/spanien/barcelona/forum/22467.aspx/spanien/barcelona/forum/22467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca style
2007-10-24 21:43
kolla madrids match de spelar en man mer men fortfarande står 1:1 första halvlek mot Olympiakos.
Vi kommer äga dom den 23 dec hhaa
Real Madrid The Flying Dutchman:Robben!
2007-10-24 21:37
Eidur Gudjohnsen sitter bredvid Terry på läktaren!Vad gör han där?
Las Palmas Pio pio
2007-10-24 21:23
Madrid och Valencia spelar riktigt dåligt, enligt Cadena Ser. Olympiakos spelar dessutom med en man mindre sen 10:e minuten...Valencia har 0-0 men det är Rosenborg som skapar mest.
Las Palmas Pio pio
2007-10-24 20:52
Galletti 1-1! =)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-10-24 20:51
Svider att se Ten Cate på Chelskis bänk
Barcelona ZARM
2007-10-24 20:21
Rambla//

Härligt att höra! Bara det här rättighetsbråket löser sig också!

Barcelona Rambla
2007-10-24 20:03
Rafa, Yaya och Zambro alla tre väldigt nära att friskförklaras av läkare och fystränare. De tränade idag under överseende av fystränarna på La Masia. Rijkaard hade givit resten av truppen ledigt från träning. Nästa träning i morgon kl. 18.00.

Underbara nyheter. Tre spelare till som alla kan gå in i en startelva om det skulle behövas. Hoppas någon av dem får sitta på bänken på söndag.
Barcelona Game_1
2007-10-24 19:01
Barca 3
Barcelona Jycken
2007-10-24 18:25
Jag tycker Thuram är en helt rätt vald spelare mot såna här lag.. han har storleken och går verkligen in för fullt och tar smällar.

jo en sak till.. Vi vet ju alla att Ronnie blir bättre när etoo spelar. tänk om etoo får igång titi oxå =) det skulle vara galant =)
Barcelona Tompa
2007-10-24 18:20
Vad gäller Ronaldinho börjar jag bli orolig. Visst, han är en människa som alla andra och man kan inte kräva att han uträttar underverk varje match. Men det är faktiskt ganska länge sedan nu vi såg riktig magi från vår älskade Dinho och det borde oroa oss alla. Ronaldinho är f.t inte i närheten av den form som gjorde honom till den odiskutabelt bäste spelaren i världen 2004-2006. Och även om han verkligen inte var dålig fjolårssäsongen så var han inte längre fotbollsvärldens obestridde kung. Det är inte längre frågan om någon tillfällig formsvacka. Vad det än beror på så är han inte samme spelare längre. Om det beror på vantrivsel, personliga problem eller något annat låter jag vara osagt.

Faktum är att Barca hitills den här säsongen har visat upp sitt bästa spel när Ronaldinho inte varit med. Och i går tycker jag faktiskt han bromsade upp spelet mer än han bidrog med genialitet. Jag hoppas verkligen jag har fel men det börjar kännas som allt mer osannolikt att vi får se Dinho som han var 2004-2006
Barcelona Mot Nya Tider
2007-10-24 18:11
Fc Barcelona /Ronaldinho

En utmanare kanske? ( Se länk )
Barcelona Tompa
2007-10-24 18:04
Jag är besviken på insatsen igår. Det är givetvis inte frågan om någon kris nu på något sätt men det är inte godkännt att inte göra ett enda mål med det massiva spelövertag som man hade stora delar av matchen.

Att Rangers ställde upp med en 10-0-0 uppställning håller inte som bortförklaring, Barca är bättre på samtliga platser så att våra motståndare spelade som de gjorde var inte oväntat precis, Dinho o CO ska kunna luckra upp det Sen är jag faktiskt riktigt trött på att Ronaldinho ska ta så gott som alla frisparkar, vi har faktiskt fler mycket skickliga frisparksskyttar i laget.
Barcelona Jabbe
2007-10-24 17:55
om jag får fråga hur länge kan man vara spärrad
Barcelona Visca_Barca
2007-10-24 16:01
jag tycker att ronnie ska låta henry också ta hand om nåra frisparkar. han nobba henry 4 gånger. vi vet att henry e också dukti på frisparka..
Barcelona barba
2007-10-24 15:45
Giovanis inhopp var väl mer för att få lite erfarenhet av hur det är att hoppa in på bortaplan med en galen publik. Varje minut han och Bojan får är viktiga även om de knappt får röra bollen.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-10-24 15:37
Har ni nånsin sett snabbare forward ?
Barcelona Barca style
2007-10-24 14:58
Bra spel av barca igår men det ända som saknades var ett mål. Vi spelade mycket bättre än Rangers och snälla tror inte vi behöver ny tränare

Visca barca
Barcelona FCB for life
2007-10-24 13:58
Barca behöver en ny tränare med nya ideer. frank har suttit för länge nu börjar bli trött. en tränare med offensiva egenskaper fast. en tränare som göra så att spelarna krigar mot varandra för att spela, då blir laget mycket bättre. alla spelarna behöver bygga på sig lite, för mycke skador fan blir arg:(.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-24 13:11
Simon Berglind

You make a good point!
Och kommentatorerna har mage att säga att vi inte bredda tillräckligt, bredden fanns men passningarna nådde sällan dit. Och när ytterbackarna väl fick bollarna så var det i 1 mot 2 situation så oftast passa de runt bollen i rädsla för att tappa den.

Det störde mig en aning men ja glömde väl bort att nämna det, Abidal följde i stort sett med i varje anfall vi hade men fick bollen ytterst sällan.

Bollarna transporterades alldeles för centralt.

Men som du sa, Nya tag!
Barcelona Simon Berglind
2007-10-24 13:08
Jag vet.

Som sagt, jag hade inte heller satt in dem. Giovani hoppade visserligen in men först när tempot i matchen hade börjat gå ner och han definitivt var fräschare än de Rangers-spelare som skulle kunna tänkas vilja sparka benen av honom.
Barcelona lagkapten
2007-10-24 13:06
Simon Berglind

Bojan spelade inte. Rijkaard gjorde bara ett byte, Giovani IN - Henry UT.
Barcelona Simon Berglind
2007-10-24 13:03
Vi har en Kluivert-situation i Ronaldinho. Individuellt är han enastående, avgör ofta matcher men resten av laget ser närmast paralyserat ut när han är på planen. Tyvärr såg vi tendenserna även i går, mittfältarna har möjlighet att spela ut bollen på ytterbackarna men istället går bollen om och om igen via Ronaldinho, oavsett vilket läge han är i. Det är som om de alltid måste spela Ronaldinho bara för att han tar en löpning. Mycket frustrerande, det funkar bara hyfsat när Ronaldinho är i storform vilket han inte är nu.

I går var även Henry svag, men jag förstår varför man inte sätter in två ynglingar när man möter sådana råskinn som Rangers. Hade Bojan eller Giovani fått benet avsparkat hade Rjkaard aldrig kunnat förlåta sig själv.

Den sista kvarten var det Andres Iniesta som nästan ensam såg till att vi hamnade under press. Hans eviga felpassningar var bedrövliga att se och han var även kanske den som mest av alla vägrade spela ut på Abidal.

Nya tag.
2007-10-24 12:52
Taherinho

Okej jag har varit med ifrån första början av denna disskusion, det var 1 person som omoget kritisera Ronaldinho, resterande 2-3 pers har utryckt sin oro för vad för signaler Ronaldinho ger. Inte att han var dålig, förstår alla skillnaden?

Som sagt vi alla älskar Ronaldinho, och därmed har vi alla åsikter och alla skyddar han på ett sätt eller annat.

Återigen det är signalerna jag är orolig för inte hans nuvarande form och prestaion, Henry spelar inte bra men han ger positiva signaler på att han kommer kämpa och återfinna sin form.

Thats all.

Bajen 4ever

Det vet vi redan haha, men folk har inte tid att läsa igenom inläggen verkar det som. Men du har alldeles rätt att ingen längst fram gör en bra match, och det var avgörande faktorn till att det blev mållöst.
Spanien Bajen 4ever
2007-10-24 12:51
Ni dominerade matchen totalt igår, men ni kom inte till några riktigt heta målchanser.
Det problemet som ni hade igår var att ingen av de tre där framme gjorde en bra match.
Ett fotbollslag är beroende av sina anfallare i offensiven, och gör alla anfallare svaga insatser så vinner man oftast inte matchen.
Barcelona Taherinho
2007-10-24 12:46
Grabbar, jag har inte sett vilka som har klagat och inte klagat på Ronaldinho. Men jag tycker också faktiskt, att det räcker nu!!

Henry igår var ju totalt värdelös på planen. Nu är det inte så att jag älskar Ronaldinho vad han än gör, men man måste väl vara lite mer konsistent och ärlig. Ronaldinho var helt okej igår, t o m lite bättre än ok. Han var bra igår. Kanske inte så snabb med bollen och inga ryck som han brukar göra. Ändå hade han en frispark i ribban, en skott som borde varit mål eller straff och en magisk framspelning till Puyol. Han och Messi gjorde väl också en del fina kombinationer tillsammans. Ska han få kritik för hans spel igår??

Henry är en Barcaspelare och jag gillar honom (mer nu när han spelar för Barca än tidigare), men vad gjorde han igår?? Han tog ner tempot, fintade hundra gånger och kom ingenstans. Han hade väl några få lyckade finter men sen da?? Varför ska Ronaldinho utstå kritik varje gång han spelar? Han är inte antingen Gud eller Värdelös??

Och han har blivit mycket, mycket bättre än säsongsinledningen. Anledningen till att han inte är på läktarna när han inte är med är ingenting som vi vet. Så varför kritiseras han? Han är ingen mediahora som ska visa sig för kamerorna bara för att alla supportrar ska bli lugna. Jag tycker också det vore grymt om man såg honom som man gör med Eto'o. Men vi vet ju inte varför han inte är där...

Det räcker med kritik till Ronaldinho. Messi var inte heller särskilt bra igår, Henry var enligt mig helt usel igår. Lika onödigt det är att kritisera dessa två herrar så är det lika mycket onödigt och kritisera Ronaldinho.

Barca spelade faktiskt en fantastisk fotboll igår. Tempot var ibland lågt men man rullade ut Rangers totalt på bortaplan. Varför inte njuta av det?

Visca Barca
2007-10-24 12:23
T#11

Grabbar det börjar bli smått irreterande, vadå "alla" tyckte Ronaldinho var dålig?
Nu gör vi inga överdrivna slutsatser här va.

Han gör en okej match, och 2-3 personer utryckte sin oro angående hans fysiska form. Han hade hyffsad bra läge att göra mål vid 2-3 lägen så dålig var han inte.

Vi får allt se, det enda vi gjort är att disskutera hur han ser ut på och utanför planen. Vad för signaler det ges osv.

Och Henry som sagt, kommer vara mer dominant slutat av säsongen. Han måste få tid att acklimisera sig efter bytt liga och sitt skadobeskymmer.

Henry som inte är i närheten av god form må vara statisk och inte i matchform, men han visar signaler på att han ska kämpa på och hitta sin fina form. Ronaldinho ger oss inga sånna signaler just nu, det är därför vi utrycker en viss oro.

Men han gör en okej match, som övriga längst fram vi gör en okej match. Deffensivt gör vi det bra därimot, Iniesta,Puyol,Guddy var bäst på plan.
Barcelona T#11
2007-10-24 12:04
jag vill bara veta vad henry gjorde igår eftersom alla klagar på ronaldinho men ser inte hur dålig henry var igår fattar inte det för att inte nämna messi. om man ska jämföra han ronnie med henry och messi så var ronaldinho klart bäst igår plus att han såg mkt mer piggare ut än vad han har gjort de senaste matvcherna. så jag tror att han är på god väg till en mkt bra form men inte till gammal god form då var han helt omäsnkligt bra.
Barcelona Brankt
2007-10-24 11:55
Vi kommer vinna gruppen. Det är jag 100% säker på!!

Hoppas att tv4+ kan visa matchen på söndag...
Barcelona Boswin
2007-10-24 11:48
Vi leder ju gruppen i alla fall!!
2007-10-24 02:00
Essarhaddon

Jisses, det är högst 2-3 personer som utryckt sin oro angående Ronaldinhos fysiska form och inget annat. Övriga inklusiv mig själv har ifrågasatt hans kärlek till klubben, han har gått upp några kg och visar inget större intresse på planen utan spelar på halvfart.

Detta är tendenser på att man vill nått nytt, vi vill inte förlora magikern men han ger oss signaler eller har dem passerat dig utan nån reaktion?

När Ronaldinho är skadad så är han inte uppe på läktaren som Eto, varför är han inte det?

- Inte en susning men återigen det ger en signaler, mycekt tyder på att detta är den sista säsongen han gör för Barca. Jag hoppas jag har fel, jag vill inget annat än att han visar kärlek för klubben och lyckas charma oss. Men det handlar inte om att han ska vara i samma form som 03/04, jag vill se mer engangemang och att han visar klubben/fansen kärlek och en smutta mer respekt. Det känns just nu som att han spelar för att han är kontrakterad och inte har något som helst lust att spela. Lite engangemang, lite Puyol anda,lite Eto anda.

Är det så mycket att kräva?

Ingen är större än klubben!
Annons: