/spanien/barcelona/forum/22583.aspx/spanien/barcelona/forum/22583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2007-08-12 23:17
Pio pio// Kezman frystes väl ut av Chelski innan?

Ride_The_Big_One// Pepes pris var väl ett över pris håller jag med dig.Men liksom detta var bara tvunget. Real behövde Sneijder helt enkelt då Guti ej håller.

Rambla//Detta är absolut ingen panikvärvning. Panikvärvning var tex värvningen uttav Antonio Cassano. Men inte denna. Vi behöver en sån spelare som Sneijder i laget just nu.Gago är defensiv mittfälltare , Guti håller inte som startspelare. Higuain är väl anfallare och kan spela ytter också. Det här var en nödvändig värvning helt enkelt.

Barcelona Rambla
2007-08-12 23:16
Myrran:

9€m för Yaya, €24m för Henry. Dock är Henry en crack och därför är priset motiverat. Hans marknadsvärde och status får man inte glömma bort. Han lär nog inbringa en och annan euro i intäkter till klubben.
Barcelona lagkapten
2007-08-12 23:15
Myrran

Har för mig att det var €9m Barca fick Yaya för.
Alltså €63m sammanlagt för alla fyra. Jämfört med Madrids €71m för Pepe €30m, Drenthe €14m och Sneijder €27m.
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 23:15
Myrran

Toure 9 miljoner E...Sen 2 miljoner beroende på hur säsongen blir..
Barcelona Kamelen
2007-08-12 23:14
Rambla

Gago ser allt mer ut att bli deras svar på Rochemback, kan ju bara hoppas =)
Las Palmas Pio pio
Real Madrid Club Dé Fútbol

Jo men nu ska vi inte jämföra holländska ligan med spanska..Kezman kom oxå till Spanien och Atletí med ett fruktansvärt bra målfacit, tror han snittade ett mål per match! Och se som de gick...

Kamelen

Absolut, håller med som sagt 27 milj är lite väl. Sen de här med filosofin vi får väl se Schuster vill spela mer offensivt - dock lyste detta ifrån sitt frånvaro igår - så han kan säkerligen bli bra...Men ja, 30 millar för Superman Central Perfecto Pepe, 14 för vänsterbacken - iallafall enligt Marca ;-) - och nu 27 för Sneijder..Vad e nästa 50 för Robben??
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Real Madrid Club Dé Fútbol

pepe 30 miljoner euro,sneider 27 miljoner euro, inser du inte att detta är överpris för dessa spelare?

Riktiga clowner ni har i ledningen, hade ni inte haft bra med pengar hade de gjort konkurs med laget.

Missuppfatta nu inte detta då dessa spelare är bra men ni får de till överpris.
Barcelona Rambla
2007-08-12 23:13
Vad är det om inte en panikvärvning? Ingen påstår att Sneijder är en dålig spelare men priset är ungefär €10m för mycket. Det är en sak att dominera i den holländska ligan och göra det i "världens bästa klubblag" och den pressen som följer med att spela där. Dessutom, vad händer nu med spelare som Gago, Higuain, Guti mm? Det börjar bli trångt på mittfältet.
Barcelona Kamelen
2007-08-12 23:11
Pio pio

Visst är väl Sneijder en bra spelare med ett ruggigt skott. Dock är han inte i mina ögon någon ideal spelare för Madrids fotbollsfilosofi. Att sedan slänga upp €27M för en spelare som är värt runt hälften gör det hela mycket bättre.
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2007-08-12 23:11
Ärligt talat hur kan ni kalla detta panikvärvning. Jag är inte här för och provecera eller nåt. Men jag tycker ni ska ta en titt på Sneijders förra sässong i Ajax. Killen är en mycket begåvad fotbollspelare. Tvåfotad med ett ruskigt bra skott. 18 mål på 30 matcher som offensiv mittfälltare är ju grymt.

Barcelona Myrran
2007-08-12 23:10
Så med värvningen av Sneijder är Real uppe i 57 miljoner € på nyförvärv och Barcelona är uppe i 15€ för Abidal, 17€ för Milito, 22€? för Henry och hur mycket för Toure?
Barcelona Leo_Messi19
2007-08-12 23:09
Det sägs att Calderon och ledningen, för några dagar sen var in på Youtube för att hitta några spelare som de ville ha, jag tvivlar inte för en sekund :D
Barcelona Suñol_
2007-08-12 23:09
Huuh...Det är inte många spelare som är värda det priset.
Barcelona lagkapten
2007-08-12 23:08
Rambla

Skillnaden är väl att de nu pungar ut med dubbelt så mycket som spelaren egentligen är värd. Feyenoord ville väl ha 6 millar från början för Drenthe. Till slut fick Real betala 14 millar istället. Likaså kunde man säkerligen ha fått Pepe för under 20 miljoner euro. Mer är han inte värd i nuläget. Jag skulle i alla fall inte vilja ha hand om Real Madrids ekonomi i dagsläget, om man säger så ;)
Calderon kanske borde kontakta Gaspart för lite "expert-tips" :P
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 23:08
Ja då var Sneijder klar då..Det är en bra värvning tyvärr.. Har alltid gillat Wesley, en kille som skjuter lika bra med högern som med vänstern. Men 27 miljoner euro är kanske lite väl, men men...Men Ajax taktik funkade de ju..De gick va dom begärde tillslut! :D Vet inte om det var "kanon"matchen Real gjorde igår som gjorde att de la upp 3 milj euro extra..
Barcelona Evička
2007-08-12 23:07
Rambla
Det är väl skönt att veta att vissa saker är som de ska.

Och så är det fint med lite underhållning så här på söndagskvällen. :)
Barcelona Rambla
2007-08-12 23:05
Kamelen, en hel fotbollsvärld garvar åt Madrids värvningspolitik medans SF:s redaktion gör allt för att skyla över det med sina överdrivna och helt omotiverade hyllningar. Allt är som vanligt med andra ord. :D
Barcelona Kamelen
2007-08-12 23:02
Haha, vet inte vad som är värst. Just det som Rambla citerade el. att han faktist hyllar Mijatovic.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-12 23:02
jag försåt inte, varför kastar dom upp sådana summor för en spelare som Sneijder?
helt jävla obegripligt!?

Edit: Känns lite som om dom "panik" värvar
Barcelona Rambla
2007-08-12 23:00
"Priset hamnar på 27 miljoner euro, en helt befogad summa för en spelare av den kalibern."

Haha :D
Barcelona Evička
2007-08-12 22:57
Jamen det är väl klart att de vågar inte låta hur många värvningar som helst rinna ut i sanden. Det har redan hänt för många gånger för att det ska vara riktigt hälsosamt för dem.
Barcelona Rambla
2007-08-12 22:56
...
Barcelona Rambla
2007-08-12 22:56
Ämne: Rambla

Tomma hot....Jo jag vet. Läste om hur Ajaxs ledning var riktigt irriterade på Madrid och kritiserade deras värvningstaktik. Det luktar desperatíon lång väg och de slänger pengar omkring sig som aldrig förr.

Hm, aldrig förr var väl och ta i kanske. ;)
Barcelona lagkapten
2007-08-12 22:54
Rambla

Tomma hot från Calderon & co. När de insåg att Ajax inte skulle vika en tum mer, ändrade de sig snabbt. Efter att så många "klara värvningar" gick i stöpet, var Calderon tvungen att tillfredställa fansen. Kan tänka mig hur det hade låtit från fansens sida om Real gått miste om Sneijder också :P
Barcelona Myrran
2007-08-12 22:51
Rambla

Dem märkte väl att dem fick ett nej och inte var så kraftfulla som dem trodde dem var. Skämt osido så har jag verkligen inget bra svar.

Ride the big one

Varför jag skrev att Sneijder var klar för Real här inne var för det har varit ett väldigt omtalat ämne vem som Real ska värva osv.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-12 22:50
Ämne: jag går inte in på R....
hhahaa.. klockren
Barcelona Rambla
2007-08-12 22:48
Vad hände med Madrids 3-timmars ultimatum när de bjöd €24m fär Sneijder här om dan?
2007-08-12 22:46
jag går inte in på Reals sida, så lågt sjunker jag inte ;)
2007-08-12 22:46
han är sämst ändå :)
Barcelona Myrran
2007-08-12 22:44
Real Madrids sida.
Annons: