/spanien/barcelona/forum/22558.aspx/spanien/barcelona/forum/22558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-16 21:01
lagkapten/

Jag måste ha missat det, vet du till vilken klubb Gerard stack?

Jo för f-n, hoppas verkligen att Motta drar till Ajax då, 7 miljoner? Vilken affär, hoppas verkligen det blir dit han drar. Han känner tränaren och en spelare. Sedan får han ju återbekanta sig med ex-Barca spelare som te x Cocu och kanske Reizeger (om han ens spelar i Holland nu för tiden?) o.s.v

En liten notis bara: Det varkar som om "Mr. 30 miljon man" Pepe spottat på en motsånadare i Cadiz och fått rött kort, nu verkar vissa madridistras på deras forum försvara handlingen. Hmmm...jag vill gärna komma ihåg hur de gapade och skrek när Eto'o spottade mot Unai Exposito.

Det luktar stark dubbelmoral från de mesta av dem...
Barcelona barca style
2007-08-16 20:58
vi mötte racing i premiären säsongen 04/05 som barca vann med 2mål mot 0 blandannat larrson debut mål för barca
Barcelona Klint
2007-08-16 20:46
Däremot mötte vi väl Racing i premiären säsongen 05/06?
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-16 20:43
DaaniP

Nej, Celta Vigo ;)
Barcelona DaaniP
2007-08-16 20:34
mötte vi inte racing i första matchen förra säsongen också?
Barcelona lagkapten
2007-08-16 20:11
Captain Fantastic!

Har för mig att Gerard har lämnat Monaco. Stod väl i Sport för ett tag sen?
Ajax däremot, med Ten Cate vid rodret, kan mycket väl vara Mottas nästa klubadress. De ryktas vara beredda att betala 7 milj euro för honom.
Det finns intresse bland brittiska klubbar för Ezquerro. Så vill Bilbao ha honom, tycker jag de får betala några millar. Om det nu inte är så som du säger, att Barça och Bilbao har ett avtal.
Lite konstigt är det att det inte ryktats mycket alls om Maxi. Hoppas verkligen inte vi blir tvungna att låna ut honom igen. Ledningen har väl lärt sig av sina misstag (läs Saviola), hoppas jag.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-16 20:10
belletti till newcastle?
Barcelona PILMÁ
2007-08-16 19:59
Lukas.RP
hahah SANT?
Lukas.RP
2007-08-16 19:50
Haha, just nu: Cádiz-Real Madid 1-1 . :-)
Barcelona El_Barca
2007-08-16 19:34
Tja Cule

tänkte fråga om tv4 sport kanalen.. Kan jag som boxer ägare få in den i min boxer ?.. eller måste man ha canal digital?

tacksam för svar
Barcelona PILMÁ
2007-08-16 19:26
Visst har de upptaderat tröjorna?
De är sannerligen riktig snygga.
och visst der de ut lite Ljusare än de före?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-16 18:52
Jag börjar riktigt fundera över vart Ezquerro, Motta och Maxi hamnar tillslut. Inga konkreta rykten eller beslut verkas ta angående dessa spelare. Själv hoppas jag att att Ezquerro går tillbaka till Bilbao och håller de på säker mark i La liga, men då måste han ju gå tillbaka på fri transfer (har för mig att vi sa det i vårt avtal med Bilbao för ett par år sedan). Om han drar till något annnat lag kan vi ju casha in på honom.

Samma sak gäller Motta, själv hoppas jag han drar till någon klubb med föredetta culés i så att han känner sig bra i gruppen, te x Ajax med Gabri (som varit intresserade) eller Monaco med Gerard.

Maxi tror jag i ärlighetens namn, inte kommer att lämna oss iår. Jag har en stark känsla av att vi kommer att få dras med honom i ett år till.

Man undrar hur det går bakom kullisserna, för det mesta Sport verkar intressera sig i att skriva om är "den fantastiska fyran"...
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-08-16 18:33
HAHAHHAAHHA !!! VEM ÄR BALBOA FÖRRESTEN ? HAR ALDRIG HÖRT TALAS OM KILLEN :S

FÖR ATT MAN SKA BLI ERKÄND SOM VÄRLDENS BÄSTA MÅSTE MAN GÖRA NÅGOT UNIKT. MAN MÅSTE VARA MESSI ! =)
Barcelona Rambla
Hittade nu. Mot Algeriet i Montpellier, Frankrike. Även det på onsdag. Läst någonstans att Ronaldinho var uttagen.
Barcelona Kapten11
Ämne: Usch, dessa tränings....
Det är klart att det kommer olägligt, men samtidigt så är landslagsfotbollen väldigt viktig. Det är en stark kontrast till dagens penningstinna klubbfotboll, och bör i mina ögon uppmuntras.

Snart premiär, och ska man gå efter träningsmatcherna så är Touré solklar på mitten, vilket känns klockrent.
Samtidigt så känns inte Oleguer som ett otänkbart alternativ i premiären, inte lika klockrent..
Barcelona Rambla
2007-08-16 18:31
Vampíro:

Japp, träningsmatch på onsdag även för Spanien. Mot Grekland i Thessaloniki. Har för mig att även Brasilien ska träningspela, mot vilka minns jag inte.
Barcelona Vampíro
2007-08-16 18:26
Rambla:

Det är ju trots all "bara" träningsmatcher. Så tränaren kommer troligtvis inte spela hela 90 minuter med Henry, Abidal och Thuram. Tempot är säkert inte högt heller med tanke på att det kommer bli många byten. Så jag tror inte att spelarna får några skador. Förövrigt har Spanien någon lanskamp?
Barcelona Ken
2007-08-16 18:23
Haha ja vet ja e bäst=)

Hoopas innerligt culés ändå fattar vad jag menar!!!!!!
Barcelona Klint
2007-08-16 18:21
Ganska paradoxalt skrivet av dig Ken =). Först så ska vi inte bry oss och sedan förklarar du varför Messi är en så mycket bättre fotbollsspelare än Balboa. Lite småroligt faktiskt.
Lukas.RP
2007-08-16 18:20
Rambla

Borde Barça inte kunna begära ledighet, eller åtminstonde att de bara får spela en halvlek i matchen? Skulle inte förvåna mig alls om någon skadade sig just därför.
Barcelona Rambla
2007-08-16 18:18
Usch, dessa träningslandskamper just innan ligapremiären. Gillar det inte alls.

Henry, Abidal, Thuram och även Villarreals Rio Mavuba uttagna till träningslandskamp mot Slovakien nästa vecka, 22 augusti. Fyra dagar senare börjar ligan. Fattas bara att någon av de tre blir skadade nu också. Härlig planering som vanligt Fifa. :(
Barcelona Ken
2007-08-16 18:17
Ärligt vem fan bryr sig här inne om Madrid det är bara att ignorera fansen som kommer hit å skriver idiotiska saker som att Balboa är bättre än Messi, det är liksom ingen idé att uttala sig om det han som skrev det vet ju innerst inne att det är hästlängder mellan dom. Desto värre är att Balboa har inte ens presterat något av värde!! medans Messi spelat ordinarie i barca kom 2:a i lagan 2:a i copa america blandat med en massa spektakulera mål trots att han är sjukt ung....

Som sagt bara att itne bry sig om det när dom redan vet med sig vem som e bäst=)
Barcelona Klint
2007-08-16 18:16
Haha. Ja tänk vilken maktfaktor SF håller på att bli bland spelarna ute i fotbollseuropa.
Barcelona Rambla
2007-08-16 18:14
Klint:

Ja de måste ha gjort det nu senast och efter det fick eld i baken. Efter det hade en riktigt bra slutforcering som gjorde att de till slut vann ligan. Vi kanske ska hålla inne med våra tankar och funderingar om vilka som kommer att vinna ligan? :D
Barcelona Klint
2007-08-16 18:10
La Cibeles

Det är väl ganska meningslöst att tippa om man nu inte ska tippa på det man tror. Right? Visst vann ni ligan på 76 poäng och firade. Vi kom tvåa på 76 poäng och säsongen var en katastrof.

"Sista frågan. Tror du madridspelarna tittar in här och blir irriterade och just därför knyter ihop näven i fickan, och säger till sig själva?: Vi ska minsann visa de där dryga culés på SF hur fel de har." Klockrent Rambla =)
Barcelona Myrran
2007-08-16 18:05
tatii

Alltid
Barcelona the culé
2007-08-16 18:04
ja så länge barca gör sitt jobb, som jag tror är lättare att göra i år då det finns en vis revanch lust och även mycket nytt blod i truppen så skall det nog gå vägen.

Om man sedan tittar på CL så tror jag att vi kommer vara det laget som ingen vill möta, men som alltid om man skall vina CL så skall man även ha lite tur i lottningar och att få en skadefri trupp, visserligen så har vi en väldigt bred trupp men om skador kommer på de viktigaste spelarna så kan det bli tufft ute i Europa.

I Copa Del Rey så hoppas jag på mycket speltid för Dos Santos och Bojan, som jag även tror att Rijkaard kommer att ge dom.
Barcelona Vampíro
2007-08-16 18:03
tatiii:

Jaja, balboa är mycket bättre än Messi. Jag hoppas du menar Rocky Balboa för han i madrid kan inte spela fotboll.

Om vi ska spela som vi gjorde under 04-06 måste spelarna vara hungriga, konsentrerade och dem måste kämpa i hela 90 minuter. Det får inte vara så att vi släpper in skit mål på övertid (Betis, Espanyol). Men med spelare som Yaya, Abidal och Milito så kommer defensiven vara bättre än på länge.
Barcelona Rambla
2007-08-16 18:01
La Cibeles:

Är det fel att tro på sitt lag? Ska man med tanke på hur det gick förra säsongen, tippa att man floppar?

Sista frågan. Tror du madridspelarna tittar in här och blir irriterade och just därför knyter ihop näven i fickan, och säger till sig själva?: Vi ska minsann visa de där dryga culés på SF hur fel de har.
Barcelona Klint
2007-08-16 17:55
Jag har faktiskt för mig att Celta var lite sugna på att låna Messi. En säsong i Segundan hade nog gjort honom gott.

Sen så tror jag också att Valencia kommer att bli farliga i år. Tror att guldet kommer att stå mellan just oss och Valencia. Real Madrid kommer att gå knackigt en längre tid för att på tok för sent komma igång och börja vinna matcher.
Annons: