/spanien/barcelona/forum/22466.aspx/spanien/barcelona/forum/22466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Abrazo
2007-09-13 22:14
Captain Fantastic//

Jag om någon vet vad det innebär med egna produkter. United är ganska kända för att fostra och ge unga talanger chansen. Så du menar att om en spelare får spel En match på Camp Nou så föredrar man att den spelar, än te x Ronaldo? Ok...

Myrran//

Någon började snacka om vem som har bäst teknik, jag svarade på det, jag har aldrig sagt att man är bäst och världskänd bara för man har bra teknik, har jag? Ta fram ett citat isf.
Barcelona Patrick Kluivert
2007-09-13 22:14
vad har "Lipton Earl Gray" med hans klubbval att göra ??
Barcelona Nauticus
2007-09-13 22:10
Grabbar, visste ni att det var Lipton Earl Gray som bestämde att Ronaldo skulle till ManU? Det är sant, egentligen ville han själv till Barça.

För övrigt heter världens bästa spelare O-O-OLEGUER! =)
Barcelona Criff
2007-09-13 22:09
Abrazo, shit du har verkligen Ronaldos pungkulor i din mun.. är han din pojkvän eller något?
Förra årets bästa spelare var Kaka om du inte visste. Och det var de allra bästa tränarna i Europa som röstade fram det, sen vad din Ronaldo presterar och vinner i ditt Football manager spel kan inte hålla i verkligheten. Ronaldo gjorde en utav sina bästa säsonger föregående år. Men innan dess? vad har killen åstadkommit?
Sen att jämföra han med en kille som är flera år yngre och som var skadad en halv säsong är också väldigt smart drag utav dig.
Nä jag tror verkligen du ska krypa tillbaks till ditt fjortisrum med dina Ronaldo planscher och hålla dina åsikter för dig själv, eller i United forumet. Dem blir säkert glada!
Barcelona Myrran
2007-09-13 22:08
Abrazo

Mer teknisk? Jag kan visa filmer och otaliga filmer på spelare som är hur tekniska som helst. Men är den världsspelare för det? Nope, den killen jag tänker på bor, iaf bodde, pyttelite utanför Borås. Faktiskt mött han i en riktig fotbollsmatch en gång och någon världsspelare är han inte men han är en av sveriges bästa bolltrixare... gud, kan vi lägga ner den här meningslösa disskusionen? Aja jag drar mig orkar inte mer. Godden natt.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-13 22:06
Abrazo/

Jesus, jag finner det inte underligt att du inte förstår sånt, du älskar inte denna klubb. Du kom nog in hit bara för att provocera och om moderatorererna upfattar att så är fallet så åker du på en spärr.

Min logik gäller då spelarna når A-laget, klart man inte kan spela med 13 åringar i A-laget, men alla som en dag lyckas träna med A-laget och spela match på Camp Nous gröna gräsmatta är mer älskade än ca 80-90 % av världens alla spelare, av de riktiga cules, inte de man finner på fotbollskanalens forum.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-13 22:00
Abrazo

Njut så mycket du kan av videon!
Barcelona Abbe_
2007-09-13 22:00
Snälla, kan du göra oss en tjänst i allafall. Byt tröjfärger!
Abrazo
2007-09-13 21:58
Messi mer teknisk? Haha.. Han fintar ju inte ens hälften av vad Ronaldo gör..
Abrazo
2007-09-13 21:57
Captain Fantastic//

Jösses.. Med den logiken du använder dig av så skulle du alltså föredra, om så skulle bli fallet, ett lag med spelare som bara skulle platsa i division 3, framför ett lag som konkurrerar i CL..
Barcelona ZARM
2007-09-13 21:57
Ämne: Detta forum är inte ....
Captain Fantastic! Det där var ett fantastiskt inlägg. Håller helt och hållet med. Jag tycker vidare inte att man kan jämföra messi med ronaldo. Messi är helt klart mer teknisk, snabbare, mer uppfinningsrik mer...jag kan hålla på i år...
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-13 21:55
Kolla Oleguer är bättre än Ronaldo ok? Punkt Slut!
Barcelona Myrran
2007-09-13 21:55
Abrazo

Det stod även överallt att Ronaldinho och Eto'o skulle till Milan. Är dem där nu?

Captain Fantastic!

Spot on!
Abrazo
2007-09-13 21:52
Det har stått överallt att det är Nike som fixat det, för dom hellre såg han i Barca. Snubblar på bollen i uppvisningsmatcher? Varför tror du det kallas uppvisningsmatcher...
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-13 21:52
Detta forum är inte till för att argumentera Messi Vs Ronaldo och andra sådana disskussioner. Riktiga culés värdera inte spelare efter deras titlar när man ser på de transfers man ska ha in. Vi prioriterar helst klubbkärlek och egnaprodukter.

Messi skulle aldrig petas i dagens Barca, jag tror inte ens att Henry och Ronaldinho skulle kunna ta hans plats. Ronaldinho som visats sig bli en stor ikon i Barcas historia petar inte Messi, hur ska man någonsin tro att Ronaldo skulle göra det?

Jag väljer hellre Messi än Ronaldo om Man U gav OSS pengar för att ta Ronaldo, så mycket värderar jag "La pulga". Låt mig inte ens börja ta upp Anderson...

Faktum är att de spelare culés helst ser i sitt lag (det finns undantag) är egnaprodukter.

Jag skulle aldrig välja Ronaldo före Messi, Dos Santos...Eller Bojan, även om Ronaldo är en bättre spelare i dagsläget (än Bojan och Dos Santos, inte Messi). Jag skulle aldrig bänka Xavi eller Iniesta för Kaka, för det jag ser då jag ser Iniesta och Xavi på Camp Nou är filosofi och ideologi över hur en klubb ska styras, jag ser Barcas identitet. Jag tänker på hur Iniesta kämpat på lerhögar över hela Katalonien i skit-matcher för att slutligen dra på sig A-lag tröjan och beträda planen på Camp Nou.

Och det är priceless!!
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:51
Abrazo:

Nej, du har fel. Man U erbjöd högre lön och även högre övergånssumma. Sandro Rosell, som var god vän med Ronaldinho och flera andra brassar övertalde honom att gå till Barça. Sen får du skriva vad du vill, för du har noll koll det märker jag.

PS. Messi är bättre än C.Ronaldo DS.
Real Madrid king_robinhoo
2007-09-13 21:50
Jag måste faktist erkänna att messi är en bättre spelare än ronaldo trots att jag är Madrid fan. Jag anser även att han är bättre än Kaka och Ronaldinho.
Barcelona Abbe_
2007-09-13 21:48
Men han snubblar knappast på bollen i uppvisningsmatcher! Ronaldinho hade bra kontakt med Sandro Rosell innan Barça så han hade stor del i flytten, och varför skulle Nike fixa han till Barça för? Utd har samma sponsor.
Abrazo
2007-09-13 21:48
Rambla//

Nej, du har fel. Det var Nike som gick in och ändrade på det. Ronaldo fick fetare lön i Barca. För det andra, nu är det ju du som skjuter dig i foten. Jag skrev "det finns visserligen andra exempel". Fördel om man läser igenom vad som står.
Abrazo
2007-09-13 21:46
Abbe//

Så att mindre matcher bör inte räknas? Majoriteten av matcher i serien är mindre matcher, och dom är minst lika viktiga som små matcher.
Nu har jag gett exempel på flera stora matcher som Ronaldo var bra i, så nu ska du inte säga något om det. Alla bra spelare har mindre lyckade matcher, tex Milan, då hela United var dåliga, i andra matchen.
Messi har också gjort sämre matcher.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:45
Abrazo:

För det första så har du fel. Nike ordnade inte att Ronaldinho gick till Barça. Det gjorde Barças vicepresident Sandro Rosell.

För det andra så säger du emot dig själv nu. Om nu spelare från varmare breddgrader föredrar t ex Spanien som land, vad gör då Ronaldo i England? Tänk efter lite innan du skjuter dig i foten hela tiden. :D
Abrazo
2007-09-13 21:44
Egentligen är spelar det ingen rol om han kommer etta, för han är fortfarande lååångt förre Messi. Det är det du snackade om. En annan sak, Kaka var bra i CL, men inte bra i ligan, Ronaldo var bra över hela säsongen..
Barcelona Abbe_
2007-09-13 21:43
Haha, visst Ronaldo höll hela säsongen, verkligen! Messi var skadad halva säsongen. Sen kan jag hålla med om att det var dålig koll det där med Birmingham, det är väl det ända som jag håller med dig om, allt annat du säger är ju bara strunt! Vart var Ronaldo mot Milan? Inlåst i omklädningsrummet eller? Tyckte aldrig jag såg honom riktigt.
Abrazo
Rambla//

För det första. Nike ordnade så att Ronaldinho gick till Barca. Han hade kommit överens med United. För det andra. Det är inte särskiltkonstigt att spelare från varmare breddgrader föredrar Spanien som land. Fast det har vi visserligen sett andra exempel på.
Barcelona Rambla
Han har inte vunnit något pris som världens bästa spelare och inte lär han göra det heller. Går garanterat till Kaká.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:42
Vilken sanslöst korkad diskussion du har startat. Att sitta och gagga om vilken spelare som är bäst. Är det så förbannat viktigt att få medhåll? För det är väl vad allt egentligen handlar om va?
Abrazo
2007-09-13 21:41
Hur jag ska bevisa att Ronaldo är bäst? Nomineringen till världens bäste spelare, målen, utmärkelserna... Inte så svårt.

Om man jämför Messi med Ronaldo vid jul, så är det klasskillnad.. I några matcher där gjorde Ronaldo två mål, fyra matcher irad(tror jag det var) plus flertalet assister.
Barcelona Rambla
2007-09-13 21:39
"Exempel på några som hellre stannar i United än går till NÅGON annan klubb i hela världen."

En viss spelare vid namn Ronaldinho. Du kanske har hört talats om honom? Han valde att gå till Barcelona, trots bättre kontrakt hos Man U.
Abrazo
2007-09-13 21:39
Vart Ronaldo är i de stora matcherna? Fråga Roma, fråga Arsenal, fråga Liverpool.... Sämsta åsikten ever..
För det andra, Birmingham var inte ens i PL förra säsongen, stor koll. För det tredje. Om inte "småmatcher" räknas så är det ju ganska dumt. Det är sett över en hel säsong man ska vara bra, det var inte Kaka, det var inte Messi, det var Ronaldo.
Barcelona Myrran
2007-09-13 21:38
Abrazo

Hmm kan det ha att göra med att Messi va skadad halva säsongen? Jämför Messi på våren och C.Ronaldo vid jul (det va då han sken som mest va?) så ser du hur sjukt bra Messi är och då precis kommit tillbaka från en skada.
Annons: