/spanien/barcelona/forum/2248.aspx/spanien/barcelona/forum/2248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Arda Turanismo
2015-07-09 15:29
11-9-10 Visst var Don Andrés ingen spelare som producerades poäng men åtminstone kan spanjoren komma undan med att han är en central mittfältare. En ursäkt som Zidane däremot inte kan använda då fransmannen befann sig betydligt högre upp på planen som offensiv mittfältare, en position där god poängskörd är A och O. Och med tanke på att Zidane inte var ständigt inblandad i toppen sett över hela karriären, trots att han sågs som världens bästa 10:or, bör man nog ifrågasätta fransmannens storhet. Visst gjorde han bra i enskilda toppmatcher då och då i själva spelet men folk glömmer bort att Zidane var faktiskt medioker under ligalunk och hade tendenser att stoppa upp spelet p.g.a. sin seghet... Med allt detta sagt, har Iniesta passerat den överskattade Zidane sedan länge och det med råge.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-09 15:26
@KiNg-PuYi:

Isco var den som ville byta till nummer 22 för att det var det numret han hade i Malaga.
Barcelona LeoMessi
2015-07-09 14:53
Arda Turanismo Även om det skulle visa sig stämma någorlunda så är jag säker på att han är trött att utnyttja sina defensiva egenskaper mer än sina offensiva, vilket är hans bästa.
Postat via SvenskaFans-appen
Arda Turanismo
2015-07-09 14:50
LeoMessi Det var den spanska tidningen Marca vars "en källa nära spelaren" rapporterade att Arda inte gillar att springa, något som man skall ta en grävskopa med salt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-09 14:40
ibland tycker jag fan synd om isco. han behandlas inte bra i real, danilo kom från ingenstans och tog nr 23, iscos nr asså. har för mig att killen bär 22 nu. nästan säker på att det här blir isos sista säsong i real. han lämnar!
Barcelona LeoMessi
2015-07-09 14:35
Jag måste ändå säga att jag är ganska nöjd med värvningen av arda Turan. Han är helt klart tillräckligt kompetent när det kommer till det tekniska och passningsspelet för att vara med på noterna i vårt spel. Är inte direkt förvånad över att Lucho har velat ha honom, han vill ha riktiga jävla rivjärn på mittfältet som orkar springa och samtidigt ha energi för att transportera bollen uppåt på mittfältet. Turan har en väldigt bra close-control när han har bollen och en fin förmåga att dribbla sina motståndare. När det sades att han var trött på att springa i simeones Atletico så tror jag att han var mer trött på att konstant springa utan boll och lägga större delen av energin på försvar. I Barca får han lägga ner mer energi med boll och på offensiv planhalva. Detta är vad jag tycker om spelaren i fråga. Sen förutsättningarna han värvades under tänker jag inte kommentera. Det är helt i linje med Mr FairPlays tidigare ageranden.
Arda Turanismo
2015-07-09 14:24
Off Topic: Jäkligt kul att Guidetti sägs vara väldigt nära att skriva på för Celta Vigo, även om jag förväntar mig att svensken blir backup till Larrivey. Men otippat att anglofilerna på Sportbladet gör sitt bästa för att förminska La Liga med termer som: "Topplagen i la liga är bra. Men resterande är skärp." "La Liga är ojämn" "Celtic skulle inte skämma ut sig i La Liga"
Barcelona 11-9-10
2015-07-09 14:05
@ChampionsLeague: Zidane scored 14 goals in 79 #UCL starts, providing 3 assists. Sometimes the stats don't tell the full story .. När folk hånar iniesta för sin statistik :)
Barcelona Junta Dimision
2015-07-09 12:34
Grym artikel om valprocessens slutfas Cameroonians!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-09 02:54
enligt barto så bad Lucho om 2 spelare efter säsongen, o det va arda och aleix vidial. så jag undrar nu hade vi chansen att ta danilo o lucho valt vidal istället?. hoppas inte haha för då skjuter jag mig själv. tyvärr så tror jag att danilo kommer bara sjukt grym i real.

den som lever får se
Barcelona Ali G
2015-07-09 01:08
Benedito (presidential candidate): "PSG says Verratti is not for sale, but we talked with him and he wants to join, which is very important"
Arda Turanismo
2015-07-09 01:00
Alves: "Messi is a lot better than Ronaldo, who only scores. Messi has influence on the game, makes the team play and assists." [espn]

Barcelona Junta Dimision
2015-07-09 00:23
?@sidlowe
So, the interim board/committee Barceloba judges Cruyff's signature supporting Laporta invalid. You couldn't make this shit up.

Good god.
Arda Turanismo
2015-07-08 23:21
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR] Jag har varit medlem innan, dock under ett annat namn. Men visst, jag sticker inte undan stolen med att Arda är min favoritspelare. Och förresten så ser jag inga större konstigheter med att jag skriver om en Barca-spelare på ett forum som i första hand skall vara relaterat till (trumvirvel) Barcelona...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-08 23:09
Arda Turanismo No offense men är du Barca-fan eller Arda-fan? Du dykte upp direkt efter att vi gjorde klart med turken. Dessutom handlar dina inlägg endast om Arda.
Barcelona Barca4life98
2015-07-08 22:50
DM1982 Ah okej, tack så mycket! ------------------------- Så om jag har förstått det hela rätt; så har Barto använt dessa Penyas för att sprida hans namn till dom som kan rösta?
Arda Turanismo
2015-07-08 22:40
Schemat för Arda Turans presentation:

Torsdag;
klockan 18:00 (CET) - fotografering utanför klubbkontoret.

Fredag;
klockan 09:30 - kontraktssignering.
klockan 10:00 - presskonferens i Ricard Maxenchs pressroom.
klockan 11:30 - presentation på Camp Nou.
Barcelona L!VOZ
2015-07-08 22:31
Idag är ett år sedan Tyskland slog Brasilien med 7-1 i VM semifinalen..
Barcelona DM1982
2015-07-08 22:16
[QUOTE=Barca4life98]Vad betyder "penyas"? Är det inofficiella medlemmar? Tack på förhand! [/QUOTE] Penyas är supporterföreningar, typ. Det brukar finnas olika penyas världen över och det brukar finnas många i samma land. Typ Sverige-penya och Stockholm-penya.
Barcelona 11-9-10
2015-07-08 21:59
@barcastuff: Mascherano denies on Twitter reports about him considering to retire from international football after Copa America loss. [@mascherano]
Barcelona 11-9-10
2015-07-08 21:55
Synd att han gick ut och dementerade just dom uppgifterna ---------------- Tydligen så har en häxjakt efter Messi dragit igång i Argentina och dom skyller finalförlusten på Messi. Till viss del förstår jag dom, Messi borde gå själv och skit i lagkamraterna så hade det gått bättre..... Hur kul kan det vara för han att spela inför en sådan idiotisk publik. Katalonien blir självständigt och Messi leder Katalonien till VM/EM det ni ;)
Barcelona Mido
2015-07-08 21:43
Macherano har bestämt sig att lägga ner sin landslags karriär
Barcelona Barca4life98
2015-07-08 21:41
Vad betyder "penyas"? Är det inofficiella medlemmar? Tack på förhand!
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-08 21:28
It’s confirmed that Aleix Vidal and Arda Turan will stay at Barcelona, they can play friendlies and train normally until the embargo ends.

Verkar som att Vidal och Arda kan spela under försäsongen. Träningsmatcherna kan dem spela.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-08 19:12
11-9-10

vinner benedito så kmr d kännas som cl seger för mig haha
Barcelona 11-9-10
2015-07-08 18:13
Eh jag drar till med skrällen benedito kommer gå segrande när det väl gäller i valet. Tror att fansen därnere är lika trötta på denna dokusåpa som vi Vinner benedito så bjuder jag alla här inne på en barrunda
Barcelona Lion24
2015-07-08 18:00
Inte för att jag är hoppfull men betyder dessa 9000 underskrifter verkligen så mycket? Eller visar det att det är ''avgjort''? Jag tror inte det. Att Laporta ''bara'' fick 4000 underskrifter betyder inte att dubbelt så många föredrar Bartomeu. Jag tror helt enkelt att Laporta bara ville nå 2543-spärren och börja sin kampanj. Medans Bartomeu var slugare och satsade hårdare på att få ännu fler röster så att det skulle se ''snyggt'' och ''tryggt'' ut, en taktik alltså. Jag läste nånstans här inne att Bartomeu sitter på ett register där han kan se vilka som har röstat på han/Rosell tidigare (jag tror det var det, nåt åt det hållet i alla fall) så han har ju haft ett rejält försprång, inte första gången heller. Frågan är inte om alla Bartomeus taktik och kampanjer är på klubbens bekostnad medans övriga får betala ur sin egen ficka. Som sagt, dessa underskrifter behöver inte betyda så mycket, tror jag utan Bartomeu satsade hårdare på just den biten.
Barcelona LennyRomario
2015-07-08 17:26
@Junta Dimision:

Mou var en av kanditaterna till jobbet, och hade en presentation som Barca blev imponerade av.

Men Barca ville inte att Mou skulle fortsätta att uttala sig så mycket i pressen, det är inte Barcas stil. Mou menade att det är så han leder sina lag, det tänkte han inte ändra på. Det är en viktigt del i hans strategi.

Någonstans där i krokarna var Cruyff ute och åt med Pep och meddelade sedan Laporta att Pep är redo. "He sees football with total clarity".

Barca valde bort Mou och tog Pep.

Källa? Minns fan inte vilken bok. Tror det var Graham Hunters "the making of the greatest team in the world".
Barcelona Castefa
2015-07-08 17:22
@Diar Shekha
Jag vet inte exakt vad han menade, men jag tror han ville säga Bartomeu jobbade med penyas för att samla underskrifter. Men det är ju bara medlemmar som får skriva under, så det gör ju inte underskrifterna ogiltiga.
Däremot kan man kanske säga han nådde fler medlemmar på det här viset och att han därför fick fler underskrifter (dvs. det behöver inte vara en reflektion över hur medlemmarna i stort kommer rösta). Fördelen Bartomeu har om han nu har många Penyas bakom sig, vilket jag inte är säker på i det stora hela, är ju att i sådana här val med lågt valdeltagande handlar det ju mycket om att engagera folk så de går och röstar.

Men en Penya kan inte rösta, bara medlemmar.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-08 17:20
Kröjf Då kan man ju fråga sig följande: vad är vitsen med att vara i ett forum om man inte vill backa upp sina argument? Vill man bara föra en monolog istället för en dialog (som sig bör i ett forum) så finns twitter att tillgå.
Annons: