/spanien/barcelona/forum/22537.aspx/spanien/barcelona/forum/22537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2007-08-23 01:47
Ämne: Kvalitet före kvanti....
Inget pris för Robben är fastställt så jag vt inte var du fått dem uppgifterna, Real Madrid är jävligt rika, till och med för rika, vi har betalat över pris för spelare i andra lags ögon men det är vårt eget fel då vi direkt satte ribban för denna silly season gnom att betala 30 mil för Pepe, nästa silly season blir det andra bullar. Då är vi inte så desperata efter nya spelare som vi var nu, vi var helt enklt tvungna att betala så mycket för spelarna, då alternativen int var många precis.
Barcelona Kamelen
2007-08-23 01:46
Ro-Binho

Visserligen men jag anser dock att det är lite väl höga summor att göra sådana riskabla värvningar.
Men som sagt så bör man väl ge dem en ärlig chans.
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:44
Kamelen,

Du kan ha rätt men döm ingen innan du har gett dem en ärlig chans att visa vad dem går för i la liga. Tiden kommer att bestämma om hur korkat eller icke-korkade köp vi har gjort.
Barcelona Kamelen
2007-08-23 01:40
Kvalitet före kvantitet.
Tycker dock inte Kaká vore värd €100M men ni har gjort många korkade värvningar.
Robben för €36M (€36M!!), en spelare som kommer spendera mestadels av sin tid på en trampcykel och återhämta sig.
Heinze som har varit kusligt dålig sedan skadan han ådrog sig för 7-8 månader sedan tillbaks.
Att sedan ge €30M st. för Sneijder och Pepe är bara ren idioti.
Real Madrid Shi
2007-08-23 01:37
Både ni och vi har en bra trupp, vi har en lite yngre trupp med få riktiga stjärnor medans ni är laget med stjärnorna och pressen på er, vi får väl se vilket som blir segerreceptet! Må bästa lag vinna.

När det gäller priserna real betalat så ligger Real på 94 miljoner € spenderade på Pepe, Sneijder, Drenthe, Heinze, Robben, Dudek, Metzelder, Saviola. Efter spelar försäljningarna blir det alltså 94 miljoner € spenderade. När vi var redo och betala 100 miljoner € för Kaká, tycker ni inte alla dessa spelarna har ett större värde än Kaká tillsammans?
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:31
FCBarcelona_,

Jag tror att du sa samma sak föra året också, nämligan att du var ganska säker på att ni skulle vinna la liga då också. :-). Jag tycker inte att man ska säga "jag är ganska säker på att vi vinner ligan i år" osv. Det kommer att bara höja förväntningarna och sen om man inte vinner då blir man bara frustrerad och inte tillfredställd. Man måste balansera förväntningarna med tillfredställelse.
Barcelona FCBarcelona_
2007-08-23 01:25
Ro-Binho:
Oroa dig inte, vi hinner spela ihop oss.
Jag är ganska säker på att vi vinner ligan i år.
Inte för att vi värvat Henry & co utan för att jag ser på spelarna hur frustrerade de är.
Leda ligan och förlora ligan.

Vet inte vad jag ska skriva mer jag är seriöst trött då jag jobbat ca 20 tim men vill väl ha sagt att jag älskar FC Barcelona.
Barcelona Rambla
2007-08-23 01:24
Jangis:

Ingen fara, vi snackar om Madrid titt som tätt precis som säkert ni snackar om Barcelona mellan varven. ;)

Gago tror jag inte ens var Capellos värvning. Det var garanterat Calderons och Mijatovics värvning. De ville ha unga talanger och de köpte ju också 3st nästan samtidigt.
Real Madrid Jangis
2007-08-23 01:22
Rambla

Hoppas du har rätt. Men historien visar att tränare ibland har väldigt lite att säga till om i Madrid så jag är inte säker. Hade nog föredragit en höger istället för ännu en vänster. Litar inte så mycket på robinho där om det nu är tänkt att han ska spela där. Men det kan kanske bli bra om både drenthe och robben kan spela och byta kant lite titt som tätt. Men jag tänker inte hurra för högt ännu för Madrid kan verkligen värva utan tanke rätt så ofta.

Tror precis som du angående Gago dock. Diarra har den platsen. Men Gago känns som en Cappello värvning, nu känns han långt långt från startelvan. Blir en intressant säsong nu.

Förlåt med allt Madrid snack. Kände bara för ett par snabba inlägg när ni ändå var inne på oss lite snabbt.
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:17
Rambla,

Jodå, det har du helt rätt i men jag syftade mer på el clasico duellerna, Real Madrid vs. Barcelona. El clasico är la ligas stora höjdpunkter och kanske världens mest efterlängtade och älskade matcher, i mitt tycke är dem det faktiskt.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 01:16
Nån som kan skicka Henrys mål idag. Helst på youtube. Tack.
Barcelona Rambla
2007-08-23 01:13
Ro-Binho:

Det stämmer. Dock ska man komma ihåg en sak, Madrid har 18 andra lag att möta i ligan. Det är inte bara Barcelona de ska klara av. ;)
Barcelona Kamelen
Jag håller fast vid min teori att Gago är Caldérons svar på våran (tidigare dock...) Rochemback. Känns som att han spelar i landslaget på grund av att han spelar för just Real Madrid, vilket han säkerligen gör dessutom. Diarra är i mina ögon en av ligans mest överskattade spelare. Förstår inte vad som har hänt med honom, gått ner sig något oerhört sedan tiden i Lyon. Tur att de inte satsade på Michael Essien, där snackar vi världsklass.
Barcelona FCBarcelona_
"Belletti lämnar"
Vad ska man säga?
Jag kommer alltid att älska honom för segermålet mot Arsenal i CL-finalen men samtidigt så måste man se framåt. Och när jag ser framåt så ser jag en hel del ytterbackar som kommer regera.
Abidal är en av dom.
Zambro på högerbacken tycker jag fungerar relativt bra nu (Obs! jag har inte sett träningsmatcherna, jag ser till förra säsongen) men den behövs absolut förstärkas snarast.

Annars? Visca el Barca!
Snart blir det en resa ner, är sugen och har kollat efter "paketpriser".
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 01:12
Jag fattar inte hur folk kan säga "vi kommer att krossa er", "vi kommer att döda er" osv. Tycker att både Real Madrid och Barcelona gjort bra värvningar och har grymt bra lag. Skulle Real Madrid och Barcelona möttas idag då är jag rätt så säker på att det skulle vara Barcelona som skulle gå ut som segrare, allteftersom Barcelona har en mer samspelt lag.
Vi har många nya spelare och tror att det kan ta lite tid innan vi får laget att fungera perfekt, men vi har tid tills el clasico.
Barcelona Rambla
2007-08-23 01:11
Jangis:

Jag har svårt att tänka mig att Drenthe skulle vara körd. Då hade Schuster stoppat den värvningen själv. Däremot Gago tror jag ligger värre till. Vill minnas att jag läst där Schuster uttalade sig om hur svår och viktig den positionen var och att det är tufft för en så ung spelare som Gago att göra bra ifrån sig där redan sin första säsong. Tror nog att Diarra kommer att spela på den platsen rätt så permanent.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-23 01:10
Hehe, varför är det en bild på Zambrotta (när det är beletti som lämnar) där det står "Adios beletti" under bilden på Spaniens startsida? :P
Barcelona Jay-z
2007-08-23 01:09
Lägg ner det här snacket om att X krossar X, fullkomligt ointressant. Höj nivån på dina inlägg!
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 01:08
Hehe bra jobbat Kamelen!

Nä, fan nu fastnade man här tack vare Ramblas länk till video..Plötsligt så skulle man titta på en massa andra videos från C.League finalen! Men nu så!

Bona nit!
chelsea
haha -Pepe- medgångs supporter? eller nyss blivit medlem för Pepe kom till Real i sommras,måste tyda på att du också gick "över" till dom då,vid samma tid punkt.
Celta Vigo Lazlo
Själv tror jag att Nordirland och inte Spanien når EM, men det är en helt annan femma.

Förövrigt tror jag att Pepe blir årets Flavio Conceicao värvning!
Barcelona Criff
Pepe, får du verkligen vara uppe såhär sent?

Var på Camp nou i måndags och tog museum touren och stadio touren. Mycket fint måste jag säga. Sen att någon snodde mina solglasögon ur min ficka var mindre kul men lite kul var det att känna sig som en turist :P Bilden med Cl bucklan oc h Belettis skor som han gjorde målet med äger. Rekommenderar varmt till alla! Godnatt Cules!
Barcelona Kamelen
2007-08-23 01:07
Strunta i honom nu, ytterliggare en spärrad samt förvirrad maräng. Keep 'em coming =).
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-23 01:06
-Pepe-

Glöm aldrig vad vi gjorde mot er i er "galactico" era då ni ansåg att ni hade "världens bästa trupp".
Ändå fick ni smisk av oss i ligan...

puss o kram...................mannen....
Rambles
2007-08-23 01:06
-Pepe-
Det var mycket mannen på dig.

F.ö så är Belletti inte klar förrens det presenteras officiellt. Det var samma snack förra veckan att Alves var helt klar enligt Spansk media och hur gick det med det...
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 01:04
Tillbaka till ditt forum nu! Och utveckla ditt ordförråd MANNEN!
Real Madrid Jangis
2007-08-23 01:03
Rambla

Det är detta som du skriver som varit vårat problem i jag vet inte hur länge. Vi köper in 19 åringar och förväntar sig att dom ska äga direkt. Om det inte händer slängs dom på tippen. Eller så får dom inte spela alls och utvecklingen tar tvärstopp.

Marcelo, Gago samt Higuain behöver alla speltid och mycket av det. Men nu kanske man kan spela in Marcelo sakta bakom Heinze eller så måste han lånas ut. Gago känns lite körd och higuain vet jag inte alls, hoppas han får lite speltid men är rädd han far samma öde som många unga i Madrid innan.

Nu kanske även drenthe ligger pyrt till men detta diskuterade vi väl lite kvickt tidigare?
Real Madrid -Pepe-
2007-08-23 01:00
Spärrad /Kamelen
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 00:59
Lazlo

Kan mycket väl vara Ángel! Personligen så hoppas jag det! Både du och jag vet att han behöver komma till La Primera om han vill spela EM till sommarn.. ;-)

-Pepe-

Vad är det för actionfilm du ser? Nya DieHard 4.0 eller?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 00:58
Haha kommer ni krossa oss? Lycka till! Ni har bra spelare nu. Men ni vet inte hur ni ska använda dom rätt!
Annons: