/spanien/barcelona/forum/22486.aspx/spanien/barcelona/forum/22486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2007-12-18 17:28
Ämne: Bra att Barça-red ha....
För tidigt? I Spanien pratar man om el clásico i veckor innan. Vare sig det är på radio, tv, i tidningen eller på internet. Man hör till och med gubbar och gummor på gatorna sitta och prata om matchen! :D
Barcelona Woods
2007-12-18 17:26
Bra att Barça-red har tagit det lugnt med el clasico stoff hitills! Real-red fullkomligen spottar ut artiklar om Söndagens (!) drabbning redan nu. Snacka om att blåsa upp stämningen för tidigt! Framåt Torsdag börjar jag känna anspänningen i alla fall.
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 17:23
Den startelvan ser riktigt bra ut!

sen så gör bojan och giovanni inhopp under andra halvlek så dom får visa deras klass ! :D
Lukas.RP
2007-12-18 17:23
Jag säger som någon TV4-snubbe sade rätt nyligen: Om Ronaldinho inte blir taggad inför ett el clásico, vad ska han då bli taggad till?

Snälla, nån. Gör rätt och välj Ronaldinho i startelvan "Mister"! Okej, Ronnie har inte spelat på den höga nivå han kan göra, men jag tror nog att han fortfarande har potentialen att få Sergio Ramos att köpa korv på läktaren.
Villarreal Fill
2007-12-18 17:21
Mot Nya Tider

Helt rätt! Så här måste vi starta mot Real:

Puyol-----Marquez---Milito-----Abidal
--------------Yaya Toure-------------
---------Xavi-----------Deco---------
Iniesta---------Eto'o------Ronaldinho

Startar vi så här har dom ingen chans.
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 16:52
Ämne: Ämne: Messido....okej så du föredrar att bänka ronaldinho på el clasico ?

har han inte visat att han e påväg tillbaka, 2 mål på dom 2 senaste matcherna.
6 mål i ligan hittils. vad är felet ? han har börjat springa på plan

så han ska ABSOLUT starta tycker jag i alla fall.

men jag vill höra din åsikt, hur tycker du att vi ska starta på anfallet om du tycker att dinho ska bänka ?
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-18 16:45
Ja, att välja Ronaldinho på högerkanten är för mig fel, han utmanar inte lika bra som han gör på vänstra kanten. Iniesta på högerkanten kommer vara jättebra. Samu som center. Xavi, Yaya, Deco.
Puyi höger, Milito, Marquez, Abi på vänster.
Las Palmas Pio pio
2007-12-18 16:31
Messidonaa

Jag vill också se Iniesta. När det gäller Marcelo så vet jag inte, tror Schuster väljer nog en mer defensiv ytterback i form av Heinze jag..Just för att han är rädd för Iniesta lr vem som nu spelar på den kanten.
Barcelona Messidinho 10
2007-12-18 16:24
Ämne: Messidona jag håller....
Du tycker inte att Bojan och Dos santos ska få möjligheten att starta pga att det är en stormatch. Jag säger emot dig eftersom att om en spelare presterar bättre än någon annan så ska denna spelare självklart vara ett alternativ. Jag tycker att Dos santos och Bojan varit riktigt grymma och ser inget fel med att de startar, förutom rutinen då. Men första gången måste komma någon gång, så varför inte nu?
Barcelona [Ronaldinho#10]
2007-12-18 16:02
Messidona jag håller med dig upp till 100%. Bojan , Giovani ska aboslut inte spela såndana matcher. El Classico är inte litet ! De kan hoppa in vid andra halvleken ! Jag såg nåra här ville att Ronaldinho skulle bli bänkad och Bojan eller Giovani skulle starta börja tänk !!!
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 15:56
Ämne: Messidonaa

Du gl....
aa iförsig du har rätt med det om messi, men tänk ifall vi startar som du sa själv, iniesta på högern ..

Med iniestas hjärna och snabbhet så tror jag att han kommer att ta sig förbi Marcelo utan några problem alls.

och angående Ronaldinho, det har vart mycket snack om han under hösten, och nu så tror jag han har chansen att vända allt med denna match.. för han har börjat komma igång nu sakta sakta

så jag tror verkligen att han kommer att va grym på sönda om han startar!
Barcelona El Culé
2007-12-18 15:45
Jag skulle vilja se Ronaldinho på vänstern och Iniesta på högern :) Tror det skulle vara det bästa alternativet.
Las Palmas Pio pio
2007-12-18 15:43
Messidonaa

Du glömmer att en viss Messi fick chansen som 17 åring på Bernabeu. Den matchen vi vann med 3-0 och Ronaldinho gjorde sina två välkända mål. Messis gjorde även en kanonmatch och gjorde så att R.Carlos fick enbart fokusera på försvarsspel.

Sen vet jag inte om jag vill att Dos Santos ska starta, ställer mig lite tveksam där. Skulle hellre vilja se Iniesta på högern och Ronaldinho på vänstern. Tror att Ronnie kommer vara mer än motiverad på söndag, men vi får väl se.
Barcelona Criff
2007-12-18 15:30
Clasico, cupmatchen Alcoyano, Mallorca, Åttondelsfinal i cupen, Murcia, och eventuellt kanske åttondelsfinal nr 2 och Racing santander beronde på hur försiktiga dem kommer vara.
Barcelona pedramo
2007-12-18 15:30
Tror ni man kan få tag på biljetter nu?
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 15:28
"Ronaldinho has scored the most goals against Real Madrid, a total of five between 2004/05 and 2005/06.
Eto'o has scored 3 times in the 5 games he has played, while Leo Messi achieved the same tally in just one game"

Härligt att Ronaldinho har gjort hela 5 mål på dom.. efter söndagen så tror jag att det kommer ligga på minst 6mål.

asso ni som tycker verkligen att Giovanni ska strata, hur tänker ni ? de här e en av världens största matcher, man behöver rutinerade spelare, giovanni och bojan har aldrig mött real madrid (inte A-laget) i alla fall.

så hellre låta dem hoppa in under andra halvlek än att låta dom starta.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-12-18 15:11
Hoppas Giovani tar Messis plats och gör en jättematch. Hur många matcher kommer Leo att missa?
Real Madrid Real Madrid #1
2007-12-18 14:54
Fan de känns som tiden står stilla och det känns som om det tar åra tals tills det är söndag.

Men när de kommer så är det krig mellan min bror och jag.
Barcelona Heenke_Barca
2007-12-18 14:30
Tjena, är de någon som har nåt fint länktips på ihopklippta filmer på barca eller nå härliga låtar om barca ? Thx
barcafc
2007-12-18 11:50
Onödiga och konstaterande oneliners är inte välkomna. //Red
Barcelona G2S #27
2007-12-18 10:31
berna

Varför sitter du inne på vårat forum 24-7? Och hyllar våra spelare... Tror du innerst inne är en culé
Barcelona r.Hyder
2007-12-18 10:26
berna

Yupp. Grattis för att ingen av era spelare ens är med i top 3 ;)
Barcelona berna
2007-12-18 10:04
grattis Messi det kunde inte ha blivit bättre

Världens andra bästa spelare
Grattis
Real Madrid petter.l
2007-12-18 00:39
El Capitan: Oj, vad dum jag är. Jag tänkte att er första titel kom när turneringen fortfarande hette Europacupen. Mitt fel.
Barcelona JAG
2007-12-18 00:32
Mamacita:
Var köpte du biljetter?
Barcelona El Capitán
2007-12-18 00:31
petter.l //

Kan fortfarande inte förstå hur du menar när du säger att det är acceptabelt att skriva att Barça bara har vunnit en CL titel, när de faktiskt har vunnit två. Faktafel som faktafel, det är information som inte stämmer, vem vill inte undvika det i sin artikel?
Det är ju som att jag skulle skriva att Real Madrid bara har vunnit La Liga 29 gånger då det är 30. Sedan blir ju inte Espitias påstående rättfärdigat bara för att han inte tar med Real Madrid i exemplet. Fel som fel eller?

Ta det inte personligt, men jag tycker att du borde läsa artikeln först innan du försvarar den.

Nu till objektivitet inom journalistik =)!

För mig känns det helt banalt att säga att alla texter, krönikor, artiklar etc. alltid innehåller subjektiva/partiska inlägg. En text kan ju självklart vara helt faktabaserad med sakpåsåenden som endast försöker upplysa en ovetande läsare.
Visst finns det skribenter som försöker hålla sig opartiska, men i Fredy Espitias fall tycker jag inte att han har lyckats särkskilt bra.
Nu säger jag inte att han måste behandla Barcelona och Real Madrid lika, han får kritisera och förlöjliga Barça så mycket han vill. Men han måste i sådana fall kunna förstå en Barça-supporters skeptisism av hans artikel pga innehållet.
Och som sades innan, kvalitet uppskattas väl på olika sätt, jag för min del värdesätter objektivitet.
Det väsentliga för mig är att en ovetande eller en oupplyst person inte influeras av personliga åsikter i texten man läser.

Aja, nu måste jag sova! Tidig dag imorgon och jag är inte en morgonpigg människa D=!
Barcelona Messidonaa
2007-12-18 00:27
synd att Henry missar matchen
det skulle va ett extra pluss med hans löpningar!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-12-18 00:24
Ja, han ser äldre ut sådär, passar verkligen inte honom. Joan är annars en mysgubbe, njuter när Barca gör mål och kameran riktas mot honom. Speciellt efter att vi målar mot Madrid, då är Laporta extra 'mysig' ;D
Real Madrid petter.l
2007-12-18 00:09
El Capitán: Det är lugnt, svarade nyss på ett PM om samma sak.

Jag tycker det framgick av mitt inlägg att jag menade att Real Madrid tagit tre om Barca tagit en, ja. Skrev ju faktiskt "så länge man i samma veva inte skriver att Real tagit nio.". Jag hade nog också skrivit två titlar för barca, men det jag försökte få fram var att det inte nödvändigtvis är fel att skriva att Barcelona tagit en CL-titel.

Ang. objektivitet så är det min övertygelse att alla skribenter påverkas av sina värderingar och därför blir deras texter också påverkade av dessa. Med andra ord, texten blir subjektiv. Naturligtvis tycker jag inte att detta är en ursäkt för att komma med rena faktafel om nu Fredy gjort det (har inte läst artikeln än), men att prata om objektivtet tycker jag inte är rätt angreppssätt.

Det är för övrigt på många sätt bättre att läsa en text på svenskfans än på t ex Aftonbladet, för här vet man i alla fall att personen bakom en text är supporter för ett lag.
Barcelona El Capitán
2007-12-17 23:54
petter.l //

Europacupen, CL, Champions League, man gör i vilket fall klart vad man syftar på. Och på vilket sätt är det inte fel att skriva att Barcelona endast tagit en Champions League titel? Har Real Madrid endast tagit 3 i sådana fall?

Jag vet att du kanske får för många att försvara dig mot nu, men på vilket sätt är all journalistik subjektiv?

För mig är det rättare sagt indelat i BRA och DÅLIG journalistik. Men sen får man självklart skilja på en argumenterande text, med värdepåstående och en informerande faktatext med sakpåståenden.
Annons: