/spanien/barcelona/forum/22533.aspx/spanien/barcelona/forum/22533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid chrisespaña
2007-08-23 12:01
Rambla/

Intressant då det bara var en gång, och det berodde på att min huvudräkning inte stämde.
Barcelona Rambla
2007-08-23 11:54
Kviborg:

I all din ödmjukhet så glömde du nämna en väsentlig detalj när du tippade utgången av ligan. Hur du flera gånger i förväg ändrade utgången i Real Madrids matcher i slutskedet, bla Zaragoza. Just för att det skulle stämma bättre överens med utgången i din "Så slutar ligan".

Vilken tur då att vi culés finns här och kan påminna dig om blundern du nyss gjorde. ;)

Red. Rickard:

Jag vill minnas att det började uppstå en viss osämja även i Valencia förra säsongen. Morientes och Villa för att nämna några, hade väl en och annan skärmytsling med tränare Quique Florens vill jag minnas. Den truppen han nu förfogar över ser ganska bred ut, många mittfältare och många forwards. Hur ska han klara av att få reserverna att sitta med breda leenden på bänken anser du? Jag menar, det är ju lite av huvudargumentet du pekar på för att Barcelona inte ska klara av det.
Barcelona Klint
2007-08-23 11:53
Spinbad

Haha ett underbart förslag. Det ska jag bara köra med när jag har skrivit en värdelös tenta. "Men det var ju bara med glimten i ögat". Sen ska jag hålla mina tummar riktigt riktigt hårt för att vederbörande lärare ska ändra betygsättningen.
Barcelona Barca 666
2007-08-23 11:49
What up Barca,

Fan vad bra att vi hamnade på tredje plats & med tanke på att Real & Valencia har handlat som fan så måste de vara favoriter. Menar kolla bara på Real de har handlat för ungefär 80 miljoner pund så de måste vara favoriter.

Men det passar oss perfekt & vara underdogs menar klubbar som har störst press på sig i år e Real, L'Pool, Man Utd, Bayern, Juve & inter etc alla har spenderat mer än Barca kanske inte Inter men visst har de oxå värvat. Barca har däremot värvat exceptionellt i Henry & behållt stommen i sitt lag så därav blir vi oxå en av favortierna men när man köper Robben 36 miljoner, Ribery 26 miljoner etc & vi får Henry 22 miljoner I rest my case. We r da underdogz.

Grattis Real ni har köpt den bästa skådespelaren i fotbollen för 36 miljoner samt betalad 30 miljoner för en back som ska kosta 8 miljoner lr nåt sånt....U r da favourites!!!!

Men lita på detta eftersom till o med WESTCOAST KUNGEN SNOOP DOGG vet, fan va han passar i våran tröja:

Da Underdogz will finisih on top!!!!

Var lugna o se bara fram emot El Clasico o alla topp matcher för vi har ett lag med en stom som går ettb par säsonger tillbaka alla känner alla samt vi gör av oss med spelare som inte behövs tex Belleti till Chelski under dagen tror jag så vi bantar truppen & alla stjärnor kommer spela ingen spelare kan spela alla 60 matcher roterar man får de väl 40 matcher st samt att kung ETO'O försvinner 6veckor under säsongen till Afrika o sen har vi skador.

som THE GAME säger:

UNDERDOGZ ON TOP NOW BABY!!!!!

Forza Barca
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-23 11:48
"Det fyller dessutom ingen funktion redaktionellt då jag och Christopher inte ger våra egna lag några fördelar i det redaktionella arbetet."

Jasså?
Spinbad
2007-08-23 11:47
Red. Rickard:
Intressant debatteknik. Att skriva "fjuniga sågningar" och kalla alla som reagerat för "omogna". Det skapar garanterat ett bättre debattklimat!

Argumenten för de något oortodoxa tippningarna som ett bevis för "glimten i ögat" och "att skapa debatt" är ungefär lika troligt som om jag skulle skriva några kassa tentor och sedan hävda att jag svarade "med glimten i ögat". Att tippa Sevilla som 6:a kanske är det absolut roligaste, speciellt efter den totala utklassningen av Real Madrid som laget stod för precis innan publiceringen.

Om jag ska vara lite allvarlig så bekräftar sista tidens artiklar mest den negativa trend vad gäller kvalité och substans som spanienredaktionen haft sista halvåret. Den ende som klarar sig undan är Rodrigo som faktiskt både kan skriva och kan en hel del om fotboll.

Handen på hjärtat, hur mycket av det som publiceras här är överhuvudtaget läsvärt?
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 11:47
Skulle jag ranka topp fyra i la liga så skulle det se ut såhär:

1. Barcelona
2. Real Madrid
3. Valencia
4. Sevilla

Då utgår jag från att Real Madrid kommer att spela bättre än vad dem gör nu. Barcelona har starkaste laget på papper och då kan man inget annat än att ranka dem som första plats.
Real Madrid Ro-Binho
2007-08-23 11:44
Golazo de Messi!,

Det hade Real Madrid också, hur gick det för oss under Galactico eran?

Nu säger jag inte att ni kommer att hamna i samma fälla men det finns risk för det. Tiden kommer att avgöra.
Barcelona Suñol_
2007-08-23 11:39
Red. Rickard: Fair enough. Jag måste dock påstå att jag har en annan "magkänsla" inför den här säsongen och jag undrar varför ;)
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-23 11:38
Okej...nu ska jag komma med ett argument till varför vi kommer hamna bättre än 3e plats:

Vi har det mest kompletta laget i ligan och vi har dom bästa spelarna på varje position.

Är inte det tillräckligt för er grabbar?
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 11:32
Det finns inget objektivt plan här. =)
Det finns inga objektiva skribenter, varken på SvenskaFans eller Aftonbladet.

Man kan däremot sträva emot att vara det och det vill jag ändå påstå att jag gjort. Det gör jag alltid i min roll som Spanienredaktör.

Argumenten är i vissa fall ganska platta. Det håller jag med om. Huvudpoängen med hela altet är som sagt bara att skapa debatt och tipset utgår även ifrån den beryktade "magkänslan" som inte alltid kräver välutgrundade argument. Men det kan ju ändå tålas att diskutera, eller hur?

Suñol_:

Jag tyckte precis som du i våras och därför såg vi till att plocka in La Rambla till vår panel; Fuera de Juego. Fler som jobbar som redaktörer kan vi inte vara eller vill inte jag att vi är. Då blir det inget över att jobba med. Det fyller dessutom ingen funktion redaktionellt då jag och Christopher inte ger våra egna lag några fördelar i det redaktionella arbetet.
Barcelona Ghazza
2007-08-23 11:31
Äsch culés, vad spelar det för roll hur spanienredaktionen tippar vår placering? Tänk så här istället, det blir fler näsor att knäppa på efter säsongen ;)

Som JAG ser det så är Valencia vårt största hot, inget snack om den saken. Laget är riktigt samspelt och effektivt, tillskillnad från Madrid.

Nej, lita på mig. Vi vinner ligan =)
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-23 11:29
Barça for gold!! :D
Barcelona Klint
2007-08-23 11:24
Red. Rickard

Givetvis ser vi olika på saken. Det skulle vara ganska konstigt annars i mitt tycke. Men om jag ska försöka att vara objektiv så är faktiskt argumenten som du stödjer Barcas tredje plats med relativt platta. Dvs jag känner inte riktigt att det finns fog för dem.

På tal om svart eller vitt. Det finns ett lag som i mitten av landet som spelar på Bernabeu. Där är allt svart eller vitt. Kolla på betygsättningen efter vinst kontra förlust här på svenskafans så ska du få se vad jag menar.

Paranoida tycker jag är fel ord att kalla mina åsikter. Kanske subjektiva, men ej paranoida.

Rijkaards fördel är att han själv har varit en spelare av yppersta världsklass och han vet då förhoppningsvis hur storstjärnor som Ronaldinho m.fl. tänker och känner i olika situationer. Det som är hans negativa sidor är hans brist på disciplin i vissa tillfällen. Men det ska bli bättre om man får tro spansk media.

Valencia kommer absolut inte att spela roligast fotboll. Måhända effektivast. Valencia vinner en titel i år och det gör Zigic genom att bli årets Pichichi.

Visst är det Svenskafans och visst är det vinklat. Men när en Spanienredaktion ger sig på att tippa La Liga så anser åtminstone jag att det borde ligga mer på det objektiva planet.
Barcelona Suñol_
2007-08-23 11:23
Red. Rickard: Jag kan förstå att ni tippar Valencia som vinnare för det är relativt troligt men att Real skulle komma före Barca när dom bytt från demontränare till "jag har coachat två lag i La liga Schuster" plus en hel del nyförvärv i sista minuten...Tycker redaktionen borde ha någon cule också så alla dom stora lagen är representerade för det är inte paranoia att bli irriterad på en redaktion som underskattar ens favorit lag om och om igen...
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 11:17
Klint:

Äntligen, nu börjar vi komma någon vart.

Som DU ser det ja. Men alla här i världen är inte cúles som du säkert vet och varken jag eller Christopher har utgett oss för att vara objektiva. Snarare är det ju ytterst explicit i mina genomgångar av lagen att jag håller på Valencia.

Jag håller inte med om att det bara finns dina två perspektiv. Varför skall alltid cúles måla allt i svart och vitt? Sådana paranoia. Finns nog inget annat lag med anhängare som tror så lite om sina motståndarsupportrar runtom.

Jag önskar inte Barcelona några motgångar bara för att jag hellre ser Valencia vinna ligan. Jag hoppas inte på inre konflikter för laget före att se mitt eget Valencia glänsa i ligaspelet. Det är väl mig egalt hur Barcelona spelar och mår. Det är paranoidt att tro att folk sitter och önskar ert lag motgångar.

Mina argument handlar inte heller om att det bara skulle bero på att man har för många stjärnor. Jag såg brister i Rijkaards ledarskap förra säsongen. Brister som inte synts tidigare och brister som faktiskt är ganska stora om man skall lyckas leda och få samman ett lag som Barcelona. Dels handlade det om konflikthanteringen och sedan nämnde jag också det osäkra bollandet med formeringen av laget.

Rättar allt till sig i år håller jag med om att vi kan se fram emot riktigt rolig fotboll. Världens roligaste kommer dock Valencia att spela som jag ser det. ;)

Skämt åsido. Det här är ju SvenskaFans, vad vore sidan utan lite vinklingar och subjektivitet? Objektivitet är tråkigt! =)

Edit: Stavfel =)
Delarocha
2007-08-23 11:12
Hahah oväntat tippat när Kviborg är i farten.
Barcelona Woods
2007-08-23 11:08
Red. Rickard//
Jag kan mycket väl förstå att ni är intresserade att ifrågasätta Barças lagbygge, det har varit populärt en längre tid och det p.g.a. att Barcelona har en trupp som helt enkelt är bättre än alla andra lags, namn för namn.

Naturligt att kritiker väljer att fokusera på osämja i spelartruppen, för många stjärnor eller whatever..finns liksom inget annat att kritisera.. ;)

Desto roligare ska det bli när Rijkaard och hans mannar bevisar motsatsen och tar hem ligan med en sisådär 15 poäng.. ;)

Det är mitt tips, mina arguemnt är att vi har den bästa truppen. Och med en lagsvetsare som Frank Rijkaard så kommer stjärnorna mer än väl trivas ihop.

Väl mött i La liga 07/08
Barcelona Klint
2007-08-23 11:03
Red. Rickard

Vet inte om du klassificerar mig som någon omogen culé, men jag ska ändå ge dig någon form av konstruktiv kritik.

Om du/ni skulle velat skapa debatt gällande något lagbygge så är väl inte riktigt Barcelona rätt lag att välja. Fyra nyförvärv. Real Madrid och Valencia har väl sju-åtta nyförvärv om jag inte är helt fel ute? Argumenten faller där som jag ser det.

Som jag ser på Barcelona säsongen 07/08 så kan man se på det ur två perspektiv. Alternativ 1: Man kan bara imponeras av det lagbygge som vi har för närvarande och se fram emot världens roligaste fotboll. Alternativ 2: Man kan se på Barca och hoppas att de gör bort sig. Man hoppas på inre stridigheter och dylikt vilket i sin tur skulle rendera i att sitt eget lag skulle nå framgång.

Sen skulle det väl förefalla osannolikt att en redaktion som består utav supportrar till Valencia och Real Madrid skulle tippa Barcelona som etta. Hur objektiva ni än må tycka att ni är.

Edit: Lite paradoxalt att du vill skilja på sak och person för att sedan nedvärdera många culés genom att påpeka att dessa är omogna.
Real Madrid chrisespaña
2007-08-23 11:03
Jag påminner ödmjukt om förra årets tips då samma duo hade väldigt många rätt. Men smaken är som baken.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-23 10:54
Red. Rickard:
bra sagt
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-23 10:53
COLLBLANC:
och det är inte bra eftersom milan kommer att vilja köpa honom och det italianska pressen kommer att komma full fart om att ronaldinho lämnar för milan!- han är en EU spelare
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 10:53
Tompa + Alla andra:

Du som är mogen borde väl också kunna komma med ett vettigare argument till varför tipset är pinsamt. Hittills ser jag bara massa fjuniga sågningar utan ett enda bemötande av vad som faktiskt utgjorde argumentet i artikeln.

Hela tipset är väl mer eller mindre gjort med glimten i ögat för att skapa lite debatt. Debatt är roligt, sågningar mindre roligt. Hade hoppats att kunna skapa en debatt kring Barcelonas lagbygge men alla besökare här inne verkar inte riktigt vara mogna för det.

Bemöt gärna det jag skriver och mina argument istället för att hoppa på min person. Håll isär sak och person. Tack!

Ridå för Tompa och omogna cúles - väx upp!

Barcelona COLLBLANC
2007-08-23 10:48
Enligt spanska tidningar blir Ronaldinho spansk
medborgare på måndag.....
Barcelona Tompa
2007-08-23 10:48
Att tippa Barca på tredje plats är pinsamt. Det bygger helt på förhoppningar att vi kommer misslyckas och ingenting annat.

Ridå för Pettersson och Kviborg
Barcelona Xoonix
2007-08-23 10:46
3:e plats? Ja ett tips som jag verkligen inte tror på, men det tipset får ju stå för dom och de får äl stå där med långnäsa när Barca visar hur det ska gå till;)
Barcelona Ken
2007-08-23 10:30
Va fan nu vaknar man på morgonen och upptäcker till min förvåning att Belletti ät såld!!!! helt jävla otippat, trodde han skulle vara kvar visste inte att han ville lämna barca än liksom??

PS. Hur fan dum e Calderon att punga ut me så mycket pengar för Robben????? jobbigt att vara reöl fan i dagsläget asså....

Någon som vet om hur det blir med Angel i Celta nu om Belletti lämnar??
Barcelona Klint
2007-08-23 10:06
Nina

Det var ingen kritik riktad mot dig utan snarare ett konstaterande att alla i Spanienredaktionen håller på Valencia eller Real Madrid. Sen finns du också. Som håller på lite allt möjligt. Zaragoza kanske är ditt lag i Spanien, men du verkar mer gilla fotbollen i sig än vad du gillar något specifikt lag. Och därmed sagt nada. Ett konstaterande helt enkelt.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-08-23 09:56
Lite busigt mål av Henry =)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-08-23 09:54
Ronaldinhos assist och mål ifrån gårdagen. =)
Annons: