/spanien/barcelona/forum/22574.aspx/spanien/barcelona/forum/22574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2007-08-14 14:52
Någon som vet vad som har hänt med www.fcbarcelona.dk?
Barcelona Klint
2007-08-14 14:43
Haha ja Oleguer kunde väl få spendera en säsong med B-laget. Hur mycket sämre kan egentligen Jesus Olmo vara?

Jo vi har Iniesta, Deco, Xavi och Ronaldinho? som kommer att spela som offensiva mittfältare. Sen kör väl Yaya Toure som pivote med Marquez och Edmilson som backup. Det är vad jag tror. Men de som kan alterneta på samtliga mittfältsplatser är, i mitt tycke, Deco, Xavi, Yaya Toure och även Marc Crosas. Med detta sagt menar jag att det skulle kunna finnas fog för att ge honom en plats i a-truppen.
Barcelona Rambla
2007-08-14 14:36
Ämne: Rambla

Absolut är....
Tja du, fick jag välja så hade jag gärna bytt ut Oleguer mot Crosas. Ollie kan få lira med B-laget. :D

Men om vi är seriösa då. Vi har Iniesta, Xavi, Deco, Yaya och Edmilson på mittfältet. Eventuellt får säkert Marquez spela som pivote. Edmilson är visserligen skadad och borta fram till jul. Det skulle kunna öppna för Crosas fram till vinterfönstret. Då kan man utvärdera hans insatser och bestämma då om han ska vara kvar och kanske låta Edmilson gå som det varit tal om. Jag har inga problem med att Crosas stannar, för det är en stor mittfältstalang. Just det att han är så allround gör det perfekt att ha honom i truppen. Som du var inne på, oavsett om han får lite speltid så lär han utvecklas bara genom att träna med A-truppen.
Barcelona Barca Barca
2007-08-14 14:36
Wes// Samma el clasico som "Robinho dribbla iaf Zambrottas liv i första El Clásico" Lekte Messi så mkt med carlos att han hallka bröt fingret. Sorry men kom inte o snacka om vem som leker med vem, för där förlorar du.

Emersons ord säger det hela, "Det var inte vi som vann ligan utan Barca som förlorade den"

Ställ dom här frågorna till dig själv:

Hade Robinho platsat i Barca?

Hade Ronaldinho platsat i Real Madrid?

Kom inte o yra dig om att Robinho är bättre än en spelare som har fått priser som Robinho aldrig kommer få.
Barcelona Klint
2007-08-14 14:26
Rambla

Absolut är det inte ett enkelt val. Jag ser honom hellre få utvecklas i Celta än att spendera en säsong i Barca B med tanke på vilken division de kommer att husera i under säsongen. Men när ska man egentligen flytta upp spelare längre bak i banan? Oleguer kom upp när han var runt 23 år. Det kan väl inte bara vara de offensiva ungtupparna som ska få chansen?
Barcelona Sürer
2007-08-14 14:22
robinho har inte ens gjort 14 ligamål sammanlagt under sina 2,5 år i real madrid.. messi gjorde 14 mål förra säsongen .. vart vill alla real madrid fans komma med robinho
Barcelona Rambla
2007-08-14 14:21
Klint:

Helt klart ett tufft val att göra. Åtminstone för oss. Segundan är ju ett snäpp bättre än Segunda B men kanske inte tillräckligt. Jag tycker också att han verkar stabil och mogen i sitt spel trots sin ringa ålder. Det är ju dock en sak att spela i träningsmatcher under en försäsong jämfört med ett och annat inhopp i Primeran och få 10-15 minuters speltid någon gång då och då. Kanske det bästa vore att låna ut honom till en Primeraklubb trots allt?
Barcelona Klint
2007-08-14 14:12
Av Valiente, Olmo och Crosas så är den sistnämnda den som imponerat mest på mig. Ruggigt lik Guardiola i spelstil samt utseende. Tror att han med lite erfarenhet kan visa sig vara en fullgod Barca spelare om några år. Frågan är bara var han får den erfarenheten? Ett år i Barca med begränsad speltid, men få träna med världsspelare eller ett år i Segundan med mer speltid, men sämre kvalitet?
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 14:10
Cristocea

Toni Calvo har gått till Aris Salonica i Grekland...Har för mig att Barcelona har en option på att köpa tillbaka han.

Edit: Länk http://es.soccerway.com/news/2007/June/23/calvo-signs-for-aris-salonica
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 14:09
Jag är lite inne på den linjen Klint men ska han lånas ut så ska det vara till en bra klubb som även garanterar Marc en plats i startelvan. Dock såg vi att Abidal tog steget upp i sista träningsmatchen och spelade lite som mittfältare. Sen kan alltid Toure spela där också om Marquez tar hand om det defensiva..
Barcelona Rambla
2007-08-14 14:08
Klint:

Ett år i Segundan hos Hristo gör bara susen. Tror inte Crosas lär se så mycket speltid. Det gäller även Valiente och Olmo. Om detta skulle underlätta en värvning av Angel Lopez, desto bättre.
Barcelona Klint
2007-08-14 14:08
Toni Calvo?
Barcelona Cristocea
2007-08-14 14:06
Vad heter han som börjar på Toni och som lirar för Barcelonas ungdomslag? Han är mittfältare och en riktig stortalang, bland de bästa på hans position.
Barcelona Klint
2007-08-14 14:06
Förstår inte varför vi ska låna ut Crosas. Vi har inte jättebred uppsättning av centrala mittfältare faktiskt och med Crosas i a-truppen så tror jag att han kommer få en del speltid faktiskt.

F.ö. tycker jag att vi ska låta Wes leka i sandlådan för sig själv eller så kan man spärra provokatören.
Barcelona Rambla
2007-08-14 14:05
Wes:

Har du svårt för att svara när man fråga dig?

Robinho är en sopa, försöker leka spelfördelare trots att han inte duger till det. Dålig spelförståelse och slår bara bort en massa bollar eller skjuter upp bollen på läktaren. En liten gråtande unge som gnäller på domaren stup i ett. Vem försöker du lura?
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-14 14:02
Wes

Ja precis som att Guti skulle vara av samma som Xavi eller?

Kan ingen spärra fjortisen som inte kan komma med starka argument?
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 14:01
Rambla

Ja hade nog också lånat ut han så att han får lite rutin. Varför inte till Celta, Hristo är nog sugen, framförallt när det snackas att Oubiña är på väg bort..Men vi får väl se..
Real Madrid Wes
2007-08-14 14:00
Att Ronaldinho skulle vara av samma kaliber som Robinho är lika troligt som att Puyol skulle vara i närheten av Sergio Ramos kunnande.

Lika troligt som att helvetets skulle frysa till is för att citera en som tidigare skrev här..
Barcelona Rambla
2007-08-14 13:59
Pio Pio:

Crosas lär nog lånas ut, annars är han väldigt allround och spela både mittfältare och ytterback. Precis som även Olmo kan göra. Vad Txixi och Rijkaard beslutar kvittar mig vilket, om det blir ett köp eller satsar på canteranos. Jag tycker som sagt att både Belletti och Sylvinho har en tendes att alltid bli/vara småskadade. Ofast då muskelbristningar.
Barcelona Klint
2007-08-14 13:58
Jag tycker att Crosas har gjort sig förtjänt av en plats i a-truppen. Sen är jag nog beredd att hålla med om att en värvning av Angel skulle sitta fint. Dock så tror jag inte att så blir fallet.
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 13:56
Håller med lite om ytterbacksplatserna absolut. Så vi får hoppas Txiki och co. tycker som oss då och värvar en till ytterback! =) Men tycker att vi annars överlag har en komplett uppsättning. Och varför inte behålla Crosas?Vi har ju egentligen bara Deco, Iniesta, Xavi till pivote platserna.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-14 13:55
Wes

Var Robinho ens med och kandiderade om världens bästa fotbollsspelade 2006/2007? NEJ, det var han inte!
Men en viss Ronaldinho och Messi var.
Som sagt Robinho är en liten snorunge som alla Real fans vill se som deras egen Ronaldinho. Hoppas han bryter benet mot Sevilla i returmötet.
Real Madrid Wes
2007-08-14 13:55
Pajasen?
Inte visste jag att Rijkaard hade ett konto här..
Eller du kanske menade Oleguer? Kanske båda två?
Barcelona Rambla
2007-08-14 13:54
Wes:

Det är du som skriver Blogg Madridista va?

En sista fråga. Hur många mål gjorde Robinho i ligan senaste säsongen?
Las Palmas Pio pio
2007-08-14 13:53
Spärra pajasen..
Real Madrid Wes
2007-08-14 13:52
MEESSIIII

Det var ju ganska bra att han begärda att få spela, för som han gjorde det :)

Laget Real Madrid, Individen Barcelona.
Som de erkända experterna säger.
Barcelona Rambla
Pio Pio:

Jag inser att spelare som Zambro och Abidal inte kommer att spela precis varenda match under säsongen. Alternativen till höger, Belletti och Oleguer och Sylvinho till vänster, gör åtminstone inte mig trygg. Jag hade gärna sett en spelare till som kan täcka upp på de två platserna och då får det gärna bli Angel.
Barcelona Vampíro
Rambla

22 spelare känns bra tycker jag. Då betyder det att det finns en ersättare på varje position. Plus att vi har spelare som kan spela på många olika positioner.

Okej nu får det vara nog, spärra honom.
Real Madrid Wes
2007-08-14 13:51
Vem blev utsedd till bästa spelaren i Copa America? Ja, just det. Sug på den.
Barcelona MESSIIII
2007-08-14 13:50
wes

ända anledningen till att robinho fick spela så mycke som ah nfick på slutet var att han hotade capelo med att " får jag inte mer speltid inom en m¨nad så sticker jag
Annons: