/spanien/barcelona/forum/22489.aspx/spanien/barcelona/forum/22489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-09-04 21:12
Bojan kommer troligen få spela någon match i Copa del Rey eller en ligamatch mot ett bottenlag. Så hemskt mycket speltid kan han nog inte förvänta sig i A-laget. Giovani kommer behövas matchas in nu lungt och försiktigt, man kan inte hålla på att matcha in på talanger på samma position. Bojans tid kommer va så säker...
Barcelona davids87
2007-09-04 21:08
tror nog Bojan gärna spelar matcher med A-laget om han vill. Men han är nog inte en top 18 spelare i Barcelona.
Barcelona the culé
2007-09-04 21:06
tjena någon som vet om det stämmer att Bojan skall spela matcher med b-laget men träna med a-laget?

jag tycker att han skall både träna och spela matcher med a-laget. hoppas värkligen att han får göra det man såg ju hur mycket han ville spela med a.laget innan han var tvunget att spela u17-vm.
Barcelona davids87
2007-09-04 20:54
Trådforum blir så jädra rörigt. De tycker ja vi ger fan i hehe
Barcelona stonehill
2007-09-04 20:47
Detta är mycket bättre än tråd forum !
Barcelona Evička
2007-09-04 20:42
Vi har redan ett trådforum där ingen skriver. Jag vet inte varför vi skulle byta, det här funkar ju.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-09-04 20:39
Ämne: De har bytt till ett....
Hoppas att vi inte byter. Tänker ni byta våran också ?
Barcelona r.Hyder (Descanso en Paz A.Puerta)
2007-09-04 20:39
Vi har ju också ett sk. "trådforum" i "La Masia" som man kan hitta över "Les Rambles" till vänster här. Bara så alla vet ;)
Barcelona Evička
2007-09-04 20:37
De har bytt till ett trådforum.
Barcelona stonehill
2007-09-04 20:35
Vad har hänt med reals forum den verkar över konstig !
Delarocha RIP Puerta
2007-09-04 19:08
Jobbig kommentator. Kul att de spelat in vad barnen säger med en enormt pipig röst som en vuxen gjort:P
Barcelona el Flaco
2007-09-04 19:03
och del 3 av 3
Barcelona el Flaco
2007-09-04 19:02
...del 2 av 3.
Barcelona el Flaco
2007-09-04 19:02
Delarocha RIP Puerta //

Hehe ja, söta bilder det där.

Här är ett klipp där Puyol och Oleguer lär ut hur Barcelona försvarar sig. Notera att en av 'studenterna' är Gai.

Del 1 av 3 (länktips)
Delarocha RIP Puerta
2007-09-04 18:59
El Flaco, kolla hur Iniesta håller handen på den lilles killes huvud typ hela tiden=)
Real Madrid Nestero
2007-09-04 18:41
Antonio Puerta, matchen finns att ladda här.
Barcelona Antonio Puerta
2007-09-04 18:33
Grabbar jag kanche redan har skrivit en gång med är nån som är inne matchen mellan Barca och Bilbao jag vill så hemskt gärna se den vill ha ett svar "JA" ELLER "NEJ"

Tacksam för svar
Real Madrid Nestero
2007-09-04 18:24
hOmbres

På denna sidan finns det fortfarande biljetter. Jag har självt handlat på sidan då jag var nere och såg förra el clasico och då funkade det smididgt och utan problem. Kanske är aningen dyrt men det finns iaf platser.
Barcelona el Flaco
2007-09-04 18:15
...och här är del 2.
Barcelona el Flaco
2007-09-04 18:15
Jag hittade ett härligt klipp där Xavi och Iniesta håller lektion och lär ut Barcelonas mittfältskonster till några ungdomar på Camp Nou.

Detta är del 1 av 2...
Barcelona hOmbres
2007-09-04 17:55
Någon som har biljetter till el classico som inte kan åka! söker 1.a eller 2.an etage på långsidan ungefär i mitten.

Vart kan jag köpa annars? sold out everywhere:(
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-04 17:47
Ja 05/06 var det jag menade. Spela ut och spela ut? Faktan är dock den att vi hade runt 20 passningar i rad innan Ronaldinho gjorde narr av "Rino" Gattuso som sedan passade Giuly som i sin tur gjorde narr av Didas dåliga målvaktspel.

20 passningar på rad innan ett mål är utspelning. I alla fall i min ordlista, fråga serberna om de inte tyckte att de var utspelade av Argentina i VM då även de passade runt i drygt 2 minuter innan målet.

Men aja, jag talade inte för alla Cules, men jag tyckte att Milan var utspelat.
Barcelona Iniesta Nr1
2007-09-04 17:46
Ämne: Är väldigt glad best....
Jag fick min tröja i måndags o beställde den typ 12 juli.först beställde ja från ett annat ställe o fick stå i kö sjukt länge o sen fanns ändå inte min storlek:P men du ska veta att de e värt väntan.den e sjukt snygg nya tröjan!;)
SS
2007-09-04 17:33
Captain Fantastic!

"då vi spelade ut Milan" yeah right... Såg vi samma match?

EDIT: 06/07 !? Vi möttes väll inte förra säsongen... Du kanske menar 04/05 eller 05/06?
2007-09-04 17:24
Anledningen till att det blir så bra drag på borta matcherna är helt och hållet pågrund av Boixos Nois, Laporta kan inte förbjuda de från att gå på bortamatcher. Jag vet att de nästan alltid reser till Milano då vi möter de. Och det är just de vi hörde (eller hör) då vi spelade ut Milan 06/07. Och alla ole...ole...ole drog igång från vår publik, för att sedan inte nämna alla de bengaler Boixos tände. Allt det där är nästan bara Boixos Nois.

I Paris var det däremot "vanliga" cules, stämmningen där berodde ju självklart på våran seger :)
Barcelona r.Hyder (Descanso en Paz A.Puerta)
2007-09-04 17:07
Rambla

Det känns lite som att när barça-fansen åker på borta matcher så känns det mer som att alla är samlade i en klack. Men på Camp Nou känns det som att alla är lite utspridda och således blir det lite sämre stämning. På borta matcher (CL-finalen och Chelsea borta) var man samlade och man visste att alla ville sjunga tillsammans. Men vem glömmer inte Chelsea hemma för förra säsongen? Vilket jävla drag det var efter Ronaldinhos underbara mål där Terry blev nedmanglad!

Skulle vara kul om man kunde fixa tillbaka den stämning som fanns på arenan under boixos nois tid. Men då utan att man använder våld och liknande självfallet.
Barcelona Rambla
2007-09-04 16:58
Det är trots allt konstigt att det är så slö stämning på Camp Nou. Okej, nu är det förklarat vad för typ av människor som går på matcherna. Trots det, med tanke på det fanatiska intresse och hur invånarna i Barcelona följer sitt kära Barca, så känns "tystnaden" på Camp Nou ändå märklig på något sätt.

Det är annars bra stämning på de resande fansen under bortamatcher mot storlag i CL. Vem minns inte de härligt sjungande barcafansen i Paris? Underbart när de stämmer in i den vackra Himn de Barca.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-04 16:56
Är väldigt glad beställde förra veckan Barcas nya Hemma match tröja. Och de har gått en vecka blev orolig för den har ej kommit. Så jag ringde idag och han sa det tar lite tid har du tur kan du få den på torsdag. För dom beställer från England. Ville bara säga det kanske inte så intressant:D
2007-09-04 16:47
Jag finner inte alls läktarkultur a lá Liverpool vara "anglofilt". Jag är en av de som inte står ut med tystnad och saker som går sakta (Bara min personliga åsikt) och därför finner jag Camp Nou's begravningstillställning under match vara tragisk. Nu förstår jag anledningarna och förhållanderna till att det blir så, främst pågrund av att Camp Nou's publik utgörs till största del av pensionärer och småbarn. Att däremot kalla Liverpool's läktarkultur anglofilt och dumt, tycker jag inte är speciellt bra uttalat.

Engälsmän är kända i Sverige för att vara de som har det största publiktrycket. MEN...MEN, det är för att här i Sverige så sänds inte de Sydamerikanska ligorna. Dessa håller 100 gånger större klass än alla de engelska lagen. La Bombonera låter inte bara som ett pistolskott eller jetmotor då det spelas match där, men hela stadion vibbrerar. Bokstavligen vibbrerar pågrund av allt hoppande (båda från kortsidan och långsidan), jag har för mig att jag läst någonting om att arenan måste förstärkas då det ibland under match (speciellt då River är på plats) kan bli lite ostabil.

Läktarkultur finns överallt i världen. Balkan, Frankrike, Polen, England, Sydamerika os.v. Spanien är däremot usla på att föra någon form av stämning på läktaren (Sevilla, Betis, Atletico Madrid, Osasuna och Bilbao skillt). Camp Nou och Bernabeu kan få mig att somna vid tillfällen och det känns mest som att människor kommer till Camp Nou för att vara tysta och sedan bara bua ut laget. För enligt mig känns det som att publiken buar mer ut laget när de spelar i backlinjen än hejar på de, när de spelar vackert.

Förresten, är det någon annan som irriterar sig på de där jävla tjuthornen madridistas använder sig av konstant under sina matcher? Det ger huvudvärk och bidrar till den mest äckliga matchkänslan jag någonsin upplevt. Det är därför jag knappt tittar på matcher sända från Berunabeu eller bara sätter tv:n på "mute" :D
Barcelona Rambla
2007-09-04 16:45
Låter bra, med den takten så har hans tröjor betalt värvningen någon gång efter nyår. ;)
Annons: