/spanien/barcelona/forum/22536.aspx/spanien/barcelona/forum/22536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
chelsea
2007-08-21 21:42
Jag har sätt alla Barcas försäsongs matcher.Måste säga att Thuram var en av dom bästa i backlinjen.Även om ni inte mötte så bra motstånd i Asien som det finns i Europa.Men mot Bayern var han stabil.Tror inte han gör bort sig,därimot Oleguer.Sämsta backen,drar på sig många onödiga varningar/frisparkar.Annars kan man säga att ni har ett komplett lag just nu,som Chelsea snart också har.
Kom igen barca.Spöa real,hatar dom.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-21 21:37
Oj enligt sport.es så är vi intresserade av Juventus backen Boumsong vad tycker ni om det?
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-21 21:32
Skulle vara kul att se Davids igen i Barca:D
Motta mot davids skulle aldrig hända.
Barcelona the culé
2007-08-21 21:22
Rambla

antar att Ajax värkar vara det mest troliga för Motta, eller?

hoppas själv på att han går till Ajax där han får träffa lite gammla vänner :D
Barcelona the culé
2007-08-21 21:20
PILMÁ

det stämmer tyvär, får hoppas att Oleguer-Thuram inte gör bort sig. vilket jag inte tror kommer hända men det är ju inte det säkraste mittbacksparat man kan ha.
Barcelona PILMÁ
2007-08-21 21:17
Kan G.Milito spela Barças första liga match?`
Har hört att han inte kan spela P.g.a för många gula kort hoppas att jag har fel.
Barcelona Rambla
2007-08-21 20:53
Milan ser ut att värva Emerson. Tack och lov, så slipper vi ge bort Motta gratis. För det är just vad de väntar på. Hade varit jobbigt att se honom lyckas i Milan om han nu gjort det, canterano som han är.

Annars är det bara kul när det går bra för Ludovic i Roma.
Barcelona r.Hyder
2007-08-21 20:51
Låt säga att Real köper D.Milito, tänk er El Clasico:

Gabriel Milito vs Diego Milito

Vem vinner? Svårt att säga men jag lägger min röst på Gabriel! En rolig grej bara :)
Barcelona Vampíro
2007-08-21 20:22
Ämne: Rambla

Därför att....
Hade vi ett bra försvar förra året? Puyol gjorde ju fan allt själv. Bredvid honom fanns det en usel Márquez eller en seg och gammal Thuram. Ytterbackarna var inte några stjärnor dem heller. Zambrotta kom igång på slutet av säsongen men i början såg han väldigt vilsen ut. Gio och Sylvinho var bra på det offensiva (ibland), Men det deffensiva var inte alls bra.

Real Madrid o andra sidan hade ju "världens bäste" Cannavaro och Ramos och bakom dem hade ni Casillas som aldrig gör en tabbe. Men endå år efter år så släpper Barça in mindre mål än real. Valdes var ju väldigt nära att vinna Zamora-priset i år men Abbondanzieri vann på någon dummregel. Så svaret på din fråga är: Valdes är i samma nivå som Iker och Palop. Han släpper in mindre mål än dem varje säsong och det är inte bara en tillfälighet att han gör det.
Barcelona Woods
2007-08-21 20:16
Javisst kul för Palop, har förstått att han i sin karriär fått stå bakom Canizares och Casillas, så kul att han får chansen at last. Men hoppas att det just är för lång och trogen tjänst som han får den, för ärligt talat..

Varför satsa på en 34-åring när man har en framtidens man i Victor Valdés?

Jag skulle vara så besviken om jag var Victor Valdés! Han måste känna att det är ganska hopplöst.. =/
Barcelona Barcelonito
2007-08-21 19:44
Det stämmer att Valdes förtjänar vara med i landslaget men däremot så ska man inte ta något ifrån Palob som är en av Sevillas viktigaste och bästa spelare och en stor ledare för sitt lag. Glöm inte att Sevilla vann Uefacupen mycket tack vare honom. Han gjorde tom. mål i sista minuten på hörna :)

Reina gör minst lika många tavlor som Valdes per säsong och Reinas är oftast grovare än Valdes.

Angående Valdes tabbar förra säsongen så minns jag 2 ggr mot Pool förra året och en gång mot Betis i slutminuten.
Om man ska nu nämna hur många gånger Valdes och Reina räddade sitt lag i viktiga lägen så blir Valdes lista mycket längre än Reinas.
Barcelona Rambla
2007-08-21 19:12
Ämne: Robinho, Ikerman y N....
Kunde inte skrivet det bättre själv. Barcelona spelar offensivt, de tar risker andra lag inte är i närheten av. Alltså blir Valdes väldigt ofta helt utlämnad.
Barcelona Evička
2007-08-21 19:11
Robinho, Ikerman y Nistelrooy | Hala El Madrid!

Det märkliga är att när ni flyttade upp positionerna och slutade att ha sju man i försvaret började det trilla in mål i eran bur i en mängd som man inte trodde var möjlig. Vilken målvakt är det som har haft störst hjälp av sitt förvar?
Barcelona Rambla
2007-08-21 19:10
Robinho:

Ett bra försvar? Nästan alla klagar ju på vårt försvar? Hur ska ni ha det?

Jo det var han, minst lika bra. Han släppte in färre mål än de. Det är bara ni andra som är så förbannat enögda och stirrar er blinda på några tavlor han tidigare gjort.
Barcelona Evička
2007-08-21 19:08
Ämne: Ja enda tabben man k....
Och i det läget fick han ett skott på sig som han inte borde ha fått om försvaret hade gjort sitt jobb. Vad jag vill säga är att han var inte ensam om den.
Real Madrid Robinho, Ikerman y Nistelrooy | Hala El Madrid!
2007-08-21 19:07
Rambla

Därför att ni har ett bra försvar. Du kan ju knappast säga att han var bättre än Palop/Casillas förra året?
Las Palmas Pio pio
2007-08-21 19:07
Ja enda tabben man kan klandra Valdés för är mot Liverpool hemma på Camp Nou...Annars så är han alltid på topp, tycker faktiskt Valdés är jävligt underskattad..
Barcelona Rambla
2007-08-21 19:03
Hur många tabbar gjorde han förra säsongen? En säsong som trots allt inte var speciellt lysande för Barça. Varför är han alltid den målvakt som slåss om Zamora varje säsong sen Rijkaard kom?
Barcelona L.Messi19
2007-08-21 19:02
Rambla:
Haha ja antagligen ganska omöjligt:D

Du får ursäkta men jag har ganska kort minne :)
Real Madrid Robinho, Ikerman y Nistelrooy | Hala El Madrid!
2007-08-21 19:01
Vampíro

jag tror nog att Aragones är orolig för att Valdés ska bli nervös och göra en tabbe á la.... hmm.. Valdes/Dudek :)
Barcelona Rambla
2007-08-21 19:00
Det är just därför ingen tar deras tippning på allvar. Ska man göra en genomgång av den kommande säsongen och tippa utgången får man väl för tusan försöka vara lite objektiv.

De kommer att sätta Barcelona som 3:a och sen är det väl hugget som stucket mellan Valencia eller Madrid som 1:a. Vi kommer att få läsa om fåniga och ogrundade bortförklaringar om varför Barcelona inte kommer att hålla för trycket, det kommer att bli slagsmål i omklädningsrummet osv.
Barcelona Evička
2007-08-21 18:56
Ämne: Rambla:

Stämmer ....
Precis, den stora frågan borde väl vara vem av de båda som drog det längsta strået. :)
Las Palmas Pio pio
2007-08-21 18:52
Rambla:

Stämmer bra, debut för Palop!

Hehe när det gäller hur redaktionen har tippat och inte tippat så ska vi inte dra för stora växlar av detta! =) Jag menar vi vet själva att Kviborg är en madridista och Rickard är valencianista...Och det har lika svårt att se att andra lag än deras egna inte vinner ligan. Så ni får se och se hur det har tippat! ;-)
Barcelona Rambla
2007-08-21 18:49
Eller där, om du vill köpa från en firma från Danmark.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-21 18:49
Messidona

där har du en bra svensk sida
Barcelona Messidona
2007-08-21 18:44
Ämne: Ämne: nån som....
tackar
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-21 18:42
Ämne: nån som vet hur man ....
Du kan beställa tröjan på Barcelonas hemsida.
Barcelona Messidona
2007-08-21 18:39
nån som vet hur man kan köpa på ett säkert och smidigt sätt den nya tröjan av årets upplaga... syftar den med "Nou Camp 50 år" runt klubb märket ...

tacksam för svar
Barcelona Rambla
2007-08-21 18:28
Lite omöjligt när de redan har tippat Atlético på plats nr 5. ;)
Barcelona L.Messi19
2007-08-21 18:27
Ämne: chelsea

Eftersom ....1.Barcelona
2.At madrid
3.Real
4Valencia
5.Zaragoza

Så tror jag redaktionen har tippat vad tror ni?

chelsea: Milito får inte spela första matchen för han fick för många gula kort förra säsongen. Löjligt tycker jag eftersom han har bytt klubb.

Hoppas Marquez får spela eftersom han kommer att ha svårt att få plats i startelvan tror jag.
Annons: