/spanien/barcelona/forum/22519.aspx/spanien/barcelona/forum/22519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SeRDaRo
2007-08-23 17:26
står det nånstans att nelson kanske kommer eller är det bara en önskan här på forumet för killen är grym :D
Barcelona Klint
2007-08-23 17:25
Nu när Belletti är klar för Chelsea borde inte ett nyförvärv vara på sin plats? Det känns väl inte alltför betryggadnde med att ha Sylvinho och Oleguer som alternativ till ytterbacksplatserna?

Själv föreslår jag, likt många andra, Angel Lopez från Celta. Det har varit på tapeten innan samt att Angel kan lira både till höger och vänster.

Jag hoppas att det blir någon värvning gällande ytterbacksplatserna. För närvarande känns det lite tunnt.
Barcelona Whoopsie
2007-08-23 17:23
är de nån som vet när matchdatumet och tiden till Barcelona-Ath.Bilbao spikas?
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 17:12
Vi får nog avvakta lite. För enligt länken så står det att Valencia - Villareal är kl. 21. Men enligt Marca så är det Espanyol - Valladolid kl. 21 på spanska Canal +.
Barcelona Klint
2007-08-23 17:11
Ser ut som att det blir AS Monaco för Motta.
Barcelona PILMÁ
2007-08-23 17:08
Foadinho_2pac
Nej du Det är Barça de ska sända inte villareal. kolla läntipset
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 16:51
Grabbar Barca matchen visas på Mtv:D Med samba låt.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-23 16:44
Ämne: grabbar tv4+ kommer ....
Nej!,det fel den tiden visas Valencia - Villareal klicka på där det står 19:00 så kommer det fram det står Valencia - Villareal och så stog det förut också.Barcas match visas på tv4 sport.
Barcelona mbarca
2007-08-23 16:40
grabbar tv4+ kommer att visa barcas match mot raicing...kolla länktipset
Barcelona Mark
2007-08-23 16:38
Så grym du var i Fuera de Juego Rambla! Bläddrade förbi vad dom andra skrev och läste ditt bara. Man ser på varje mening att du är en äkta Culé! Tack för en bra läsning.
Real Madrid Davv15
2007-08-23 16:34
Är Beletti en back som går bort sig ofta? (är mer chelsea än barca)
Barcelona Kapten11
2007-08-23 16:32
Läste precis en artikel i Sportbladets friidrotts- VM bilaga som handlade om arbetet mot doping.
FIFA blundar tydligen fortfarande, och har bara ett litet antal tester utannonserade, och dessutom bara vid matcher.
Skulle vara intressant o se hur många av dagens fotbollsspelare som egentligen är helt rena, helt ärligt, jag misstänker att det inte är många.
Barcelona Rambla
2007-08-23 16:31
Snälla, Nelson värderas till €20m av Benfica. Glöm bort fort. Själv blir jag mer än nöjd med Ángel Lopez.

07/08 J.C.B:

Ja gud vad balanserat ert lag ser ut.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 16:29
Njut
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 16:26
Åh det är juh underbart att Nelson är högerback! Snälla Barca hoppas ni ser det här medelandet. Värva Nelson!! Han är otroligt bra!:D
Men 100 procent så värvar Barca Angel Lopez är helt 100 på det:(
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 16:23
Xaviiiiii

Självklart kan det finnas bättre. Men jag tycker ändå vi skulle behöva köpa in en spanjor ibland oxå. Miguel är duktig absolut! Men tror ändå inte Valencia skulle släppa han. Som du säger finns säkert några fina ytterback borta i Brasilien! Men då får vi problem med passen igen. Nelson är högerback ja, men tror inte Camacho är så intresserad av att släppa han heller..Men men vi får väl se..
chelsea
2007-08-23 16:21
Nélson är högerback.
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-23 16:19
Pio Pio
Jag själv tycker det finns bättre backar. Miguel är en av dom. Men han skulle vara för dyr och inte klara av att sitta på bänken. Det är bara att leta i Brasilien finns massa talanger där. Men laporta kanske inte orkar åka ända dit:D Själv vill jag se Benficas Back Nélson men jag tror han är vänsterback? Eller? Kan Abidal spela mittback?
Real Madrid 07/08 J.C.B
2007-08-23 16:18
PS. vi har köpt Robben, visst bygger inte han ett helt lag men nära inpå! vårat lag är bättre balanserat!
Real Madrid 07/08 J.C.B
2007-08-23 16:16
Chelsea hett lag som är minst lika starkt som erat på pappret om inte starkare, Barcelona har velat bli av med Belleti i typ 2 år så varför i hela världen köper Chelsea honom för? han platsar typ i Mallorca och inget annat!
Las Palmas Pio pio
2007-08-23 16:01
Flaco

Hmm, vet inte hur mycket du har sett av Ángel. Jag har iallafall följt han sen tiden då han spelade i Las Palmas B, då han spelade ihop med en kusin till mig. På den tiden var han innermittfältare, en duktig och teknisk sådan. Sedan när Fernando Vazquez tog Las Palmas så flyttade han upp Ángel och skolade om han till högerback. Han var under dessa år en drivande faktor till Las Palmas fina år i både Primera och Segunda. Och jag menar absolut inte han är en världsback a lá Alves, Zambrotta osv. Men tycker ändå att han är mycket kapabel till en plats i Barcelonas trupp och agera backup åt exempelvis Zambrotta. Dessutom om man kommer med spanska landlagstruppen så är man inte en spelare i mängden. Åtminstone min syn på det hela. Att han är hetlevrerad? Stämmer bra, men Davids var också hetlevrerad, Cantona, Stoichkov likaså finns massor att nämna. Och det behöver inte alltid vara negativt. Sen detta att han skulle medvetet gå in för att skada en spelare? Herregud, ge mig ett exempel? Att medvetet vilja skada en spelare så krävs det en hel del och jag har ALDRIG sett Ángel göra en tackling a lá Keane vs Alf Inge Håland. Och sådant beteende Keane visade borde kostat han livstid avstängning från fotbollen, när han till och med erkände detta i sin bok...
Barcelona Spock
2007-08-23 15:58
Spärrad! /red
Barcelona el Flaco
2007-08-23 15:41
Att skada en spelare av misstag är inte samma sak som att göra det medvetet, där är skillnaden mellan Belletti och Angel. Det är åtminstone min åsikt efter att ha sett Angel spela de senaste 5-6 säsongerna.
Barcelona Rambla
2007-08-23 15:38
Destoooooooo:

Men suck, vi gillar Belletti. Han gjorde målet, tog en bra löpning och samspelade fint med Henke. Självklart älskar vi också Henke som gjorde ett sånt bra inhopp i finalen.

el Flaco:

Jag missade att du menade att Àngel Lopez var hetlevrerad till den grad att han nästan gick in för att skada spelare. Självklart gjorde inte heller Belletti det, snarare så var han väl inte alltid tillräckligt kylig utan gick in med sena tacklingar.

Kul när Kviborg sågar landslagspelare som bloggar på Expressen. Madrids egna bloggare här på SF håller ju så där lagom hög klass själv. :D
Barcelona el Flaco
2007-08-23 15:36
Destoooooooo//

Ja klart att Larsson spelade en stor roll i den segern men det var väl ändå Belletti som gjorde det avgörande målet. Därför brukar han nämnas som "Hjälten från Paris" i katalanska medier.
Barcelona el Flaco
2007-08-23 15:30
Rambla//

När jag skrev att Angel är hetlevrad menade jag så klart det på ett negativt sätt. Inte den spelaren som följer regelboken direkt. Jag minns inte att Belletti gick in i närkamper med avsikten att skada sin motståndare.

Men om nu Angel kommer till Barcelona så kanske jag accepterar honom...om han nu avgör en Champions League final...allt annat är ointressant :P
R-E-M 4 LIFE + T14
2007-08-23 15:30
Hur fan kan dom tippa Barca som trea i år!!! Det som stör mig än mer är deras förklaringar. Henry kommer att gnälla om han får sitta på bänken precis som han gjorde i Juve. Snälla hur mycket omognare var inte Henry då ,hur mycket mindre erfarenhet hade han inte då. Den anledningen var urdum. Som Barca supporter blir man klart irriterad över att Real samt Valencia tippas högre men jag ser fram emot deras förklaringar varför dom tror Real kommer få en högre slutplacering i tanke med ny tränare (som vanligt) och till en viss del ny trupp och allt. I år visar vi hur vacker fotboll ännu en gång ska spelas. Visca Barca!!!
Barcelona Savve
2007-08-23 15:25
Synd att Belletti lämnar med tanke på hans historia och att vi i nuläget endast har Oleguer som backup till höger. Angél har jag inte lagt märke till speciellt mycket i de matcher jag sett honom så avstår från att kommentera det värvningsförslaget, men en billig och stabil spanjor skulle inte vara helt fel.

Dagens mest kvalitativa Barcelonanyhet läste jag just på kvalitetssidan Sportal, direktöversatt från Tribalfootball föreställer jag mig. Tydligen är Motta påväg till Monaco vilket inte låter helt otroligt, däremot uppstår problem eftersom han tydligen är långtidsskadad och inte kan spela förrän nästa år (!), dessutom rapporteras han vara väldigt dyr (!) vilket ställt till det vid tidigare övergångsrykten. Dags att kolla upp lite fakta där kanske...
Barcelona Rambla
2007-08-23 15:21
Mourinho1:

Varför ska jag ta illa upp, oavsett hur mycket ni avskyr Barcelona och Belletti, så är han en hjälte för oss culés. En legend. Han har avgjort en CL-final och det väger tungt. Sen så har han också en härlig personlighet och det gör inte saken sämre. Att han sen har vissa brister i det defensiva förlåter vi honom en dag då vi blir nostalgiska. ;)
Barcelona Rambla
2007-08-23 15:19
el Flaco:

Ungefär som en viss brasse som är i London nu? ;)

Det där går att polera bort. Rijkaard och de andra backarna i truppen kan han lära av. Att han är hetlevrerad är bara bra, det gäller bara att använda det positivt istället.
Annons: