/spanien/barcelona/forum/22579.aspx/spanien/barcelona/forum/22579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-08-13 22:38
Hur kan du missa den? Första sidan, du ser ju Drenthe och Sneijder. Starta videon bara.

lagkapten:

Bara lugn. Snart går han ut och säger att Kaka kommer i morgon. :D
Barcelona Puyol5
2007-08-13 22:35
Haha tyvärr lyckades jag inte hitta video presentationen. Spanska är väl inte min starkaste sida direkt =)
Barcelona lagkapten
2007-08-13 22:32
Rambla

Haha, Calderon måste känna sig bra dum nu. Han har betalat 41 milj euro för två spelare för att tillfredställa fansen och ändå är de långt ifrån nöjda. De borde clownen ha tänkt på innan han lovade Kaka. Calderon och hans stora käft ;)
Tala är silver, tiga är guld, Calderon?
Barcelona Rambla
2007-08-13 22:18
Heheh, kolla in presentationen av Sneijder och Drenthe. Istället för att fansen välkomnar dem så skanderar de "Vi vill ha Kaka, vi vill ha Kaka" åt presidenten. :D

Lyssna vid ca 54s.
Länktips: www.marca.com/
Barcelona Cristocea
2007-08-13 21:16
Jag har också hört att Catalunya har spaniens snyggaste kvinnor. Klart man inte vill lämna staden Barcelona då :)
Barcelona Rambla
2007-08-13 20:20
Nog finns det intresserade klubbar. Saken är väl den att de spelarna inte är speciellt att lämna Barça. Kan någon klandra dem? Vem vill lämna den underbara staden Barcelona och klubben Barça? Om de nu måste lämna, tänker de se till att få ett bra kontrakt med bra lön. Även om de inte har en jättelön sett till Barcelonas löner så är nog deras lönekrav rätt saftiga för de klubbar som är intresserade.

Guddy tex, som har skaffat hus och familjen sägs trivas alldeles ypperligt med livet i Barcelona. Han lär se till att få en rejäl lön innan han väljer att vända tillbaka till England och PL.
Barcelona Vampíro
2007-08-13 20:17
Motta är ju den som har flest klubbar efter sig. Men hur är det med Maxi och Ezquerro? Själv tycker jag att man ska släppa Santi gratis, han kom ju gratis och så tror jag inte man kan få så många euoros för honom. Maxi verkade ju gå till Sporting på lån men det blev inte av. Efter det har jag inte hört nått om honom. Hoppas vi blir av med dessa herrar snart och att det inte blir som Saviola.
Barcelona Ken
2007-08-13 20:10
Vampíro

Tror nog att d ryktas om rätt många men klubarna som drar i våra som det i dagarna ryktas om West ham, Ajax, Milan, Lyon mm väntar å ser över andra alternativ samt att dom hoppas man i barca skall släppa dom billigare...

Om inte annat så verkar det så...

transfer fönstret stänger ju som sagt i slutet av denna månaden!!!
Barcelona Vampíro
2007-08-13 20:04
Ämne: Då kanske vi ska avv....
Det hade varit en riktig bra deal. Men Sylvinho är nog inte så sugen på att spela i segundan, även om han hade fått mycket mer speltid där. Det hade ju varit grymmt bra att ha Zambrotta och Ángel i truppen då båda kan spela på båda kanterna.

Men det viktigaste nu är att man försöker sälja Santi, Maxi och Motta. Behåll Gudjohnsen, han är viktig men sälj dem andra. Det känns hela tiden som att försäljningarna av dem här spelarna skjuts upp. Är det inga som är intresserade eller?
Barcelona Rambla
2007-08-13 19:55
Då kanske vi ska avvakta, för Goal är ju knappast den trovärdigaste källan.

Såg just förra säsongens första match, Celta-Barça. Det som slog mig var att Angel Lopez som det skrevs om som möjlig ersättare om Belletti försvann, spelade hela matchen som vänsterback och gjorde det riktigt bra. Han är ju annars högerback och har gjort någon landskamp på den positionen. Min tanke var då, om vi skickade Sylvinho till Celta plus några canteranos på lån att vi köper in Angel Lopez som ersättare. Då har vi en ytterback som kan täcka upp för både Abidal och Zambro/Belletti. Hur bra vore inte det? Det kanske inte är det lättaste att lura iväg Sylvinho till Segundan trots att han faktiskt en gång kom just från Celta. :)
Barcelona Myrran
2007-08-13 19:46
Rambla

Jo, om man tänker så kan det bli en trevlig semester för dem som inte spelar landslags fotboll. Får väl glädja mig åt att det är för en bra sak. Det konstiga är att jag inte hittar något om detta på Sport, FCBarcelona.com eller Unicef.org
Barcelona Rambla
2007-08-13 19:43
Myrran:

Det är inga matcher inbokade. Det kommer att ske under landslagsuppehåll under hösten och Barça lär bara skicka några spelare som visar upp sig, så det är inget att hänga upp sig på.
Barcelona Myrran
2007-08-13 19:35
Det kan inte vara sant det jag läser. Hoppas verkligen inte det. Ska Barca verkligen åka iväg mitt i säsongen till Honduras och Vietnamn?!

Nån med en mer trovärdig källa?
Barcelona lagkapten
2007-08-13 19:28
De flesta här inne håller nog med om att en uppfräschning inte skulle skada. Annars kan man alltid ha någon slags omröstning
Barcelona Cristocea
2007-08-13 19:22
Captain Fantastic!//

Enligt dig, ja. Men kanske inte enligt andra.
Barcelona Evička
2007-08-13 18:50
Ken//Och som jag svarade igår, så har jag bett centralred fixa tröjorna. Det är de som ändrar dem, vi kan inte göra det. Det borde vara på gång.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-13 18:33
Enligt mig behövs inget förnyande av vår nuvarande sida alls. Den är utifrån en grafisk/konstnärlig synpunkt lätt den vackraste på hela Svenska fans, och detta säger jag inte alls pågrund av att jag är färgad utan mest pågrund utav den elegans och stilrenhet den har. Enligt mig så utstrålar den Barcelonsimo, med Guardiola och Puyol på sidorna. En finare kan nog inte skapas enligt mig.

Tröjorna ändras väll varenda säsong, det är nog mest bara en fråga om tid tills de aktuella försvinner.
Barcelona Ken
2007-08-13 18:31
Har läst lite om att Guddy, Motta och thuram ryktas lämna...

Lite otippat men bra tycker jag om man lyckas bli av med Thuram då han är i slutsteget av karriären och förhoppningsvis vill lämna för en toppklubb i frankrike än att harva på bänke i vår klubb å sen gå gratis.

Har ju som sagt Marquez som alternativ och i värsta fall Olquer. Fast vid närmre eftertanke om d skulle krisa sig ordenligt med skador därbak så kan nog yaya göra en Essien och agera back nån enstaka match....ser bra ut ifall thuram skulle lämna tycker jag....
Barcelona Ken
2007-08-13 18:21
Nån här inne somhar koll på hur det går med uppdateringen av barca sidan, redaktionen??

Skulle behövas en uppfräschning här inför stundande säsong med nya tröjor å liknande.

Läste något om d snabbt igår??
Barcelona ze nemo
2007-08-13 18:14
För er som har Tv4SportExpressen kan kolla på det nu. Barcelona spelar mot Celta Vigo, sedan mot Villareal, Athl. Madrid och Gimnastic.
Barcelona Deco_thecow
2007-08-13 18:06
vem är jonathan dos santos är de gio dos santos bror eller ????
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-13 17:52
Ok vad sägs om att möta chelsea i en Final! Skulle smaka Marabou:D slå dom med 3-0! Är så sugen nu på att Ligan drar igång. Vill se lite Samba fotboll av världens bästa lag BARCA!

Visca Barca!
Barcelona Savve
2007-08-13 17:48
Ämne: Hoppas vi får möta C....
Chelsea är väl rankade i seedningsgrupp 1 numer, samma som oss alltså. Därmed går det inte längre att möta dem i gruppspelet.
Barcelona Tompa
2007-08-13 17:40
Xaviiiiii:
Jag möter mycket hellre Chelsea i utslagsmatcherna men det är ju individuellt.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-13 16:59
Hoppas vi får möta Chelsea i grupp spelet!. Skulle vara kul. Plus att Henry har gjort massa mål på Chelsea. Vad tycker ni om det?
Barcelona Evička
2007-08-13 16:53
Ämne: någon som vet när ch....
30/8 kl 18.00 i Monaco
Barcelona sölta
2007-08-13 16:30
Om man inte ska köra en ren rotation med exakt lika mycket speltid för alla fyra, så är det Ronaldinho och Messi som är de självskrivna av de fyra.

Förstår inte varför alla är så besatta av att alla fyra anfallare ska spela samtidigt, vi har ju också tre offensiva mittfältare som inte går att peta, som ska konkurrera om två platser.

De fyra anfallarna ska spela tillsammans endast om vi jagar ett mål i slutet av matcherna.
ronaldo_de_assis_moreira
2007-08-13 16:01
någon som vet när champions league grupperna lottas?
Barcelona the culé
2007-08-13 15:56
hur kan man tycka att det är messi som ska sitta på bänken av våra 4 super stjärnor, messi skall spela när han kan spela!
Real Madrid Buscapé
2007-08-13 15:25
Haha... Vi får väl se! Rolig kommentar där om Calderon och Mijatovic förresten... mycket mogen :P
Annons: