/spanien/barcelona/forum/2253.aspx/spanien/barcelona/forum/2253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2015-07-07 09:30
@RafaelH117: Bartomeu will inevitably be reelected as Barcelona president. Better prepare yourselves as I have been for doing for the past weeks...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Malcom_X
2015-07-07 09:08
Ser ut att bli en intressant säsong =)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-07 08:50
Barcadinho Du skriver så subjektivt och färgat att jag får huvudvärk av dina inlägg. Du förskönar bara händelserna utan rim eller reson. Bartomeu kan visa sig vara mer professionell än sin föregångare skriver du vilket är rappakalja då han isf borde visat det direkt när det fega kräket Rosell hoppade ut ur det störtande planet med den enda fallskärmen ombord, och avböjt presidentskapet då en ny president bör väljas fram av medlemmarna enligt klubbens stadgar. Alltså kan jag i stort sett torka röven med ditt resonemang där, pardon my french. Kontraktförlängningarna med Lucho, Alves och Pedro gjordes av naturliga själ då man håller folket lugna och nöjda, förmedlar en trygg bild av styrelsen och kan i lugn och ro planera inför valet. Avslutningen för Xavi var obligatorisk och pöbeln hade hängt honom i ett kors om klubbens största ikon någonsin fått lämna via bakdörren. Vilken president som helst hade kokat ihop exakt samma jippo. Zubis avgång var mer eller mindre framtvingat efter transfer ban-domen vi stämplades med. Du får det att låta som att han fick lämna sin roll som sportchef pga sin inkompetens, dåliga resultat och misslyckade värvningar vilket inte var fallet trots all ramaskri från culés världen över efter flera bedrövliga år utan mittbackar och dålig planering. Nej min vän, vill du försvara Bartomeu så får du göra det med en riktig trovärdighet samt ett underlag som håller. Just nu får jag bara en känsla av att du försvarar honom bara för att hänga på den nya trenden den senaste tiden där man försvarar Bartomeu bara för att liksom. Man vill helt enkelt simma mot strömmen eftersom det blir "tråkigt" om alla tycker samma sak. Det var inte en jävel här inne fram till i julas som inte ville se en ny ledning. Inte en endaste jävel! En trippel senare är Bartomeu helt plötsligt kungen av Katalonien och en mycket kompetent herre som vet hur man gör "stora" värvningar och sköter om klubbens vitala värderingar. Sluta.
Barcelona 11-9-10
2015-07-07 08:23
Fan nu börjar benedito snacka om värvningar med, han säger att han är intresserad av veratti och är på jakt efter honom Fan trodde inte han skulle börja på den banan med, men han behöver uppmärksamhet och tydligen så får man inte det via dom seriösa frågorna
Barcelona Barcadinho.
2015-07-07 08:18
Och så glömde jag nämna att han sparkade Zubi, det var också ett bra beslut som många här ville så länge.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-07-07 08:04
Vet inte om frågan har blivit ställd förut men har våra nyförvärv tillstånd att spela vänskapsmatcher?
Barcelona 11-9-10
2015-07-07 07:26
Oj vad besviken man blir, speciellt på veteranerna här inne som sänker sig enormt. För att ta meningslösa diskussioner i strävan av vilja ändra folks personliga åsikter Alla här inne har inte varit cule under Nunez Alla här inne har inte varit cule sedan laportas finare år Utan vi har en hel del nya medlemmar av den senare generationen med helt nya uppfattningar av klubben Varför ödsla ofantligt mycket energi på vad som är äkta cule och vad som inte är. Värderingar har glömts därnere och ni förväntar er att dom ska vara intakt i Norden?! ----------------- Men det är faktiskt irriterande hur man målar upp kandidaterna här inne, barto den onde och laporta den gode. Låter som en dålig film Fakta är lyckas inte laporta vinna valet med tanke på hur mycket som har gått och dåligt för klubben och hur mycket han har gått på så förtjänar han fan inte vara president. Kan du inte sänka barto utan att snacka värvningar ja då kan du börja hänga med Milton igen. Det är en boxningsmatch han måste vinna på KO
Flavía
2015-07-07 04:08
Kan tänka mig att forumlegenden "Coach Pep" jublar nu när hans/hennes landsman tillhör i världens bästa klubb :)
Flavía
2015-07-07 04:04
@1.70-ligan:

28 är ingen ålder för Arda, finns spelare som ännu presterar trots att de är en bit över 30.
Flavía
2015-07-07 04:00
@Messi es el fenómeno número uno:
€34M (samt €7M utifrån prestationsbaserade mål) är rimligt för någon som är en av världens absolut främsta mittfältare och var Atleti bäste spelare under de senaste säsongerna tilsammans med Godín. Sedan sade han aldrig att han inte pallade med Atletis hårda presspel. Däremot är det ingen vild gissning att turken har fått nog att väldigt ofta spela försvarsspel, något som kan vara rätt frustrerande för en kreativ och spelskicklig mittfältare av Ardas kaliber.
Flavía
2015-07-07 03:45
@the cameroonians:

Motsägelsefullt från någon som förespråkat en Pogba-värvning...
Flavía
2015-07-07 03:43
@Capitan \(^.^)/:

Bartomeu sade aldrig att Pogba var "omogen" utan att fransmannen inte kommer värvas under denna sommar.

Personligen skulle jag vara otroligt nöjd om vi inte värvade honom, vad har han i ärlighetens namn gjort för att rättfärdiga sitt prislapp som sägs ligga ca €80M? Pogba har visserligen varit framgångsrik men man skall ändå komma ihåg att han är inte Juventus bäste spelare och skall man vara riktigt ärlig, är Pogba inte ens den mest framträdande mittfältaren för dom. Lägg därtill att hans arbetskapacitet samt defensiva egenskaper är inget vidare så förstår man varför Arda Turan är en betydligt mer rimlig värvning då turken passar som handen i handsken för den typ av fotboll som vi spelar.

Rafinha skulle ha minst lika svårt, om inte svårare, att få speltid ifall om en jämngammal Pogba hade kommit.
Barcelona S.Eto'o
2015-07-07 02:50
Bara om en president kandidat skulle lova att hämta tillbaka denna spelare..... Avsluten är världsklass och hans pace... Herre gud!!! En av världens absolut bästa avslutare. En man som kan skjuta lika hårt med högern som med vänster. Mila damer och herrar, Vår egna Pedritooo i gammal form
Barcelona Mäktiga Messi
2015-07-07 02:06
Hur fan kan man värva en spelare som kastar skor på domaren under match mot självaste Barça ???
Barcelona Barcadinho.
2015-07-07 02:05
Junta Dimision - ha i åtanke att allt detta hände under Rosell som huvudansvarig. Visst var Barto en vice president, men ändå. Han verkar inte ha samma approach som Rosell. Kan hända att han kommer jobba mer proffsigt o mer öppen än Rosell om han vinner. Det är hur som helst inte samma person.

Han har lyckats göra en del bra saker på hans korta tid som huvud president - exempelvis, nya kontrakt med LE, Alves, Pedro. Jätte fin avslutning till Xavi, vågade ta tag och leda klubben i så viktig fas när laget var igång med tre turneringar, förstod kritiken och valde annonsera valet nu istället för 2016 och nu sist - visar att han kan förhandla stora värvningar.
Barcelona Barcadinho.
2015-07-07 01:48
the cameroonians - jag gick igenom alla inlägg och jag hittar inte allvarliga anklagelser. Antigen jag har missat något el om det är gammalt bråk

Men annars - kom tillbaka. Finns värre tjafs än det där i det riktiga livet :P
Barcelona Liunil Masse
2015-07-07 01:45
Arda Turan är klockren för Luchos sätt att spela. Jag kan förstå honom, en grym värvning! Bidrar med allt det Lucho vill se på mittfältet, har väl egentligen allt för att verkligen passa in på mittfältet. Pogba kommer väl nästa sommar, rätt övertygad.
Barcelona >The Reporter<
2015-07-07 01:32
Jag personligen tycker Arda är en grym spelare för ett visst spelsätt, men inte vårt. Det tror jag inte iallafall. Dock får vi vänta och se helt enkelt. Nu när han är klar och ska börja träna med oss. Vore det inte jävligt synd för honom att säljas igen om den nya presidenten inte vill ha honom?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 01:32
"After kicking Cruijff out of the club, saying we didn’t even have the money to pay our bills, pursuing Laporta and his board for crimes that they would be proven innocent of years later, selling our shirt to a slave country that is Qatar, killing our 80 year old basketball team, signing Neymar in such a criminal fashion the club is now charged for tax fraud and corruption for the first time in its 115 year history, pushing Guardiola out of the club, doing the same with Oscar Garcia and several other La Masia coaches, promising to renew Abidal and kicking him out of the club, bringing the Ultras back to the stadium, selling Thiago for peanuts, getting a signing ban from FIFA after doing nothing about it for 13 months, firing Txema Corbella, signing Douglas, making our club drop from 2nd to 4th richest in the world, destroy La Masia by changing its directors twice, selling our most prized identity to Nike and allowing a horizontally striped shirt."

Taget från Lucas Resendes avskedsartikel, sätter saker och ting i perspektiv minst sagt. Tar mer än gärna 6 raka titellösa år för att få bort Bartomeu/Rosell från vår klubb. De har lyckats ta bort all sentimentalt värde som gjorde att man älskade den här klubben för mer än bara fotbollen, det fanns värderingar som gjorde att man med stolthet hejade på den här klubben. Nu är allt det där, tyvärr helt bortblåst.
Barcelona Barcadinho.
2015-07-07 01:31
Men hallå - vad är det som har hänt? Låt var o en tycka som han vill.

Ang presidentvalet - jag vill ha olika åsikter här, vill absolut inte se ett helt forum som håller på en o samma kandidat. Jäkla tråkigt.
Jag vet att Laporta har varit favoriten hos många här, men det spelar ingen roll, alla har rätt att sympatisera med vem de vill. Precis som medlemmarna i klubben som ska rösta snart.

Och om Arda - måste ni spotta eld på varandra. Diskutera istället.
Är han en del av valkampanjen ? Kanske det, men så funkar det med politik.
Är han inte LE val ? kanske det, men jag är övertygad om att han godkände värvningen (sms samtal på en semesterort tar bara några minuter)

Skönt att vi slipper Pogba för en miljard- fattar ni, tänk om klubben skulle göra en "miljard värvning" för tredje sommar i rad - snacka om köplag, värre än marängerna. Jag gillar Arda skarpt, men synd för Rafinha.
Jag är inte 100 procent säker på att värvningen är så nödvändig.

Bara ett extra kommentar - Bartomeu har inte låst sig helt ang Qatar. Han är öppen för möjligheter. Han är medveten om all kritik om avtalet och han har inte så sten säkra tankar att skriva ett nytt avtal efter 2016. Jag är nästan säker på att han kommer lyssna på kritikerna och hitta en annan lösning. Dock inte Unicef på tröjan, men en annan sponsor som kan tänka sig betala mycket. Så ni som är så starka emot honom just p g a den frågan - finns en möjlighet att ni får som ni vill, men event efter 2016,
Barcelona LennyRomario
2015-07-07 01:22
@Mido:

Det korta svaret: För att segrar inte är allt. Och för att värvningar definitivt inte är allt. Just nu är värvningar inget annat än bröd och skådespel.
Barcelona Mido
2015-07-07 01:18
Varför är ni aldrig glada när vi vinner eller värvar nya spelare,, klagkärringar finns det gott om här inne,,, om valet så är det varken jag eller ni som avgör det är medlemmarna,, vi fick Turan som de flesta här älskar,, vi gick en krigare en macherano 2.0...det var många som snackade skit om Rakitic i höstas och nu är han en stjärna... Vänta å se för i helvete,,,, så trött på skit stämningen i detta forum,,, vi blev klara gör cl final och nästan alla grät här inne för att vi förlorade mot Bayern borta,,,, kommer tillbaka efter valet,, VÄXA UPP
Barcelona papillon
2015-07-07 01:16
Junta Dimision

Ingen aning, vad tror du själv?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2015-07-07 01:15
Capitan \(^.^)/

Vem har sagt att någon måste tycka om någon som man inte tycker om?

Ganska korkad slutsats om det nu var sin slutsats.
Barcelona LennyRomario
2015-07-07 01:08
@Capitan \(^.^)/:
Exakt vad det handlar om. Traditioner? Stå för något? Det är enbart trams som är i vägen för "utvecklingen". Vi måste göra ju ditt och datt för att kunna konkurrera. Att klubben beter sig omoraliskt/ohederligt? Nej, numera heter det "smart" när man gör någonting som gynnar det egna klubben. Och det är precis den utvecklingen som gör att det snart bara är färgen på tröjorna som skiljer oss från klubbar som PSG, City och Chelsea. Identitetslösa fån som inte står för ett skit, förutom att de är beredda att göra det mesta för att vinna. Det gäller såväl på planen som på maktpositioner. Att börja heja på en klubb som är som alla andra är det inget fel/konstigt med. Sånt är man sällan medveten om när man är i den åldern att man väljer ett favoritlag. Men att behöva sitta och se på när klubben är på väg att bajsa bort allt gott den stått för, det suger hårt. Nån hävdar att för många glömmer det sportsliga. Tvärtom. Det är på tok för många som enbart tänker på det sportsliga. Senaste trippeln? Byter jag bort vilken dag som helst mot ett Barca som står för något annan än jakten på segrar. Men vem orkar bry sig om det. Allt man vill numera är att reta någon som hejar på Real för att vi vann och inte dem. Så. Trött.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-07-07 01:02
Det här forumet lämnade man egentligen för längesen. Ba massa småbarn här nuförtiden. Åldergräns här tack!
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 01:00
papillon

Av ren nyfikenhet, vad tror du att Braidas jobb var som endast varade i 6 månader?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-07 00:58
Cameroonians Du är utan tvekan en av anledningarna till att man läser på det här forumet med all info du ger om valet, ungdomar up and coming, dina åsikter om hur klubben sköts samt mycket annat och detta på fri vilja. Helt ärligt så är det helt förståeligt till varför du tar ett break, men jag hoppas vi får se dig igen asap och förhoppningsvis är FC Barcelona fri från pesten Josep Maria Bartomeu när det väl sker.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-07-07 00:48
papillon Varför ska någon som ogillar Qatar Foundation/Airways tycka om personen och dess ledning som införde själva skiten i klubben? Dummaste jag hört finns ingen logik whatsoever..
Barcelona papillon
2015-07-07 00:45
Rambla~

Jaha, det är du som dag in och dag ut snackar skit om Qatar och Bartomeu?

Fortsätt med det, det är du i allafall bra på :) Du kan väl passa på att länka nån video om "någonting" nu när du ändå är i farten...
Annons: