i kläderna. Förhoppningsvis är han det efter 1 säsong. Dessutom, när man vill hålla en ledning räcker det att grisspela och låta tiden gå. Han är bra att hålla i bollen med sitt riv och slit.
Barcelona Kamelen
2007-08-11 21:23
Det är ju inte direkt rättvist att jämföra Eídur med Raúl då våran islänning är ganska långt ifrån given i startelvan.

Många verkar dock bortse från Eídurs otroliga kapacitet att plocka ner bollar, det tror jag han gör bättre än samtliga anfallare i laget.
Barcelona Daninho_7
2007-08-11 21:22
Grymt.

1. att Henry får göra sitt första spelmål
2. att Eto'o gör mål igen
3. att Dos santos fortsätter göra mål!

:D
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:19
Rambla//

Du har en poäng men den viktigaste frågan är om killen håller tillräckligt hög klass för att spela i en klubb vars spelfilosofi bygger på snabbt passningsspel. Det är kanske därför han lyckades bättre i Chelsea, de är ju inte direkt kända för att sitt bländande passningsspel.

Många säger att han kämpar och sliter för laget men det brukar även hardcore madridistas säga om Raul. Håller det argumentet i längden?
2007-08-11 21:16
Ok, då var det dags för lite Video time igen. :D
Denna är ett måste, lejonet Samu.
2007-08-11 21:15
el Flaco:

Se det så här. Istället för att byta in Guddy för att förändra och avgöra en match, så byter man in honom just när man ska hålla i matchen när man leder. Det är bra att ha alternativ för båda situationerna. :D
Barcelona Daninho_7
2007-08-11 21:15
tackar Rambla!
2007-08-11 21:11
Alla målen från idag.
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:10
Rambla//

Jag menade inte att ynglingarna ska spela en stor roll den kommande säsongen, jag menar bara att de bör få chansen, något de säkert kommer få.

Jag tycker inte Guddy är den typen av spelare som kan förändra en matchbild. Med los 4 fantasticos kommer vi ha minst en stjärna på bänken som kan komma in och avgöra och det är en stor lättnad. Särskilt när Eto'o lämnar för spel i afrikanska mästerskapet i januari/februari.

I toppmatcher i ligan och Champions kanske Guddy ligger före i listan men när vi möter medioker motstånd tycker jag att Gio och Bojan borde få chansen förre islänningen.
Barcelona Daninho_7
2007-08-11 21:06
ngn som har länk till målen från dagens match?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-11 21:06
Ämne: Bröder! Kolla vad so....
Haha, det där luktar komplott lång väg. Undra om Kim tänkte på en önskad flytt till Valencia när han harklade sig i halsen? :D

Skulle inte bli förvånad nu om han spelar med Los Che innan transferfönstret stängs...
2007-08-11 21:04
el Flaco:

De flesta, säkert alla, anser ju också att Giovani och Bojan ska matchas in under denna säsong. Men om du ser förnuftigt på saken, de är alldeles för unga för att få för stort ansvar. Speciellt om vi skulle råka ut för skador nu under hösten, vilket vi nästan alltid gör. Dessutom, Henry behöver säkert några omgångar innan han är igång ordentligt. Han har inte spelat fotboll på 5 månader och det märks faktiskt hur ringrostig han just nu är.
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:00
Jag gillar inte Guddy särskilt mycket, men jag anser att klubben bör hellre sälja Santi och Maxi. Så länge inte islänningen gnäller över utebliven speltid kan han få stanna. Dock så tycker jag att Rijkaard bör försöka matcha in ungtupparna Bojan och Dos Santos under säsongen. Lite inhopp här och där, spel från start i cup-matcherna, osv.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-11 20:45
Bröder! Kolla vad som har hänt med våran Källström. Chockad är jag!
2007-08-11 20:38
Lite matchbilder från idag.

När det gäller Guddy så kör Txiki med öppna kort. Han säger som det är, det kan bli lite speltid för Guddy. Samma sak sa man till Saviola inför förra säsongen, men den lilla giriga kaninen valde ju att stanna tack vare det feta kontraktet. Guddy försöker man inte få iväg pga att man vill slippa hans lön eller så. Han vet om förutsättningarna OM han stannar, och väljer han trots det att stanna så all heder och respket åt Guddy, det visar då att han är en kämpe och inte vill ge upp redan efter 1 år.
Lukas.RP
2007-08-11 20:32
Myrran

Okej, tack. Skulle vara kul att se.

Hittade för övrigt tifot för det El Clasico jag var på, 2006.

Se länktips, det mäktigaste jag vart med om!
Barcelona Saman.
2007-08-11 20:30
Verkar som alla har glömt bort resten av anfallarna här inne eller? Ezquerro, Maxi är kvar och har inte sålts än och transfer fönstret stängs om ca 2 veckor. Barca hade 6 anfallare (7 men Maxi var utlånad) förra säsongen och nu har vi 9 st!

Jag tror att ledningen kommer att försöka få bort Ezquerro, Maxi först innan vi får veta vad som händer med Guddy då han är en bättre inhoppare. Men ledningen kommer nog att behålla honom och jag ser inga tecken på att han ska lämna? Det som står i senaste artikeln här på SF tyder väl inte på att Guddy ska lämna. Txiki ser bara att det är en möjlighet att Guddy lämnar då han lär få minimal speltid denna säsongen. Och om han nu skulle få ett saftigt kontrakt i någon annan klubb så skulle han nog överväga att lämna. Sen att barca får tillbaka sina pengar om de säljer honom är en bonus.

Guddy har själv sagt att han vill stanna, så han lär nog bli kvar i klubben i minst ett år till om ni frågar mig.
Barcelona Myrran
2007-08-11 20:29
Lukas.RP

Barca spelade lika (1-1) mot Qatar. Ligger nu i delad ledning med Juventus. Har för mig att Juventus - Barca visas på Eurosport på måndag, ska kolla upp detta nu. Yes, eurosport visar matchen LIVE på måndag kl. 12.45
2007-08-11 20:27
1-1 mot Qatar efter att haft ledningen med 1-0. Ett slarv i försvaret och det var kvitterat.

Många här tycks redan tro att Giovani och Bojan redan är etablerade seniorspelare bara för de haft en lyckad försäsong i Barcelona. Fattar ni inte att de båda fortfarande växer? De ska spelas in försiktigt i CdR och lite lättare matcher för att få erfarenhet. Okej, Giovani känns lite mer "färdig" och kan fungera även i ligan.

Jag hoppas verkligen att Guddy får stanna, för även jag fruktar att man i slutändan låter maskoten Ezquerro vara kvar i stället. Han som ändå är så glad och ler trots att han sitter på läktaren. Hellre då en Guddy som ger allt på träningarna och är beredd att hoppa in på nästan vilken position som helst när det gäller mittfält eller anfall. Säljs han, ok bra så länge vi får samma pengar tillbaks som vi gav. Då ska en ersättare köpas in enligt mig. Inte en renodlad toppforward utan en spelare som är lika allround som Guddy.
Annons: