/spanien/barcelona/forum/22513.aspx/spanien/barcelona/forum/22513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-08-25 00:22
Rambla

Det är mycket möjligt att du har rätt, men visst florerade det artiklar om att Abidal hotade med strejk?
Barcelona tarrak
2007-08-25 00:15
Captain Fantastic!

Jag säger inte att någon av Del Nido eller Alves är onda, men DN är förmodligen den som agerat mest korrekt. Om Alves anser att han skall säljas för en viss summa, så får han se till att få det inskrivet i kontraktet. Han gjorde det inte - tough luck - nu får han leva med att spela i miserabla Sevilla för sin värdelösa svältlön.

Angående Abidal skrev jag min åsikt i det förra inlägget.

EDIT; Vilket du redan uppmärksammat. :D
Barcelona Rambla
2007-08-25 00:13
Captain:

del Nido vet vad han gör. Innerst inne vill han ha kvar Alves då han vet hur viktig spelaren är för Sevilla. Speciellt nu i CL. Om Alves vet med sig att han inom kort vill till någon större klubb, varför ska han då förlänga kontraktet med ett år? Jo, för det är den enda möjligheten för honom att få högre betalt i Sevilla.

Abidal har inte hotat med någon strejk. Han har hela tiden hävdat att han blivit lovad av Aulas att få lämna inför den här säsongen. Det var bestämt oavsett om Barça värvade honom eller inte. Han stod på sig och hjälpte på egen hand till så att förhandlingarna gick smidigare.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-08-25 00:13
lagkapten

Oj då, det visste jag inte, men då lär det vara Marquez som bildas mittlås med Thuram. Känns stabilt i vilket fall som helst. Ska bli spännande att se Marquez säsong. Hoppas han håller en jämn form, för han var lite skakig minns jag förra säsongen. Milito-Thuram, eller Rafa-Puyol, vilket föredrar ni? Svår fråga, men kan vara intressant att se vad ni har för åsikter om detta. Vilka av dessa fyra herrar skulle passa bäst tillsammans t.ex?
Lukas.RP
2007-08-25 00:11
Ämne: Jag skulle också stä....
Jo, jag älskar också Iniesta. Oerhört tufft att välja bort honom, men det känns samtidigt som att Xavi är given, plus att Deco håller i taktpinnen och står för genialiska framspelningar med mera. Iniesta är lite för lik Xavi.
Barcelona sölta
2007-08-25 00:07
Jag skulle också ställa upp exakt som Lukas.RP. Känns kasst bara att lämna ute Iniesta, men han får komma in i halvtid.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-25 00:07
tarrak

Jo, jag håller med och visst kan vissa spelare verkligen irritera en även om man inte hejar på just det laget. Spelare som gör sig omöjliga (Gallas te x, som hotade med självmål) är riktigt tråkigt att se, men samtidigt så måste man även se det från det andra sidan av myntet. Jag menar Del Nido är knappast en förstående person som rättar sig i ledet eller efter en spelares önskemål, denna man gör mest som det behagar honom själv och har ett egotripp som bara Aulas kan stå upp emot i jämförelse. Såna människor har inte som intention att göra livet enkelt för Alves, han kunde ju ha släppt honom för den smått otroliga siffran 33-35 miljoner Euro vilket är långt över Alves värde (i mitt tycke), men vägrade...Ska då hela skulden falla på Alves? Och ska han då verka som den onda killen i dramat? Men du har rätt han förlängde ju sitt kontrakt på egen villja...så, visst någonstans så måste han vara den onda...

PS, gjorde inte Abidal också sig omöjlig i Lyon med Aulas? Ändå verkar de flesat cules acceptera/tycka om honom...

EDIT: såg att du redan skrev det :)
Barcelona Et0
2007-08-25 00:06
Jag fattar att spelarna ser det mer som ett jobb men hur tänker de när de skriver kontrakt? att de kan strejka när de vill? Varför förlängde han kontraktet när han tydligen inte vill stanna tiden ut? jo han ville ha högre lön. Man kan inte både äta kakan och ha kvar den.
Nu kanske inte journalisten skrev det men alves sa inte att han ville spela i ett bättre lag eller något.
Barcelona lagkapten
2007-08-25 00:04
Mot Nya Tider

Milito är tyvärr avstängd i premiären. Det lär bli Thuram och Oleguer som startar, eftersom de spelat ihop sig under försäsongen.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-25 00:04
Bara till alla som inte vet:
Milito kan inte spela mot Racing eftersom han har ett ban från förra året...
Lukas.RP
2007-08-24 23:57
Ämne: Lukas.RP

Det får ....
Min elva skulle s ut såhär om jag var "Mister":

----------Valdés----------
Zamro---Thuram--Rafa---Abidal
-----------Yaya-----------
------Xavi-------Deco-----
Messi-----Eto'o----Ronnie-

Tror och hoppas man startar på det sättet.
Barcelona tarrak
2007-08-24 23:57
Rambla

Tyvärr känns det som att det här oskicket blir allt vanligare. För mig ringde varningsklockorna direkt, när Abidal hotade Lyon med strejk om de inte släppte honom till Barça. Dessa strejkande spelare är ofta de som sviker först när det blåser hårt. Det bästa exemplet måste vara Cassano, som strejkade sig från Roma och efter några månader på Madrids bänk erbjöd sig att gå till Rom för att få komma tillbaka. :D
Barcelona Mot Nya Tider
2007-08-24 23:56
Personligen så tror jag att Mister startar med Zambrotta, Thuram, Milito och Abidal i backlinjen, mittfältet är mer svårare, tror dock mest på Xavi, Yaya och Iniesta , längst fram så lär vi se Messi, Ronaldinho och Samuel. Hoppas vi ser ett hungrigt Barcelona med 100 % koncentration hela matchen, bort med nonchalansen och stoltheten, nu jävlar ska titlar vinnas!
Barcelona Steve-O
2007-08-24 23:49
Lukas.RP

Det får vi hoppas på. Snart dax för seriepremiär för guds skull! Vad vill ni se för elva mot Racing?
Barcelona Gaucho#10
2007-08-24 23:48
Foadinho_2pac: Om du kollar länken ser du att Valencia - Villarreal Spelas kl 21.00 och det enligt LFP. Fattar inte vad du yrar om?
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-24 23:48
Ämne: Men orka tjaffsa om ....
Ingen tjafs :@.
Lukas.RP
2007-08-24 23:47
Skippa snacket om kanaler nu. Någon som kan komma med en vettig diskussion möjligen?
Barcelona tarrak
2007-08-24 23:45
Captain Fantastic!

Jag vet mycket väl att fotbollspelare inte är några helgon, som hellre lever i en hydda en sviker sin klubb. Även om jag personligen har svårt att förstå hur en del spelare verkar kunna göra vad som helst för att tjäna en extra krona så är det inte det som är det värsta. Det är nämligen att många av dem inte kan respektera ett skrivet kontrakt. När man skriver på ett sådant så får man leva med både de rättigheter och skyldigheter som anges, svårare än så är det inte.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-08-24 23:43
Men orka tjaffsa om vart matchen ska spelas imorrn? Den kanalen ni har tillgång till tittar ni på, och bläddrar, om matchen inte är på Sport-Expressen så är den ju på Tv4+! Diskutera något mer vettigare i fortsättningen tack..
Barcelona Rambla
2007-08-24 23:41
tarrak:

Jag håller med dig i sak. Det retar även mig när spelare som nyligen skrivit på långa lukrativa kontrakt börjar grina och hotar med att inte dyka upp på träningarna, bara för ett ännu bättre alternativ har dykt upp. Respektera era kontrakt och håll i igen truten säger jag.

I Alves fall så förlängde han sitt kontrakt endast med 1 år, visserligen till 2012, och det var nog enbart för att få en högre lön av Sevilla.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-24 23:40
Ämne: Foadinho_2pac och ni....
Nej men ja yrar inte eller nåt jag såg bara att några typ diskuterade om det och jag ville bara att alla skulle veta det rätta för jag kollade nyss och jag har kollat flera gånger det står Valencia - Villareal 19:00 söndag. :d:D.
Barcelona lagkapten
2007-08-24 23:38
Foadinho_2pac och ni andra
Sluta yra om var matchen visas. Ingen vet säkert, det är bara att vänta och se.
Sen finns det inget som heter Tv4sport än. Kanalen Sportexpressen bytar namn till Tv4sport den 1 september.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-08-24 23:31
Alla som tror matchen visas på Tv4+ så säger jag nej den visas inte där,matchen visas på tv4sport klart o slut.
Barcelona tarrak
2007-08-24 23:30
El Culé

Det är möjligt att det är så, det är Alves åsikt i alla fall, men jag tycker att det är märkligt att han inte förhandlade fram en lämplig klausul när han skrev på det senaste kontraktet. Jag tänker inte tycka synd om någon fotbollsspelare som ena dagen skriver på ett kontrakt och andra dagen gnäller om att han måste fullgöra det. Att han har mage att jämföra sin lönesituation med den genomsnittlige supportern är bara ett hån.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-24 23:29
tarrak

Jo visst förstår jag hårt älskande Sevillistas, deras ilska är defentivt befogad men samtidigt så tycker jag att det är en aning naivt av alla människor i världen att tro att fotbollsspelare ska vara några moralänglar och prakt-exempel för all världens barn (även om de oftast brukar vara det). Fotbollsspelare är människor och att vara en människa tillhör det att man jagar höga löner och ett bra ställt liv.

Jag tror t e x inte att Puyol hade tillhört Barca så troget om vi varit ett bottenlag där han hade fått en tiondel av den lön han får idag. Oavsett om Puyol varit samma person och haft samma principer som han har idag så tror jag fullt bestämt att han hade sökt sig vidare till en större klubb. Enligt mig utan tvekan och fullt befogat om han har talangen/kvaliteerna och vill lämna, men det är bara min åsikt.
Barcelona Steve-O
2007-08-24 23:24
ForcaBarcelona

Milito spelar inte mot Racing då han är avstängd.
Barcelona El Culé
2007-08-24 23:21
tarrak.

Det verkar ju onekligen som om att Alves och Sevilla har nästintill kommit överens om att kommer det ett bud som är rätt så släpper dom honom om han tycker det känns rätt.

Frågan är hur roligt det blir för Alves att spela kvar efter denna lilla karusellen. Han må inte vara uppskattad av fansen och det känns inte som om han kommer gå in för det på samma sätt iom att han inte brinner för klubben.

Jag har faktist ingen aning.

Barcelona ForcaBarcelona
2007-08-24 23:21
`Tycker ni Marques lr Thuram borde starta på söndag bredvid Milito när Puyol fortfarande är skadad ??
Barcelona Ken
2007-08-24 23:17
Hmm racing har värvat en klass anfallare enligt mig nu om man går efter dortmunds redaktionens sida? Smolarek e en polsk klassanfaller som jag trodde ville spela i ett mittenlag i någon av dom stora ligorna, men att han nu går till racing kan ju inte ses som något annat än positivt för dom kanske kan bli en ny Zigic fast dom inte alls är lika spelartyper!!!!!
Barcelona tarrak
2007-08-24 23:12
Captain Fantastic!

Jag måste säga att jag är av totalt motsatt åsikt. Herr Alves har på eget bevåg skrivit på ett kontrakt med Sevilla för inte alltför länge sedan och då anser jag att han skall slutföra det om inte klubben vill annat. Att Sevillas supportrar blir förbannade och besvikna är väl inte konstigt med tanke på att de betalar en stor del av hans lön.
Annons: