/spanien/barcelona/forum/22469.aspx/spanien/barcelona/forum/22469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 19
2008-01-10 23:01
Barcelona Barcelonito
2008-01-10 23:01
Henry har inte sagt fotbollsmässigt att det inte spelar roll hur det går för Barcelona. Han menade rent personligt att han har spenderat så mycket tid i Arsenal och haft det så bra att det inte går att uppleva det nån annanstans med tanke på att han inte har så lång tid kvar av karriären.

Hade han inte brytt sig om Barcelona hade han aldrig gått dit.

Och sen så har han sagt att han gärna jobbar med klubben efter karriären.
Inte som spelare alltså.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-10 23:00

Criff//

Båda situationer var svåra. En Real-älskare skulle tycka att det hade varit väldigt hårt dömt om det skulle vara straff i nån av de två situationer, medan du som barca-älskare tycker helt motsatsen.
Jag tror iaf inte domaren hade för avsikt att blåsa till Reals fördel.
Barcelona Koeman_4
2008-01-10 22:49
Ämne:
Är det någon annan....
Äh, inte en chans att han sagt så.
Även om han , mot alla odds, skulle känna på det viset skulle han aldrig gå ut med det offentligt.
Barcelona Criff
2008-01-10 22:48
Jag brukar inte gnälla på domaren, men dem som ser Madrid matchen just nu måste ju klia sig i huvudet.
Salgado praktiskt taget hänger ner Mallorca spelare, och vad blir det? HÖRNA!
Inte frispark eller straff beroende på vilken sida utav linjen man kan bedömma eller gult kort för nerdragelse. Solklar situation.

Och såklart Dudeks helt galna nersparkning, på boll eller utan helt solklar frispark! Tycker nog inte det var straff.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-10 22:38

Är det någon annan som har hört detta???

Henrey har sagt till tv-kanalen sky:

"Jag bryr mig inte hur det går för Barcelona. Mina ben låter inte mig spela i en annan klubb än Arsenal. Jag kan aldrig ha det lika bra här i Barca som jag hade i Arsenal. Jag vill gärna flytta tillbax!"
Barcelona Barçelona
2008-01-10 22:33
när ska messi komma tillbak ?
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-10 22:24
1-1 nu
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-10 22:23
Real ligger under med 1-0
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-10 22:23
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-10 21:16
Ok, jag hoppas Crosas blommar ut och blir den nye Pep Guardiola. Det skulle vara så kul.

Visca Marc!
Sancho (AC Milan)
2008-01-10 21:11
Ämne: Snacka om att Milans....
Länktips plx.
Barcelona Rambla
2008-01-10 20:50
Crosas har klarat medical idag hos Lyon så nu är det nog redan för sent. Dessutom, han har inte riktigt Rijkaards förtroende ännu att spela från start. Jag tycker en utlåning till Lyon är perfekt, bara han får lite speltid. Härligt att läsa honom säga att inget hellre vill än att komma tillbaka till Barça.

Mascherano hade varit en dröm, ser bara inte det hända. Barça borde ha värvat honom för någon säsong sedan. Han hade varit som klippt och skuren på vårt mittfält. Yaya är egentligen en tvåvägsspelare och tar vanligtvis härliga djupledslöpningar där nästan ingen hänger med honom när han väl fått upp farten. I Barça har vi tyvärr inte sett så mycket av det ännu. Han håller på att lära sig pivote-rollen och det tar sin tid.
Villarreal Fíll
2008-01-10 20:49
Just det, dumma mig :P Afrikanska ja.. Glömde bort det.
Villarreal Fíll
2008-01-10 20:49
Smogen

Eto'o är väl inte skadad?

Eller har jag missat något?
Barcelona Smogen
2008-01-10 20:41
Någon som har en aning om när Ronaldinho och Deco beräknas vara klara för spel igen då? Känns lite segt annars att ha Eto'o, Messi, Ronaldinho, Toure, Deco, Sylvinho och Edmilson borta...

för övrigt anser jag att Barcelona ska försöka värva Masherano...(och ja, barca kan spela med Toure samtidigt, om man behöver förändra matchbilden kan man då låta toure bli mer offensiv etc...)
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-10 20:41
Vi kanske inte skulle lånat ut Crosas i alla fall...
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-10 20:37
Jogabonito/
Du e inne på fel forum ser jag, om någon här vill se den matchen e det för att hon eller han vill att ni ska förlora.
Lukas.RP
2008-01-10 20:37
Rambla

Jovars, Berlusconi är allt en rolig filur och jag är mycket medveten om hans uttalanden. Förstår dock inte mig på spelarnas förväntningar, skönt är dock att Galliani lugnar ner det hela.

Härligt resume av skadeläget btw. Man behöver inte gå in på fcbarcelona.cat någe mer. :-)
Real Madrid Jogabonito
2008-01-10 20:31
AMEN TAGGA!, REAL MADRID IKVÄLL PÅ TV :D
Barcelona Rambla
2008-01-10 20:24
Skadeläget:

Varken Deco eller Ronaldinho har anslutit till gruppen ännu, de var inte på La Masia under dagens träning utan kör vidare med sin rehabsträning.

Xavi, Marquez och Milito kunde inte träna idag. De har lite småskavanker efter gårdagens match och tränade för sig själv på gymet.

Edmilson nämnde jag tidigare.

Messi tränade för sig själv på La Masia under 45 minuter. Han slog långbollar och sköt lite skott på mål. Hans återhämtning går riktigt bra.
Barcelona Rambla
2008-01-10 20:14
Till Giovanis och Henrys försvar ska nämnas att Samu nästan hela tiden löpte i passningsskuggor där det var svårt att nå honom. Jag är dock inte orolig för Samu, vi vet vad han kan. Han behöver bara lite matcher i kroppen så tajmingen och bolltouch sitter som den ska.

Jag är mer oroad över Edmilsons bristning i ljumsken som nu är bekräftad efter undersökning i morse. De vill inte nämna hans rehabstid då de vill avvakta några dagar för att se hur skadan reagerar på behandling. Vi kan nog räkna med mer än 2 veckor i alla fall. Skulle bli förvånad om det blir under 4. Då har vi bara Rafa kvar som pivote vilket måste innebära att Puyi flyttar in i mitten (tack och lov, för han ser ibland lite vilsen ut på kanten) och Zambro kommer tillbaka till sin högerbacksplats.

Fattar inte varför de inte kan presentera en målvakt snart. Hur svårt kan det vara? Värvar vi någon mittfältare nu i januari dåå? Det går ju inte att räkna med Edmilson längre trots att han var riktigt bra igår.

Barcelonito & Lukas:

Pato är 18 år, lika gammal som Giovani. Inget nytt att Berlusconi mfl i Milan kommer med kontroversiella uttalanden. Man är van vid det här laget.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-10 20:04
Ride_The_Big_One/
vanligtvis ¨å är det inte gio och henry som ska stå för eto´os passningar men på denna matchen specefikt så valde barca att spela på kanterna för att sedán hitta etoo i straffområdet.
Barcelona Smogen
2008-01-10 19:56
Eto'o var inte bra igår, anledningen till det är enligt mig två saker. För det första är han nyss tillbaka efter två väldigt långa skadeperioder och för det andra vill han inte riskera någon skada inför afrikanska mästerskapen. Tyckte han såg riktigt passiv ut i närkamperna igår.

Sen får vi ju hoppas att Zambrotta kommer igång på högerkanten nu när Edmilson och Yaya är borta ett tag... för jag antar att det blir marquez som får ta pivote rollen och puyol får gå in som mittback igen.
Barcelona Kelkoo
2008-01-10 19:56
såhär tycker jag att laget ska spela när eto'o och toure är borta...

-------------valdes-------------
zambrotta--puyol--milito--abidal
-------xavi--marquez--deco------
----inesta--henry--ronaldinho---

och så får självklart messi spela när han är tillbaka.

vilka håller med mig?
Barcelona Katten_86
2008-01-10 19:54
Ämne: Snacka om att Milans....Då undrar man ju lite vad Milan håller på med..Milan och ledningen har ju kanske inte alla rätt..
Lukas.RP
2008-01-10 19:53
Ämne: Snacka om att Milans....
Lätt att kasta över allt på enyngling som Pato, säger som du, vad f*n förväntar dem sig av en 17-åring? Herregud, om Berlusconis uttalande stämmer är han ju måttligt pantad måste jag säga.

Kolla in min btw! :-) (länktips)
Barcelona Barcelonito
2008-01-10 19:39
Snacka om att Milans ledning och spelarna pressar Pato. Berlusconi sa att han kommer att göra 30 mål i ligan (på 18 matcher) och att han är bättre än Ronaldinho. Alla från Maldini till Gattusso har sagt att de förväntar sig att han gör succé.

Förväntar de sig att en 17åring som inte har gjort debut än ska rädda deras usla säsong i ligan? Inte undra på varför de har massa gamlingar i laget. Kan inte tänka mig nån i Barca uttala sig sådär trots att vi har de bästa talangerna i världen.
Real Madrid Dejan Vlastelica - Tröjor till försäljning
2008-01-10 18:56
Spärrad för reklam tills vidare

/Red
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-10 17:03
Rey Etoo9#

Att de där framme inte hade mer att göra berodde på att iniesta och xavi inte var bra för dagen, inte många rätt i offensiv väg.

Edm var den enda i mittfältet som var bra i mitt tycke.

Men visst Eto är lite ringrostig det märks, han behöver lite lite mer tid på sig.

Kortfattat så var eto sämre än vanligt för att han knappt fick nån bra boll att jobba med, och det är mittfältarna jobb att hitta eto inte henry och gio enbart.

Rambla

Du sa det bäst, det kunde ha varit värre.
Hoppas han inte råkar ut för nåt mer, han har haft det jobbigt nog.
Annons: