/spanien/barcelona/forum/22575.aspx/spanien/barcelona/forum/22575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-09-16 13:05
Pio pio:

Jag undrar samma sak. Var är alla madridistas som lipar om det orättvisa, där domare ideligen gynnar Barcelona? Madrid var tydligen riktigt pressade igår av Almería. Felaktigt bortdömt mål för offside, utebliven straff, tveksam utvisning. Lägg där till att de förbjudit Negredo, Almerías bäste målskytt hitintills att spela mot Madrid, eftersom han är värvad där ifrån.

Kommer detta att ältas i El Vestuario under veckan , eller kommer det kanske någon passande krönika från t ex Nina? :D
Barcelona barca style
2007-09-16 12:58
matchen kommer att sändas!!
Barcelona barca style
2007-09-16 12:57
TV-tider i TV4:s fotbollssändningar

Lördag 15 september
20:25 Lazio-Empoli, serie A, TV4 Plus
22:00 Athletic Bilbao - Real Zaragoza, TV4 Sport

Söndag 16 september
15:00 Inter-Catania, serie A, TV4 Plus
15:00 Juventus-Udinese, serie A, TV4 Sport
17:00 Murcia - Atl Madrid, TV4 Sport
19:00 Sevilla - Recreativo, TV4 Plus
21:00 Osasuna - Barcelona, TV4 Plus
23:10 Fotbollskanalen, TV4

Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-16 12:52
Antonio!/

Jo, det har med vilket bolag som äger rättigheterna, det är rätt. Men det är också så att Audiovisual/mediapro äger rättigheterna till alla andra matcher utom just 21,00 matchen på Söndagar. Den äger Canal +, och de har inga rättighetsproblem just pågrund av att den går som PPV (i Spanien).

Sedan så har ju alla matcher som gått kl 21,00 alltid visats sedan liga starten. Frågan jag ställer mig dock är om faktumet att det är Barca som spelar gör att frågan blir alltmer komplicerad, men jag tror inte riktigt det, då Real spelade förra veckan vid exakt samma tid -- och matchen visades.

Nu ska inte alla männsikor lita på mig fullt ut bara för att det låter som att jag kan mina grejer. Byråkratin är jävligt komplicerad och jag kan nog inte 10% av hela storyn som gömmer sig med rättigheterna, så mina ord är mest hoppfulla antaganden :)
AlwaysUnited
2007-09-16 12:50
Ni kan gå in www.tv.nu !!

Gå längre ner så hittar ni tv 4 + och kl 21.00 står det Fotboll:La liga !!

Alltså matchen visas på TV 4 + Idag.

Lycka till ikväll !

Obs !

Sevilla matchen visas också.
Barcelona Barca Barca
2007-09-16 12:48
Captain Fantastic!// Mkt riktigt! kollade upp de nyss. Som ni har märkt så står det inget om det på fotbollskanalen. Jag tror det avgörande svaret kommer efter Inter-Catania matchen.. bara avakta o se. Mitt tipp går till att matchen faktis visas
Las Palmas Pio pio
2007-09-16 12:46
Captain Fantastic! har rätt, skrev lite om det igår. Tror inte det är några problem med matchen ikväll. Dock ska sägas att de som styr Audovisual Sport är Grupo Prisa som i sin tur äger även Canal + Spanien...

Förresten undrar vad alla madridistas och blancos är idag efter rånet igår mot Almeria...
Barcelona Mackan - Iniesta
2007-09-16 12:39
Hoppas att du har rätt Captain Fantastic! Det låter t.o.m riktigt troligt det du säger så hoppet har kommit tillbaka rejält!

Sevilla Antonio!
2007-09-16 12:39
Captain Fantastic!//
Har det inte att göra med vilket bolag som äger rättigheterna för ett lags matcher. Är inte insatt men så har jag förstått det hela.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-16 12:22
Om matchen sänds kl 21,00 (vilket är planerat) så borde matchen med största sannolikhet sändas. Det är nämligen så att i Spanien så har rättigheterna till kvällsmatchen på Söndagar köpts upp av Spanska Canal +. Deras rättigheter styrs (så vitt jag vet) oberoende av Mediapro och Audiovisual, Canal + sänder matchen i PPV i Spanien, men de andra länderna (som Sverige) har kanaler som Tv4 som betalar för rättigheterna och sänder matchen gratis (om du betalat för kanalen) till folket.

Det är därför vi alltid kunnat se 21,00 matchen på söndagar hitills, den var ju te x den enda matchen som sändes i den första omgången (då alla andra matcher aldrig visades), och i den förra var det ju Real-Villareal som också visades.

Jag kommer inte på någon anledning till att matchen inte skulle visas ikväll. Men jag kan ju ha fel :)
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-16 12:09
Du får be till gudarna om du är troende annars är det bara att hålla tummarna och lyssna på radion på Barcas hemsida eller streama...
Barcelona Visca_Barca
2007-09-16 12:07
Ämne: Visca_Barca

Tyvär....
fan också :( .hur ska man göra ikväll?
vill see titti :(
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-16 12:06
Visca_Barca

Tyvärr är svaret nej. du kan se höjdpunkterna efteråt men inte matcherna live.
Barcelona Visca_Barca
2007-09-16 12:06
tja har en fråga ..
om ja köper barca online kommer ja kunna se alla barca matcher eller?
Barcelona Vampíro
2007-09-16 11:59
På fotbollskanalen står det fortfarande att dem ska visa Osasuna-Barcelona kl 21.00. Vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer. Dem kommer säkert att säga något om matchen i deras Serie A sändning som börjar 14.00. Tyvär så är det så, för två veckor sedan fick vi bra nyheter när det löste sig i sista stund och vi fick se Barcelona-Athletic och nu kanske vi inte får se dagens match. När ska rättighetsbråken lösa sig?
Barcelona Barca Barca
2007-09-16 11:57
Japp grabbar, det verkar som matchen inte visas idag. Dom visar en film istället. Som vanligt rättighetsproblem ännu en gång. Pengar har tagit över fotboll. Fotboll är för fansen och inte för pengarnas skull. Att fansen inte ska behöva se sitt favoritlag är så jävla dåligt så de inte är sant.

Men man får hoppas på mirakel ännu en gång som förrförra helgen...

......och så regnar det också, bra start på dagen va har man nu o se fram emot hela söndan?
Barcelona Suñol_
2007-09-16 11:54
Skandal är det, jävla kapitalistsvin!
Barcelona Camparn på nou
2007-09-16 11:47
Messi 10

Förstår att du vill se Bojan på planen men han är ingen mittfältare om någon i anfallet skulle spela på mitten skulle det vara Ronaldinho men det är eg inte heller något alternativ då laget blir för offensivt.

Ang Champions leauge så är deras val av Fenerbache-Inter inte så konstigt svenska kanaler sätter alltid svensklagen på första plats hur dåliga matcherna än är. Men att de väljer att visa Sporting-Man Utd på VS1 den kanal som flest kan se av viasport kanalerna och lägger Barcelona-Lyon på VS2 den bästa matchen på pappret av alla den omgången är uselt.
Barcelona Mr Barca
2007-09-16 11:47
Jag kan rekommendera http://liveonsat.com/. Denna sida uppdaterar senaste info samt vilka kanaler som visar olika matcher. Enl den är det bara Canal + spanien som visar matchen och tror dessvärre det stämmer väl överrens.
Barcelona Abbe_
2007-09-16 11:44
Ett tecken till på att det verkar som att matchen inte kommer sändas är att alla Stream till matchen är "Maybe". Tyvärr, men man blir ju så irriterad på den här skiten! De har haft en hel sommar på sig att lösa allt. Det är näst intill skandal!
Barcelona Kalle.
2007-09-16 11:40
Tror tyvärr att Abbe har rätt. Ser ingen anledning till att skriva att det är en film 21.00 om dom inte var säkra på att Barca inte skulle sändas.
Barcelona El Culé
2007-09-16 11:38
Det stog i går på iallfall majoriteten av alla tv tablåer att Real Madrid-Almeria skulle visas, men det blev ändrat så vi får nog inte ta ut något i förskott - tyvärr.
Barcelona Abbe_
2007-09-16 11:38
Om ni kollar på TV4+ tablån så ser ni att 18.30 börjar studio La Liga och Sevilla - Recreativo sänds kl 19.00. Däremot så sänds någon film kl 21.00 och inte Osasuna - Barcelona. Jag tror tyvärr att vi måste tro mer på den tablån än Viasat.
Barcelona Smogen
2007-09-16 11:35
Vad är det för snack om att Barca inte ska visas på TV? Det är för mig helt nytt i så fall. Innan har det ju ALLTID handlat om 19.00 matcherna och inte varit problem med några andra. Barca spelar ju 21.00. Borde altså vara lungt.

men å andra sidan har tv4+ ändrat i sin tablå till "brudens far" istället....hurra :/
Barcelona Kalle.
2007-09-16 11:34
Perfection, ja det står så. Men det har hänt förr.. det står att en match ska sändas och sen blir det inte så. Man kan ju alltid hoppas!
Barcelona Abbe_
2007-09-16 11:34
Perfection

Hur kan du vara så säker på det när inte ens TV4 själva vet om de kommer att sända matchen? Det är rättighetstvisten som strular igen och då spelar det inte så stor roll även om Viasat har uppdaterat deras tablå eller inte.
Perfection
2007-09-16 11:31
Kolla länk. Barcas match kommer visas kl 21 i tv4+ jag är säker på det. Man måste gå in på tv4+ tablå där det står "välj här" över Viasatsport 1 tryck där sen ta fram tv4+ så står det 18:30 spanska la liga fram till den sista matchen kl 21 typ
Barcelona Abbe_
2007-09-16 11:28
Barça-fan

Under Bojan-artikeln på Fotbollskanalen.se. Det finns lite kommentarer där.
Barcelona Barça-fan
2007-09-16 11:24
Abbe_
Vilket forum?
Barcelona Abbe_
2007-09-16 11:22
Perfection

Läste på ett forum att det ser mörkt ut inför matchen ikväll för att det fortfarande är rättighetsbråk. Enligt någon tjej på TV4 så såg det mörkt ut men vi kan alltid hålla tummarna för att det kommer att fixas. Men som sagt, hoppas inte för mycket.
Annons: