/spanien/barcelona/forum/22490.aspx/spanien/barcelona/forum/22490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sempre juventino
1/26/2008 02:22
Skönt iaf att Iniesta har en nätt utköpsklausull på 1.5miljard utifall man skulle vara intresserad;)

@Rambla
Skönaste ryktet på ett tag:)
Barcelona Rambla
1/26/2008 02:12
Vill ni ha något att skratta åt? Tottenham tror sig kunna värva, håll i er nu, ingen mindre än vår kapten Puyol.

Haha...
Barcelona RonaldinhoKungen
1/26/2008 00:55
Jag kan tänka mig att Ronaldinho och Messi, Puyol, Xavi, Valdes och Iniesta. Bojan och Giovani. Henry, Abidal, Thuram (?). det är vad jag tror iaf.

Just det! Glömde Gudjohsen och Ezquerro
Barcelona nemo
1/26/2008 00:32
Skulle va roligt att se Bojan hänga med Henry, snubben kan ju lika gärna va grabbens farsa :) Nä men tror att Bojan hänger med Giovani och Messi, Deco med Ronaldinho, Iniesta med Xavi etc.
Barcelona La Masia
1/26/2008 00:20
Fint att Iniesta förlänger, är nog fler än Barcelona som vill ha han i truppen framöver :)

Lite offtopic från allt Robinho vs Messi och Afrikanska mästerskapenprat; jag satt och funderade på de olika personligeheterna som finns i laget. Någon som vet om det finns några utstickande "grupper" i laget såsom Zlatan & Wilhelmsson & Co i landslaget t.ex. Vet att Ronaldinho var väldigt tajt med Motta men hur ser det ut nu? Vilka hänger med vilka helt enkelt?

Barcelona Criff
1/26/2008 00:04
Radikalt, Det spelar ingen roll vad jag tycker. Självklart tycker jag Messi är bäst för jag ser varenda match med honom.
Men UEFA har gjort en undersökning där alla tränare får rösta fram de bästa spelarna och där kom Messi 2a & Robinho 7a.
Så deras ord är högre än ditt i vilket fall.
Så Messi gjorde tydligen mer på en halv säsong än vad Robinho gjort på en hel säsong.
Samtidigt som Kaka som vilat en säsong i Serie A, gjorde mer än både Messi & Robinho i bara CL hehe.
Valencia J.T....Hope Is...
1/25/2008 23:39
Jävla Lyckostar ;)
Iniesta förlänger..:P
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
1/25/2008 23:31
Ännu en gång visar Yaya Touré att han är bättre än diarra, det enda diarra gör på plan är att sparka ner andra spelare
Barcelona Cobain
1/25/2008 23:10
Även GP har uppmärksammat vår Andrés!
Barcelona R_10_ME
1/25/2008 22:34
visca el Iniesta...
Barcelona Rey Etoo9#
1/25/2008 22:26
Det är förståligt att de flesta av er vill ha tillbaka etoo och yaya så fort som det går men ni får inte glömma att Etoo och yaya prioriterar afrikanska mästerskapen högt! Även om barca behöver yaya och etoo kan det vara förödande att åka ut i en cup som betyder enormt mycket för en. Vi får heller inte glömma att yayas och etoos motivation och själförtroende höjs en rejäl grad om man går långt i cupen.
Barcelona Hoshiar
1/25/2008 21:53
Bilbao e riktigt bra på hemmaplan . Dom har haft en bra säsong dom har slagit Valencia med 3-0
och sevilla med 2-0 så vi måste vara med från början. Jag har för mig att deras Viktigaste spelare Yeste inte får spela . Men e inte säker på om det var Cupen elr Ligan .Har för mig att det var ligan rätta mig om jag har fel

Barcelona Hoshiar
1/25/2008 21:47
Ämne: Har någon länk till ....
På länken har ni highlights från Elfenbenskustens match
Barcelona Ronaldiinho
1/25/2008 21:11
Har någon länk till Yaya Toures mål ? :)
Barcelona Kallé
1/25/2008 21:08
Sitter någon på en BRA torrent länk med real-barca (05, ala show ronaldinho)? Måste ha den matchen på min dator.

Andra matcher som går att ladda ner, så som cl-matcher från 06 eller sista matcherna (när vi säkrar guldet) 04/05 och 05/06 skulle också uppskatas. Är dålig på att hitta torrents.

tack på förhand.
Barcelona barcadinho
1/25/2008 21:04
Ni som vill jämföra Messi och Robinho:
Ja, båda är otroligt tekniska spelare.
Båda har hunnit vinna priser och titlar.
Båda har en del att lära sig trots all beundran av fansen och kritikerna.

Men glöm inte att Messi är tre och ett halvt år yngre!
Och det är en väldigt lång tid i en spelarens karriär.
(Messi är 20,5 år och Robinho fyller 24 idag).

Captain Fantastic/

Jag håller med dig det du skriv om det defensiva jobbet dom DosSantos gör.
Han är överallt på sin kant och vågar använda sin fysik trots åldern och kroppens storlek.
Han har också fått en del gultkort och det är på grund av försvararbetet.
Det han gör är ovanligt nu för tiden, särskilt i Barca.
(jag menar en anfallare som hjälper neråt).

Sen undrar du hur vi skulle klara oss utan Henry, när Messi/Ronnie/Eto är borta.
Ja, Det beror på vem Barca skulle köpa istället för pengarna som gick till Henry.
Det var ingen (Laporta eller Rijkaard osv) som skulle räkna med Esquero, tror jag.
Någon annan anfallspelare skulle då köpas istället.

Henry levererar inte tillräckligt tycker jag.
Han är inte lika snabbt som förut. Han har ganska svårt att ta sig förbi motståndaren
Och han är inte tillräckligt koncentrerad i avslutningar ( missar en del chanser).
Alltså inte lika vass som tidigare år (även om det kan förklaras med skador och ålder osv).
Men han har visat i några tillfällen sin storhet (han är en komplett spelare)
och vi hoppas verkligen att han gör det oftare.

Barcelona Ronaldiinho
1/25/2008 20:53
Alla väntar på Ronaldinho comeback!
och härligt att Iniesta förlänger kontraktet.
Barcelona Visca EL Barca
1/25/2008 20:21
någon som längtar på ronaldinhos comeback det gör jag iaf
Real Madrid Radikalt
1/25/2008 20:17
Ämne: Synd bara storebror ....
Så du tycker verkligen att Kaká som bara var bra i CL (och i några matcher i Serie A) är världens bästa spelare? Eller att Messi som spelade ungefär en halv säsong är bättre än C.Ronaldo som gjorde bra mycket mer mål än honom och var generellt viktigare för sitt lag än Messi?
Det är svårt att ranka fotbollsspelare. De spelar på olika positioner, de är bra på olika saker, man är ju också partisk när man väljer världens bästa spelare, inte objektiv, så det spelar också in. Frågan är ju också om man ska välja spelarna som varit till störst hjälp för sitt lag (Casillas, Iniesta, Buffon, Gerrard, C.Ronaldo, Pirlo, Cambiasso/Ibrahimovic, t.ex.), eller de som har störst individuell talang, eller de som helt enkelt är mest kompletta.
Barcelona Kallé
1/25/2008 20:13
haha, underbart!
Barcelona Kallé
1/25/2008 20:08
Tyckte mittfältet hade riktigt bra fart i andra halvlek igår. Deco och Xavi hittade varandra i fart, snabbt och bra.
Barcelona Criff
1/25/2008 19:45
Duda, Deco är vår speldirigent och har varit det en väldigt lång tid :P Han är bara ur form, därför det går dåligt.
Han var ju kung innan skadan. Han kommer nog tillbaks snart.
Barcelona Criff
1/25/2008 19:44
Rambla, måste man passa tider? haha. Vadå precis nu som du gjorde en nyhet kunde du väl översatt det lite snabbt och omfattande till svenska :)
Eller har dem sån att du måste sitta och leta nyheter 2 timmar om dagen eller något?
Barcelona Duda
1/25/2008 19:42
Fattar inte varför Deco alltid ska vara den som får bollen när vi sätter fart med våra kontringar, han är ju inte direkt den snabbaste spelaren i Barca. Inte bara det, känns även som att Deco är på väg nedåt i karriären. Vad vet jag, kanske är jag bländad av Iniestas fina prestationer på Decos position?
Barcelona Barcelona#7
1/25/2008 19:37
Det går väldigt bra för Yaya Toure's Elfenbenskusten och det verkar som att dom kommer vinna hela
Barcelona Kallé
1/25/2008 19:34
Orkar bara inte bläddra ner, sorry.

Vilka spelare är det vi har på g? Några roliga youtube länkar med dom?

Tack.
Barcelona Rambla
1/25/2008 19:31
Ämne: Rambla, du kommer me....
Hehe, nja då måste jag ju passa tider och sköta mig. Jag vet inte om jag ids det. :)
Barcelona Criff
1/25/2008 19:30
Rambla, du kommer med mer nyheter än dem som har hand om det på denna sidan. Varför kan du inte få bli nyhets skrivare?
Barcelona Rambla
1/25/2008 19:25
Iniesta har förlängt sitt kontrakt med Barça till 2014. Ny utköpesklausul är nu satt till 150 miljoner euros. Härligt Iniesta!

Jag antar att andra klubbar nu kan lägga ner alla planer på att värva honom under de närmaste åren, om de nu hade några sådana planer.
Barcelona Messi-Lona
1/25/2008 19:22
han har riktig bra club smak den där Modric
Annons: