/spanien/barcelona/forum/2258.aspx/spanien/barcelona/forum/2258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-29 16:22
Nja inte lika tveksamt med tanke på hur mycket inflytelse han har
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-06-29 16:08
@the cameroonians:
Tveksamt om Tebas själv bestämmer vem som får priset som månadens spelare... I övrigt har Atlético har vunnit utmärkelsen hela 6 gånger (rekord) medan inga andra lag har vunnit mer än 3 gånger.
Flavía
2015-06-29 16:00
@SOMISEREM1899:

Inte för att vara den men citatet var taget ut sitt sammanhang. Tebas sade även de följande orden nedanför, något som Barcastuff "glömde" bort att nämna i sin tweet:

"... although I no longer have the passion I used to have. That doesn't mean I make decisions to help any one team, though".

Ett tips: Var källkritisk till allt du läser...
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 15:54
@MessiStats: Only 5 of Messi's last 15 goals for @Argentina were created by teammates. The rest: 6 penalties 2 solo goals 1 free kick 1 rebound Det är skrämmande dåligt, tycker synd om Messi.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 15:43
HAHAHA Tebas jävla råtta. 11/12 säsongen var en present till dina barn va!? Svin.
Barcelona the cameroonians
2015-06-29 15:11
@SOMISEREM1899:

Nej inte precis.
Inte så konstigt att Barcelona inte vann någon "månadens spelare" denna säsong.
2015-06-29 15:08
Benedito gick hårt åt Bartomeu och den provisoriska ledningen idag.

- Det är en skandal att ledningen kan och får ta beslut i det gäller affärer som Pogba och Deulofeu. Men de behövde uppenbarligen de €6 miljonerna för att bättra på balansräkningen till fördel för en viss kandidat.

- Jag ber Ramos Adell (tillförordnad president) att agera enligt Fair Play och sluta fatta beslut som är monumentala för klubben.

- De (tf ledningen) har även ringt upp medlemmar och ställt frågor för en viss kandidats behållning - jag har inte ens tillgång till de uppgifterna i Cencus (systemet där alla medlemmar är reggade).

På frågan om de kontrakt med Neymar som läckt ut i Marca och kanske kommer leda till ytterligare stämningsansökan mot klubben, Bartomeu och Rosell svarade Benedito att han hoppas och önskar att det inte kommer leda till åtal då det skulle vara förödande för klubben att se två presidenter åka in i fängelse.

Benedito var även missnöjd med den senaste mätningen (2%) och menade att medlemmarna nu hade möjlighet att rösta på någon som kan ena klubben och få slut på alla anklagelse mellan Barto och Laporta.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-29 14:00
Grattis på födelsedagen Joan Laporta! Och grattis César Rodríguez som skulle fyllt 95 idag!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-29 13:46
Tebas (Liga president): "My four children are Real Madrid fans, so it's not hard to know which club their father is fan of..." [ser]

Förvånande... Nja.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 12:31
@zick9:

Det hade han inte? Kommer ihåg starkt att han förlängde sitt kontrakt sista säsongen i Malaga för att höja sin klausul till 30m euro och därför pensionerades hans nummer i Malaga.
Barcelona Nemesis 10
2015-06-29 12:03
@zick9:

Sanningen är att när man är världens bästa lag så är det svårt att göra laget bättre, man måste värva dom absolut bästa spelarna och dom bästa talangerna för att räkna det som förstärkning.
Isco är en klass spelare men det finns en del spelar typer där ute som tillhör kategorin "kortväxt tekniker". Pogba däremot är en väldigt unik spelartyp som är otroligt svårt att hitta, han kombinerar sin stora fysik (runt 188cm) med en brilliant teknik och jag kan faktiskt inte komma på någon spelare som är lik Pogba. Man kan väl jämföra honom med Yaya då båda har den där genombrottskraften i mittfältet och målfarligheten, Pogba har dock bättre teknik och är den spelaren som har gjort flest mål utanför straffområdet den senaste säsongen.

Som sagt att hitta en spelartyp som Isco är definitivt lättare än att hitta en spelartyp som Pogba och därför tycker jag att man ska gå för Pogba. Han är dessutom yngre än Neymar och har mycket utrymme för utveckling vilket gör köpet ännu mer intressant.
Visst är priset för mycket men om man tänker i det långa loppet så är det en spelare som kan spela hos oss i 10 år framåt. Pogba är ett guldkorn som kan bli hur bra som helst så det är inte konstigt att alla stor klubbar är ute efter honom.
Han har också sagt att hans dröm var att spela för Barcelona när han var yngre så för mig känns det som att det är runt 75% chans att han hamnar hos oss!
Barcelona LennyRomario
2015-06-29 11:50
(Xaviesta) Angående yngre/äldre. Du kan ha också ha rätt. Och om vi båda har rätt återstår frågan, vem fan röstar på Bartomeu :)
Barcelona BARCA-més que un club
2015-06-29 10:46
@Thierry Henry:

Glöm inte Suarito också MSN ;)
Barcelona Thierry Henry
2015-06-29 10:34
@11-9-10:

Det kommer aldrig att hända. Vår ekonomi är för stark. Vi har råd att köpa vilken spelare vi vill utan att "offra" någon. Psg kan se sig om i stjärnorna efter Neymar. Vi säljer inte vår framtida balon d or vinnare under några omständigheter. Om inte ledningen är tappade helt och hållet så är Neymar tsm med Messi dom 2 som är helt untouchable i vår trupp.
Barcelona 11-9-10
2015-06-29 09:28
Psg ska inleda sin jakt på neymar, tänk om han offras för att värva pogba...
Barcelona zick9
2015-06-29 06:27
@Ali G:

Isco hade bara ett år kvar på sitt kontrakt.
Barcelona Rayonel Hudssi
2015-06-29 02:04
[QUOTE=enkos]Riskerar Messi att missa finalen ifall han får gult mot Paraguay? Det kort han fick på övertid sist var helt onödigt av domaren [/QUOTE] Ja det gör han. Domaren tyckte synd om Colombia spelarna som blev förödmjukade.
Barcelona Barca4life98
2015-06-29 01:29
Laporta kommer vinna valet, jag tror och hoppas på det. Han verkar ganska självsäker utifrån dom uttalanden som jag har läst här på forumet. Laporta kommer säkert att slakta Bartomeu totalt om han nu vågar vara med på debatten. Känns som att Laporta har ett äss i rockärmen...
Barcelona Ali G
2015-06-29 01:28
Barcelona prepare an 80+10M bid for Juventus midfielder Paul Pogba (22). The player would stay at the Italian club for another year. [sport]

Förr eller senare är han klar. Men 90M känns lite väl mycket, Isco kostade en tredjedel av de där.. För de pengarna kan man köpa in minst två världsklass spelare.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 00:52
Hur människor ens kommer rösta på Bartomeu är för mig helt sjukt. Btw, hur många spelare från La Masia har blivit etablerade A-lagspelare under Rosell/Bartomeu? Zero på fem år alltså. och inte nog med det så har B-laget åkt ur andra divisionen nu. La Masia har blivit misshandlat, jag saknar ord.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 00:43
Cameroonians

Haha, vilket skönt svar han gav för Bartomeu.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-29 00:43
jag har sovit gott sen trippeln mina vänner. men det här jävla valet börjar skrämma mig som fan. snälla asså ni som röstar, är ni blinda?????

kolla hur klubben funkar nu för tiden. la masia är snart ett minne. det gör mig riktigt ledsen. speciellt nu när jag ser att lapora påpekar att han undrar hur idioterna tänkt kring deulofeu.

och sjuka är att deulofeu grejen känns som bara början...adama, samper, halilovic för att nämna nåra. hur blir det me dom?

vinner barto så går vi mot en mörk tid, blir inte ens förvånad ifall messi tröttnar o sticker. förstår honom då...eller att talanger börjar fly.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 00:36
Alltså värvar vi Pogba vilket vi förmodligen kommer göra så måste vi vänta ett år för att se honom i Barcatröjan, kan fan inte vänta så länge haha. Fuck you Fifa och Bartomeu/Rosell.
2015-06-29 00:34
Laporta om de andra kandidaterna ; Benedito - oerfaren Majo - oerfaren Farré - oppurtunist Freixa - kameleont Bartomeu - Rosell Jag kommer att införa möjlighet att rösta online. Rökförbudet kommer att ligga kvar. En läktare/sektion för sjungande fans är en möjlighet, men först måste vi rensa ut de våldsamma supportrarna.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-29 00:13
Sköna svar från Laporta som vanligt. Han trycker på hårt för Pogba vilket egentligen endast beror på att Veratti inte har riktigt lika mycket James Rodriguez/Neymar hype över sig som Pogba har, globalt sett. Sedan kan man förstås även räkna in problematiken i att värva loss en nyckelfigur från ett lag som inte behöver sälja och man förstår ganska snabbt att han inte är sugen på att gå i samma björnfälla som sina föregångare, läs Thiago Silva. Vill man ha ett flaggskepp till värvning i år på marknaden återstår alltså endast Pogba, och Laporta går inte till val utan fläsk. Pogba tycker jag ett och annat om men det hör inte till saken här då jag vill behandla ämnet objektivt. Som sagt, sköna svar han levererar, den gode Laporta. Han har en poäng i att man bör ta dessa opinionsmätningar med en rejäl nypa salt då slutspurten inte ens påbörjat ännu. Tom Usain Bolt är seg i starten för att sedan dra förbi alla under upploppet. Tålamod och hopp är receptet här. Goda tvåor på min lista efter Laporta som Presi är ALLA andra utom Bartomeu, den ovalde räkmackeglidaren.
2015-06-29 00:03
Laporta:

Jag har slutat att tro på det Bartomeu säger, han kommer hela tiden bara med halvsanningar, som i fallet med Neymar-affären.

Burn.
2015-06-28 23:45
Laporta gav ikväll en intervju med Radio Catalunya, här kommer några kommentarer och svar;

- Albertini? Han har erfarenhet från Italienska förbundet och jag tror att han kan hjälpa till med att återupprätta kontaktvägar och relationerna med UEFA och FIFA.

- Interimledningen borde inte syssla med affärer utan endast se till att klubbens administrativa ärenden fortlöper fram till valet är över. Jag skulle gärna vilja hur de tänkte gällande Deulofeu.

- Alla mätningar är relativa. I valet 2003 gav de mig 0%chans. Idag har jag i alla fall 24%.... Valet är långt ifrån klart.

- Valdatumet är som det är och det får vi förhålla oss till och utifrån det jobba hårt för att få medlemmarnas röster den 18:e

- Genom Lucho har laget återtagit den stil de förlorade under Tata Martino.

- Vi behöver göra förändringar när det gäller Basketsektionen. Vi presenterar våra planer mer i detalj i morgon.

- Guardiola är välkommen tillbaka när han vill och till vad som helst i klubben. Han skulle vara perfekt som president. Jag vet inte vad ha kommer göra efter Bayern, eller om han ens vill komma tillbaka.

- Pogba är en utmärkt idé. Han har fysiken och en teknik som inte kan ifrågasättas. Dessutom är han en bra förebild. Helt enkelt en profil som passar i Barca.

Barcelona Tiki-Taka
2015-06-28 23:39
Innan trippel vinsten var man nästa hundra på att laporta skulle vinna. Men känns som att trippeln blir en perfekt skyddsmantel.....hoppas innerligt att dem röstar på laporta! Inte kan väl en skurk bli president :-/
Barcelona Liatzo
2015-06-28 23:39
Laporta asked about poll held by Marca which favoured Bartomeu to win elections: "When I was elected in 2003, I had 0% votes by Marca."
Barcelona Blaugrana91
2015-06-28 23:32
Min känsla säger också att Bartomeu vinner valet. Jag föredrar väl Laporta tror jag, men inte helt säker faktiskt. Tycker övriga kandidater pratar mycket om att dem har så bra alternativ till Qatar Airways som kommer betala så mycket mer, ge oss namn på dessa företag då! Skulle gärna slippa Qatar på vår tröja men övriga kandidater måste namnge dessa företag och berätta exakt vad dessa kommer betala. Vi behöver ha en tröjsponsor för att kunna fortsätta värva toppspelare.
Annons: