/spanien/barcelona/forum/22562.aspx/spanien/barcelona/forum/22562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2007-08-26 21:12
Beautiful_Barca,

Snälla, Gabi är avstängd och Marquez har inte tränat med truppen eller varit med på försäsongen mycket alls. Thuram och Oleguer har startat i princip alla matcher tillsammans. Och vad var Rijkaards fel idag? Ärligt talat? Jag hittar inte många, om ens några.

Han tar ut Zambrotta och går ner på en trebackslinje. Han tar in Deco för att få fart på mittfältet. Och han tar in Henry. Visst kunde väl lika gärna Ronnie eller Eto'o gått ut, men utöver det tycker jag Rijkaard inte gjorde något galet.
Real Madrid Moussão
2007-08-26 21:11
KLint

du har säkert rätt, men jag hoppas ni kommer igång vilket ni säkert gör så vi kan få en sån där hjärtdödande la liga som förra säsongen, men som jag frågade innan varför syntes inte dos santos, utelämnad ur truppen eller vadå??
Real Madrid Keffoo
Lukas.RP

Provocera? Jag var verkligen inte efter att provocera någon. Rijkaards kunskaper kom på tal och jag hängde på. Konstaterade och instämde, snarare än provocerade. Ska inga andra än ni få kritisera eran tränare eller vad?
Barcelona Rambla
Messi är inte fullt tränad för 90 min i Barça. Är det så förbannat svårt att förstå?

Moussão:
Gaby Milito är tillbaka till nästa omgång. Det såg inte alls för offensivt ut tills Yaya gick ut. Det är helt rätt att ta in Deco när Racing är 10 man och så mycket tid. De hade ju bara Munitis springandes kvar där uppe och backade tillbaka med hela laget. Ska en fyrbackslinje och en pivote försvara sig mot en Munitis?

Vi är inte i form fysiskt just nu. Skulle tippa att hela laget är rätt så nertränade för försäsongsträningen har varit riktigt tuff. Det kommer ta minst 2-3 omgångar innan alla cylindrar är ingång på alla.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-26 21:10
Känns som att samtliga (offensiva) spelare förväntar sig att någon annan ska ta löpningen, vilket resulterar i att alla blir stillastående
Barcelona Smogen
2007-08-26 21:10
ok, TREDJE gången gillt, vad är problemet? kan jag inte få skriva att jag tycker det var uselt passningsspel och undra varför det var så jäkla dåligt tempo? är det inte vettigt att ha lite fart i kroppen när ligan börjar?
Barcelona the culé
2007-08-26 21:09
vi behöver få djupleds löpningar från mittfältet när spelet blir så statiskt, har saknat det ända sen Van Bommel gick. Xavi och Iniesta gör det ibland men såg det inte en enda gång i dag :S

får hoppas att Rijkard får fart på laget tills nästa match och idioterna i spanien fixar rättigheterna.
Real Madrid Moussão
2007-08-26 21:09
vart var dos santos ifall man får fråga???
Barcelona Klint
2007-08-26 21:08
Moussão

Marquez såg ut att vara fit for fight samt att Milito är tillbaka till nästa match. Alltså adios till Oleguer-Thuram förhoppningsvis. Mittfältet offensivt? Vi spelade som vi alltid gör. Med en defensiv samt två lite mer offensiva, sen att Yaya byttes mot Deco var ju bara för att vi ville åstadkomma ett mål. Vilket tyvärr inte blev fallet.
Barcelona El Culé
2007-08-26 21:08
Rambla:

Och varför skulle inte Messi orka 90 minuter?
Barcelona Savve
2007-08-26 21:07
Ämne: Känns som många här ....Logiskt byte enligt mig, du måste tänka på att Copa america-spelarna och Deco ligger efter fysiskt. Därför bara naturligt att Oleguer startar istället för Marquez, och Messi inte kan spela 90. Yaya mot Deco är ju klart offensivt och logiskt byte, Zambro mot Marquez för att ha en spelare som är stark i luften offensivt och kan sköta uppspel, dock borde ju Oleguer gått ut i stället så man behållt offensiven på högerkanten.

1 poäng och kraftigt spelövertag är ingen katastrof men tycker mig forfarande se nonchalans både offensivt och defensivt det är mer oroande. Hoppas på Marquez-Milito i form till nästa match så man får se lite mer aggressivitet.
Real Madrid Moussão
2007-08-26 21:06
Rambla

givetvis inte men det är ett tag kvar tills ni får era ordinarier tillbaks och så tyckte jag att mittfältet såg lite för offensivt ut, med fantastic 4 inne så e det ännu mer offensivt.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-08-26 21:06
Önskar ibland att vi hade behållit Ten Cate och låtit Rijkaard gå.
Har ganska heta känslor mot honom idag som ett antal gånger förut.
Har aldrig upplevt något genidrag från honom precis.
Vi behöver någon stabil coach.
Visst kommer folk börja klaga nu. Man ska inte försöka sparka tränaren efter första dåliga match bla bla bla...
Men nu är det så att jag inte har missat en match på flera år och Rijkaard har inte imponerat. Det som var imponerande var när han fick bra stämning i truppen. That's it.

Många gånger har hans byten samt uppställnigar varit helt meningslösa.

Säg vad ni vill, men jag tänker inte hacka på någon spelare.

Det är inte Oleguers fel att han inte är världsklass. Han älskar säkert Barcelona och gör sitt bästa. Dock är det tränaren som väljer vem som ska spela. Man har två världsklass spelare i Marquez och Gabi, men ställer upp med två sega snubbar.

Tro inte att anfallet kan briljera om de inte känner sig säkra bakåt.

Sedan vad var poängen med bytena. Var Toré dålig för att bytas ut med Marquez? Trodde han Rafa skulle näta? Varför inte låta Messi vara kvar och ta ut Toré mot Titi?
Barcelona El Gitáno
2007-08-26 21:05
Fan!

Mot Racing SKA det bara vara 3 poäng.. Men det är bara att bryta ihop och komma igen.
Barcelona Criff
Vet någon varför den första halvleken aldrig visas men den andra? Samma igår med Real matchen. riktigt skumt!
Barcelona Zamboza
Tycker att vårt anfall såg statiskt ut att döma av andra halvleken. Varken Etoo eller Ronaldinho utmanade. Tycker personligen Henry känns farligare som central anfallare än Etoo. Ronaldinho måste börja löpa mer. Henry slog en någon brant djupledsboll och Ronnie försökte inte ens löpa på den. Messi tror jag byttes ut för att han inte tränat lika länge som de övriga. Han är enligt mig den mest självklare i startelvan av våra 4 stora där framme. Nu blir det skönt med Milito tillbaks till nästa match. Då sitter förhoppningsvis Oleguer på bänken eller läktarn. Förstår inte varför Rijkaard föredrar honom framför Zambrotta.
Barcelona Rambla
2007-08-26 21:04
Moussão:

Vad tror du? För du tror väl inte att Oleguer och Thuram ska spela mittbackar resten av säsongen?
Barcelona Smogen
såg visserligen bara 2:a halvlek MEN varför spelar rijkaard med eto'o på högerkanten och Messi som central anfallare. hur f*n tänker han där? Eto'o var ju helt osynlig hela matchen ute på högerkanten, varför inte låta Messi spela där, eller Henry eller Ronnie? Anser att Eto'o klart ska spela som central anfallare och då o då byta position med de övriga....inte konstant på högerkanten
Barcelona Doddadinho
Förstår bara inte varför man kör med Oleguer på högerkanten, tror det kunde vara bättre med Marquez där istället i så fall
Lukas.RP
2007-08-26 21:03
Ämne: Känns som många här ....
Jo tack, men vi är Fc Barcelona, och en match mot Racing Santander ska betyda 3 poäng. Allt annat är ett misslyckande, men som sagt, 37 omgångar kvar av ligan. Detta var helt enkelt ingen bra dag. Nya tag mot Bilbao, nu ska jag bara avnjuta lite spansk fotboll på tv i Valencia-Villareal.

Hasta lluego culés!
Barcelona !!BaRcA!!
Det är inte så farligt med 0-0. För två säsonger sedan spelade laget 0-0 borta mot Levante i premiären och alla vet nog hur den säsongen slutade :)

visca barca!
Barcelona Rambla
Rijkaard en dålig tränare? Är det ni eller han som ser spelarna 2 gånger om dagen på träningarna?

Han om någon vet varför han måste byta ut Messi, för Leo orkar nog inte 90 min.

Han vet också varför han måste spela med Oleguer och Thuram. Antaglien de ända av mittbackarna som orkar 90 min. Hm, det fanns ju annars bara Rafa att välja på.

Zambrotta spelade 90 min för Italien i veckan. Efter den hårda träningen Barça haft under några veckor nu så var nog även Zambrotta rätt trött. Dessutom, så gick Rijkaard ner på 3 mittbackar. Det är helt rätt när ingenting händer och Racing spelar med 10 man. Men det är ju klart. Får man inte ut önskad effekt så ska självklart alla ha tränaren till hackkyckling.
Real Madrid Moussão
vad tror ni om defensiven som det såg ut idag???
Barcelona Ghazza
Sodan,

Du kan vara lugn, Milito är ju tillbaka efter avstängning och Marquez form pekar bara uppåt. Före vi vet ordet av det så lär även Puyol finnas på banan.
Barcelona SeRDaRo
2007-08-26 21:02
så katastrof match så dåligt av barcleona att det inte är sant. har en sån besvikelse att det inte är sant.
Barcelona Savve
2007-08-26 21:02
Fick bara se andra halvlek men det man såg bådade ju inte gott... Tar vid exakt där vi sluta förra säsongen bortsett från Nastic-matchen, dålig rörelse, onödigt omständigt, förvirrat försvarsspel etc.

En racingspelare försöker bryta benet på Abidal, tur att han misslyckas såg livsfarligt ut. Efter det är det spel mot ett mål eftersom Racing gör allt för att behålla en poäng med tio man. Skapar dock inte mycket förutom en farlig frispark av Dinho och stolpskott av Henry, allt annat farligt är pga virrigt försvarspel av hemmalaget. Skumt att byta ut Zambro och spela Oleguer på högern när man behöver spela offensivt, och att inte lyfta upp Marquez mer på slutet och satsa på längre bollar. Återigen ser man saknaden av en targetspelare i dessa lägen.

Tills nästa vecka får man ju hoppas att man kan se matcherna igen...
Barcelona Carles 5 Puyol
2007-08-26 21:01
VISCA EL BARCA!!!

I vått och torrt!!!!
Barcelona Sodan
Så sjukt typiskt alltså, väntat hur länge som helst på den här matchen. Först så strular det sig med tv avtalet, sen får man inte igång streamen. Sist men inte minst så var det en så solkar seger så man vågade sattsa 2 000 kr på en 2:a, och hur går det då?

Vill inte klanka ner på någon spelare, men mittförsvaret med thuram och oleguer verkar otroligt segt. Inte för det påverkar vårt anfallsspel men bara en sak att påpeka.

Sen att man i 90:ionde minuten kan slå bort en passning som Deco gör är ju bara bedrövligt.
Barcelona Steve-O
Moussão

Tyvärr är det mycket möjligt att det är precis som du säger. Efter att ha sett Henry idag hoppas jag på R-H-M mot Athletic.
Barcelona Klint
Hur många passningar ut mot våran högerkant gick fel idag egentligen? Nästan alla. Ronaldinho brukar vara säkerheten själv när det gäller att leverera 40-50 meters passningar. Men inte idag.
Annons: