/spanien/barcelona/forum/225.aspx/spanien/barcelona/forum/225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2017-07-29 08:25
asså 260 miljoner till det aset. Så stört. Neymar SR tillsammans med Raiola måste vara några av de personer jag avskyr mest i fotbollsvärlden. Tillsammans med typ hela FIFAs och UEFAs ledningar. :) ps. Tycker Bartomeu gjorde en bra pk. Främst med att vill Neymar lämna så får han göra det och betala klausulen. Dvs. inget förhandlande. Värt att notera är att han innan hela tiden sagt att man vill att Neymar stannar. Sa han inget om nu. Får PSG fram pengarna kommer han dra. Förmodligen kommer dom använda de där 260miljonerna fom får av oss för att köpa. sig fria. Sen får Neymar SR dubbelt upp om ett par år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-07-29 06:17
Jag är en av många som ställer mig i ledet till "N€ymarOut" men kan inte låta bli att tänka tanken:
Tänk om Neymar stannar, hur länge kommer man sitta med armarna i kors så fort han är med i en stsrtelva osv? Hur många "hurra, men fan"-huttranden vid mål från honom kommer krävas innan man börjar se det mellan fingrarna allt som hänt..? Man ska ju trots allt stå bakom Barca i ur och skur, men detta är en knepig sits helt klart.

Förresten - Bartomeu/Robert pratade väl inför transferfönstret om att "it will be major signings", medens nu säger presidenten "bara" att det kommer komma nya spelare, varav rnittfältare.
Känns som att ribban är lagd för ännu ett lågvattenmärke.... hoppas jag har fel!
Barcelona Reymar
2017-07-29 05:11
SPORT:
Barcelona has to pay €26m to Neymar Sr. next Monday as a signing bonus from the contract Neymar signed last year.
Barcelona Reymar
2017-07-29 05:05
@Alvés - Por Que?:

Du får ha i minnet att vi hade vår styrka i mittfältet under den tiden och dominerade varje match medans vi nu har styrkan i anfallet där MSN förväntas skapa lägen och mål. Att byta Paco mot Neymar hade inte fungerat då det är en alldeles för stor skillnad i kvalitet.
Barcelona FC Barcelona #10
2017-07-29 02:42
[QUOTE=Davids3]Barca PK idag: Iniesta: "The story can only end one way, Neymar should talk."" Suarez: "Neymar should talk, we support his decision." [/QUOTE] Att det ska vara så jävla svårt att gå ut med det. Visst, han tänker nog att han inte vill bränna några broar men nu är det fan bara löjligt speciellt efter Semedo-incidenten. Gör det rätta och gå ut med det. Han kommer vara en PSG spelare oavsett. Nasser hostar upp det som krävs eller så kommer någon spelare, förhoppningsvis Veratti, i vår riktning.
Barcelona Davids3
2017-07-29 02:35
Barca PK idag:

Iniesta: "The story can only end one way, Neymar should talk.""

Suarez: "Neymar should talk, we support his decision."
Barcelona Gabriel
2017-07-29 02:28
Citat från Bartomeu i samband med efterspelet från träningen i Miami.

Intervjuad av ESPN.

- Om Neymar vill gå så kan han göra det och betala hans utköpsklausul.

- Oavsett om Neymar lämnar eller stannars så kommer vi att förstärka laget, och precis som inför varje säsong så kommer vi att ha ett lag som är starkt nog för att tävla om alla titlarna.

- Det kommer att göras fler värvningar och en av dem är en mittfältare.

- Coutinho? Det är en bra spelare men jag kan inte prata om det, vi borde vara diskreta.

- Vi har kapaciteten för att spendera pengar på nya spelare och förstärka laget och göra oss ännu mer slagkraftiga.

- Renoveringen av Camp Nou? Vi har fått igenom godkännandet och snart kommer vi att ha världens bästa fotbollsstadium.

- Vi håller på att förhandlar med Iniesta. Vi vill ge honom ett livskontrakt, så länge som han känner att han vill och klarar av att spela här.
Barcelona Davids3
2017-07-29 02:20
@Gabriel:
Har han psyke nog att vid tidiga 20-års åldern klara av att vara Brasiliens största fotbollsspelare, Brasilien! Inte Georgien eller Vitryssland, då har man tillräckligt starkt psyke att hantera hela den situationen. Incidenten med Semedo är småpotatis för honom.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 02:19
Sorry att jag inte håller mitt löfte om att sova.

Bartomeu sa precis att det kommer att anlända fler nya spelare och att en av dem är en mittfältare. Coutinho?

Han blev också frågad gällande Coutinho, och då svarade han att det är en bra spelare men att han inte kan prata om det.
Barcelona Loco Lucho
2017-07-29 02:09
Barcelonistas Hur mycket fakta har du fått ur den här Neymar cirkusen? Inga officiella uttalanden eller signaler.. man kan inte göra mer än att spekulera och tro "vännen".
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 01:58
Loco Lucho - tro gör man i kyrkan min vän. Här är det inget läge att tro utan här är det fakta som gäller.
Barcelona Andreas FCB
2017-07-29 01:58
@Alvés - Por Que?:
Jag var på plats. Det var tider det. .... Men då hade vi Xavi. :(
Barcelona Loco Lucho
2017-07-29 01:50
Gabriel Tror nog han är medveten om hur komplicerad affären är och att risken att den inte går igenom finns. Jag tror att han försöker att hålla en bra relation med lagkamraterna utifall affären inte skulle gå igenom och han skulle bli tvungen att stanna.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:49
Nu avslutar jag Neymar gate för kvällen. Godnatt på er, hoppas vi kan få ett avslut på det här nu under helgen så att vi kan fokusera oss på att bygga upp ett starkt lag inför kommande säsong och gå vidare från det här.

Bonta nit!
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 01:47
Gabriel - såg inte videon utan såg bilderna mer och ja det ser sjukt konstigt ut.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:43
Barcelona avslutade nyss deras träning som man kunde följa live på youtube kanalen. Ber om ursäkt för att jag inte länkade det, jag fick nyss reda på det och kom in när det var 5 minuter kvar av träningen.

Under de 5 minuterna kunde kunde man se hur Neymar, Suarez och Piqué tränade frisparkar. Piqué gjorde ett par riktigt snygga frisparksmål måste jag säga.

För övrigt känns allt det här med Neymar så himla konstigt när man följer live träningarna. Han skojar och latjar runt med sina lagkamrater precis som om ingenting har hänt, eller kommer att hända. Framför allt med Suarez och Piqué. Väldigt konstigt, nästan så att man inte förstår någonting.

Han agerar som att han är lycklig i Barcelona och vill stanna (ja om man bortser från Semedo incidenten tidigare idag då), men det är väldigt, väldigt konstigt att se när man följer träningarna live och analyserar Neymars beteende.
Barcelona Hristo var kungen
2017-07-29 01:35
Är ju dock ett bs rykte som var ute för flera dagar sedan. De engelska tidningarna brydde ju sig inte ens om att trycka det. Vad jag vet har liverpool inget intresse alls av rafinha. Som det heter: "If it looks like shit, smells like shit and tastes like shit, it probably is shit". Eller om något verkar för bra för att vara sant så är det antagligen inte sant.

Lite som om ett rykte dyker upp att milan köper messi, halva betalningen är montolivo
Barcelona Soko
2017-07-29 01:33
Har Neymar lämnar truppen helt ? eller var det bara träningen?
Har Barca tränat något idag?
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-07-29 01:30
Hoppas han blir petad från truppen. Han hämmar utvecklingen av andra spelare om han inte ens ska vara kvar i laget nästa vecka. Så bättre att låta någon annan spelare få chansen.
Barcelona Soko
2017-07-29 01:28
Vad är chansen att Neymar spelar mot Real imorgon ?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-29 01:27
Jag går lätt med på det där. Raffe +cash mot Coutinho.
Barcelona Soko
2017-07-29 01:25
Rafinha och 60 mil. Det kan inte bli bättre.
Om vi kunde göra samma med Arda eller Gomes för Dybala.
Och Veratti plus 140 mil för Neymar.
Få skulle det bli fint fönster.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:22
Lite andra silly season rykten, närmare bestämt Coutinho:

"Liverpool have asked to add Rafinha in the deal for Coutinho, according to tomorrow edition of Mundo Deportivo"

Rafinha plus 60M€ låter som en utmärkt deal. Vad säger ni om det?
2017-07-29 01:22
Soko

Ju mer jag ser dina inlägg så tror jag att du är en maräng i förklädnad. Helt makalöst att du ens vågar jämföra Messi med Di Maria, Peka finger mot att visa upp tröjan. Tur att du inte är en domare i en rättsal.
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:20
@Soko:

Jämförde du nyss tidernas bästa spelare med Di Maria.

Okej....
Barcelona Soko
2017-07-29 01:20
Han visade finger i stundens hetta. D
Messi har det gjort värre mot Real genom att ta av sin tröja och vända mot publiken :). Ändå skulle alla Real fans drömma om att se Messi i den vita tröjan trots att Messi masakrerat de genom åren.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-29 01:19
@Soko:

Du borde skriva på puertan. Du spyr gala över Neymar men skulle njuta av att se maräng råttan di maria här. En spelare som är 10 gånger sämre. Jag är inte förvånad över något du skriver längre
2017-07-29 01:17
Varje gång Di Maria driver bollen så har han huvudet borrat ner i backen. Han kanske passar i ett kontringslag men han passar tyvärr inte in i ett spel som vi har där man måste ha lite fotbollshjärna och inte vara en ärthjärna som honom. Så nej tack till honom. Kommer han så skippar jag varje match han spelar i.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-29 01:17
Jävligt jobbigt att man ska behöva vänta hela tiden och denna sagan är så lång. Låt det ta slut snabbt. Jag vill bara ha mina pengar 2 miljarder och Veratti hahahaha
Barcelona Gabriel
2017-07-29 01:16
Di Maria? Mer fotbollsdum spelare får man leta efter. Har ni sett Di Maria i landslaget med Messi. Man vill slita av sig håret.

Hade nog hoppat ut genom fönstret i ren frustration av att se honom i Barcelona.

Och då nämner jag inte ens hur han hyschade Camp Nou publiken. Vill du ha en sådan spelare Soko?
Annons: