/spanien/barcelona/forum/22514.aspx/spanien/barcelona/forum/22514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2007-08-25 11:17
Smogen:
Vi har ju sett under försäsongen att både Dos Santos och Bojan kan gå in i en match och ändra på matchbilden. Självklart kan man inte förvänta sig att dem ska få mycket speltid, då vi redan har världens bästa anfall på plan. Men frågan är då snarare, vilken anfallare i världen skulle peta någon av REM? Är det så att skribenten önskade en försäljning av någon ur REM? För det är det enda sättet att få in “nytt blod” i vårt anfall. Men om han skriker om nyförvärv som kan komma in (som avbytare) och ändra på match bilden, så har vi i år tre anfallare som kan göra det.
Barcelona Tompa
2007-08-25 11:09
Tycker också Viktors krönika är väl pessimistisk. Visst, det finns ingen garanti för succé men att som supporter inte tro på att vi kommer bättre än trea med det här laget är lite märkligt såvida inte Viktors huvudsakliga syfte vara att tona ner förväntningarna hos oss alla. Dock kan ju tilläggas att under den kolsvarta Gaspart-eran trodde inte jag (realistiskt) heller på ligaguld.

Däremot är det inte realistiskt att mer eller mindre kräva att vi vinner allt i år - konkurransen är för hård. Själv var jag överoptimistisk förra sommaren, gör inte om samma misstag igen.

Det där med saknad av nytt blod" är märkligt då vi har Henry + två jättetalanger i Dos Santos och Kirkic. Tror Dos Santos tar oss alla med storm bara han får någorlunda med speltid.
Barcelona ibbos
2007-08-25 11:06
När VÄLDIGT kunniga cúles skriver sånna krönikor så börjar man bli väldigt orolig. Jag förstår fortfarande inte vart allt negativt kommer ifrån??

Jag förstår vad han menar det med det där med Maxi Lopez. I förra säsongen så var Gudjohnssen till för att vara den spelaren som kommer in och förändrar matcherna med sin spelstil, så som Maxi gjorde mot CHELSKI. Henry är en sån spelare, han kommer från en liga där det är en väldigt annorlunda spelstil osv. Men å andra sidan är det som sagt possitivt, i mestadels mot just lag som kommer från den ligan. Men det återstår att se.

"Det är emellertid i anfallet som jag saknar nytt blod" Förstår inte riktigt vad han menar, nu har vi (Deco), Henry, Bojan, Gio, Ronaldinho, Eto'o & Messi. Det kan inte bli bättre? Visst man ska inte lägga för stort ansvar på Bojan & GIO än men enligt mig har i alla fall GIO bevisat att han är väldigt påväg uppåt, han har gjort succé under föräsongen osv.

Ni glömmer så mycket, tänk tillbaka två säsonger, då vi tog dubbeln, och då hade vi en startelva som denna

Valdes
Belletti Puyol Marquez GIO
Edmilson
Deco Xavi
Giuly Ronaldinho
Etoo

Detta är en väldigt ihoppspelt elva, visst men om man gämför med dagens BARCA så är det betydligt starkade och jag tycker vi har presterat bra på plan under försäsongen också.

Zami Puyol Milito Abidal
Toure/Marquez
Xavi Deco
Messi Ronaldinho
Eto'o

Skillnaden? Vi har förstärkt med två renodlade ytterbackar, och en enormt duktig & ruttinerad mittback, och med troligtvis en stark och hungrig pivote (Touré). Det kommer tyvärr vara så att Henry får titta från bänken till en början, Ronaldinho & Messi är givna, och sen vet jag inte hur mycket sanning det ligger i det med att Henry har gått ut och sagt att han accepterar bänken. Eto'o är nog också given tror jag.

Jag förstår inte vad som är problemet. Inför denna säsong så är allt positivt, vi har allt, en bred trupp, världens bästa spelare, bra ihoppspelta etc.

Men sen är det ju vad var och en tror och tycker, men jag tycker tamefan inte att man går ut och säger att vi slutar på en bitter tredje plats.

VISCA EL BARCA!
Barcelona Smogen
2007-08-25 10:58
Håller med om att krönikan var överdrivet pessimistisk. Men alla har ju rätt att tycka det dom vill. Men det måste kännas rätt tråkigt att gå in i en ny säsong och förvänta sig att det kommer gå dåligt. Men å andra sidan kan man ju bara bli positivt överaskad då.

II Barça II

Håller helt med om att sakna "nytt blod" i anfallet är lite konstigt med Henry och två ungdomar som förstärkning. Visst, Viktor förklarar att han menar en annan sorts spelartyp men ändå... Sen ska man nog inte räkna Bojan som en förstärkning denna säsongen. Dessutom var ju Eto'o borta nästan hela förra säsongen, så man kan ju nästan räkna honom som ett nyförvärv också.

Ps. Aftonbladet rankade igår 10 största stjärnorna i Spanien.

6. Robinho - Madrid
5. Nistleroy - Madrid
4. Eto'o - Barca
3. Henry - Barca
2. Messi - Barca
1. Ronaldinho - Barca

Ganska kul....
Barcelona Gaucho 10
2007-08-25 10:21
DN ranking: 5 Real Madrid 4 Atletico 3 Sevilla 2 Valencia 1 Barcelona
Barcelona II Barça II
2007-08-25 10:05
Viktor Gredin:

”Det är emellertid i anfallet som jag saknar nytt blod. Det gjorde jag även den förra säsongen, då vi hade uppenbara problem med att förändra en låst matchbild.”

Här förstår jag inte vad du menar, vi har värvat en av världens bästa anfallare, och så har vi tagit upp två mycket lovande anfallare från ungdomslaget. Ändå saknar du ”nytt blod i anfallet”?!

Förklara gärna.
snider
2007-08-25 10:03
VIKTOR GREDIN
-
Har också tänkt i dom banorna, är verkligen Henry jätteförstärkning till startelvan? Ronaldinho går ju inte bänka, och Messi vore väll ännu dummare när han är så ung. Den han har störst chans att utmana är väll Eto'o, som då ska dela på en plats? :O Så jag tycker det ska bli intressant hur ni kommer klara att hålla alla anfallare nöjda(såg ju bara Eto'o när han fick nöta lite bänk). Tvekar dock inte på att han kommer att leverera.
Barcelona sthlminho87
2007-08-25 10:03
Real har ju haft en grym försäsong..! LOL
Barcelona sthlminho87
2007-08-25 10:00
Kass krönikia varför måste man se så mkt dåligt?
Dem har ju inte ens spelat en tävlings match än! Jag undrar lite vad allt negativa kommer ifrån? Försäsongen har ju inte varit någon katastrof. Har man inget tro på sitt lag kanske man inte borde yttra sig.!!
Barcelona Woods
2007-08-25 09:24
Håller med om att Viktor har en poäng med krönikan! Det är bra att vi tar oss ner på jorden litegrann och inte förväntar oss segrar i alla matcher, innehållandes joga bonito and so on..

Men även jag tycker att den är överdrivet pessimistisk. Det känns som ett riktigt worst case, där allt som kan gå åt helvete också går åt helvete.

Tror framförallt att laget är ruskigt revanschsuget i år, och med de nödvändiga förstärkningar som skett defensivt, tillsammans med en nyvunnen "vilja vinna" instinkt, så tror jag förra årets bitvisa stereotypa anfallsspel kommer visa sig betydligt mindre.

Nej Barça kommer rulla ut motståndarna betydligt bättre i år än i fjol, det är ju det som är våran kvalitet!
Barcelona Evička
2007-08-25 09:12
Viktor/
Klockren krönika. Att se bristerna hos de egna svider möjligen för en del, men du har helt rätt, rakt igenom. Att jag sedan av hjärtat hoppas att du har fel i vissa stycken är en annan sak, och det tror jag att du gör själv också.
Barcelona Gabriel
2007-08-25 08:58
Uff. Jag gillade inte Viktors krönika at all! Alldelles för mycket pessimism där, och seriöst, visst lägger han upp argument till hans tänkande men enligt mig bör man alltid som barçafan ha tro på att laget kommer att vinna ligan för om man redan innan säsongen ens börjat tror att man inte hamnar bättre än 3:e plats kan man lika gärna skita i att följa laget denna säsonen. Min åsikt!

Vad e det för tankar? Blä!
Barcelona Gabbe5000
2007-08-25 08:44
Jag håller med Klint, bollen e ta mej fan rund. Ingen vet hur det kommer att sluta. gissningar, förhoppningar och allmänt skitsnack tycker jag har genomsyrat gissningar om hur ligan kommer sluta. O det bästa är om siarna får rätt kommer de säga: se vi visste hela tiden (vi är ju experterna), och om de har fel kommer de säga att fotboll är omöjligt att förutspå och de kan inte klandras för att ha gjort en oskyldig gissning på hur ligan kommer sluta (vi tippade mest för skoj skull).
Forca Barca
Las Palmas Pio pio
2007-08-25 08:32
Enligt Sport så har Txiki nu gjort en officiell förfrågan till Celta angående Ángel Lopez. Han har värderats till 6 miljoner Euro. Men enligt Sport så kan säkert några spelare också ingå. Min chansning är att Crosas och Valiente kan gå dit på lån men vi får väl se..
Real Madrid Raul El Capitan
2007-08-25 07:57
Väldigt bra krönika av Viktor Gredin, nu tog jag faktist av mig mina Real Madrid-glasögon när jag läste krönikan.

Mer sånt Viktor!
Barcelona Klint
2007-08-25 03:01
iHala Robinho!

Rambla har väl inte nämnt någonting om att det är experter som har röstat? Men det är ganska roligt att 47 procent tror på Barca som seriesegrare i en Madrid baserad tidnings omröstning.
Sen är det omöjligt att dra seriösa slutsatser av folks tippande. Det är inte som att någon sitter på alla svar. Det hade varit för jävla tråkigt.

Sen gällande diskussionen om Alves så verkar han väl vara lite egen som person. Men jag hade då inte tackat nej till att ha honom i Barca. I mina ögon är han världens, för närvarande, bästa högerback.

Sen så håller jag tummarna för att Angel Lopez får sätta punkt för Barcas shoppande denna sommar.

Bon nit!
Real Madrid iHala Robinho!
2007-08-25 02:52
Tja, Rambla du utgår från att dom där 400,000 röstarna är experter? Nej tror inte det. Det är många fans till de egna lagen som röstar osv, omöjligt att dra seriösa slutsatser av sånna röstningar.
Barcelona Duda
2007-08-25 02:34
Varför tar många åt sig om vad andra tippar? Seriöst, jag tycker att det är skönare att vi tippas som 3a här på SF, kommer njuta allt mer av guldet då när säsongen är slut :)
Barcelona älskabarcelona
2007-08-25 01:53
Bara 1 dag kvar nu tills Barca spelar!!Gud va ja har längtat till det! Hoppas man får sin revanch nu mot Madrid. VISCA EL BARCA!!
Barcelona ZARM
2007-08-25 01:25
En fråga, nu när jag snart har tagit examen tänkte jag slå på stort och gå och se barca-madrid i december. Har någon av er någon aning om det finns möjlighet att få tag på bra platsbiljetter till matchen. Dessutom undrar jag man ska sitta för att få bra överblick.
Barcelona ZARM
2007-08-25 01:14
Det ska verkligen bli intressant att läsa motiveringen till varför de tror att ett lag som inte imponerade nämnvärt förra säsongen, som just har sparkat sin tränare, som har tappat vissa spelare, som blev utspelat av Sevilla förra veckan mm mm....kommer att vinna ligan! Ok, jag har förstått att tippningen inte ska upp till diskussion igen men jag blir bara less.
Barcelona Criff
2007-08-25 00:56
haha Rambla kommer aldrig komma över det oddset :P
Ska bli kul och se min bästa vän gråta när Real tappar poäng imorrn. Och sen ska han få se mig sitta där ocg flina med min nyinköpta Barcelona tröja efteråt haha :) *längtar* Jag hoppas Rijkard kör med rafa o thuram i mittlås och Eto, R10 & Messi med Henry som avbytare om det fastnar eller sent i matchen. Ska bli kul och se!
Barcelona Rambla
2007-08-25 00:51
Ämne: Det är även intressa....
I guess Kviborg and Red.Rich didn't consult those odds. :D
Barcelona tarrak
2007-08-25 00:48
Det är även intressant att se hur samtliga bookmakers har Barça som storfavoriter. Där kan man garanterat utesluta att de påverkas av sympatier för något av lagen.

Exempelvis ger Unibet 1.75 för att Barcelona tar titeln, medan Madrid ger 3.00, Sevilla 10 och Valencia 12.50.
Barcelona ZARM
2007-08-25 00:42
Rambla,

Mycket intressant o kul! Hoppas bara att barca inte blir alltför övermodiga nu! Det är det enda som kan hindra en ligaseger.

Angående Alves tycker jag att Sevilla verkligen borde släppa honom. Jag tror helt enkelt att killen vill prova något nytt medan han har chansen.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-25 00:41
Jaha, så det var aldrig så stridigt emellan Aulas och Abidal som spanska tidningar fick det att verka (why am I not surprised?)

Äsch, jag drar till sängs, vill vara pigg imorrn när Real tappar de första av många poäng detta år :D

God natt/ Bon nit/ Boa Noite/ God night/ Buenas noche/ Noapte Buna o.s.v :D
Barcelona Rambla
2007-08-25 00:36
Över 400,000 läsare på Marca i Spanien har röstat tänkbara ligasegrare och ca 47% av dem anser att Barcelona är överlägsna favoriter. Jag tror att lite över 20% röstade på Madrid. Det om något borde ge alla en vink om hur pass allvarligt alla borde ta spanienredaktionens tips här på SF. :D

Obs! Låt mig poängtera att jag inte på något vis vill dra igång ytterligare diskussioner om huruvida deras tips var logiska eller genomtänkta. Det var bara en intressant iaktagelse. Låt oss slippa mer om tippandet.
Barcelona tarrak
2007-08-25 00:33
Rambla

Ok, om det var på det viset, så sätter jag genast på mig dumstruten och ber om ursäkt till Éric som verkar vara en hyvens kille. :D
Barcelona Rambla
2007-08-25 00:29
tarrak:

Jo, och du kan ju gissa från vilka. Du vet de där berömda och trovärdiga tidningarna som hittar på saker nästan ur ingenting.
Barcelona tarrak
2007-08-25 00:22
Rambla

Det är mycket möjligt att du har rätt, men visst florerade det artiklar om att Abidal hotade med strejk?
Annons: