/spanien/barcelona/forum/22554.aspx/spanien/barcelona/forum/22554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-23 10:30
Ämne: Någon som har målen .......Och Thiago la även fram en assist till ett mål under den tid han var inne :)

Skönt att alla unga får chansen (äntligen Iago :D) och främst att de levererar hela tiden :)
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-23 10:28
Ämne: chrisespaña

Å and....Klart det ska vara tillåtet med munhugg, sålänge det sker på en vuxen nivå. Omotiverade påståenden och påhoppp leder bara till att diskussionerna urartar, vilket vi har sett en del av den senaste tiden. Jag tror varken en culé eller en maräng uppskattar när någon kommer och säger omotiverat; "Pepe kommer ta hand om Eto'o enkelt". "Eto'o kommer springa ifrån Pepe. Han kommer inte ha en chans". Höj nivån ett snäpp och vi får en mycket trevlig Barcaafton framför oss här inne på Svenska Fans.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-12-23 10:08
Någon som har målen från Barca B's vinst?

Kul att Gai och Iago gjorde mål! :)
Barcelona Smogen
2007-12-23 09:46
Hmm...känner mig väldigt orolig för matchen ikväll. konstigt vore det väl annars.

Dels drömde jag att jag missade matchen fram till 73 minuten och när jag slog på Tv:n ledde Real med 0-1 och vann sen. Jag blev så förbannad att jag av misstag råkade krossa sambons antika vackra taklampa som var enda minnet från hennes mormor.
Tur att det bara var en mardröm och att vi inte ens har en sådan lampa. :)

Sen är det ju detta med Guddy och Giovanni. Varför är de med i första 11:an på träningarna? Visst, bägge var bra mot Valencia.
Men det var mot ett slappt och trött Valencia. Guddy hade mycket mer tid och yta i den matchen än vad han kommer få ikväll. Det blir ett tempo jag inte tror han bemästrar. Samma med Giovanni egentligen, varför spela med honom när vi har Ronaldinho och Henry i laget? Känns jävligt konstigt. Hoppas träningarna bara är ett sätt för Rijkaard att mörka...
Barcelona Rambla
2007-12-23 03:19
chrisespaña:

Du menar kanske rebellisk? Vadå tagga ner? Jag skriver väl vad jag vill precis som du i dina krönikor.

En krönika? Varför ska jag skriva en krönika? Till skillnad mot dig så känner jag inte något behov att ständigt framhäva mig själv genom krönikor som enbart innehåller en massa floskler.
Barcelona lagkapten
2007-12-23 02:46
chrisespaña

Å andra sidan är barcaforumet öppet för alla och nivån har inte varit överdrivet låg för det, även om vissa maränger varit här inne och gapat. Men jag tycker att vi med hjälp av moderatorerna har hållit diskussionerna på en mogen nivå.
Lite munhugg får det väl ändå lov att vara inför ett El Clasico.
Real Madrid chrisespaña
2007-12-23 02:37
Tilläggas ska:

Forumet ska hållas stängt till efter el clásico. Varför? Nivån där inne är för låg och den stärks inte tack vare denna match. Tyvärr, trist men sant.
Real Madrid chrisespaña
2007-12-23 02:35
Jag skiter i att ge mig in i pajkastning med er. Det känns bara så meningslöst. En krönika är en krönika och en match är en match, ser man inte skillnaden på det så är jag inte rätt person att förklara det för er.

La_Barca/

Tack. Jag är nu överygad om Ramblas storhet.
Barcelona lagkapten
2007-12-23 02:34
chrisespaña

Är inne på samma spår som Ghazza. Hur länge har ni tänkt hålla forumet stängt för andra?
Barcelona Ghazza
2007-12-23 02:30
Kviborg,

När du ändå är här.. Tycker det är lite synd att ni stängt ner ert forum. För det finns faktiskt endel Madridistas, (jovars, ni läste rätt), som man kan diskutera med.
Barcelona Messidonaa
2007-12-23 02:29
Vampíro

aa jag tror det också, de blir nog Thuram.. hoppas på att Bojan inte blir utanför bara, för enligt hans uttal så tycker han att det är en drömm att sitta på bänken i en sånn här match!
Real Madrid chrisespaña
2007-12-23 02:23
Men Rambla, tagga ner nu. Måste du vara så rebbelisk hela tiden. Kan inte du skriva en krönika, snälla?
Barcelona Vampíro
2007-12-23 01:46
Messidonaa:

Rijkaard sa att det iaf inte kommer bli Ronaldinho. Men skulle tippa på Thuram eller någon av ungtupparna.
Barcelona Messidonaa
2007-12-23 01:43
Matchtrupp

Målvakter: Valdés, Jorquera.
Backar: Puyol, Thuram, Milito, Márquez, Zambrotta, Abidal, Sylvinho.
Mittfältare: Xavi, Deco, Iniesta, Touré, Gudjohnsen.
Anfallare: Eto’o, Henry, Ronaldinho, Dos Santos, Bojan.

Eftersom det bara går att ta ut 18 spelare vid ligaspel så kommer någon petas ur truppen ovan. Messi, Oleguer, Edmílson och Ezquerro är de som garanterat inte deltar i matchen.

vet någon vem som kommer troligen lämnas utanför truppen imorn ?
Barcelona lagkapten
2007-12-23 01:33
Kul att du uppskattar mina inlägg.
Jag har varit upptagen med jobbet på sistone. Men jag försöker alltid hitta lite tid för att kika i forumet och munhuggas lite :P
2007-12-23 01:23
Ämne: Ämne: Är det ....
Okej, tackar. Hur kommer det sig att du inte skriver så ofta, för när du väl skriver är det väldigt bra? Känns som vi saknar en del seriösa personer emellanåt...
Barcelona *
2007-12-23 01:08
Barcelona B vann idag med 4-2. Både Iago och Gai gjorde mål. Tabellen (Länktips)
Lukas.RP
2007-12-23 01:03
Både culés och snöbollar ser sin vinst som solklar, ska bli kul att reta mina marängvänner sen. Skulle dock inte bli lika kul om vi torskade, dem skulle formligen kasta plågande kommentarer över mig.
Barcelona lagkapten
2007-12-23 01:01
Ämne: Är det alltid samma ....
Nej, det är olika. Under fliken "Redaktionen" kan du läsa om vilka som skriver på Barca-sidan.
Barcelona Vampíro
2007-12-23 01:00
Ämne: Ämne: "G....
Nej, nej Heinze vet hur man handskas med snabba, tekniska spelare se bara på länken :P.
Barcelona Rambla
2007-12-23 00:56
Ämne: "Gabriel Heinze....
Heinze är en sopa. Går alltid bort sig och kommer alltid in sent i situationerna. Får han vara kvar på planen i 90 min så är det ett mirakel. Iniesta kommer att vända ut och in på honom.
Barcelona Henry#14
2007-12-23 00:56
Truppen finns nu tillgänglig!

Valdés, Milito, Márquez, Puyol, Xavi, Gudjohnsen, Iniesta, Eto'o, Zambrotta, Ronaldinho, Henry, Sylvinho, Giovani, Deco, Thuram, Abidal, Touré Yaya, Jorquera och Bojan.
Barcelona giovani
2007-12-23 00:55
Förstår inte var all denna hysteria om Ronaldinho kommer ifrån, av vad jag läst om Rijkards kommentarer efter träningarna så har han inte alls varit så negativ till Ronaldinho som det vill påstås från vissa håll.

Ronaldinho fick lite kritik på träningen igår och visade ett posetivt svar. Självklart kommer Rijkard inte säga rakt ut om han spelar eller inte, det e ju lika bra att utnyttja denna hysteria. Men jag är ganska säker på att han kommer spela och om han inte får det så kommer det inte vara av personliga skäl.

Rijkard är inte så dum att han försöker visa sin poäng i så pass viktiga matcher, utan han gör det i dom mindre.
Barcelona Ghazza
2007-12-23 00:55
"Gabriel Heinze får ta hand om snömannen Iniesta. Var det något Premier League lärde Heinze så var det hur man satte dobbarna i knäet på folk."

Det kommer han få äta upp... Fyfan.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-12-23 00:53
Hej, någon från Göteborgs området som kan tipsa om något ställe man kan se matchen på, helst något ställe som inte har 18 årsgräns.
Tack i förhand
Barcelona lagkapten
2007-12-23 00:53
Hehe, denne Kviborg.
Känns som att han anstränger sig mer för att vara komisk och reta gallfeber på oss culés än att skriva vad han verkligen tror och tycker.
Jag är övertygad om att han är minst lika nervös och osäker inför matchen imorgon som Casillas är för att möta Eto'o.
Lukas.RP
2007-12-23 00:51
I mina ögon är Gio fortfarande alldeles för ung för att ha något att göra i ett el clásico. Ett inhopp är dock mer än välkomnat från min sida, killen kan säkerligen åstadkomma några enstaka farligheter då marängernas backlinje är tröttkörd. Visserligen är jag ganska säker på att Ronaldinho kommer att starta, dock oroar jag mig ibland över hur Mister tänker. Skulle faktiskt inte chocka mig om han valde Santi Ezquerro.

Skämt å sido, vi får hoppas att Rijkaard ställer upp med bästa tänkbara elva imorgon!
Barcelona Ghazza
2007-12-23 00:49
Vampíro,

Hehe, så sant så sant. Vi får hoppas att detta bara är någon konstig taktik från Mister där han försöker få marängerna på villovägar.

Om arton timmar vet vi. Gud vilken väntan! :/
Barcelona rico
2007-12-23 00:49
Kan det inte vara så att Mister mörklägger start elvan lite ;)!?. Man vet ju i princip hur real kommer starta matchen och hur deras taktik kommer va, jag tror att Mister vill få Schuster o tänka lite...Nåra andra som har tankar?
2007-12-23 00:48
Är det alltid samma person som skriver krönikor och artiklar angående Barca?
Annons: