/spanien/barcelona/forum/22524.aspx/spanien/barcelona/forum/22524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca#1
2007-08-23 15:08
Barca tippade 3:a i tipset? Fan vad glad jag blir när Rikard och Kviborg inser hur fel dom har i maj:D Barca kommer vinna la liga 07/08!
Barcelona Nadal
2007-08-23 15:07
Det är väl inte fråga om att värva en världsspelare till högerbacken, där har vi ju redan Zambrotta. En bra ersättare till Belletti skulle vara det som behövs, känns som om Ángel faller under den kategorin.
Barcelona el Flaco
2007-08-23 15:05
Ok, Olmo är inte särskilt ung men än så länge är det väl inte ens 100% säkert att han kommer får spela med A-laget nästa säsong? Därför tycker jag det är orimligt att ge en spelare rollen som högerbacksreserv direkt i sitt första år, om nu så är fallet.

PS: jag saknar Damía, tråkigt att vi släppte honom.
Barcelona Rambla
2007-08-23 15:04
Mourinho1:

Har läst kommentarerna på ert forum och har faktiskt svårt att hålla mig för skratt. Ok, Belletti är ingen världsspelare men så dålig är han inte. En sak kan vi konstatera, hans spelstil är allt för fysisk för att passa la liga, han kommer inte till sin rätt just för att man knappt får peta på moståndarna. Han är härlig när han löper upp och ner konstant i 90 min utmed högerkanten. Mannen har ett par fantastiska lungor. Okej, hans defensiva brister kanske oroar er men jag tror att mycket av de bristerna beror på Barcas ibland allt för offensiva och naiva spel. Vem vet, Mourinho kanske kan få honom att fungera även defensivt i PL.

Se det positiva i det hela, han har bara gjort ett mål för Barcelona. Det målet gjorde han mot era antagonister från norra London i en CL-final. Bara det måste ju flytta upp honom några pinnhål på populär-barometern i Chelsea. :P
Rambles
2007-08-23 15:03
Hur tror ni Belletti klarar sig fysiskt i England? Har inte sett så mycket av honom då han knappt fått spela i Barca.

Ser att Rambla skrev det precis, hehe.
Tycker inte man ska såga Belletti redan. Han måste va bra på nått, man spelar väl inte i Barca utan att duga? Undantaget Maxi Lopez.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 15:01
Håller med dig el Flaco. Finns massa andra bra backar!
Barcelona the culé
2007-08-23 14:59
Rambles

det ser ut så just nu, tyvär :S

men vi hopppas att ledningen aggerar snabbt somm f*n och köper in en ersättare, annars ser jag nog hällre att Puyol går ut och spelar högerback än att Oleguer ska göra det.
Barcelona Rambla
2007-08-23 14:59
Olmo är knappast för ung, han är väl 21 år? Dessutom så används han mest om mittback eller vänsterback, alternativt pivote.

Ángel är ingen världsspelare men tillräckligt kompetent som backup enligt mig. Han är aggressiv och snabb, det räcker långt. Det bästa är att han kan täcka bägge kanterna.
Real Madrid Mourinho1
2007-08-23 14:58
Tack för årets sämsta värvning. Ni ger väl igen för Gudy antar jag...
Rambles
2007-08-23 14:57
vad har ni för "backup" på högerbacks platsen? Är det Oleguer som kommer spela där ifall Z blir skadad?
Barcelona el Flaco
2007-08-23 14:56
Jag förstår inte varför många culés här vill se Angel i Barcelona. Jag har sett honom spela flera ggr i Celta när vi har mött de och han har varken imponerat eller gett intrycket över att vara en världsspelare. Just nu vet jag inte vem vi ska/måste köpa in, men inte en chans att Angel är svaret på den frågan.

Men vi måste nog köpa in en ny högerback och snabbt! Oleguer håller inte en hel säsong och är en för stor risk att förlita sig på honom och ungtuppen Olmo är för ung och orutinerad för att ens nämnas i diskussionen.
Barcelona the culé
2007-08-23 14:53
Xaviiiiii

tror du att man kan få loss Miguel och tror du att han vill vara bänk nötare ? tror nog att han vill va kvar i valencia.

men vist ja gillar Miguel som spelare, riktigt bra e han men de blir nog inte lätt att få han.
Barcelona Ken
2007-08-23 14:52
Ser gärna man tar in någon oprövad talang som högerback i barca om det nu är så att man söker förstärkning på den platsen???

Håller helt me om att jag aldrig sett denne Angel spela men om man får honom för en billig summa och om han representerat landslaget så kan han ju omöjligt va sämre än Olequer iaf......
Barcelona Rambla
2007-08-23 14:50
Jag har sett Ángel Lopez mer än en gång i landslaget. Där har han väl inte dominerat precis även om han var riktigt bra mot Danmark i EM-kvalet. Dessutom så spelade han vänsterback när vi mötte Celta i förra säsongens första match och då var han riktigt bra. Han var även riktigt bra mot Madrid när Celta mötte dem hemma.

Dessutom så lovordar Pio pio honom och jag väljer att tro på honom. ;)
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 14:48
Många här inne säger de vill ha in Angel Lopez in. För det första hur många har sett han spela?. Är han bra? Tex, hur många matcher har ni sett han spela? Det räcker inte med bara en gång se han och säga han är bra. Själv vill jag ha in Miguel från Valencia.
Barcelona Rambla
2007-08-23 14:44
Hehe, kul att läsa hur "glada" vissa av chelseafansen är över den värvningen.

Hellre ingen ny HB än Belletti. En gammal avdankad katalan är inget jag älskar...

Vilken underbar världsbild vissa verkar ha. :D
Barcelona Born In Barcelona
2007-08-23 14:44
JAg sitter här och skrattar, skrattar åt Real som har lagt ut 1,1 miljard SEK på spelare och sålt lika många spelare för kaffepengar. Av de spelare de köpt tycker jag bara Snejder var ett bra köp (de andra kom till överpris)

Jag skrattar ochså åt att Barcelona tippas 3:a av redaktionerna. att komma 3:a vorde ett stort misslyckande.
Vilka lag är då bättre än Barca i år?

- Real vars lag är lika samspelt som elva speed-dopade katter
Eller?
- Valencia som förvisso värvat klokt, men som antagligen bara kan nå framgång och alltig stämmer. De har för få spetsar!

Vad ska man säga om Belleti? Lika mycket som jag älskar han för hans fantastiskt viktiga mål, lika mycket hatar jag det Chealski står för.
Barcelona Ken
2007-08-23 14:42
Helt sjukt att Belletti lämnat med tanke på att det itne ryktats om någon övergång av han på senare tid, hade som Rambla säger hellre sett han i ett mindre bra lag än sitta på bänken i Chelsea å tjäna pengar. Men onekligen e han en legend så man får hoppas det går bra för han, dessutom är han väl över 30 strecket får vi in denne Angel som det ryktats om så får man väl vara nöjd trots att jag aldrig sett killen spela
=(
Barcelona Rambla
2007-08-23 14:37
Herregud, vilken bomb! Jag kan inte fatta det. Vår underbara Belletti i Chelsea? Jag är glad för hans skull för det innebär ett erkännande trots allt att en tränare som Mourinho väljer honom. Säkerligen inte som förstaval utan snarare som ett offensivt alternativ när de jagar mål. Hade dock hoppats på att han gick till en lite mindre klubb med tanke på speltid och annat. Sen att han är en stor Barcalegend lär ju inte göra det lättare för honom i "fiendeland" Chelsea. Jag hoppas att de tar väl hand om honom trots allt.

Grande Juliano, sempre al nostre cor!

Det lustiga skulle ju nu vara att han avgör en CL-final för Chelsea nu. Han har endast gjort ett mål framåt för Barcelona under sin tid i klubben, men ÅH vilket viktigt mål sen. :D
Barcelona r.Hyder
Japp, Juliano Belletti klar för Chelsea. 5,5 miljoner Euro pratas det om att dealen ska ha kostat. Det är väl mer än bra för våran del. Jag älskar Belletti, men han är gammal nu och hans defensiva kvaliteér är bristande. Får vi in Ángel så är våran trupp helt och hållet spikad. Angel kan ju lira på både höger och vänster sida i backlinjen så han vore helt perfekt. Ytterbacks reserverna var annars ett orosmoment för mig, men får vi Angel så är allting helt perfekt!
Barcelona Suñol_
Red. Rickard: Madrids liga guld förra året var ett mirakel och spela ihop ett lag med sju nya spelare som nästan alla kom precis innan ligastarten är inte så lätt. Skulle det laget vara bättre en det som vann CL och ligan förrförra året plus tre starka defensiva nyförv och bonus Henry? Nej det är en väldigt subjektivt bedömning som inte har mycket med verkligheten att göra. Men den som lever får se...
Freddie - JM is GOD
2007-08-23 14:36
Grattis till att ha blivit avlastade Belletti.
Barcelona Ken
2007-08-23 14:31
Red. Rickard/

Stämmer bra rickard(opartisk) ska d va...

Kul att du nämner glasögon för det är precis vad jag gjort tagit av dom och tillåtit mig se fotbollsvärlden ur en opartisk persons ögon och där är det konstaterat att dom flesta i världen tror på barca i La liga och oavsett vad du än säger kan inget ändra på det...

Sen så kan jag hålla med dig angående CL-bucklan så finns vi även där bland andra storlag.......
Barcelona Kamelen
2007-08-23 14:30
Kul ändå för Belletti att få testa lyckan i England. Han förtjänar ändå det.
Nu måste ändå Txiki ta sitt pick och pack och dra till Vigo fort som satan. Ángel skall anlända!
Valencia Red. Rickard
2007-08-23 14:30
Ämne: Det här angående red....
Jag utgår ifrån att du egentligen menade att man skall vara opartisk och inte "partisk" som du skrev.

Vi gör vårt bästa för att vara opartiska men givetvis påverkas man av att man tror på sitt eget lag. Ur mina ögon har jag ändå försökt vara opartisk. Jag förstår dock att det ur dina ögon ser ut som om jag inte är det.

Men varför skulle jag vara mer opartisk om jag tippade Barcelona som etta? Bara för att det passar din världsbild bättre? Och sedan när tror resten av världen det? Jag tror att Madridistas tror på La Liga-titeln precis som Sevillistas och Valencianistas. Vad det gäller CL-bucklan tänker nog Chelsea, Man Utd, Inter, Milan, Liverpool och även Real och Valencia vara med och slåss. Ta av dig glasögonen. =)
Barcelona Woods
2007-08-23 14:27
Ämne: Belletti klar för Ch....
Helt otroligt..
Barcelona Ken
2007-08-23 14:25
Det här angående redaktörer för spanien sidan tycker jag bara e kul att dom tippar oss 3:a ger oss bara mindre press att prestera i ligan då både madrid och Balencia, tippas komma före oss vilket kommer visa sig när säsongen är slut...

Sen så kan jag tycka att man som redaktör för ett ansvarsfullt jobb alltid skall vara partisk och lyhörd vilket jag inte tycker dom vart i detta fallet och att tippa barca på 3e plats är ju bara som att be om att få en massa skit när resten av världen ser oss som både vinnare av la liga och CL-bucklan? men det verkar onekligen ha gått red.richard förbi!!!!

Men som sagt ut med det gamla och in med det nya=)
Rambles
2007-08-23 14:24
Belletti klar för Chelsea.
Barcelona Rambla
2007-08-23 14:19
Skrattretande rykte om Deco. Inter och Barcelona ska mötas ja, i Joan Gamper Trofeo på Camp Nou. Det har tydligen Fotbollskanalen valt att utlämna. Det blir ju så mycket mer spännande artikel då. Priset är ett också ett skämt.
Barcelona PILMÁ
2007-08-23 14:09
Kolla där nytt report om DECO.
Annons: