/spanien/barcelona/forum/22538.aspx/spanien/barcelona/forum/22538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Färjestad Mrsad N
2007-08-23 09:47
HAHAHAHAHAHAHAHA, hur fan kan man förklara att man har för många stjärnor för att vinna ligan. Samtidigt som de placerar Sevilla på 6:e plats för att dekommer bli slitna av Europa spel, då är det väll bra att ha många stjärnor så vissa kan spela i ligan och vissa cupspel. De skämmer ut Spanien fotboll genom att placera barcelona på 3:e plats!
Barcelona Myrran
2007-08-23 09:41
Nina

Jag tror han menar att alla håller antigen på Valencia eller Real Madrid i Spanien Red. och sen finns du som håller på Zaragoza. Inget ont menat med det han skrev.
Barcelona M79
2007-08-23 09:40
Calderon gräver sin egen grav i Reöl. Han har iaf infriat ett av sina spelarlöften men till vilket pris. Robben har inte spelat mer än 20matcher någon av de tre säsonger han varit i Chelsea. Låt Reöl göra fler idiotköp, ska bli int o se hur mkt Gago får spela. Vågar inte ens räkna på hur mkt Reöl lagt ut de senaste åren på spelaköp som knappt lev.
Zaragoza Nina (Red.)
2007-08-23 09:40
Ämne: Inte direkt någon sk....
Ja? Sen finns jag också.

Och därmed sagt vad?
Barcelona Myrran
2007-08-23 09:29
Ser att Rambla hade precis rätt för någon dag sen om Spanien tipset. Barcelona på tredjeplats efter Real Madrid och Valencia. Detta pga att vi har för många stjärnor i laget och det kommer bli fullständigt kaos i omklädningsrummet... Men va ska man förvänta sig från Spanien redaktionen plus att det är en Valencia fan och Real Madrid fan som skriver tippningen.
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-23 08:57
Klint

En av de håller på Real Madrid, den andra på Valencia. Så det var ju inte en chock precis.
Barcelona Klint
2007-08-23 08:41
Inte direkt någon skräll att Spanienredaktionen tippade Barca på tredje plats. Alla muppar i den redaktionen håller antingen på Valencia eller Real Madrid. Sen finns ju den där Nina också...
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-23 08:34
Rambla

Haha exakt, vem kan stoppa oss. ;)
Barcelona Rambla
2007-08-23 08:30
Kimmpa_fcb:

Vi culés vet åtminstone att får Barcelona bara till det och spelet funkar som det är tänkt, så kör de över moståndet. :D
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-23 08:25
Rambla

Ja de har ju faktiskt 29 spelare i laget. Haha, undra hur det kommer funka.
Barcelona Rambla
2007-08-23 08:18
Det roligaste är ju de så kallade argumenten. Bara gamla klyschor. Barcelona är för bra, stjärnorna kommer att bli gnälliga osv.

Jag antar att spelare som Morientes, Zigic, Villa, Joaquin, Silva, Angulo, Gavilan, Albelda, Edu, Baraja och Vicente kommer att sitta på bänken med ett enda stort leende om de får rotera. Om vi nu ska jämföra med Valencia. Dessutom, redan förra säsongen började det gnys bland vissa spelare, och Quique hade frostiga relationer med Morientes och Villa.

Real Madrid behöver vi inte ens gå in på. De har en allt för stor trupp i dagsläget. Minst 8 st nyförvärv. Som vanligt är de flesta värvade i slutet av fönstret och behöver tid att anpassa sig.
Barcelona Ravo
2007-08-23 08:18
Ämne: Golazo de Messi!

....
haha du sov under första va? Och tur kan man inte kalla det, om jag gör en hattrick mot madrid så är de tur men du kan inte säga att Messi hade tur med målen. Ni började få mer spel när vi va en man mindre.
Barcelona Giovani Dos Santos, G2S
2007-08-23 08:09
Håller helt och hållet med. hela listan är totalt sämst, ta t ex Villarreal på 14:e plats. Pinsamt
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-08-23 08:06
Inte ett dugg förvånad att de tippade Barcelona på 3:de platsen.
Kolla bara på vilka lag de själva håller på.
Det är bara att skratta åt det eftersom hela listan är bedrövlig.
Barcelona Sodan
2007-08-23 07:59
Barca tippade 3:a av spanien redaktionen.. inte direkt oväntat men bedrövligt helt enkelt..
Barcelona PILMÁ
2007-08-23 07:42
Mycket skönt att Titi och ronnie fick nätta för sina landslag..
Barcelona SeRDaRo
2007-08-23 03:57
hej jag vill boka biljet ner till Barcelona och real madrid matchen och vet att ni kan hjälpa mig ganska mycket här inne att hitta match biljet och flyg och hotel med grymt bra pris mycket tacksam för svar

mes que on club
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2007-08-23 03:41
Golazo de Messi!

du ska inte snacka om vem som piskar vem om du vill snacka om gammla matcher ja då har du inget att komma med
vi vann över er i ligan förra året och spelade sönder er andra matchen mot er där en viss messi hade tur.
Barcelona Nummer60
2007-08-23 01:58
Ämne: Ämne: Kvalite....Varför köpa Pepe när ni fick Metzelder på free transfer? Han är ju Tysk landslagsback så i RMD bör han starta (om han inte är skadad).. Aja, skit i Madrid nu.

Barca känns rikitgt bra i år, ska bli kul att se hur Henry och Etoo går ihop. Tänk vad mycket fotboll det finns att titta på i helgen. La Liga, Serie A och Premier League.
Real Madrid Shi
2007-08-23 01:47
Ämne: Kvalitet före kvanti....
Inget pris för Robben är fastställt så jag vt inte var du fått dem uppgifterna, Real Madrid är jävligt rika, till och med för rika, vi har betalat över pris för spelare i andra lags ögon men det är vårt eget fel då vi direkt satte ribban för denna silly season gnom att betala 30 mil för Pepe, nästa silly season blir det andra bullar. Då är vi inte så desperata efter nya spelare som vi var nu, vi var helt enklt tvungna att betala så mycket för spelarna, då alternativen int var många precis.
Barcelona Kamelen
2007-08-23 01:46
Ro-Binho

Visserligen men jag anser dock att det är lite väl höga summor att göra sådana riskabla värvningar.
Men som sagt så bör man väl ge dem en ärlig chans.
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:44
Kamelen,

Du kan ha rätt men döm ingen innan du har gett dem en ärlig chans att visa vad dem går för i la liga. Tiden kommer att bestämma om hur korkat eller icke-korkade köp vi har gjort.
Barcelona Kamelen
2007-08-23 01:40
Kvalitet före kvantitet.
Tycker dock inte Kaká vore värd €100M men ni har gjort många korkade värvningar.
Robben för €36M (€36M!!), en spelare som kommer spendera mestadels av sin tid på en trampcykel och återhämta sig.
Heinze som har varit kusligt dålig sedan skadan han ådrog sig för 7-8 månader sedan tillbaks.
Att sedan ge €30M st. för Sneijder och Pepe är bara ren idioti.
Real Madrid Shi
2007-08-23 01:37
Både ni och vi har en bra trupp, vi har en lite yngre trupp med få riktiga stjärnor medans ni är laget med stjärnorna och pressen på er, vi får väl se vilket som blir segerreceptet! Må bästa lag vinna.

När det gäller priserna real betalat så ligger Real på 94 miljoner € spenderade på Pepe, Sneijder, Drenthe, Heinze, Robben, Dudek, Metzelder, Saviola. Efter spelar försäljningarna blir det alltså 94 miljoner € spenderade. När vi var redo och betala 100 miljoner € för Kaká, tycker ni inte alla dessa spelarna har ett större värde än Kaká tillsammans?
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:31
FCBarcelona_,

Jag tror att du sa samma sak föra året också, nämligan att du var ganska säker på att ni skulle vinna la liga då också. :-). Jag tycker inte att man ska säga "jag är ganska säker på att vi vinner ligan i år" osv. Det kommer att bara höja förväntningarna och sen om man inte vinner då blir man bara frustrerad och inte tillfredställd. Man måste balansera förväntningarna med tillfredställelse.
Barcelona FCBarcelona_
2007-08-23 01:25
Ro-Binho:
Oroa dig inte, vi hinner spela ihop oss.
Jag är ganska säker på att vi vinner ligan i år.
Inte för att vi värvat Henry & co utan för att jag ser på spelarna hur frustrerade de är.
Leda ligan och förlora ligan.

Vet inte vad jag ska skriva mer jag är seriöst trött då jag jobbat ca 20 tim men vill väl ha sagt att jag älskar FC Barcelona.
Barcelona Rambla
2007-08-23 01:24
Jangis:

Ingen fara, vi snackar om Madrid titt som tätt precis som säkert ni snackar om Barcelona mellan varven. ;)

Gago tror jag inte ens var Capellos värvning. Det var garanterat Calderons och Mijatovics värvning. De ville ha unga talanger och de köpte ju också 3st nästan samtidigt.
Real Madrid Jangis
2007-08-23 01:22
Rambla

Hoppas du har rätt. Men historien visar att tränare ibland har väldigt lite att säga till om i Madrid så jag är inte säker. Hade nog föredragit en höger istället för ännu en vänster. Litar inte så mycket på robinho där om det nu är tänkt att han ska spela där. Men det kan kanske bli bra om både drenthe och robben kan spela och byta kant lite titt som tätt. Men jag tänker inte hurra för högt ännu för Madrid kan verkligen värva utan tanke rätt så ofta.

Tror precis som du angående Gago dock. Diarra har den platsen. Men Gago känns som en Cappello värvning, nu känns han långt långt från startelvan. Blir en intressant säsong nu.

Förlåt med allt Madrid snack. Kände bara för ett par snabba inlägg när ni ändå var inne på oss lite snabbt.
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:17
Rambla,

Jodå, det har du helt rätt i men jag syftade mer på el clasico duellerna, Real Madrid vs. Barcelona. El clasico är la ligas stora höjdpunkter och kanske världens mest efterlängtade och älskade matcher, i mitt tycke är dem det faktiskt.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 01:16
Nån som kan skicka Henrys mål idag. Helst på youtube. Tack.
Annons: