/spanien/barcelona/forum/22582.aspx/spanien/barcelona/forum/22582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-15 00:23
Rambla

Och nu snackar vi om en rutinerad spelare(Mathias.s) som har spelat i premier leauge. Vi har sett många prov på det tidigare och vi har fått en ny dos idag, det tränas bara kondition,styrka,positon inom svensk fotboll!

Det tränas absolut ingen teknik, spelare som Alves och Zlatan har gett oss några ris åt det sättet träningar sköts i Sverige och sorgligt nog görs inget åt saken.
Barcelona Ken
2007-08-15 00:17
Håller med Rambla, hoppas innerligt att killar som Holmén och Ishizaki underprestera ida annars kan man ju verkligen snacka om vad svensk fotboll har för framtid när dessa killar är stjärnor i AS men totalt värdelösa mot utländskt toppmotstånd hade helt klart förväntat mig mer av dom iaf....
Barcelona Rambla
2007-08-15 00:15
Ride:

Knappt svettiga för att de slapp pressa sina motståndare, trots att Valencia fortfarande är efter fysiskt sett.

Fattar inte hur Mathias Svensson kan vara så dålig på att ta emot de mest enklaste passningar? De studsar ju för fan 2m ifrån honom hela tiden. Skrämmande dålig teknik.

Som du skrev. Pressen på innermittfältare existerade inte ens. Hur kan man tillåta Baraja agera spelfördelare? Han är en tvåvägsspelare på sin höjd, men fick ingen press på sig så han kunde nästan ta fikapaus innan han passade bollen vidare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-15 00:13
Pressen var otrolig dålig i Elfsborg, mittfältarna i Valencia fick tid att måtta inlägg samt passningar.

När kommer utvecklingen inom svensk fotboll?, man kan ju börja satsa på unga talanger vid ung ålder istället för att hämta tillbacka mediokra spelare som Mattias svennson.

Sverige i sin helhet väntar alltför länge med att låta sina unga få chansen att spela, riktigt tråkigt.

Märkte ni förresten att Valencia spelarna knappt var svettiga?

ytterbackarna måste ju hjälpa till för att hjälpa dra isär Valencias backlinje, det tog 70 min innan ena yterbacken följde med rätta mig om jag har fel men fick de inte sin första hörna då?
Barcelona Rambla
2007-08-15 00:09
Ken:

Nog har de hjärta, men hela deras upplägg verkar ju ha varit helt korkat. Det får tränaren ta på sig lite. Det som symboliserar svensk fotboll är att se hur spelare som är på väg att bli inbytta stå och läsa en pärm med spelinstruktioner. Jisses. Ser man spelare i tex spanska ligan någonsin göra det? Känns lite väl amatörmässigt. Spelsystem och taktik borde man väl ha pluggat in under försäsongen eller?
Barcelona Ken
2007-08-15 00:07
Rambla//

Det var ingen match snarare än uppvisning i hur fotboll skall spelas=)

Skäms lite ibland över att se svenska lag vaa så innerligt dåliga när man spelar mot utländska storlag hade väntat mig mer hjärta av ellos, men men det är ju bönder vi snackar om...
Barcelona Rambla
2007-08-14 23:58
Jisses, vad pinsamt dålig svensk klubblagsfotboll trots allt är. När spelare är så skräckslagna att de inte ens klarar av att slå en bredsida 2m i sidled till rätt adress, ska man nog inte förvänta sig att svenska lag ska gå längre i CL. När man sen tillåter en medioker spelare som Baraja att agera spelfördelare och låter honom nästan att framstå som en världspelare får man skylla sig själva. Varför stör man inte honom istället för att låta han vara helt ifred och sprida bollarna ut på kanterna? Nåja, trots allt riktigt skönt att inte lag som Elfsborg går vidare till gruppspelet i CL trots att de är svenska. Vad tråkig fotboll det skulle bli.
Barcelona Ken
2007-08-14 23:48
Tror lätt att valencia kommer va me i toppfighten iår och det grundar jag itne bara på denna matchen utan av det spelmaterialet dom har till förfogande dessutom har dom värvat grymt bra och itne släppt någon mer än ayala men fått in helguera och alexis där istället.

Sevilla tappar grymt mycket i slagstyrka nu om dom inte värvar någon kompetent högerback där nu eller om dom har det i deras ungdomsled??
Barcelona MESSIIII
2007-08-14 23:43
fan vilken skillnad det är mellan spansk fotboll och svensk fotboll. elfborg har bara haft ett skott på mål och de var från 40 meters håll
Barcelona barca style
2007-08-14 23:36
hoppas att detta stämmer
Barcelona Steve-O
2007-08-14 22:54
"Enligt AP har Chelsea kommit överens med Sevilla om ett köp av Daniel Alves. Försvararen ska kosta engelsmännen hisnande 450 miljoner kronor."

Jisses!
Barcelona Ken
2007-08-14 22:38
Ser matchen Valencia Elfsborg nu, man börjar nu förstå hur kass allsvenskan är och varför den är placerad så lågt i europarankingen dom kör ju över Elfsborg som om det var en ungdomsmatch å man möterkilar som är 2år äldre....

Håller med alla ni andra här inne som säger att barca har värvat klokt och skall likaså sälja spelare utan att låta dom gå gratis. Precis som Rambla sa så skulle det bara leda till massa snack om nån gick gratis från klubben.....
Barcelona Barca 666
2007-08-14 22:34
Håller med dig lagkapten om att Barca ska värna om sin ekonomi men 10 millie för Guddy ingen dålig affär d var en spelare som kom och lyckades inte fylla ut Larssons plats jag gillar Guddy men vet inte om han håller Barca klass så 10 mille plus att man blir av med hans höga lön så e d bra. Vi fick Ezquerro gratis så att få in även 2millie euro skulle täcka lönen vi betald honom inte dålig samma gäller Motta men Motta har en annan plats i hjärtad o han e ju cantero får vi en 6millie e det bra men Milan bjöd 3-4 millie igår o Barca väntar ny bjud imorgon d kan bli Milan. Maxi rena förlust affären d enda bra han gjorde var att sänka Chelski i sin första match o vi betalade ganska bra men dags o bli av med honom. Guily hade betalad av sina 6millie som han kostade med målet i CL semin mot Milan samt att vi fick 4,5 millie plus vi slipper hans lön d var ju ingen lån Roma fick utan vi fick in 4,5 plus bonusar om Giuly gör bra ifrån sig.

Bra affärer gör klubben titta på chelski de köpte Duff tex för 17 millie pund sålde honom för 5 millie pund till newcastle o Madrid som betalar 13 millie för Drenthe som e oprövad i storlag o ska kosta 6 mille...I rest my case!

Tycker Barca & Arsenal har varit de klokaste klubbarna under senare säsongerna på marknaden.

Nu vill ja bara ha matchen mot Bayern klar så att ligan kan dra igång. Jag lovar vi kommer vara kungarna när säsongen e slut e väldigt opptimistik inför denna säsong o jag tror mkt mer på denna trupp än förra säsongen för nu har vi en CL hungrig Henry...hungriga nya nyförvärv som vill vinna allt annat som Abidal, Milito & Toure. Sen har vi riktig hungriga cantero GIO 2 SANTOS samt BOJAN som kommer ge allt i varje försök de får.

Who cares om RM för en skåde spelare som Robben han har ju gjort en av de värsta filmningar i fotbollhistorien mot L'Pool d väl d man kommer ihåg honom från..Hehe

Forza Barca

Forza Barca
Barcelona Saman.
2007-08-14 22:23
Ämne: jag läste nyss i mar....
Oj! Det var billigt varför passade inte Barca på då? :P
Barcelona lagkapten
2007-08-14 21:50
Så ser då Alves ut att hamna i Chelsea till slut. Skönt tycker jag, då de vita hade varit betydligt vassare med Alves i laget än med Robben. Alves har dessutom en ful ovana att göra mål mot Barca :P

Förresten har Capello uttalat sig om att Roma gjorde det bästa köpet i Serie A, när man värvade Giuly. Inte minst med tanke på det låga priset.
Jag tyckte också att Barça släppte Giuly på tok för billigt. 4.5 milj euro (iofs plus ev bonusar) är ingenting i dag, för en spelare som ändå håller fransk landslagsklass.
Kom igen nu Barça, mjölka ut varenda euro man kan få för Motta, Ezquerro och Maxi. ;)
10 milj för Guddy tycker jag är för lite. Antingen de 12 millar man köpte honom för (helst mer) eller så stannar islänningen, tycker jag.
Man ska värna om ekonomin :P
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-14 21:41
jag läste nyss i marca och as att alves är klar för chelsea och dom köpte honom för 32 euros plus 4 om han gör success!!
Länktips: www.marca.com
Barcelona Savve
2007-08-14 21:17
Ämne: Det här borde döda a....
Låter väldigt troligt skillnad på brassar som t ex Deco och Gilberto Silva jämfört med Ronaldo. Kan inte tänka mig att Deco skulle strunta i träningen bara för att han var ledig utan vara mån att hålla sig i form inför säsongen.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-14 20:42
hehe, ja
Lukas.RP
2007-08-14 20:26
Ämne: bild 38 ser ju inte ....
Eller varför inte bild 14, rolig övning. :D
Barcelona Vampíro
2007-08-14 20:24
Det här borde döda alla rykten om att Deco är på väg bort. Han säger att han bara hade sagt att Mourunho var en bra tränare precis som Rijkaard. Enligt han själv så har han tränat väldigt hårt när han var nere i Brasilien.
2007-08-14 20:23
bild 38 ser ju inte lite rolig ut :D
Barcelona Steve-O
2007-08-14 20:20
Ämne: Enligt Marca, Dani A....
Dani Alves hotar ju med strejk i nästa match om inte Sevilla släpper honom till Chelsea.
Lukas.RP
2007-08-14 20:07
Riktigt sköna bilder, se länktips.
Barcelona El Magoo
2007-08-14 20:06
...
Lukas.RP
2007-08-14 20:04
Real Madrid snor våran grej, att värva holländare! :D
Reality
2007-08-14 20:01
"Real Madrids hollänska superduo..."/Aftonbladet.

Haha.. Skrattretande. Superduo?
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-14 19:55
vill bara säga tack för en bra artikel DANIEL MESA MORENO för har inte läst en bra artikel på långt frå n redaktionen!

men jag tror och vill att milito spelar med marquez och inte thuram imorgon, och har inte sett messi i en barca tröja på länge så jag måste se honom imorgon :P
Barcelona El Magoo
2007-08-14 19:50
Barca mot Mission hills matchen går på Viasat sport2 för er som som är intresserade. Själv så missade man matchen.
Lukas.RP
2007-08-14 19:39
Enligt Marca, Dani Alves till Chelsea, och Robben till Real.

Se länktips!
Länktips: www.marca.com/
2007-08-14 19:24
0-0, vilket gjorde att dom gick vidare
Annons: