/spanien/barcelona/forum/22540.aspx/spanien/barcelona/forum/22540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 00:28
Rambla:

Ja har också tänkt den tanken. Paulo Ferreira har ju varit alltför skadebenägen på senare tid, men samtidigt hade de beslutat att ge Glen Johnson en ny chans. Men han höll väl inte helt enkelt. När det gäller canteranos i Madrid så läste jag nu att efter Balboas dåliga insats mot Sevilla på S.Pizjuan så vill inte Schuster veta om han mer..Tålamod är ordet!
Barcelona Jay-z
2007-08-23 00:27
Shiit va klubbar vill blåsa Madrid hehehe. Säger inte att det är dåliga värvningar dom har gjort. Men dom fick dom för överpris hehe :D :D

Men men det är hungriga spelare dom har köpt om man tänker på sneijder drenthe och robben 3 spelare som verkligen vill visa upp sig i värlsdfotbollen så dom har handlat smart. Men dyrt..
Barcelona Jay-z
2007-08-23 00:27
Barcelona Rambla
2007-08-23 00:25
Hur stor spelartrupp har Madrid egentligen nu? Hur ska alla få speltid, jag menar de 3 värvningarna de gjorde i vintras. Det känns lite väl överbefolkat nu, för att inte tala om deras egna canteranos som blivit uppflyttade?

Det skulle heller inte förvåna mig om Chelsea köper både Belletti och Alves. Kan inte tänka mig att de nöjer sig med enbart Belletti, han är inte tillräckligt bra. Han känns mer som en backup för Alves. Vad tror ni?
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 00:21
Real Madrid--1902

Jo, men då har ni ändå värvat Marcelo under december månad! Då löd det "den nye Roberto Carlos är här!" och jag vet inte vad mer. Nu sägs det på El Larguero att stackars Marcelo kommer hamna i Valladolid på lån! ;-)
Barcelona Kapten11
2007-08-23 00:20
Ok. Pio pio hann före. Tackar!
Real Madrid Real Madrid--1902
2007-08-23 00:19
Pio pio
måste tänka att vi förlorade två spelare också nyckelspelare som carlos och beckham. Barca betalar lite mer i lön till spelarna tror jag Ronnie Henry etoo Alla dessa är mega stjärnor som begär mycket lön. Barca har gjort bra nyförvärv grattis till er. Ha det bra allihop som sagt vi står för spaniens fotboll. VI lirar cl finalD:.
Barcelona Kapten11
2007-08-23 00:19
Herredj...
Samtidigt så är jag inte imponerad över vad dom har handlat, inga av värvningarna känns särskilt genomtänkta.

Hur mycket har vi lagt ut?
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 00:18
Mm visst är det så..Men vi får väl se! Men med tanke på att Chelsea och Madrid håller i pipan eller tro sig hålla i pipan på transfermarknaden så skulle ja inte bli förvånad...Men för mig är frågan vart Madrid får pengarna ifrån. Jag menar det värvade ganska friskt förra året!
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 00:16
Madrid har lagt ut 119 miljoner. Pepe 30, Sneijder 27, Drenthe 14, Heinze 12 och Robben 36. Barcelona: Henry 24, Abidal 15, Toure 9 och Milito 17 för 65 miljoner..
Barcelona Rambla
2007-08-23 00:15
Pio pio:

Skulle det vara en strategi så är det jävligt illa agerat av Chelsea och lura i Belletti att de är intresserade och få honom att tom åka till London.

Precis som Madrid som även de har agerat jävligt fult mot Alves. Men att de agerar som de gör är man ju van vid. Osmakligt som sagt.
Barcelona Rambla
2007-08-23 00:13
Kapten11:

Håll i dig nu. Innan dagens värvningar har Real Madrid lagt ut otroliga €70m på 3 spelare. Pepe, Drenthe och Sneijder. Lägg nu till €50m för de 2 de värvat idag. Summa sumarum, ca €120m. Sen kan du dra av 8-10 för Cicinho de nu har sålt.
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 00:10
På El Larguero sa dom precis att Belletti har landat i London för 10 minuter sen. Men det spekuleras lite i det jag skrev tidigare att detta med Belletti kan vara en strategi för att få Alves. Ännu mer nu när det har fått in 36 milj euro för Robben. Dessutom så sägs det att Alves är vannsinig på Real Madrid då det har anmält sitt intresse men endast för att pressa Chelsea så att det kunde få Robben...Jaja lite rörigt! Men så är silly season! =)
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 00:07
Oj Robinho klar för barca! Not!
Barcelona Kapten11
2007-08-23 00:06
Håller med, han kan verkligen bete sig som ett svin. En mycket bra fotbollsspelare men, ett svin på plan.

Rambla, du som har järnkoll, om detta med Robben stämmer, vilket för övrigt låter helt sjukt, hur mycket pengar har Real lagt ut vad gäller spelarköp, och hur mycket har vi spenderat?
chelsea
2007-08-23 00:05
Neeej:P inte Bellet i Chelsea.Gillar inte han + att han är gammal.Kom igen Barca.Krossa Robbens ben när ni möter Real.Spräng dom Zambrotta.
Las Palmas Pio pio
2007-08-22 23:55
Instämmer med Rambla. Dessutom, ärligt talat inget ont om Alves. En duktig spelare inget snack om den saken, men shit vad han filmar! Blir vansinnig varje match jag ser med Sevilla och ser hur både Navas och Alves ligger och kvider och grimaserar, herregud man tror det har huggit benen av dem ibland.
Barcelona Rambla
2007-08-22 23:54
€36m för Robben? Herregud!

Kapten11:

Visst är Serie A i paritet med Primeran, jag jämförde egentligen bara med spansk fotboll och domarnas bedömningar. Det skiljer sig rätt mycket på hur spanska lag spelar försvarspel. Där försvarar man mera med man-man medans man i Italien och England har ett mera organiserat försvarspel. Detta gynnar verkligen inte ytterbackar som oftast är helt utlämnade mot snabba och tekniska yttrar utan någon täckning bakom sig. Det är nog därför många klankar ner på spanska lags sätt att försvara sig på.
Barcelona Kapten11
2007-08-22 23:54
Känns helt ok att Belletti lämnar, han får ändå klart godkänt för sin tid i klubben, men inga spelare som gnäller över för lite speltid, tack.

Håller med Rambla om att hans spelstil bör kunna fungera i PL. Men du var lite hård angående frisparksantalet i La liga. Kollat på Serie A nån gång?:)

Cicinho hade varit en rätt skön värvning, men jag tror att Roma ror hem honom. Sen vet jag ju inte om hans insatser för Real har varit så lysande direkt.

För övrigt helt sjukt att marängerna lägger ut dom pengarna på Heinze. Fast han är ju argentinare, så Messis ben låter han förhoppningsvis vara hela..
Barcelona Rambla
2007-08-22 23:52
Ni som tror att Avles är på tapeten kan nog lägga ner de fantasierna med en gång. Sevillas president del Nido har nekat bud på €35m på Alves. Det finns inte en chans att Laporta slänger ut de summorna för en högerback med den truppen han i dagsläget förfogar över. Aldrig.
Las Palmas Pio pio
2007-08-22 23:49
Ja, det var en klart händelserik senkväll detta.. =)
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-22 23:47
Själv tror jag Barca chockar alla och köper Dani Alves. Den som lever får se. Det är bara vad jag tror.
Barcelona Rambla
2007-08-22 23:46
Det skrivs att Belletti redan är i London och gör läkarundersökningen. Klubbarna ska vara överens, 5,5 miljoner euro ska priset också vara. Nog för att Sport är pro-Barça men koll på var spelarna befinner sig brukar de allt ha.
Las Palmas Pio pio
2007-08-22 23:43
Står på senaste nytt att Roma förhandlar med Real om Cicinho för 8 miljoner euro.

Nä, Àngel får det bli! Förresten så spelade han från start med Spanien idag. Där Silva för övrigt dominerade totalt. Shit vad han e duktig! När jag lirade med han så hade bara snabbheten..HAHA..
Barcelona Rambla
2007-08-22 23:34
Jag tror faktiskt att Belletti kan lyckas relativt bra i PL. Han är ju stenhård i man-man-spelet och tacklar alltid med full kraft. Det funkar ju inte i la liga, för där blir det frispark så fort man petar på en motspelare. I England skulle han kunna fira stora triumfer med sina hårda tacklingar, där toleras de bättre.
Las Palmas Pio pio
2007-08-22 23:29
Jajamen, aldrig fel med kanarisk blod! =)

Nä, aldrig att de släpper honom. Inte efter Eto´o succén i vår tröja. Men det hade faktiskt varit nåt! =)
Barcelona Rambla
2007-08-22 23:26
Pio pio:

Cicinho för det priset som han värderas till, och som kan turas om lite då och då med Zambrotta, gärna. Dock så kommer Madrid aldrig att sälja honom till oss. Han lär nu gå till Roma trots allt. Det jag inte fattar är varför inte Chelsea då istället tar Cicinho istället för Belletti. Han är yngre och har alla förutsättningar att bli bättre än Belletti, ja han är ju faktiskt redan det.

Nej som sagt, jag vill ha in Ángel Lopez. Det är dags med en spansk vävning nu.
Las Palmas Pio pio
2007-08-22 23:17
Las Palmas Pio pio
2007-08-22 23:17
Rambla

Jag är också överraskad. Det hade ryktats lite om Cicinho på senare dagar. Som du säger han är inte en defensiv ytterback, och ja hans inlägg har inte hittat fram på senare tid heller.

Hmm, en tanke! Vad skulle ni tycka om Cicinho i Barcelona? Hans första halvår i Madrid var riktigt imponerande. Såg han även live när jag var på Camp Nou och såg El Clasico 2005-2006..Tycker han är duktig.

Tror ändå att det blir Àngel tillslut!
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-22 23:15
Ämne: Om det ligger någon ....
Jaa du har nog rätt nu kommer tidningarna börja igen med ronaldinho fan också.Men det här med belletti det kommer också som en chock för mig med jag gillar belletti har alltid gjort det så jag hoppas att det inte är sant,plus till chelsea också ännu värre.Vi får väl se om det sant.
Annons: